Quincy Promes

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47629
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Lionel » di dec 15, 2020 10:28 am

wimpey schreef:
di dec 15, 2020 9:48 am
Gezond verstand schreef:
di dec 15, 2020 4:46 am
Als je in een arm gezin in een slechte wijk opgroeit dan kom je nu eenmaal in aanraking met dat soort jongens. Dankzij z'n voetbaltalent kon Promes uit de armoede ontsnappen, maar dat veranderd zijn afkomst niet.
Je kunt het jongetje van de straat halen, maar de straat niet uit het jongetje. Veel jongetjes kunnen dat trouwens wel.

Hij heeft het gemaakt, maar blijft desondanks flirten met gangsta en geweld. Had zoveel te verliezen...
Hij vindt zichzelf stoerder als hij met zulke lui omgaat.
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Quincy Promes

Bericht door Scherrer » di dec 15, 2020 10:37 am

Je kunt je achteraf ondertussen afvragen of het voor Promes zo handig was om naar Amsterdam terug te keren. Dit soort foute vrienden en familie zijn toch wat verder op afstand als je in Moskou of Sevilla zit.
***

Yopii
Berichten: 19119
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Yopii » di dec 15, 2020 10:40 am

Wie weet lopen ze de deur plat bij hem.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Quincy Promes

Bericht door Scherrer » di dec 15, 2020 10:42 am

Yopii schreef:
di dec 15, 2020 10:40 am
Wie weet lopen ze de deur plat bij hem.
Ik zou Antilliaanse / Surinaamse 'gangsters' toch aanraden íets voorzichtiger te zijn als ze in Moskou tof gaan lopen doen. :smallgrin.gif:
***

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door wimpey » di dec 15, 2020 1:13 pm

Lionel schreef:
di dec 15, 2020 10:28 am
Hij vindt zichzelf stoerder als hij met zulke lui omgaat.
Het zit blijkbaar in 'm, die zucht naar geweld. Zoals anderen niet van de fles af kunnen blijven.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Quincy Promes

Bericht door Monkey Tonk » di dec 15, 2020 2:09 pm

Kan zijn dat het in de hoek zit waar Surinaamse familieleden zichzelf gul laten meedelen in het financiële succes van een familielid. Ik heb dat wel vaker gehoord, waarbij het werd afgeschilderd als een cultureel iets.

Dan zou je ook geen aangifte doen, want dat verpest het voor iedereen. En dan zou je je ook voor kunnen stellen dat iemand als Quincy het een keer zat is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41162
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » di dec 15, 2020 4:56 pm

Van steekincident verdachte Ajax-aanvaller Promes op vrije voeten gesteld

Quincy Promes is dinsdag op vrije voeten gesteld, nadat hij zondag werd aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij een steekincident. De aanvaller van Ajax is nog steeds verdachte, maar er is geen reden om hem langer vast te houden.

Promes is zondag en maandag gehoord over het steekincident dat in juli van dit jaar plaatsvond in Abcoude. De advocaat van de 28-jarige Amsterdammer heeft in een reactie in laten weten dat hij alle betrokkenheid ontkent. Het slachtoffer, volgens Het Parool een neef van Promes, deed pas een maand geleden aangifte omdat eerst geprobeerd zou zijn onderling een oplossing te vinden. De man werd echter zelf benaderd door de politie nadat er een tip was binnengekomen over het voorval, bevestigt de advocaat van het slachtoffer, Yehudi Moszkowicz, het schrijven van De Telegraaf. Moszkowicz laat in een reactie aan NU.nl weten met verbazing kennis te hebben genomen van de verklaring van Promes dat hij op het moment van het incident niet aanwezig was in de loods in Abcoude, waar een familiefeest aan de gang was. "Er zijn ooggetuigen gehoord", is de raadsman duidelijk.

Slachtoffer liep ernstig knieletsel op
Het slachtoffer liep ernstig knieletsel op. Promes wordt dan ook verdacht van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg, een misdrijf waar maximaal vier jaar gevangenis op staat. Dat de 47-voudig international van Oranje is vrijgelaten, betekent dat er op dit moment geen gronden zijn om hem langer vast te houden, zoals vluchtgevaar, verstoren van het onderzoek of kans op herhaling. Hij mag een eventuele rechtszaak in vrijheid afwachten. De arrestatie zondag van Promes volgde een dag na de met 4-0 gewonnen Eredivisie-wedstrijd van Ajax in de Johan Cruijff ArenA tegen PEC Zwolle. De aanvaller, die vorig jaar overkwam van Sevilla en nog tot medio 2024 onder contract staat bij Ajax, maakte de tweede goal.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Alexander » di dec 15, 2020 4:58 pm

Dat is goed nieuws, allereerst voor Quincy zelf. Ik weet het verder niet, maar ik kan me niet voorstellen dat de verdenking dan zo sterk is. Anders zou je niet vrijgelaten worden, toch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41162
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » di dec 15, 2020 5:03 pm

Dit zegt niets over de eventuele schuldvraag, zie deze passage:
....Dat de 47-voudig international van Oranje is vrijgelaten, betekent dat er op dit moment geen gronden zijn om hem langer vast te houden, zoals vluchtgevaar, verstoren van het onderzoek of kans op herhaling. Hij mag een eventuele rechtszaak in vrijheid afwachten.....
Het lijkt erop dat ze die drie dagen in verzekering stelling hebben gebruikt om het onderzoek in ieder geval zodanig te laten vorderen dat hij dit niet kan verstoren. Nu is langer vasthouden dus niet noodzakelijk en mag hij het vervolg in vrijheid afwachten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33727
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » di dec 15, 2020 5:35 pm

Cees weet beter hoe dit in de praktijk uitpakt, maar het kan best even duren voordat zo'n zaak echt voor komt toch? als hij al aangeklaagd wordt. Is er ook een termijn waarbinnen een aanklacht moet volgen?

En wat doet Ajax? Traint/voetbalt hij 'gewoon' mee , of staat hij tijdens de afwikkeling van de zaak op non-actief (en dan kan het best een lange tijd duren)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door 999 » di dec 15, 2020 5:35 pm

Ik hou me maar hier aan vast
De advocaat van de international zei na de aanhouding dat Promes niets met de steekpartij te maken had en dat hij op het moment van het incident niet in de buurt was.
Ik bedoel dit lees je in bijna elk artikel.Blijkt Promes toch de boel te flessen gaat ie, mijn inziens, er dubbel zo hard af.Dat zal hij toch ook wel weten.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9377
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Dubbel » di dec 15, 2020 6:05 pm

Geloof niet snel iets dat een advocaat zegt 999. Een advocaat moet het belang van zijn klant behartigen en het is niet de bedoeling om de waarheid te spreken als dat tegen dat belang in gaat.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33727
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » di dec 15, 2020 6:28 pm

Dubbel schreef:
di dec 15, 2020 6:05 pm
Geloof niet snel iets dat een advocaat zegt 999. Een advocaat moet het belang van zijn klant behartigen en het is niet de bedoeling om de waarheid te spreken als dat tegen dat belang in gaat.
Het lijkt me dus ook dat dit simpel te controleren is door signaalgegevens mobieltjes te checken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Iniesta » di dec 15, 2020 6:48 pm

Daar kun je toch altijd claimen dat je mobiel daar nog lag?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33727
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » di dec 15, 2020 7:07 pm

Ja, maar hoe geloofwaardig is dat?

En als hij écht daar niet was, is zijn mobieltje ook ergens anders. Dat deel kunnen ze dus checken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door 999 » di dec 15, 2020 9:55 pm

Dubbel schreef:
di dec 15, 2020 6:05 pm
Geloof niet snel iets dat een advocaat zegt 999. Een advocaat moet het belang van zijn klant behartigen en het is niet de bedoeling om de waarheid te spreken als dat tegen dat belang in gaat.
Nee dat snap ik.Maar hij is nu ( nog steeds ) maar verdachte.Als het dus allemaal klopte wat slachtoffer en getuigen beweren zou ie nu dus als dader worden betiteld en richting rechtszaak.Toch ?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9377
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Dubbel » di dec 15, 2020 10:14 pm

Dader wordt je pas bij veroordeling.

Justitie heeft drie ooggetuigen tegen Promes. Misschien heeft Promes ook wel ooggetuigen die zeggen dat hij toen net even buiten stond. Lastig als iedereen daar familie was en emotionele banden heeft met elkaar. Welke verklaringen zijn dan betrouwbaar? Tot een veroordeling zie ik het niet komen.

De Dominee
Berichten: 5988
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Quincy Promes

Bericht door De Dominee » di dec 15, 2020 11:03 pm

Dubbel schreef:
di dec 15, 2020 6:05 pm
Geloof niet snel iets dat een advocaat zegt 999. Een advocaat moet het belang van zijn klant behartigen en het is niet de bedoeling om de waarheid te spreken als dat tegen dat belang in gaat.
Dat kan wel zo zijn, maar het wil niet zeggen dat alles wat zij zeggen een leugen is. Om daar maar vanuit te gaan omdat het advocaten zijn is wel heel makkelijk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10322
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Quincy Promes

Bericht door WP_Legend » wo dec 16, 2020 12:09 am

Of hij koopt zijn neef gewoon af met een paar ton?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Gezond verstand » wo dec 16, 2020 1:17 am

wimpey schreef:
di dec 15, 2020 9:48 am
Gezond verstand schreef:
di dec 15, 2020 4:46 am
Als je in een arm gezin in een slechte wijk opgroeit dan kom je nu eenmaal in aanraking met dat soort jongens. Dankzij z'n voetbaltalent kon Promes uit de armoede ontsnappen, maar dat veranderd zijn afkomst niet.
Je kunt het jongetje van de straat halen, maar de straat niet uit het jongetje. Veel jongetjes kunnen dat trouwens wel.

Hij heeft het gemaakt, maar blijft desondanks flirten met gangsta en geweld. Had zoveel te verliezen...
En dat heeft weer met intelligentie te maken. Dat Promes qua intelligentie niet vooraan stond toen het werd uitgedeeld is geen punt van discussie toch?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door wimpey » wo dec 16, 2020 9:43 am

Zeux schreef:
di dec 15, 2020 7:07 pm
Ja, maar hoe geloofwaardig is dat?

En als hij écht daar niet was, is zijn mobieltje ook ergens anders. Dat deel kunnen ze dus checken.
Een beetje crimineel doet z'n mobiel uit. Of heeft een burner.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33727
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » wo dec 16, 2020 9:50 am

Hij was op een (eigen) feestje (dat uit de hand liep), niet bezig met een bankoverval...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door wimpey » wo dec 16, 2020 10:08 am

Zeux schreef:
wo dec 16, 2020 9:50 am
Hij was op een (eigen) feestje (dat uit de hand liep), niet bezig met een bankoverval...
In een loods... Is er ooit iets in een loods gebeurd dat het daglicht kan verdragen? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door 999 » wo dec 16, 2020 11:19 am

Dubbel schreef:
di dec 15, 2020 10:14 pm
Dader wordt je pas bij veroordeling.

Justitie heeft drie ooggetuigen tegen Promes. Misschien heeft Promes ook wel ooggetuigen die zeggen dat hij toen net even buiten stond. Lastig als iedereen daar familie was en emotionele banden heeft met elkaar. Welke verklaringen zijn dan betrouwbaar? Tot een veroordeling zie ik het niet komen.
Ook dat snap ik.Maar ik denk dat als ze hem als dader zien hij nu nog vast zat.Zoals andere ook al schrijven, of je daar aanwezig was lijkt me makkelijk te controleren.Voor mij is Promes onschuldig tot dat het tegendeel is bewezen.Maar stel dat hij daar wel betrokken was bij dat incident. Lijkt me sterk dat het met voorbedachte raden is gebeurd.Dan moet zijn mobiel daar toch wel redelijkerwijs uitsluitsel over kunnen geven.Ik bedoel er wordt gezegd dat ie überhaupt niet in de loods aanwezig was.Maar goed, verder laat ik het aan de experts toe.Wacht wel af.Hopelijk zijn er een paar foute familieleden die um inderdaad willen/wilden afpersen.Zoniet lijkt me dit toch redelijk, w.b. carrière , dan een forse stap richting deur bij AJAX.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door 999 » wo dec 16, 2020 11:19 am

wimpey schreef:
wo dec 16, 2020 10:08 am
Zeux schreef:
wo dec 16, 2020 9:50 am
Hij was op een (eigen) feestje (dat uit de hand liep), niet bezig met een bankoverval...
In een loods... Is er ooit iets in een loods gebeurd dat het daglicht kan verdragen? :hypocrite.gif:
Heb vroeger regelmatig feesten gehad in loodsen ...

Plaats reactie