De Mul

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jun 16, 2007 3:37 pm

joey schreef:
Het enige wat ik jammer vind, is dat ze bij Ajax nog wel eens te veel nadruk leggen op wat je verkeerd doet. Dat is het enige wat ik op een bepaald moment gezegd heb."
Dus toch moeite met de harde cultuur. Of met de Nederlandse cultuur, want bij veel andere clubs gaat het ook zo.
Botsing van twee culturen? We zien het bij meer discussies. Letten we op wat er goed gaat en sluiten we daarmee de ogen voor fouten? Laten we anderen alleen maar vuil werk opknappen of proberen we onze zwakke punten te verbeteren.

HtC, Stam en Davids zullen vast en zeker regelmatig hun mening geven over wat er goed en wat er fout gaat. Dat zullen in Sevilla anderen zijn!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 3:44 pm

Mwah, je hoort wel vaker dat de ego's in Zuid Europa groot zijn en dat de spelers geen kritiek verdragen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 16, 2007 4:00 pm

Demosthenes schreef:Botsing van twee culturen? We zien het bij meer discussies. Letten we op wat er goed gaat en sluiten we daarmee de ogen voor fouten? Laten we anderen alleen maar vuil werk opknappen of proberen we onze zwakke punten te verbeteren.
Wesley Sonck klaagde dat hij zoveel op zijn kop kreeg. Belachelijk, ze wilden dat hij de bal hard en strak inspeelde.... :aai.gif:

De Mul lijkt me een watje, maar misschien is dat een vooroordeel van mij. Vermaelen daarentegen kan prima omgaan met de Nederlandse (directe) benadering.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » zo jun 17, 2007 10:14 am

Op VI.nl staat een filmpje met de titel: "De Mul rondt Sevilla na het EK af."

Ik krijg dat filmpje helaas niet geopend. Wellicht iemand anders wel?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jun 17, 2007 11:49 am

Jup, hij verteld dat Sevilla zich gemeld heeft bij Ajax en hij het een prachtige club vind (:smallgrin.gif:, waarom vinden spelers tegenwoordig de clubs waar ze naartoe willen allemaal prachtig en zijn ze er al 'van kleins af aan' fan van?) en hoopt dat het afgerond wordt na het EK en dat het nu aan de clubs is.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » zo jun 17, 2007 11:55 am

Ok Thanks!

De titel is dus (weer) te voorbarig....

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jun 17, 2007 12:58 pm

Nee, want min of meer geeft hij aan zelf al rond te zijn met Sevilla en hoopt dat na het EK Ajax en Sevilla eruit komen..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 20, 2007 1:44 pm

Ik vind het trouwens heel vervelend dat De Mul weg wil. Hij is nog jong en een nuttige kracht die goed bij Ajax past. Zijn (aanstaande) vertrek spijt me meer dan dat van Perez.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 1:47 pm

Ik ook, joey. Die jongen past erg goed bij Ajax en heeft nog heel veel groeimarge. Ik zie hem het ook wel redden bij Sevilla.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo jun 20, 2007 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 20, 2007 1:52 pm

Hier sluit ik me ook bij aan. Ik vind de Mul een speler met veel toekomst. Eindelijk een echte buitenspeler. Hij moet nog wat constanter worden, maar wapens voor rechtsbuiten heeft hij. Hij heeft het afgelopen seizoen regelmatig een stempel op de wedstrijd gedrukt.

Volgens mij is Sevilla al een hele tijd met hem bezig. Dit is ook de enigste reden dat hij niet bij wilde tekenen. Het verhaal van 'hard' in de kleedkamer is gewoon kul. Dit heeft hijzelf ook bevestigd. Het enigste wat ik hem in een interview heb horen vertellen is dat Ajax de reden wist (Sevilla!).

Jammer, dat hij voorlopig niet bij Ajax blijft. Dit zou ook beter voor hem zijn.

Ik ben benieuwd wie Ajax op het oog heeft als opvolger. Beerens vind ik een mindere optie. Ik hoop dan MvG me verrast (in positieve zin).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 3:05 pm

Jöhnk schreef:Ik ook, joey. Die jongen past erg goed bij Ajax en heeft nog heel veel groeimarge. Ik zie hem het ook wel redden bij Sevilla.
Ik dacht dat jij De Mul geen groot talent vond?

Persoonlijk zie ik hem uitgroeien tot een verbeterde versie van Van der Meijde. Jammer dat zo'n jonge speler nu al weg wil, aangezien je normaal gesproken hoopt dat juist jongens van deze leeftijd het (i.t.t. een oudere speler als Perez) het nog kunnen accepteren dat ze niet altijd in de basis staan. En uiteindelijk is ook dat belangrijk binnen een selectie.

Maar laten we eerlijk zijn, uiteindelijk heeft De Mul behoorlijk wat gebreken en was hij regelmatig de aller zwakste speler van het veld. Het is alleen jammer dat er nog een speler vertrekt die behoorlijk wat aan de productie heeft bijgedragen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 3:08 pm

Geen toptalent, maar wel goed genoeg voor Sevilla en Ajax.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 20, 2007 3:08 pm

Ik vind hem nu al een verbeterde uitvoering van Van der Meijde. Hij is sneller, heeft een actie en zijn voorzet is prima.

HtC zette hem in op momenten dat er veel ruimte lag op het veld. Dan is hij van waarde. Tegen een ploeg die met een gesloten verdediging speelt heb je (nog) niet veel aan hem.
De Mul heeft zich dit jaar prima ontwikkeld. Bij Vitesse liet hij weinig zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 3:11 pm

Mwah, ik denk dat ie gaat verzuipen bij Sevilla ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 3:13 pm

Voetske schreef:Mwah, ik denk dat ie gaat verzuipen bij Sevilla ...
Verzuipen is een groot woord, maar hij zal het zwaar krijgen. La Liga eist fysiek nog veel meer en een basisplaats zal hij er niet krijgen, voorspel ik.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 20, 2007 3:15 pm

Ik denk ook dat hij het daar niet redt, maar niet omdat hij geen talent heeft. Hij is er -verwacht ik- fysiek nog niet aan toe.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 3:17 pm

Maar hij heeft wel meer dan alleen fysieke gebreken, Joey. Het is geen wonder dat hij met zijn spel moeite heeft een gesloten verdediging open te spelen. Bovendien treft hij bij Sevilla gewoon een betere voetballer voor zich.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 3:19 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Mwah, ik denk dat ie gaat verzuipen bij Sevilla ...
Verzuipen is een groot woord, maar hij zal het zwaar krijgen. La Liga eist fysiek nog veel meer en een basisplaats zal hij er niet krijgen, voorspel ik.
Verdrinken dan :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 3:19 pm

Jesus Navas bedoel je? Dan zie ik meer in De Mul.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 3:22 pm

Die bedoel ik, ja.

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 21, 2007 4:30 pm

Jöhnk schreef:Geen toptalent, maar wel goed genoeg voor Sevilla en Ajax.
Ik snap het gezeik op De Mul ook niet zo. Vorig seizoen drukte ie vaak de bank bij Vitas. Dit seizoen heeft ie prima, goede en een aantal zwakke wedstrijden gespeeld voor Ajax. Hadden we dan verwacht dat ie als Cristiano Ronaldo uit Arnhem zou terugkeren?! Ik vind dat ie het boven verwachting heeft gedaan, blijkt ook wel uit het aantal assists en goals dat ie heeft gemaakt.

De Mul verpatsen en iemand als Beerens ervoor in de plaats halen?! Nee, dank u. Wat mij betreft blijft De Mul gewoon.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 21, 2007 4:35 pm

Alleen jammer dat hij niet wil verlengen. Verkopen dus.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 6:13 pm

Daarnaast valt het wel mee met dat geziek. Het is inderdaad jammer dat er na Perez nog een speler weggaat met goede statistieken, maar het is niet anders. We hoeven ook weer niet te doen alsof De Mul onvervangbaar is.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jun 21, 2007 6:35 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Geen toptalent, maar wel goed genoeg voor Sevilla en Ajax.
Ik snap het gezeik op De Mul ook niet zo. Vorig seizoen drukte ie vaak de bank bij Vitas. Dit seizoen heeft ie prima, goede en een aantal zwakke wedstrijden gespeeld voor Ajax. Hadden we dan verwacht dat ie als Cristiano Ronaldo uit Arnhem zou terugkeren?! Ik vind dat ie het boven verwachting heeft gedaan, blijkt ook wel uit het aantal assists en goals dat ie heeft gemaakt.

De Mul verpatsen en iemand als Beerens ervoor in de plaats halen?! Nee, dank u. Wat mij betreft blijft De Mul gewoon.
De Mul is gewoon te slecht, dat is het. Hij heeft het niet, fysiek zwak, kan geen man passeren. Het enige wat hij heeft is zijn snelheid en voorzet die ook niet altijd best is. Nee, als je 4 miljoen voor hem kan krijgen zou ik het gewoon doen. Beerens heeft veel meer in zich. Ik vind het niet jammer dat hij niet wil verlengen, maar toch gewoon verkopen. Als je al geld voor hem wil krijgen vind ik het prima. De Mul is niet goed genoeg voor Ajax en Sevilla, heeft een aantal wedstrijden boven zichzelf gespeeld maar is niet goed genoeg. Hij zal waarschijnlijk langzaam verdwijnen als hij naar Sevilla gaat en steeds verder afzakken en uiteindelijk ergens bij Germinal Beerschot terecht komen..

cento

Bericht door cento » vr jun 22, 2007 8:27 am

Van Geel rekent op vertrek De Mul


Martin van Geel, de technisch directeur van Ajax, gaat er vanuit dat Tom de Mul Ajax komende zomer zal verruilen voor Sevilla. Dat liet hij donderdagavond weten in het tv-programma Na de wedstrijden op Tien.

De Mul heeft nog een eenjarig contract in Amsterdam en wil deze niet verlengen. Van Geel noemde Sevilla "een grote Europese club" en gaat er voorzichtig al van uit dat de Belgische vleugelaanvaller deze zomer vertrekt.

Roy Beerens zal dan niet als vervanger van De Mul naar Ajax komen. Van Geel wuifde de geruchten over interesse in de jonge PSV'er weg als "onzin". Tekst: FCUpdate
ajax.blieb

Plaats reactie