Amin Younes

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Amin Younes

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 05, 2017 8:25 pm

Dat gevoel heb ik bij zowel Younes als Dolberg.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11927
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Amin Younes

Bericht door Sandro » zo nov 05, 2017 9:19 pm

Jij was toch altijd te spreken over Younes?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Amin Younes

Bericht door 999 » zo nov 05, 2017 9:53 pm

Heeft Younes een " ik moet elke wedstrijd spelen " clausule in zijn contract.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Amin Younes

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 05, 2017 10:06 pm

Sandro schreef:Jij was toch altijd te spreken over Younes?
Ik zag in hem -en dat was hij ook- een speler die je gek van vreugde én gek van woede kon maken, zoals het een buitenspelen betaamt. Maar de laatste keer dat ik door hem gek van vreugde werd kan ik mij niet meer herinneren....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Amin Younes

Bericht door Jöhnk » zo nov 05, 2017 10:34 pm

Viergever en Younes waren onder geen enkele voorwaarde te koop maar Sanchez mocht weg. Het blijft merkwaardig.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10306
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Amin Younes

Bericht door WP_Legend » zo nov 05, 2017 11:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Sandro schreef:Jij was toch altijd te spreken over Younes?
Ik zag in hem -en dat was hij ook- een speler die je gek van vreugde én gek van woede kon maken, zoals het een buitenspelen betaamt. Maar de laatste keer dat ik door hem gek van vreugde werd kan ik mij niet meer herinneren....
Ik had ook altijd hetzelfde, maar dit seizoen kan ik werkelijk geen enkele goede wedstrijd herinneren (tenzij hij voor de Duitsers een goede wedstrijd heeft gespeeld).

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11927
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Amin Younes

Bericht door Sandro » ma nov 06, 2017 7:28 am

Hij geeft nog wel lekkere interviews :biggthumpup.gif:
Perschef Ajax breekt interview met boze Younes af: 'Heeft verder weinig zin zo'

Een interview van NRC met Amin Younes is door de perschef van Ajax afgebroken. De vleugelaanvaller van Ajax stond boos het medium te woord, nadat hij vragen kreeg over zijn vorm.

NRC vroeg hem waarom hij in zijn huidige vorm voor het Duitse nationale elftal in aanmerking komt. "Hoezo? Waarom dan? Zie je weleens een wedstrijd of training van mij bij het nationaal elftal?", aldus Younes. "Nee? Hoe kun je het vragen dan. Dan moet je toch beter je werk doen. Ajax en de Duitse ploeg zijn heel verschillende elftallen. Oder nicht?"

De verslaggever van NRC zegt dat zijn vorm bij Ajax ook belangrijk moet zijn voor bondscoach Joachim Löw: "Natuurlijk. Maar kom je weleens bij het Duits elftal? Als ik daar straks heen ga en goed train, wat dan? Je moet niet alleen zeggen hoe ík mijn werk moet doen. Jij moet ook beter je werk doen."

Op dat moment breekt de perschef van Ajax in. "Dit heeft verder weinig zin zo." Younes loopt weg, maar voor hij achter een scherm verdwijnt, wendt hij zich een laatste keer tot de verslaggever. "Kom gerust eens kijken. Duitsland speelt volgende week in Keulen. Dat is niet zo ver."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Marillion » ma nov 06, 2017 6:38 pm

Zou meneer de international wel eens beelden van zijn prestaties bij Ajax terugkijken? Ik zou namelijk in zijn positie voor een iets meer bescheiden toon kiezen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Amin Younes

Bericht door raymon » ma nov 06, 2017 7:56 pm

Dit is natuurlijk wel al de 2de keer dat hij zo’n vraag krijgt, laatst na Feyenoord-Ajax ook al. Kan me voorstellen dat dar reuze irritant is als men doet alsof je er niets van kan, wat natuurlijk onzin is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Amin Younes

Bericht door Thijs » di nov 07, 2017 9:54 am

Jep, is ook zo. En geloof mij, als er iemand baalt van die gemiste kansen is het Younes zelf wel. Hij wordt nu een beetje weggezet als een arrogant mannetje die zichzelf helemaal geweldig vindt, maar ik denk dat het eerder de andere kant op werkt. Hij heeft een beetje hetzelfde wat Fischer (en Cerny) ook had, namelijk dat hij zichzelf helemaal gek maakt als een actie niet lukt en dat veel teveel meeneemt naar de rest van de wedstrijd.

Hij heeft vertrouwen nodig, maar dat is niet zo makkelijk als er direct duizenden op de tribune beginnen te fluiten of 'm verrot schelden op social media. Het was zondag trouwens echt niet z'n slechtste wedstrijd, hij kwam er regelmatig langs.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Mr. Ajax » di nov 07, 2017 10:00 am

Thijs schreef:Jep, is ook zo. En geloof mij, als er iemand baalt van die gemiste kansen is het Younes zelf wel. Hij wordt nu een beetje weggezet als een arrogant mannetje die zichzelf helemaal geweldig vindt, maar ik denk dat het eerder de andere kant op werkt. Hij heeft een beetje hetzelfde wat Fischer (en Cerny) ook had, namelijk dat hij zichzelf helemaal gek maakt als een actie niet lukt en dat veel teveel meeneemt naar de rest van de wedstrijd.

Hij heeft vertrouwen nodig, maar dat is niet zo makkelijk als er direct duizenden op de tribune beginnen te fluiten of 'm verrot schelden op social media. Het was zondag trouwens echt niet z'n slechtste wedstrijd, hij kwam er regelmatig langs.
Dan mag hij ook iets beter zijn best doen. Ik vind hem misschien wel de luiste speler van de selectie. Schakelt niet om, blijft met de kop naar beneden een beetje rond sjokken voorin, maakt nooit, maar dan ook nooit een loopactie de diepte in, laat met grote regelmaat zijn mannetje lopen. Word ik knettergek van, en ik ben kennelijk dus niet de enige.

En dat hij er zondag regelmatig langs kwam vind ik ook een tikkie overdreven, Thijs. Ik telde een keer of twee.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Amin Younes

Bericht door 999 » di nov 07, 2017 10:28 am

Maar wordt er met Younes gewerkt op de training.Ik bedoel je heb gelijk in wat je schrijft.Maar zou ie er elk jaar een stuk of 10 - 12 inschieten hadden we het hier niet over Younes.

Bij elke kans lijkt het net of hij niet die rust kan vinden om het af te maken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Marillion » di nov 07, 2017 10:45 am

Ik geloof best dat hij er mee zit. Sterker nog, het zou gek zijn als het niet zo was. Want er zit echt een dalende lijn in zijn spel als je het vergelijkt met vorig seizoen. Al moeten we wel zo eerlijk zijn dat dit voor de hele selectie van toepassing is.

Het is alleen echt niet handig om dan boos te worden op journalisten. Doe gewoon een obligaat praatje dat je ervan baalt dat het met Ajax zo moeilijk loopt en dat je blij bent dat de bondscoach vertrouwen in je heeft. Gewoon zo'n dertien in een dozijn praatje.

Hij zal altijd een speler zijn die supporters gek maakt. Soms een geweldige actie en dan weer een onbegrijpelijke misser. Die verhouding moet echter wel een beetje intact blijven. Als zijn acties niet lukken blijft er wel heel weinig over. Want het is niet zo dat hij dan nog een 6 haalt omdat hij zijn taken naar behoren uitvoert. Het is dan gelijk een 3. Als daar dan nooit een 8 tegenover staat krijg je het moeilijk.

Die misser tegen Utrecht was overigens ook wel deels aan het slechte veld te wijten want de stuit vlak voor zijn voeten pakte ongelukkig uit. Een echte topspeler weet dat nog te corrigeren. Spelers van een niveau daaronder niet. Lekker trouwens weer, dat kloteveld.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Iniesta » di nov 07, 2017 1:26 pm

Ook topspelers laten vaak genoeg dat soort missers zien, dus dat is maar de vraag

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Marillion » di nov 07, 2017 1:37 pm

Uiteraard, maar de kans dat Cristiano Ronaldo of Messi nog accuraat weet te reageren op die stuit is toch een stukje groter dan dat Younes dat doet.

Dit soort situaties zijn wel dodelijk voor een speler. In het stadion ziet het er heel knullig uit. Je moet echt de herhaling bekijken om te zien dat die stuit zo onnatuurlijk was.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Amin Younes

Bericht door InnerHarbour » di nov 07, 2017 5:54 pm

Marillion schreef:Zou meneer de international wel eens beelden van zijn prestaties bij Ajax terugkijken? Ik zou namelijk in zijn positie voor een iets meer bescheiden toon kiezen.
Meneer de international heeft zich afgemeld voor de interlands van Duitsland tegen Engeland en Frankrijk met een knieblessure zodat hij op tijd weer fit is voor Ajax. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Marillion » wo nov 08, 2017 9:17 pm

Was het toch geen slappe smoes om een weekje rust af te dwingen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11927
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Amin Younes

Bericht door Sandro » wo nov 08, 2017 9:25 pm

Marillion schreef:Het is alleen echt niet handig om dan boos te worden op journalisten. Doe gewoon een obligaat praatje dat je ervan baalt dat het met Ajax zo moeilijk loopt en dat je blij bent dat de bondscoach vertrouwen in je heeft. Gewoon zo'n dertien in een dozijn praatje.
Neeeeeeeeeeeee, geen dertien in een dozijn praatje! Prima dat hij zich zo uitspreekt. Misschien is het ook wel zo dat hij bij Duitsland beter traint. Ik heb al een tijdje het idee dat hij helemaal niet bij Ajax wil zijn. We hadden hem echter een tijd terug al moeten verkopen, nu vang je er geen drol meer voor.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Marillion » wo nov 08, 2017 9:33 pm

Het is misschien leukere televisie als een speler boos is. Daar ben ik het mee eens. Maar voor hemzelf is het echt handiger om het niet ingewikkelder te maken dan het al is.

Hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel. Komt nauwelijks nog iemand voorbij. De acties buitenom die hij 2e seizoenshelft vorig jaar ter afwisseling probeerde zijn ook verdwenen. En waar hij vorig seizoen goede momenten afwisselde met slechte is het nu vrijwel helemaal niets.

Los van dat hij misschien wel een transfer had willen maken heeft hij denk ik ook bovengemiddeld last van de malaise binnen Ajax. Younes is niet het type dat het elftal op sleeptouw neemt. Hij gaat beter spelen als het elftal beter presteert. Wat erg jammer is want één of twee geslaagde acties kunnen een elftal juist op weg helpen. Het publiek gaat er dan ook achter staan.

De club zit helemaal vol met oud voetballers. Is er nou werkelijk niemand die hem weer een beetje aan de praat kan krijgen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Marillion » di dec 19, 2017 9:17 pm

VI: Ajax en Younes staan open voor transfer in januari

Volgens Voetbal International staan zowel Ajax als Amin Younes open voor een transfer deze winter. Marca berichtte zoals gemeld over belangstelling van Real Betis. Younes zelf zou daarvan nog niet op de hoogte zijn. Omdat Younes en Ajax niet tot een akkoord weten te komen over verlenging van zijn contract, zou Ajax bereid zijn hem tussentijds te laten gaan.

Bron: AN
Ik denk dat we hem niet meer bij Ajax in actie gaan zien. De bezetting van de vleugels is met Neres en Kluivert geregeld en het was al wel duidelijk dat er dit seizoen het één en ander speelde. Zal wellicht toch te maken hebben met een afgeketste transfer in de zomer. Achteraf was dat beter wel gebeurd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Amin Younes

Bericht door Lionel » di dec 19, 2017 9:51 pm

Hoeveel zouden we nog krijgen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Amin Younes

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 20, 2017 5:58 am

6-8 miljoen?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 20, 2017 7:03 am

Zoiets ja denk ik ook, al moet er dan wel eerst een geinteresseerde club zijn. Dit is altijd zo een beperkte, rendementsloze speler geweest. Daar zal Betis toch ook niet op zitten te wachten?
Ajax!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Amin Younes

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 20, 2017 8:59 am

Marillion schreef:
VI: Ajax en Younes staan open voor transfer in januari

Volgens Voetbal International staan zowel Ajax als Amin Younes open voor een transfer deze winter. Marca berichtte zoals gemeld over belangstelling van Real Betis. Younes zelf zou daarvan nog niet op de hoogte zijn. Omdat Younes en Ajax niet tot een akkoord weten te komen over verlenging van zijn contract, zou Ajax bereid zijn hem tussentijds te laten gaan.

Bron: AN
Ik denk dat we hem niet meer bij Ajax in actie gaan zien. De bezetting van de vleugels is met Neres en Kluivert geregeld en het was al wel duidelijk dat er dit seizoen het één en ander speelde. Zal wellicht toch te maken hebben met een afgeketste transfer in de zomer. Achteraf was dat beter wel gebeurd.
In principe mee eens, en ik ben ook lang geen Younes-fan, maar wat als Neres of Kluivert geblesseerd raakt? We hebben daarachter toch bar weinig lopen. Johnsen moet het allemaal nog laten zien, Cerny is langdurig geblesseerd (en moet het eigenlijk ook nog allemaal laten zien)... Wie zou het moeten opvangen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Amin Younes

Bericht door Lionel » wo dec 20, 2017 9:03 am

Dolberg op links, Ziyech op rechts. Zoiets?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie