Samuel Kuffour

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mei 07, 2008 7:59 am

Over geld weggooien gesproken....

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo mei 07, 2008 8:50 am

Mwoah, zal wel meevallen. Het is eerder jammer dat er niet adequaat gehandeld is destijds en er meteen een goede verdediger is gehaald.

Geld lijkt me niet het belangrijkste. Het is gewoon de zoveelste blunder van het technische team van destijds. Ongelooflijk wat een amateurisme.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 19, 2008 4:53 pm

Kuffour stopt bij Ajax

Amsterdam, 19 mei 2008
Samuel Kuffour en Ajax gaan komend seizoen niet met elkaar door. Dat hebben de speler en de club in goed overleg besloten. In zijn half jaar als Ajacied kwam Kuffour twee keer in actie voor het eerste elftal.

Kuffour tekende in januari een overeenkomst voor een half jaar. De Ghanees kwam transfervrij over van AS Roma. Ajax had de mogelijkheid in het contract opgenomen om hem nog twee jaar langer te houden, maar deze optie is niet gelicht.

De 31-jarige Kuffour debuteerde 2 maart in de thuiswedstrijd tegen Excelsior (4-0) in Ajax 1. In diezelfde maand kwam hij nog een keer kort in actie tegen sc Heerenveen.
Ajax.nl

Vreemd. Volgens de kenners was hij de opvolger van Heitinga.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mei 19, 2008 7:36 pm

WIe weet komt er wel een opvolger. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mei 19, 2008 7:53 pm

Eén verdediger dus, aldus Blind. Lijkt me te mager, op basis van afgelopen seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2008 8:04 pm

Duke schreef:Eén verdediger dus, aldus Blind. Lijkt me te mager, op basis van afgelopen seizoen.
Heeft ie dat gezegd? Minimaal 2 lijkt me het minimum.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 19, 2008 8:06 pm

Nee, heeft-ie niet gezegd. Blind had het over maximaal drie stevige investeringen. Voor elke linie één. Verder zal een selectie natuurlijk ook gewoon rond moeten komen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2008 8:14 pm

Bertje schreef:Nee, heeft-ie niet gezegd. Blind had het over maximaal drie stevige investeringen. Voor elke linie één. Verder zal een selectie natuurlijk ook gewoon rond moeten komen.
Ok dan. Dat kan dus ook betekenen dat Douglas en Emnes komen + een stevige investering voor de defensie. Prima, ik ben gerustgesteld...

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2008 8:29 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef:Nee, heeft-ie niet gezegd. Blind had het over maximaal drie stevige investeringen. Voor elke linie één. Verder zal een selectie natuurlijk ook gewoon rond moeten komen.
Ok dan. Dat kan dus ook betekenen dat Douglas en Emnes komen + een stevige investering voor de defensie. Prima, ik ben gerustgesteld...
Ik niet. Over Douglas wel, maar Emnes zou dan in plaats van Sulejmani gehaald worden, dat is toch een flinke aderlating. En wie zou die middenvelder dan zijn?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2008 8:31 pm

Mr. Ajax schreef:
wimpey schreef:
Bertje schreef:Nee, heeft-ie niet gezegd. Blind had het over maximaal drie stevige investeringen. Voor elke linie één. Verder zal een selectie natuurlijk ook gewoon rond moeten komen.
Ok dan. Dat kan dus ook betekenen dat Douglas en Emnes komen + een stevige investering voor de defensie. Prima, ik ben gerustgesteld...
Ik niet. Over Douglas wel, maar Emnes zou dan in plaats van Sulejmani gehaald worden, dat is toch een flinke aderlating. En wie zou die middenvelder dan zijn?
Lees nou eens wat Bert schrijft...

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2008 8:33 pm

Heb ik al gedaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 19, 2008 9:22 pm

Jöhnk schreef:
Kuffour stopt bij Ajax

Amsterdam, 19 mei 2008
Samuel Kuffour en Ajax gaan komend seizoen niet met elkaar door. Dat hebben de speler en de club in goed overleg besloten. In zijn half jaar als Ajacied kwam Kuffour twee keer in actie voor het eerste elftal.

Kuffour tekende in januari een overeenkomst voor een half jaar. De Ghanees kwam transfervrij over van AS Roma. Ajax had de mogelijkheid in het contract opgenomen om hem nog twee jaar langer te houden, maar deze optie is niet gelicht.

De 31-jarige Kuffour debuteerde 2 maart in de thuiswedstrijd tegen Excelsior (4-0) in Ajax 1. In diezelfde maand kwam hij nog een keer kort in actie tegen sc Heerenveen.
Ajax.nl

Vreemd. Volgens de kenners was hij de opvolger van Heitinga.
Had men bij Luque ook maar aan zo'n constructie gedacht......

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 10:41 pm

Triest dit. Had dan liever Michael Janssen opgehaald
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di mei 20, 2008 8:39 am

Bertje schreef:Nee, heeft-ie niet gezegd. Blind had het over maximaal drie stevige investeringen. Voor elke linie één. Verder zal een selectie natuurlijk ook gewoon rond moeten komen.
3 grote versterkingen: Sulejmani, Douglas en De Zeeuw. Verder wellicht wat talentvolle jongens als die Emnes en/of Pieters. Sarpong, Anita, vd Heijden, De Jong, Martina en Slijngard zullen ook allemaal kansen krijgen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mei 20, 2008 10:42 am

wimpey schreef:
Bertje schreef:Nee, heeft-ie niet gezegd. Blind had het over maximaal drie stevige investeringen. Voor elke linie één. Verder zal een selectie natuurlijk ook gewoon rond moeten komen.
Ok dan. Dat kan dus ook betekenen dat Douglas en Emnes komen + een stevige investering voor de defensie. Prima, ik ben gerustgesteld...
Is Douglas dan geen stevige investering? Ik denk dat Twente de hoofdprijs voor hem vraagt. En waarom zou Douglas zo vroeg voor Ajax kiezen? Hij kan ook de voorronde CL-wedstrijden afwachten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2008 10:46 am

Ik las op AT ergens dat Douglas een clausule zou hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mei 20, 2008 10:51 am

Dan zou het een goede aankoop zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 11:01 am

Harm schreef:Is Douglas dan geen stevige investering? Ik denk dat Twente de hoofdprijs voor hem vraagt. En waarom zou Douglas zo vroeg voor Ajax kiezen? Hij kan ook de voorronde CL-wedstrijden afwachten.
Iedere speler van Twente wil toch nog wel naar Ajax. De vraag is alleen of Douglas op dit moment niet kiest voor meer zekerheid m.b.t. de CL. Schalke zou ook in de markt zijn.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mei 20, 2008 11:08 am

En bij Schalke zit Rutten.

Als ik Douglas was, dan zou ik naar Schalke gaan :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 20, 2008 11:13 am

Bertje schreef:Nee, heeft-ie niet gezegd. Blind had het over maximaal drie stevige investeringen. Voor elke linie één.
Dan zakt de moed mij alweer in de schoenen, als ik eerlijk ben. Dan wordt dus wéér het defensieve probleem totaal onderschat. Er moet een vervanger voor Heitinga komen, maar we moeten niet vergeten dat er óók nog vervangers voor Stam en Grygera moeten komen.

Als we nu wéér weigeren in te zien dat het achterin gestut moet worden, dan krijgen we wéér 35 tegengoals of meer, worden we wéér geen kampioen - en word ik echt he-le-maal gek. Dan gooi ik de handdoek in de ring (al ga ik dat natuurlijk weer niet doen, als puntje bij paaltje komt).

Meneer Blind: niet één, niet twee, maar drie verdedigers van internationaal kaliber, graag. Minimaal 25 jaar, minimaal 1.85 meter lang en ze moeten een doorgebroken speler de tweede ring van de ArenA in kunnen schoppen. Ik wil volgend jaar hooguit 30 doelpuntjes achter het streepje zien staan. Dan is de kans meteen 90% dat we bovenaan de ranglijst staan.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di mei 20, 2008 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 11:16 am

Laten we de mogelijkheden van Ajax niet schromelijk overschatten, zeg. Met Douglas en Pieters erbij en Ogararu die vertrekt heb je achterin Emanuelson, Vertonghen, Vermaelen, Pieters, Douglas, Van der Wiel, Silva, Colin en jeugdspelers als Slijngard en Wormgoor achter de hand.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 20, 2008 11:18 am

Waar komt dat verhaal over Pieters toch vandaan? Is er enige basis voor dit gerucht?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 11:18 am

Het is in dit geval sowieso maar een voorbeeld, Duke.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mei 20, 2008 11:20 am

Haal Emanuelson maar bij de verdedigers weg want daar wil ik die jongen echt niet meer zien. Als Douglas en Pieters dan inderdaad zouden komen heb je dit:

Vertonghen
Vermaelen
Pieters
Douglas
Van der Wiel
Silva
Colin
Slijngard
Wormgoor

Ik ben er vooralsnog niet diep van onder de indruk.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 11:22 am

Met een goede verdedigende organisatie en wat versterkingen achterin kan Emanuelson prima als linksback spelen. Van Bronckhorst is een stuk minder en kon ook jarenlang als back spelen bij een geweldig Barcelona.

Een verdediging met Vertonghen-Van der Wiel-Douglas-Silva is heel behoorlijk. Persoonlijk vind ik Pieters goed, maar zou ik voor iemand kiezen die ook al vanaf het begin mee doet om de eerste vier plekken. Dan ziet het plaatje er achterin meteen echt rooskleurig uit.

Plaats reactie