Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Raymond

Bericht door Raymond » do okt 04, 2007 9:09 pm

Peter schreef:Och, zou het nog uit maken wie we voor de groep zetten? 1.5 jaar geleden waren we totaal verrukt toen HtC ons kwam trainen.
Precies, kennelijk trekken we alleen maar slechte trainers aan. :hypocrite.gif:

... Ik vraag me af hoe het was geweest als we gewoon in De Meer waren gebleven...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do okt 04, 2007 9:16 pm

Heb het nooit zien zitten in TC. Ook niet in Jaakke. Maar de ellende begon met het bedrijf. Het bedrijf Ajax doet het namelijk gewoon goed. Kunnen we die voetbal niet lekschoppen en bier gaan brouwen?

Raymond

Bericht door Raymond » do okt 04, 2007 9:18 pm

Monkey Tonk schreef:Heb het nooit zien zitten in TC. Ook niet in Jaakke. Maar de ellende begon met het bedrijf. Het bedrijf Ajax doet het namelijk gewoon goed. Kunnen we die voetbal niet lekschoppen en bier gaan brouwen?
Laten we maar beginnen het bedrijf lek te schoppen en mooi voetbal te gaan brouwen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 04, 2007 9:20 pm

Gewoon normaal spelersbeleid gaan voeren. Dan kom je al een heel eind.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 04, 2007 10:48 pm

Dat is ook zo. Ik ben benieuwd hoe Van Geel de komende transferperiode benadert.

Ik zeg: een transferperiode is geen probleem; een transferperiode is een KANS om je door middel van het drijven van handel te verbeteren.

Maar Ajax kennende zal men wel weer bangig af gaan zitten wachten totdat de weinige goede spelers die we nog hebben worden weggekocht. Is er weer een excuus.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 04, 2007 10:54 pm

Peter schreef:Chelsea moet hem overkopen.
Gratis is ook goed.

bryan

Bericht door bryan » vr okt 05, 2007 12:30 am

Heb de hele selectie van Ajax weer eens doorgekeken, ziet er vrij waardeloos uit.

Iedereen roept de naam van Ten Cate, maar ik denk niet dat een andere trainer het beter zou doen met deze groep.

Echter, we moeten ons afvragen waarom de club spelers verkoopt zonder aan versterkingen te denken, zodat we een seizoen beginnen met een zeer zwakke selectie. En dat zijn niet de dingen waar Ten Cate de macht over heeft. Dat is bestuur enz.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 12:39 am

Ten Cate begint wel met een kutopstelling, Ten Cate wil wel Colin erbij hebben.

Het transferbeleid is weliswaar kut, maar dat wil niet zeggen dat je..

ah ik heb ook geen zin meer om te typen, ik ga slapen.

bryan

Bericht door bryan » vr okt 05, 2007 12:47 am

Colin zou best wel eens een miskoop kunnen zijn. Het was een gok van Ten Cate en heeft "maar" 100 ruggen gekost.

Maar Jurgen Colin is niet de reden dat er geen fatsoenlijke vervanger voor Grygera, Sneijder en Davids is gekomen, en dat er geen opvolger voor een steeds ouder wordende Stam is gekomen.

Een klote transferbeleid kan je niet op Ten Cate afrekenen.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr okt 05, 2007 2:11 am

Als Henk ten Cate verstandig is grijpt ie een eventueel aanbod van Chelsea met beide handen aan. Dat is misschien niet in het belang van Ajax, maar wel in het belang van HtC zelf.

We gaan in de resterende 28 competitiewedstrijden vanzelfspreked nog wel een paar keer gelijkspelen en verliezen, en bij elk puntverlies wordt alle frustratie over de europese uitschakeling als een emmer stront over de trainer leeggegoten.

Ten Cate is door deze wedstrijd net zo beschadigd als Blind na zijn rampseizoen met tien competitienederlagen, Adriaanse na het drama Celtic-thuis en de Berlijnse Muur, en Koeman na het schandalige verlies bij Maccabi Tel Aviv en de uitschakeling door Auxerre.

In zo'n situatie valt er voor een trainer helemaal niets meer te winnen, zelfs niet als je kampioen wordt.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr okt 05, 2007 2:41 am

Ah! 666, nu je er toch bent. Jij had altijd van die mooie cijfermatige lijstjes bij de hand om aan te tonen dat HtC he stukken beter deed dan Danny Blind, waar je overigens volledig gelijk had. Nu vraag ik me af of je zoiets toevallig ook hebt bijgehouden van de Europese wedstrijden? Mijn vraag is eigenlijk of mijn gevoel klopt, dat HtC de slechtste Ajax-trainer in Europa aller tijden is. Is dat slechts emotie en onderbuik, of zit er een kern van waarheid in?

Hij is sowieso slechter dan Blind, Koeman, Adriaanse, Wouters, Olsen en Van Gaal op Europees gebied. Maar van daarvoor heb ik het niet helemaal helder. Iemand die dat wel heeft? Verdient HtC deze eretitel?

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr okt 05, 2007 4:33 am

Co Adriaanse en Henk ten Cate kregen Ajax niet door de voorronde van de CL.
In de UEFA cup versloeg CA de europese grootmachten AA Gent en Appolon Limassol, maar tegen Lausanne Sports en FC Kopenhagen vloog ie er genadeloos uit.
HtC won een knockoutronde tegen het alom gevreesde Start Kristiansand en loodste Ajax door de groepsfase, maar Werder Bremen en Dinamo Zagreb waren te sterk.

Leo Beenhakker verloor in 1989 van de staven van de F-Side, het domme geblaat van Freek de Jonge, de doelpunten van Austria Wien en de tuchtcommissie van de UEFA. Rond 1980 vloog Don Leo er ook altijd uit als de tegenstander het niveau HJK Helsinki of Dinamo Tirana oversteeg. Hij heeft het zelfs gepresteerd met 4-0 te verliezen van het altijd lastige Omonia Nicosia.

Daarmee zijn de prestaties van HtC, CA en LB vergelijkbaar met die van Cor Brom en Karl Humenberger.

Jan Wouters zat 7 europese wedstrijden op de bank. Drie keer gewonnen, vier keer verloren, waaronder de thuiswedstrijd tegen Hapoel Haifa.

Aad de Mos werd twee keer uitgeschakeld in de eerste ronde en bereikte één keer via een clubje uit Luxemburg de tweede ronde (waarbij de wedstrijd in Luxemburg overigens niet werd gewonnen) om er vervolgens uit te vliegen tegen Bohemians, de derde club van Praag.

Vic Buckingham vloog er in z'n enige europacup-ronde uit tegen Frederikstad FK. George Knobel herhaalde dat kunstje 13 jaar later tegen CSKA Sofia.

Kurt Linder heeft de twijfelachtige eer namens Ajax al zijn europese wedstrijden te hebben verloren en is daarmee met afstand de slechtste Ajax-trainer in Europa.

De europese prestaties van Rinus Michels, Stefán Kovács, Louis van Gaal, Johan Cruijff, het trio Haarms/Hulshoff/Kohn, Tomislav Ivic, Ronald Koeman, Morten Olsen en Danny Blind waren iets, veel, of heel veel beter.

Scherrer schreef:Mijn vraag is eigenlijk of mijn gevoel klopt, dat HtC de slechtste Ajax-trainer in Europa aller tijden is.
Op de ranglijst van de 19 trainers met een europees strafblad staat HtC in het rechterrijtje, maar ruim boven de degradatiestreep.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 05, 2007 6:23 am

NOS schreef:'Ten Cate tekent contract bij Chelsea'
AMSTERDAM - Ajax-trainer Henk ten Cate heeft een contract getekend als assistent-coach bij Chelsea. Dat meldt de NOS vrijdagochtend.
Ajax en Chelsea zouden het nog eens moeten worden over de transfer. Het contract van Ten Cate bij Ajax loopt in 2008 af. Bij Chelsea zou de Nederlander de tweede man worden naast de nieuwe trainer Avram Grant, opvolger van José Mourinho.

De club uit Londen speelt Champions League. Ajax verloor donderdagavond van Dinamo Zagreb. Daarmee is de Amsterdamse club uitgeschakeld voor het UEFA Cup-tournooi.
Ik las zojuist een stuk in het Parool dat Chelsea aan Mourinho 37miljoen heeft betaald om van hem af te komen. Ik zou zeggen voor de helft (het is tenslotte slechts een veldtrainer) mag hij naar Chealsea! :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr okt 05, 2007 6:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 05, 2007 6:25 am

AD schreef:Vertrek Ten Cate een opluchting
Door CHRIS VAN NIJNATTEN
ROTTERDAM - Formeel heeft niemand het nog toegegeven, maar duidelijk is wel dat het vertrek van Henk ten Cate naar Chelsea aanstaande is. Er is, zo melden Engelse media vandaag, al een akkoord tussen de Londenaren en Ten Cate.
Afbeelding Nu het vertrek van Ten Cate is aangekondigd, wordt Martin Jol genoemd al opvolger. FOTO PIM RAS
Ajax, dat zich beraadt over een afkoopsom, bereidt zich achter de schermen voor op de vacature en daarbij wordt de naam van Martin Jol het vaakst genoemd. De manager van Tottenham Hotspur staat onder druk bij zijn club, maar was al bij het vertrek van Ronald Koeman een serieuze kandidaat in Amsterdam.

Ten Cate en vertegenwoordigers van Chelsea hebben vorige week met elkaar gesproken, zo is bevestigd door een van de belangrijkste betrokkenen. Ten Cate is de gewenste kandidaat voor de functie van eerste veldtrainer. De Londense club wil de hoofdcoach van Ajax als assistent naast de Israeliër Avram Grant, de man die de vertrokken José Mourinho tijdelijk heeft opgevolgd.

Dat de zaak uitlekte, heeft zowel Chelsea als het ‘kamp Ten Cate’ verbaasd. Het kwam vooral de trainer in kwestie erg slecht uit. Aan de vooravond van de thuiswedstrijd tegen Dinamo Zagreb moest hij het hoofd bij die cruciale wedstrijd zien te houden.

Hij was van plan op zijn vroegst pas na het komende competitieweekeinde opening van zaken te geven. Nu de zaak op straat kwam te liggen, had Ten Cate plotseling een probleem, zo leek het.

Het is echter maar de vraag of hier sprake is van een probleem. Het heeft er veel meer de schijn van dat hier een oplossing voor een heel ander probleem uit de lucht is komen vallen. Opluchting is voelbaar, paniek nergens te bekennen. Precies halverwege zijn tweejarig contract bij Ajax zat het ineens niet meer zo lekker tussen de trainer en zijn club. Ondanks maskerende persconferenties was er een verwijdering ontstaan tussen de technisch directeur, Martin van Geel, en zijn trainer.

Die verwijdering deed zich het hardst voelen in de transfer van Kenneth Perez naar PSV. Van Geel, gesteund door veel meer kader binnen Ajax, wilde de Deen houden. Ten Cate stelde echter geen prijs meer op Perez, ook niet als vervanger van Wesley Sneijder. Van Geel stemde uiteindelijk wel in met een transfer, maar kon zijn frustratie daarover moeilijk verbergen. Toen Ajax óók nog deelname aan de Champions League misliep en Perez voor PSV begon te scoren, nam de irritatie toe in Amsterdam.

In de nationale competitie staat Ajax aan de leiding, maar het spel waarmee die positie bereikt werd, bekoorde geen enkele Ajacied. Ook daarom nam het chagrijn rond de club toe.

Ten Cate moet dat hebben gevoeld. Toen hij vanuit Londen gebeld werd, moet hij teruggedacht hebben aan zijn tijd als assistent van Frank Rijkaard bij Barcelona.

Hij ging op het aanzoek in. Daarmee, zonder dat er al van een akkoord sprake was, gaf hij aan klaar te zijn in Amsterdam. De trainer van een topclub die eind september op de avances van een buitenlandse club ingaat, zegt impliciet dat hij weg gaat.

Aan de andere kant gaf ook Ajax in de afgelopen dagen een signaal af. Niet één keer betreurde een beleidsbepaler in het openbaar een eventueel vertrek van Ten Cate. Het leek erop of men op dit scenario zat te wachten.

Als de trainer/coach bekend maakt dat hij vertrekt, neemt Ajax even de tijd voor een beslissing over zijn opvolging. Die tijd is er enigszins omdat er na Sparta uit twee interlandronden volgen. In de omgeving van Martin Jol is gesuggereerd, dat er al contact met Ajax geweest is. Maar Martin van Geel ontkende dat gisteren nog ten stelligste en tot tweemaal toe.

Co Adriaanse wordt het zeker niet, voorzitter Jaakke zei twee weken geleden in een ander verband nog dat Adriaanse nooit de opvolger van Ten Cate zal zijn. Verder zijn er veel trainers die een binding met Ajax hebben (Rijkaard, Van Basten) of wel eens aangaven in Amsterdam te willen werken (Hiddink, Jol), maar ze liggen op dit moment allemaal vast. Van hen zal Martin Jol het eenvoudigst én goedkoopst los te weken zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 6:57 am

Niet dat ik niet blij ben met zijn vertrek, maar wat een achterbakse rat is het ook
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 05, 2007 7:15 am

Door CHRIS VAN NIJNATTEN
[...] Ondanks maskerende persconferenties was er een verwijdering ontstaan tussen de technisch directeur, Martin van Geel, en zijn trainer.

Die verwijdering deed zich het hardst voelen in de transfer van Kenneth Perez naar PSV. Van Geel, gesteund door veel meer kader binnen Ajax, wilde de Deen houden. Ten Cate stelde echter geen prijs meer op Perez, ook niet als vervanger van Wesley Sneijder. Van Geel stemde uiteindelijk wel in met een transfer, maar kon zijn frustratie daarover moeilijk verbergen.
Mijn goede vriend Louis XIV & Co zei het gisteren al: als Ten Cate vertrekt, is dat het failliet van het technisch directeurschap bij Ajax in zijn huidige vorm. De invulling van die positie moet maar eens goed bekeken worden.

Bij Ajax zit de technisch directeur er voor de lange termijn en de hoofdtrainer voor de kortere termijn. Hoe kan het dan bestaan dat de hoofdtrainer, tegen de wil van de TD én vele anderen, Kenneth Perez de deur uitkliert en de transfer van Jurgen Colin erdoor drukt, terwijl Van Geel hem niet wilde.

En vervolgens taait hij zelf af, en zitten wij zónder Perez en mét Colin. Met het 'geval Perez' heeft Van Geel erg in de maag gezeten: er was een vrijwel onwerkbare situatie tussen die twee ontstaan, en dus moest er eentje weg. Kiezen was onvermijdelijk en ik kan het Van Geel niet kwalijk nemen dat hij ervoor gekozen heeft de speler te verkopen.

Maar Colin? Dat zijn toch gevallen waarin de TD gewoon vetorecht moet hebben?

K.
Still alive...

Toppie

Bericht door Toppie » vr okt 05, 2007 7:21 am

LucaS schreef:Niet dat ik niet blij ben met zijn vertrek, maar wat een achterbakse rat is het ook
Ajax is niet alleen geldziek maar ook nogeens de slemiel met de kut aankopen van de Rat. Dit Ajax heeft in mIjn ogen alles verknald door de verkopen van de kroonjuwelen, en het zo genaamde schaduw lijstje. De kwaliteit aan spelers is bedroevend tot op een zeer laag nivo. Ik heb het helemaal gehad met dat kutbestuur en de technische staf. Ik zeg je

OPROTTEN

Toppie

Bericht door Toppie » vr okt 05, 2007 7:27 am

Kowalczyk schreef:
Door CHRIS VAN NIJNATTEN
[...] Ondanks maskerende persconferenties was er een verwijdering ontstaan tussen de technisch directeur, Martin van Geel, en zijn trainer.

Die verwijdering deed zich het hardst voelen in de transfer van Kenneth Perez naar PSV. Van Geel, gesteund door veel meer kader binnen Ajax, wilde de Deen houden. Ten Cate stelde echter geen prijs meer op Perez, ook niet als vervanger van Wesley Sneijder. Van Geel stemde uiteindelijk wel in met een transfer, maar kon zijn frustratie daarover moeilijk verbergen.
Mijn goede vriend Louis XIV & Co zei het gisteren al: als Ten Cate vertrekt, is dat het failliet van het technisch directeurschap bij Ajax in zijn huidige vorm. De invulling van die positie moet maar eens goed bekeken worden.

Bij Ajax zit de technisch directeur er voor de lange termijn en de hoofdtrainer voor de kortere termijn. Hoe kan het dan bestaan dat de hoofdtrainer, tegen de wil van de TD én vele anderen, Kenneth Perez de deur uitkliert en de transfer van Jurgen Colin erdoor drukt, terwijl Van Geel hem niet wilde.

En vervolgens taait hij zelf af, en zitten wij zónder Perez en mét Colin. Met het 'geval Perez' heeft Van Geel erg in de maag gezeten: er was een vrijwel onwerkbare situatie tussen die twee ontstaan, en dus moest er eentje weg. Kiezen was onvermijdelijk en ik kan het Van Geel niet kwalijk nemen dat hij ervoor gekozen heeft de speler te verkopen.

Maar Colin? Dat zijn toch gevallen waarin de TD gewoon vetorecht moet hebben?

K.

Hij kan Colin toch gewoon meenemen naar Chelsea. Daar kunnen ze nog wel een rechtsback gebruiken :drecul.gif:

999

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 7:33 am

` Ajax-trainer Henk ten Cate heeft een
contract getekend als assistent-coach
bij Chelsea.Volgens zijn zaakwaarnemer
Sigi Lens moeten de twee clubs het
onderling nog eens worden.Het contract
van Ten Cate bij Ajax loopt in 2008 af.

Bij Chelsea wordt hij tweede man naast
de nieuwe trainer Avram Grant.De club
uit Londen speelt Champions League.Ajax
werd gisteren in het UEFA Cup-toernooi
door Dinamo Zagreb uitgeschakeld.
TT.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 05, 2007 7:42 am

The Guardian & The Indepedent schreef:Tegenstrijdige berichtgeving Ten Cate

De Engelse krant The Guardian weet vrijdagmorgen te melden dat Henk ten Cate aan Chelsea heeft laten weten geen assistent van Grant te willen worden. Hoe betrouwbaar het bericht is, is onduidelijk.

Hij zou wel graag met Guus Hiddink de club willen leiden. Daarentegen meldt The Independent dat Chelsea en Ajax donderdagavond de onderhandelingen zijn begonnen voor Ten Cate als asisstent van Grant. The Indepedent bevestigt dat Chelsea ook praat met Hiddink.

Toppie

Bericht door Toppie » vr okt 05, 2007 7:43 am

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr okt 05, 2007 7:47 am

Tja, als Ajax nu met Jol komt gaan we er ook niet op vooruit. Als Ten Cate Colin maar meeneemt. Misschien nu kiezen voor een trainer die niet zijn eigen wil doordrukt bij transfers? Geen Colin, Roger en Urzaiz en wél Defour Aissati en anderen uit die categorie.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Toppie

Bericht door Toppie » vr okt 05, 2007 7:52 am

De Dominee schreef:Tja, als Ajax nu met Jol komt gaan we er ook niet op vooruit. Als Ten Cate Colin maar meeneemt. Misschien nu kiezen voor een trainer die niet zijn eigen wil doordrukt bij transfers? Geen Colin, Roger en Urzaiz en wél Defour Aissati en anderen uit die categorie.
Nou als Jol komt en hij neemt Berbatov mee, gaan we er zeker op vooruit

Lionel

Bericht door Lionel » vr okt 05, 2007 7:58 am

De Dominee schreef:Tja, als Ajax nu met Jol komt gaan we er ook niet op vooruit. Als Ten Cate Colin maar meeneemt. Misschien nu kiezen voor een trainer die niet zijn eigen wil doordrukt bij transfers? Geen Colin, Roger en Urzaiz en wél Defour Aissati en anderen uit die categorie.
Van Geel spoort ook niet helemaal hoor...
IK GELOOF!!!!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr okt 05, 2007 8:18 am

De ondergang van Blind werd zijn uitspraak "deze selectie is goed genoeg"niet dus..
HtC vond dat zijn Sneijder weg mocht... Nadat Babel al verkocht was.... Dus in deze is zowel het TD zijn schuld als de Trainer. Dus naast Fontein ook een andere trainer zou ik zeggen.
Kijk maar wat er met v.d. Vaart is gebeurt... Mocht simpelweg niet weg bij Hamburg en schopt er ondertussen al 13 in.... Voelen jullie het al....

Aanvulling er loopt nog een assistent in Barcelona rond.... Heeft ook een Ajax verleden, toch?
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Plaats reactie