Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mar 01, 2009 4:12 pm

Casillas is maar 4 cm langer. En Thomas, Vermeer keepte afgelopen donderdag echt formidabel. Benieuwd of hij dat niveau kan vasthouden. Zo ja, dan vind ik hem een topper in de dop.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 01, 2009 5:28 pm

Van Basten: komende week overleggen over keepers

Marco van Basten gaf na afloop aan dat hij nu geen keuze hoefde te maken tussen Stekelenburg en Vermeer omdat Stekelenburg nog niet volledig hersteld was. 'Komende week zullen we daar intern goed over praten. We zijn heel tevreden over Kenneth. Hij heeft donderdag heel sterk gekeept en vandaag deed hij het ook goed. De concurrentie is enorm toegenomen richting Stekelenburg.'


AN

Enorm toegenomen in die anderhalve week? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 01, 2009 5:39 pm

Dat staat er niet hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 01, 2009 5:48 pm

Sinds wanneer dan?

Ik denk dat het toch met donderdag te maken heeft, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo mar 01, 2009 5:51 pm

Van Basten begrijpt denk ik ook wel dat Vermeer het op dit moment gewoon beter doet. Maar een keeper passeren is toch net iets lastiger dan wanneer het een veldspeler betreft. Wat dat betreft is het goed dat hij zich er in ieder geval voorzichtig over uitlaat en dat hij niet ineens Stekelenburg op de bank of tribune laat zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Probleem wat Stekelenburg nu heeft is dat hij duidelijk mindere vorm heeft en dat Vermeer het gewoon prima heeft gedaan. De wedstrijd tegen Fiorentina is goed geweest voor zijn PR. Als Stekelenburg nu weer mag keepen en hij maakt een klein foutje beginnen mensen te roepen om Vermeer.

De wisseling van de wacht komt eigenlijk net iets te vroeg. Het was beter geweest als Stekelenburg het seizoen goed had kunnen afmaken en daarna zijn transfer had kunnen pakken. Nu zal Jeroen Slop toch een beetje zenuwachtig worden.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 01, 2009 6:01 pm

joey schreef:Ik denk dat het toch met donderdag te maken heeft, hoor.
En uiteraard met de prestaties van Steek in de maanden ervoor. Als die gewoon goed keept is er niets aan de hand.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 01, 2009 10:25 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik denk dat het toch met donderdag te maken heeft, hoor.
En uiteraard met de prestaties van Steek in de maanden ervoor. Als die gewoon goed keept is er niets aan de hand.
Én met de prestaties van Vermeer in november-december. De discussie wie op goal moest na de winterstop werd in januari ook al gevoerd. Dus vermoedelijk moeten we het wat ruimer interpreteren en niet beperken tot de anderhalve week die Joey erin leest.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mar 02, 2009 9:19 am

Marillion schreef:Van Basten begrijpt denk ik ook wel dat Vermeer het op dit moment gewoon beter doet. Maar een keeper passeren is toch net iets lastiger dan wanneer het een veldspeler betreft. Wat dat betreft is het goed dat hij zich er in ieder geval voorzichtig over uitlaat en dat hij niet ineens Stekelenburg op de bank of tribune laat zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Probleem wat Stekelenburg nu heeft is dat hij duidelijk mindere vorm heeft en dat Vermeer het gewoon prima heeft gedaan. De wedstrijd tegen Fiorentina is goed geweest voor zijn PR. Als Stekelenburg nu weer mag keepen en hij maakt een klein foutje beginnen mensen te roepen om Vermeer.

De wisseling van de wacht komt eigenlijk net iets te vroeg. Het was beter geweest als Stekelenburg het seizoen goed had kunnen afmaken en daarna zijn transfer had kunnen pakken. Nu zal Jeroen Slop toch een beetje zenuwachtig worden.
Inderdaad. Heel erg lastig. Wat is nu wijsheid?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma mar 02, 2009 10:08 am

Rishi schreef:Inderdaad. Heel erg lastig. Wat is nu wijsheid?
Uit de Van Dale: wijs·heid de; v -heden het wijs-zijn; inzicht en verstand :smallgrin.gif:

Kan het zijn dat Van Basten ook ziet dat de concurrentie voor Stekelenburg is toegenomen omdat de Steek niet goed gepresteerd heeft? Van Basten heeft 'm laten staan en gezegd dat Stekelenburg vertrouwen nodig heeft, maar dit is ook topsport waar de beste moet spelen. Vermeer heeft gewoon laten zien wat hij kan. En dat is best verrassend eigenlijk want in de tijd dat hij bij Willem II speelde was ik er nog niet zo zeker van dat hij het niveau voor Ajax zou halen. Hij leek me erg onzeker in die tijd, terwijl hij nu juist zo'n zelfverzekerde indruk maakt.

Gewoon opstellen die Kenneth.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 11:53 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik denk dat het toch met donderdag te maken heeft, hoor.
En uiteraard met de prestaties van Steek in de maanden ervoor. Als die gewoon goed keept is er niets aan de hand.
Én met de prestaties van Vermeer in november-december. De discussie wie op goal moest na de winterstop werd in januari ook al gevoerd. Dus vermoedelijk moeten we het wat ruimer interpreteren en niet beperken tot de anderhalve week die Joey erin leest.
Als je in januari een keeper die terugkeert van een blessure het vertrouwen geeft, kun je beter bij die beslissing blijven. In elk geval voor de rest van het seizoen. Als je Stekelenburg nu vervangt, fik je hem af.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 02, 2009 11:54 am

joey schreef:Als je in januari een keeper die terugkeert van een blessure het vertrouwen geeft, kun je beter bij die beslissing blijven.
Ten koste van alles?

Stekelenburg is amper meer te handhaven. Vermeer of geen Vermeer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 11:59 am

Nee, niet ten koste van alles, maar Stekelenburg stond tegen Fiorentina goed te keepen.

Met keepers moet je voorzichtig zijn, zoals Marillion ook al aangeeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 02, 2009 12:02 pm

Stekelenburg keept als een krant.

Met keepers moet je inderdaad voorzichtig zijn. Daarom waarschijnlijk dat Stekelenburg niet in januari al is gewisseld.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 02, 2009 12:30 pm

Wat er met Stekelenburg aan de hand is weet ik niet (hij lijkt uit vorm te blijven sinds hij terug is van zijn blessure), dus het lijkt mij niet onverstandig om Vermeer te laten staan.
Ik blijf erbij dat Vermeer geen topper wordt, maar hij presteert momenteel wel beter dan Steek. Ook interessant om Vermeer langer te kunnen volgen.
generaal schreef:Na Romero waarschijnlijk de beste doelman van de competitie.
:drecul.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 02, 2009 12:44 pm

Na Romero en Aerts, bedoelt hij waarschijnlijk. :wink.gif:

Er lopen veel flutkeepers rond in de eredivisie.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 02, 2009 2:08 pm

:icon_biggrin.gif:
Maar er lopen inderdaad aardig wat matige keepers rond...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma mar 02, 2009 2:53 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mar 03, 2009 9:13 am

Vedette-10- schreef:FF serieus: Vermeer is wel beter dan Vorm, Veldhuizen, Boschker en Timmer. Tussen Romero, Vermeer en Stekelenburg zit weinig niveauverschil.
Wat een onzin, je lijkt generaal wel :smallgrin.gif:

Vorm en Veldhuizen zijn erg talentvolle keepers die wekelijks in de basis staan, ze hebben daarom al veel meer laten zien dan Vermeer (die vooral meerdere banken warm heeft gehouden de afgelopen jaren). Boschker bewijst al vele jaren een betrouwbare en goede doelman te zijn, Vermeer mag alleen hopen ooit zoveel wedstrijden te kunnen keepen. En Romero is met hele ruime voorsprong de beste keeper van de Eredivisie en een absolute topper in wording...hij kan zelfs nog een betere keeper worden dan Gomes.

Laat Vermeer eerst maar eens een seizoen lang in de basis keepen, dat zou al een hele mijlpaal voor hem zijn. Pas dan kan hij bewijzen hoe goed hij nu echt is en kan worden. Talent heeft hij, maar dat hij (redelijk) constant kan presteren op een hoog (genoeg) niveau heeft hij nog niet laten zien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 03, 2009 3:32 pm

Ik ben het met je eens dat Vorm en Velthuizen op dit moment logischerwijs verder zijn dan Vermeer en dat Romero met afstand de beste keeper van de Eredivisie is, maar Boschker vind ik echt een zwaar overschatte keeper. Kan er niet veel van.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 03, 2009 3:47 pm

Mee eens, ik vind hem ook slecht.

Hij is bovendien te klein.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mar 03, 2009 3:51 pm

Vermeer heeft nu al laten zien beter te zijn als Vorm en Velthuizen! Vorm ging bij een oefenpotje van Nederland gigantisch in de fout en Velthuizen wordt het ook niet hoor. Niet voor niets koos Foppe voor Vermeer op de OS!
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 03, 2009 9:02 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 04, 2009 2:26 am

Jij had het er misschien niet over. Ik roep het hele seizoen al dat Romero een uitstekende keeper is. En ja, ook vorig seizoen toen AZ elfde stond. :yes.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 04, 2009 7:34 am

Vedette-10- schreef:Oke laat ik zeggen dat Vermeer talentvoller is en beter bezig is met zijn carriere dan Vorm en Veldhuizen.
Want zowel Vorm als Velthuizen zjin basiskeepers en Vermeer niet ?
Jouw logica is weer eens ver te zoeken...Vermeer is zeker talentvol, maar zijn vele bankzitten maakt hem niet beter en heeft hem belangrijke tijd voor zijn ontwikkeling gekost.

Laat hem eerst maar eens de vaste keeper worden en een aantal wedstrijden op rij keepen, dan pas kan hij vergeleken gaan worden met keepers als Vorm en Velthuizen.
Daarnaast is Romero zeker wel een goede doelman, maar weet wel dat deze ophemeling ook te maken heeft met de positie op de ranglijst van AZ.
Bij de media misschien, bij degenen die een beetje (of meer) verstand hebben van keepen niet. Romero is nu al een hele goede keeper en hij gaat een echte topper worden, een klasbak. Hij betekent voor AZ wat Gomes voor PSV betekende en mede daarom wordt AZ dit seizoen kampioen, hij is ontzettend belangrijk voor ze.

PS: In het begin was Romero talentvol, maar vooral onstuimig. Hij veroorzaakte 3 pingels in zijn eerste 3 wedstrijden, maar sindsdien heeft hij zich stormachtig ontwikkeld. En vergeet ook niet dat een topper als Gomes na zjin eerste wedstrijden voor PSV tijdelijk werd vervangen door Zoetebier, die jongens hebben gewoon wat aanpassingstijd nodig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 04, 2009 11:20 am

Baseman schreef:Vermeer is zeker talentvol, maar zijn vele bankzitten maakt hem niet beter en heeft hem belangrijke tijd voor zijn ontwikkeling gekost.
Vermeer is wat klein, en op de bank schijn je enorm te kunnen groeien. :hypocrite.gif:

Een keeper moet zich over een langere periode bewijzen. Vermeer kan zich erg goed opladen voor een belangrijke wedstrijd (zie EK-21, OS, Ajax-Fiorentina), maar als je de vaste nummer 1 bent is de situatie en de druk compleet anders. Ook de periode voor de winterstop (waarin Vermeer mijns inziens goed keepte) is geen geweldige maatstaf, want hij was toen tweede keeper en geen eerste.

Van Nijnatten in het AD:
Lastig en luxe probleem voor Ajax

Een voetbaltrainer heeft al zijn veldposities liefst dubbel bezet. Is wél zo handig als je elftal vijftig wedstrijden moet spelen in een seizoen. Twee gelijkwaardige keepers is daarentegen een wat minder aantrekkelijke optie. Doelmannen vormen een apart slag; ze lijken qua psyche enigszins op spitsen. Die jongens zijn gemiddeld wat gevoeliger dan middenvelders en verdedigers.

De Braziliaanse aanvaller Romario zei me ooit eens dat doelwachters óf homoseksueel zijn óf stapelgek. Dat is nooit onderzocht, maar de essentie van wat hij bedoelde, is dat ze afwijken. Keepers moet je schier oneindig vertrouwen geven en niet na een paar foutjes afserveren. Doe je dat wel, dan krijg je ze nooit meer heel terug in hun kooi. Marco van Basten worstelt daarom nu met een probleem. Hij heeft in Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer twee even goede keepers. Stekelenburg is nummer 1, maar als Vermeer waarneemt, roept hij onmiddellijk een discussie op over zijn concurrent.

Ze ontlopen elkaar wél in status, want Stekelenburg is eerste man in het Nederlands elftal. Dat hij die positie heeft, dankt hij aan zijn talent en aan de bondscoach Van Basten. Dat krediet zou de Ajax-coach Van Basten kunnen aanwenden om Vermeer voor het restant van het seizoen zijn kans te gunnen. Maar dat is ook weer lastig omdat Stekelenburg komende zomer best getransfereerd wil worden en een doelman moeilijk getransfereerd wordt vanuit de dug out van zijn club. Voorlopig benut Van Basten het voordeel van een virusje dat zijn eerste keeper behoorlijk uitgewoond heeft. Hij schijnt bijna vijf kilo kwijt te zijn. Nou, dan sta je zondag in Den Haag dus niet onder de lat. Daarna moet Van Basten Vermeer beloven dat hij volgend jaar hoe dan ook zijn eerste man is en mag Stekelenburg tot einde seizoen in de etalage. Wondertrainer Guus Hiddink had het zo bedacht kunnen hebben.

[email protected]
Een rare column. Stekelenburg stapelt fout op fout, dus ik zie geen luxeprobleem maar een probleem. En wat heeft Guus Hiddink er eigenlijk mee te maken? Niets toch? Bovendien; volgens Piet de Visser gelooft Hiddink helemaal niet in kleine keepers.

Plaats reactie