Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Duke » do dec 22, 2016 12:36 pm

Renard geeft uitleg over passeren Ziyech

Bondscoach Hervé Renard heeft naar eigen zeggen gewikt en gewogen voor hij een streep zette door de naam Hakim Ziyech voor de Marokkaanse Afrika Cup-selectie.

Het ging Renard niet eenvoudig af Ziyech te passeren. De Franse bondscoach had een veelvoud aan opties om uit de putten, zo gaf hij uitleg op de website van de Marokkaanse bond over zijn selectie. 'Ik heb de keuze uit verschillende sterke aanvallende middenvelders, die achter de aanval kunnen spelen. Mijn keuze is gevallen op Younes Belhanda, die nu met Olympique Nice in de top van de Ligue 1 speelt, en op Mbark Boussoufa, die bij Al-Jazira speelt maar wel veel ervaring en een uitzonderlijke mentaliteit heeft.'

Renard heeft geen twijfels over de kwaliteiten van Ziyech. 'Het is een keuze die je maakt en hij heeft de laatste drie duels niet veel gespeeld bij Ajax.' De Fransman haalde het voorbeeld aan van Hatem Ben Arfa, die het EK met Frankrijk aan zijn neus voorbij zag gaan. 'Het is voor spelers met dergelijke kwaliteiten moeilijk voor de speler zelf, maar ook voor de staf en de groep, als ze op de bank zitten. Het is dan een keuze. Ik heb dan liever dat hij bij zijn club blijft.'

Ziyech speelde negen interlands voor Marokko, waarvoor hij in oktober 2015 debuteerde in de vriendschappelijke interland tegen Ivoorkust. Renard is sinds maart 2016 bondscoach van de Leeuwen van de Atlas. De Fransman deed vier keer een beroep op de Ajacied, die in die interlands drie keer scoorde.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » do dec 22, 2016 12:44 pm

Had dan toch voor NL gekozen :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door peter » do dec 22, 2016 12:55 pm

Het is een keuze die je maakt en hij heeft de laatste drie duels niet veel gespeeld bij Ajax
Is 'ie nu niet in de war met Nouri of El Ghazi? :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » do dec 22, 2016 1:15 pm

Ik denk dat ie alleen de bekerduels heeft gezien van Z. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door InnerHarbour » do dec 22, 2016 1:22 pm

Wanneer gaan we een ophouden met die flauwekul dat de Afrika cup in januari gespeeld wordt? Dit valt toch ook onder de FIFA? Toen ze ermee begonnen was het allemaal niet zo erg, toen speelde het gros in Afrika zelf en was het hun onderonsje waar niemand in Europa last van had maar inmiddels is het wel anders. Veel van de spelers zijn geboren en getogen ver weg van het land waar hun (groot)ouders geboren zijn of ze zijn zo goed dat ze in naar de Europese competities gehaald zijn en m.i. wordt dat alleen maar meer.

Gewoon in de eerste twee weken van juni het WK houden en de andere keer in de eerste twee weken van juni het EK, de Afrika cup en die beker van Zuid Amerika, ben je van dit soort gelazer af.
YNWA

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mano » do dec 22, 2016 1:38 pm

Lekkere meevaller zeg :blub.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Iniesta » do dec 22, 2016 3:53 pm

InnerHarbour schreef:Wanneer gaan we een ophouden met die flauwekul dat de Afrika cup in januari gespeeld wordt? Dit valt toch ook onder de FIFA? Toen ze ermee begonnen was het allemaal niet zo erg, toen speelde het gros in Afrika zelf en was het hun onderonsje waar niemand in Europa last van had maar inmiddels is het wel anders. Veel van de spelers zijn geboren en getogen ver weg van het land waar hun (groot)ouders geboren zijn of ze zijn zo goed dat ze in naar de Europese competities gehaald zijn en m.i. wordt dat alleen maar meer.

Gewoon in de eerste twee weken van juni het WK houden en de andere keer in de eerste twee weken van juni het EK, de Afrika cup en die beker van Zuid Amerika, ben je van dit soort gelazer af.
Wanneer gaan we eens ophouden met die flauwekul om competitie te spelen in januari tijdens de Afrika cup.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » do dec 22, 2016 4:54 pm

Geen Afrika Cup voor Hakim Ziyech
Middenvelder Hakim Ziyech van Ajax is
door bondscoach Renard van Marokko niet
opgenomen in de 26-koppige voorselectie
voor het toernooi om de Afrika Cup.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat Ziyech
alsnog wordt opgeroepen."Ik kan kiezen
uit verschillende,sterke aanvallende
middenvelders.Ziyech is een uitstekende
speler,maar ik neem Belhanda (Nice) en
Boussoufa (Al-Jazira) mee",zei Renard.
Karim El Ahmadi van Feyenoord kreeg wel
een uitnodiging van de Franse trainer,
die het toernooi met Zambia (2012) en
met Ivoorkust won (2015).

Renard maakt zijn definitieve selectie
op 30 december bekend
.Het toernooi is
in Gabon en begint op 14 januari.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Hakim Ziyech

Bericht door beelzebub » do dec 22, 2016 10:10 pm

Die Belhanda van Nice is gisteravond geblesseerd geraakt en ligt er zes weken uit. Laten we niet te vroeg juichen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door brigade zuid » do dec 22, 2016 10:11 pm

Kut, is dat echt waar? Dan gaat Ziyech alsnog.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mano » vr dec 23, 2016 9:02 am

Niet helemaal zeker nog, de relatie trainer/Ziyech schijnt niet heel lekker te zijn.

Als de trainer een goed alternatief heeft, is Ziyech alsnog buiten spel gezet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Demosthenes » vr dec 23, 2016 11:15 am

Mano schreef:Niet helemaal zeker nog, de relatie trainer/Ziyech schijnt niet heel lekker te zijn.

Als de trainer een goed alternatief heeft, is Ziyech alsnog buiten spel gezet.
Kan hij niet (een beetje) ziek worden? Verkoudheid o.i.d.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Jöhnk » vr dec 23, 2016 11:29 am

Het lijkt me duidelijk dat die coach Ziyech niet moet. Ik maak me hier niet zo'n zorgen over.

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door wimpey » vr dec 23, 2016 12:42 pm

Jöhnk schreef:Het lijkt me duidelijk dat die coach Ziyech niet moet. Ik maak me hier niet zo'n zorgen over.
+ 1.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » vr dec 23, 2016 12:46 pm

-1 .. Moet het nog zien ...

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Javiskamp » ma dec 26, 2016 1:06 pm

Misschien zit hij in januari wel in Frankrijk... zo een mega bod kan Ajax toch niet weigeren... :smallgrin.gif:

image: http://files.voetbalprimeur.nl/news/201 ... 79c6c1.jpg
'Ajax ontvangt in januari bod van vijftien miljoen euro op spelmaker Ziyech'

'Ajax ontvangt in januari bod van vijftien miljoen euro op spelmaker Ziyech'
maandag 26 december 2016 om 12:45
Ajax kan in de winterstop een bod van vijftien miljoen euro verwachten op Hakim Ziyech. De geïnteresseerde partij is Olympique Marseille. De Franse club ziet in de Marokkaanse middenvelder de ontbrekende schakel op het middenveld.

Dit weet Al Maghrib Today te melden. Het Marokkaanse medium schrijft dat Marseille overtuigd is van de kunsten van Ziyech en in januari vol wil gaan voor de spelmaker. Een overgang zou hoogst opvallend zijn, want Ziyech staat pas vier maanden onder contract bij Ajax. Maar dat weerhoudt de Franse club er niet van om toch een poging te wagen voor Ziyech, die voor een bedrag van elf miljoen euro overkwam van FC Twente.

Ajax legde de Marokkaan in augustus vast tot de zomer van 2021. Maar ook al komt Marseille met een goed bod, dan is het nog de vraag of de Amsterdammers nu al mee willen werken aan een transfer van Ziyech. Dan is het ook nog de vraag of Ziyech na vier maanden Amsterdam al wil verhuizen naar Frankrijk.


Read more at http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/712 ... BBVECpB.99

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » ma dec 26, 2016 4:04 pm

:biggrin.gif: Wat een bullshit bericht. Zelfs nog los van of Ajax of Ziyech dit wel wil; waarom zouden ze hem in januari kopen als hij volgend seizoen pas mag spelen? (je mag van de FIFA immers niet voor drie clubs in één seizoen uitkomen).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Javiskamp » ma dec 26, 2016 5:44 pm

Voetbalprimeur moet toch klikkers hebben op zo een dag? ;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » do dec 29, 2016 11:56 am

'De echte Ziyech moet ik Ajax nog laten zien'
1 uur geleden
Hakim Ziyech was bij FC Twente lange tijd de man waar het om draaide, maar bij Ajax moet hij nog groeien in zijn rol. Zo laat de 23-jarige Marokkaan weten.

"Ik heb niet het gevoel dat ik bij Ajax nu al zo belangrijk ben als ik bij FC Twente was", vertelt de linkspoot in gesprek met de NOS. "De echte Hakim Ziyech moet ik Ajax nog laten zien. Dat vind ik echt. Ik ben nog niet vaak genoeg beslissend geweest, wat natuurlijk wel een kwaliteit van me is. Bij FC Twente was ik bijna iedere week beslissend. En de competitie is niet veranderd, het niveau is hetzelfde. Dus dat kan ik bij Ajax ook zijn."

Ziyech had aanvankelijk al helemaal niet meer gerekend op een overgang naar Ajax. "Toen Marc Overmars publiekelijk aangaf mij niet te willen halen, heb ik een streep gezet door Ajax. Of dat een tegenvaller was? Nou ja, het was graag of niet. En op dat moment wilde Ajax me niet."

Na de uitschakeling door FK Rostov (4-1 verlies in Rusland) in de Champions League veranderde Ajax van mening en wilde de club de middenvelder toch hebben. "Toen ze alsnog aanklopten heb ik nog wel gevraagd waarom ze mij in eerste instantie niet wilden. En ik heb er uitleg over gekregen. Overmars liet weten dat er interesse was voor een paar middenvelders. Voor mij was het toen duidelijk dat Ajax de ideale stap was, want ik wilde heel graag nog een tussenstap in Nederland maken, voordat ik naar het buitenland ga."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » zo jan 01, 2017 2:14 pm

Ziyech ontbreekt ook in definitieve selectie Marokko voor Afrika Cup

1 januari 2017 - Supersport

Het Afrikaanse Supersport heeft zojuist als eerste de definitieve selectie van het nationale elftal van Marokko gepubliceerd voor het komende toernooi om de Afrika Cup. Bondscoach Hervé Renard blijft vasthouden aan de voorlopig nog geblesseerde Younes Belhanda. Dat betekent dat Ajax middenvelder Hakim Ziyech buiten de boot valt en bij Ajax kan blijven.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » zo jan 01, 2017 2:25 pm

Mooi begin van het nieuwe jaar! :blub.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door InnerHarbour » zo jan 01, 2017 2:33 pm

Hij valt hij tot nu toe tegen, zeker hoe hij door Rishi en andere geadverteerd werd. Zou voor Ajax goed zijn als hij wat meer van dat briljante zou laten zien.
YNWA

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » zo jan 01, 2017 3:24 pm

Sinds hij bij Ajax speelt hebben we amper verloren... Daarvoor was het een drama.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 01, 2017 6:03 pm

Lionel schreef:Sinds hij bij Ajax speelt hebben we amper verloren... Daarvoor was het een drama.
Klopt. Heeft ook aardig wat beslissende passes en goals op zijn naam staan toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » zo jan 01, 2017 6:07 pm

Of iemand wel of niet tegen valt, hangt af van je eigen verwachtingen van een speler. Dat hij nooit zo bepalend zou zijn als bij Twente was natuurlijk vantevoren al bekend. Maar zijn statistieken zijn echt heel behoorlijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie