Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Arthur

Re: Luis Suárez

Bericht door Arthur » zo jun 13, 2010 12:55 pm

joey schreef:De rest van zijn carrière bij Ajax? :confused.gif:
Graag! Voor zo'n speler ga ik naar het stadion.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jun 13, 2010 1:56 pm

Arthur schreef:
joey schreef:De rest van zijn carrière bij Ajax? :confused.gif:
Graag! Voor zo'n speler ga ik naar het stadion.
Daar sluit ik me bij aan. Ajax wordt al jaren niet beter van transfergeld.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 13, 2010 2:33 pm

Barcelona koopt spelers als ze eerst in een grote competitie hebben laten zien iets te kunnen.

De rest van zijn loopbaan in Nederland? Nee, liever niet, hij zal er niet beter door worden, eerder zullen er frustraties komen, omdat hij de top niet heeft gehaald. Hij is nu 23 en zal niet te lang moeten wachten met een transfer, maar de tijd dat een manager ± € 25 miljoen betaalt voor een speler ui de eredivisie lijkt mij voorbij, tenzij hij een weergaloos wk speelt.
Op het WK draait hij nog niet goed. Hij speelde 0-0 gelijk tegen Frankrijk en leed veel balverlies.
Dat zegt mij niet zo veel, het wk begint na de poule, het land dat in de poule uitblinkt, komt niet zo ver en ik heb niet het idee dat de gevestigde vedetten van Frankrijk (Ribiery, ± € 60 miljoen waard?) keer op keer zijn tegenstander uitspeelde, scoorde en een paar assists gaf.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 13, 2010 2:57 pm

Aristides schreef: Nee, liever niet, hij zal er niet beter door worden, eerder zullen er frustraties komen, omdat hij de top niet heeft gehaald.
Hal zal de topclubs waar ie zo graag naar toe wil ook niet halen. Niet goed genoeg, simpel zat. Er ontbreekt gewoon het e.e.a. aan: balvastheid, gogme, snelheid, techniek.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 13, 2010 8:27 pm

Hij denkt er blijkbaar zelf anders over, Willem.

Nu nergens heen dus, en volgend jaar naar de subtop voor een passende prijs. Dat zal Suarez tegenvallen, maar Slop ook. Want de prijs die ze nu bij Ajax in hun hoofd hebben is volstrekt onrealistisch.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 13, 2010 8:38 pm

Vasthouden aan dertig miljoen. Ook volgend jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jun 14, 2010 9:03 am

Inderdaad Rishi. Hij scoort er komend seizoen in de HCE natuurlijk weer lustig op los, misschien kan hij in de (eventuele) CL nog wat laten zien. Die is volgend seizoen hetzelfde waard als nu: 25 tot 30 miljoen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 14, 2010 12:09 pm

joey schreef:Hij denkt er blijkbaar zelf anders over, Willem.
Zelfoverschatting is de mens eigen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jun 16, 2010 9:45 pm

Ach hoe kan je ook goed voetballen met 8 beperkte spelers achter je. bijna geen fatsoenlijke pass naar een van de aanvallers. Toch creeerde hij nog een paar mooie acties en stond hij aan de basis van de 0-2 en 0-3.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jun 16, 2010 9:47 pm

Hij speelde een goede pot vandaag, kaatste als enige ook fatsoenlijk naar z'n medespelers. Wel duidelijk dat hij weer bij z'n Zuid-Amerikaanse maatjes is, want z'n duikelmentaliteit kwam weer in hem naar boven. Pingel was een terechte, maar overdreven misbaar net als bij een paar andere situaties.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 16, 2010 10:38 pm

Benji schreef:Wel duidelijk dat hij weer bij z'n Zuid-Amerikaanse maatjes is, want z'n duikelmentaliteit kwam weer in hem naar boven.
Van de Zuid-Amerikanen is ie ook het ergst totnutoe.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 16, 2010 11:05 pm

Ik vond hem veel te onrustig. Was teveel op zoek naar de goal, wat je ook terugzag in z'n looplijnen en positionering. Verder zag je natuurlijk de gebruikelijke dingen wel terug. Een aantal typerende acties, wat duikelpartijen en moeizaam aanspeelbaar voor de combinatie, maar wel betrokken bij twee goals. Gewoon Suarez op het niveau van Roda uit, of zo.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jun 17, 2010 11:43 am

Wat een enorme winnaar!!! Prachtgozer

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 17, 2010 11:48 am

Het Parool heeft een andere Suarez gezien dan de meesten van ons.

Luis Suarez drukt zijn stempel

Aanvaller toonde zijn mogelijkheden en onhebbelijkheden

AMSTERDAM - Een paar dagen heeft Zuid-Afrika kunnen genieten van de remise (1-1) tegen Mexico op de openingsdag van het WK. Het grote doel van het gastland, het bereiken van de tweede ronde, is na gisteravond echter ver weg. Uruguay zegevierde in Pretoria met 3-0.

Alleen als Frankrijk en Mexico vanavond gelijkspelen, blijft Zuid-Afrika - met één punt uit twee duels - enigszins kansrijk om de poulefase te overleven. Uruguay leidt de dans in Groep A met vier punten uit twee wedstrijden.

Ajacied Luis Suarez drukte een stevig stempel op het duel. Tegen Frankrijk (0-0) was hij vrijdag nagenoeg onzichtbaar, maar de aanvaller toonde zich gisteren bedrijvig, dreigend en hij was betrokken bij twee van de drie doelpunten.

Ooit hoopt Suarez de stap te kunnen maken naar een Europese topclub. Hij weet als geen ander dat goed spelen op het WK, het allerhoogste podium, zwaarder weegt dan zijn 35 doelpunten in de eredivisie. Suarez' wil om te slagen, alsmede zijn talent en instinct, leidden tweevoudig wereldkampioen Uruguay naar de zege in de tweede poulewedstrijd.

De samenwerking met de ervaren rot Diego Forlán verliep aanmerkelijk beter dan in de ouverture tegen Frankrijk, dat over betere verdedigers beschikt dan Zuid-Afrika. Als eerste speler op dit toernooi scoorde Forlán twee keer: de eerste keer uit een schot dat de rug van tegenstander Aaron Mokoena toucheerde, de tweede keer uit een door Suarez verdiende penalty. De Zuid-Afrikaanse doelman Itumeleng Khune tikte de voet van de Ajacied aan in het vijfmetergebied, waarna een theatrale val volgde die de Nederlandse voetbalvolger bekend voorkwam.

Suarez toonde in Pretoria voor het oog van de wereld zijn hele arsenaal aan mogelijkheden én onhebbelijkheden: kracht, doelgerichtheid, korte kap- en draaibewegingen en de lepe trucs van een straatvoetballer, waartoe behalve onorthodoxe passeeracties dus ook die vermaledijde duikelingen horen.

Je hebt spitsen die behendig elk contact met de verdediger vermijden en je hebt Suarez: de aanvaller die de aanraking juist nodig heeft om zijn tegenstander uit balans te brengen en het voordeel van de 'kluts' te zoeken. En als dat niet lukt, voelt hij altijd wel een voet of een knie om zich over te laten vallen, of een arm om zich naar beneden te laten trekken. Ga er maar aan staan als scheidsrechter om in al dat gekrioel het onderscheid te maken tussen overtreding en schwalbe.

Zijn manier van voetballen is vaak afgedaan als 'typisch' Zuid-Amerikaans', maar nu alle 32 deelnemers in actie zijn gekomen op dit WK is duidelijk dat er bij geen van de Latijnse ploegen, inclusief Uruguay, een tweede Suarez rondloopt.

Hij is in veel opzichten beter geworden bij FC Groningen en Ajax, zonder zijn oorspronkelijkheid te verliezen. Suarez is in Nederland aan het denken gezet over zijn vak, zijn rol in het elftal, zijn verantwoordelijkheid en zijn toekomstperspectief. Met 23 jaar is hij nog relatief jong, maar er stond gisteren in Pretoria een behoorlijk volwassen voetballer op het veld.

Ook in de laatste fase van de wedstrijd had hij het besef dat hij zijn elftal de juiste aanvallende én verdedigende impulsen moest geven. Natúúrlijk had hij graag zijn eerste WK-doelpunt gemaakt, maar hij bleef niet met de handjes in de zij op dat ene balletje wachten. Suarez trok de gaten voor de opkomende middenvelders, maakte zich aanspeelbaar en probeerde in één vloeiende beweging ploeggenoten in kansrijke positie te brengen. Zijn kans zou nog wel komen.

Die kwam in de 93ste minuut, na een verdwaalde voorzet die bij de tweede paal belandde. Uruguay stond al met 2-0 voor, de wedstrijd was gespeeld. Suarez controleerde de bal. Het was een moeilijke hoek, zou hij zijn naam in de boeken proberen te schieten? Nee. Met de binnenkant van zijn rechtervoet tikte hij de bal beheerst naar de vrijstaande Alvara Pereira: 3-0.

De scouts van de Europese topclubs zetten met potlood een plusje achter de naam Suarez. (DICK SINTENIE)

http://www.parool.nl
I think I lost my fucking headache

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jun 17, 2010 11:58 am

die keeper kwam er ook als een spast uit, luuk

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 17, 2010 12:19 pm

Dat weet ik wel. Maar om nu te beweren dat Suarez zijn stempel drukte gisteren. Hij was op zijn hoogst net voldoende.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jun 17, 2010 12:22 pm

LucaS schreef:Dat weet ik wel. Maar om nu te beweren dat Suarez zijn stempel drukte gisteren. Hij was op zijn hoogst net voldoende.
En dat wil je onderschrijven met dat stukje van Sintenie? Die is juist heel lovend over die jongen.

999

Bericht door 999 » do jun 17, 2010 3:47 pm

Was niet eens een penaltie ...
Blij met de punten ...

Khraa

Bericht door Khraa » do jun 17, 2010 4:04 pm

Echt wel.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

999

Bericht door 999 » do jun 17, 2010 4:26 pm

Echt niet.Was weer de " Stervende zwaan " akteer prestatie van Suarez.Als je kijkt hoe ie zijn benen ineens stilhoud na de minimale aanraking.Maarja, mhr speelde de bal weer eens veel te ver voor zich uit.

Afijn, je moet wel heel gek zijn als club dat je voor hem zoveel miljoen wil neertellen ..
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jun 17, 2010 5:40 pm

ga toch een end rollen, voets. Ik had ook niet blijven staan na zo'n aanslag!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 17, 2010 7:13 pm

Peter schreef:
LucaS schreef:Dat weet ik wel. Maar om nu te beweren dat Suarez zijn stempel drukte gisteren. Hij was op zijn hoogst net voldoende.
En dat wil je onderschrijven met dat stukje van Sintenie? Die is juist heel lovend over die jongen.
Juist niet, Peter. Ik schrijf er toch ook boven dat Sintenie een heel andere wedstrijd heeft gezien dan de meesten van ons.

Khraa

Bericht door Khraa » do jun 17, 2010 7:56 pm

Dr. Living Stoned schreef:ga toch een end rollen, voets. Ik had ook niet blijven staan na zo'n aanslag!!!
t was geen aanslag, maar wanneer je als keeper zo uitkomt, dan moet je de bal hebben en niet piepen als je de aanvaller raakt en dat de aanvaller dan valt....

999

Bericht door 999 » vr jun 18, 2010 12:18 pm

Tis Suarez die de keeper raakt .... Maar goed, Het zal wel.Behalve dan dat dat het enige is wat ie tot nu toe heeft laten zien .. ( tegen niks bijzondere tegenstanders ) ...
Blij met de punten ...

Khraa

Bericht door Khraa » vr jun 18, 2010 1:29 pm

Ze zijn beiden in beweging en raken elkaar. Aangezien Suarez de bal wel raakt en de keeper niet is het in mijn ogen een penalty. Al zou zo'n situatie tegen Ajax zijn, zou ik waarschijnlijk het tegenovergestelde beweren (mja, ik heb ook nergens gezegd dat ik objectief ben).

Dat er dan meteen rood getrokken wordt is volgens de regels, maar niet terecht.

Plaats reactie