De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 23, 2008 10:38 am

Ah, zo. Tsja, lijkt me sowieso zaak dat de nieuwe directie zo snel mogelijk gestalte krijgt. Dan kun je ook pas echt beginnen met het veranderen van zaken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 573
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo apr 23, 2008 10:50 am

Juist en for the time being moeten er toch dingen gedaan worden, ook zaken als afhandelen contractbesprekingen. dat kan allemaal wel niet ideaal zijn, maar iemand moet het doen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 23, 2008 11:04 am

Ik hoop dat Ajax deze keer wel een geheimhoudingsverklaring heeft (en concurrentiebeding). Alhoewel hij met zijn oude informatie best wel naar de concurrentie toe mag! :666.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo apr 23, 2008 11:17 am

Waar kan ik heen? Wil niet naar Noord-Ierland. Wil niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk...

Nee serieus, waar moet MvG op dit moment heen? Alle topclubs zijn voorzien en bij een subtopper zie ik hem ook niet zo 1,2,3 aan de slag gaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 23, 2008 11:27 am

Marillion schreef:Nou, laat ik het zo zeggen. Als Van Basten in die periode nog DVD's moet gaan bekijken of op een andere manier vage manier nog een speler moet opduiken dan heeft hij wat mij betreft al gefaald. Dan zijn we namelijk weer te laat.

Voor die tijd moet duidelijk zijn wie we willen hebben en of dat haalbaar is. Dan kan er best nog een bod op een speler komen waardoor je onverwacht nog moet handelen maar het kan nooit zo zijn dat we op dat moment nog een naam moeten verzinnen.
Als je echt absurd lang wacht kan het natuurlijk dat de goed genoeg geachte opties opraken en je naar de tweede categorie moet gaan kijken. We vergeten trouwens dat het EK eind juni alweer afgelopen is. :wink.gif:
joey schreef:Het nieuws komt toch nog onverwacht, zeggen ze als iemand overleden is. De positie van MVG was natuurlijk onhoudbaar.
Je geloofde er inderdaad niets van toen ik zei dat Van Geel heus niet kon blijven.
joey schreef:Je begrijpt wat ik bedoel. Er moet iemand zijn voor de lopende (technische) zaken.

Gaat MVB bijvoorbeeld de scouting hervormen? De jeugdopleiding verbeteren? Goede spelers aankopen? Nadenken over het gras in het stadion? Overschatten ze hem bij Ajax niet een beetje?

Ik hoop dat het een voltreffer wordt, begrijp me goed. En Van Basten heeft zeker kwaliteiten. Alleen komt hij net kijken.
Ajax is bezig met het aanstellen van een hoofd scouting. Spijkerman is al genoemd, weet je nog? JOR doet de jeugdopleiding.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 11:40 am

Thomas schreef:Je geloofde er inderdaad niets van toen ik zei dat Van Geel heus niet kon blijven.
O ja? Het was de uitkomst van het rapport vs. de uitspraken van onze nieuwe hoofdtrainer. Laat ik het zo zeggen: geen mens zal écht verbaasd zijn door het vertrek van MVG. Ik ook niet dus. Maar het was natuurlijk afwachten of en wanneer hij zelf ging opstappen, want Ajax maakte niet de indruk hem te zullen ontslaan.
Ajax is bezig met het aanstellen van een hoofd scouting. Spijkerman is al genoemd, weet je nog? JOR doet de jeugdopleiding.
Goh, Spijkerman. Die weet niets. Ik vind dat we goede scouts nodig hebben. Vooralsnog zit iedereen er nog.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo apr 23, 2008 11:45 am

Spijkerman als Hoofd Scouting zou een lachertje zijn.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo apr 23, 2008 11:56 am

Waarom? Wat is het takenpakket van het hoofd scouting?
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo apr 23, 2008 12:10 pm

Ernie Brandts als hoofd scouting?

Maar is v/d Zee trouwens geen hoofd scouting? Of gaat die nu ook weg?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 12:17 pm

Kijk Thomas, zo simpel lag het niet:

Van Geel wijkt voor Van Basten


AMSTERDAM - Martin van Geel heeft gisteravond zijn functie als technisch directeur van Ajax neergelegd. De club kiest voor een nieuwe technische structuur waarin de aanstaande hoofdtrainer Marco van Basten leiding geeft aan de gehele afdeling betaald voetbal.

Het nieuwe bestuursmodel is een direct gevolg van het onderzoeksrapport dat in februari onder leiding van Uri Coronel werd gepresenteerd. Donderdag werd Coronel gekozen tot de nieuwe voorzitter van Ajax en vijf dagen later voert hij zijn beleid al door.

''Ja, het gaat snel, maar ik vind dat de club is gebaat bij duidelijkheid,'' aldus Coronel. En op de vraag of hij niet liever met deze stap had gewacht tot het einde van de play-offs, antwoordde Coronel: ''Dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Duidelijkheid staat voorop.''

Om de technische structuur van Ajax duidelijker af te bakenen, deed Coronel in het rapport twee voorstellen: óf de macht komt grotendeels te liggen bij de technisch directeur en de club stelt een 'veldtrainer' aan, óf de trainer geeft leiding geven aan de afdeling betaald voetbal, waardoor een technisch directeur overbodig is.

Dat voor de laatste mogelijkheid is gekozen, is niet los te zien van de kritische noten die in het rapport over Van Geel zijn gekraakt. Vooral bij het aantrekken van spelers bleek Van Geel vaak een vrijwel onuitvoerbare tango te dansen met onder anderen de voormalige trainer Henk ten Cate en daardoor liep Ajax goede spelers mis. Ook de scoutingafdeling voelde zich volgens het rapport niet serieus genomen door Van Geel.

Nadat Coronel in gesprekken met Van Geel en Van Basten zijn toekomstvisie over Ajax uiteen had gezet, trok de technisch directeur zijn conclusies. Van Geel: ''In de voorgestelde samenwerking zie ik geen plaats voor mijzelf als zelfstandig functionerende technisch directeur. Ajax en ik zijn het eens: twee kapiteins op één schip, dat is niet werkbaar.''

Ajax heeft wel nog geprobeerd Van Geel voor de club te behouden als een soort technisch coördinator. Daarin zou Van Geel Van Basten moeten ondersteunen. Maar daarvoor paste de man die sinds juli 2005 de technische baas was in de Arena.

Van Geel heef zijn contract ingeleverd en financieel is de zaak al afgewikkeld. Volgens Coronel zou het 'heel goed kunnen' dat Ajax op korte termijn nog een technisch coördinator aantrekt om Van Basten bij de uitvoering van zijn beleid te assisteren.


De laatste maanden trok Van Basten de macht al opzichtig naar zich toe. Zo ging hij al op gesprek bij Arsenal om te spreken over een mogelijke samenwerking en hij had een dikke vinger in de pap bij het transferbeleid. Als Ajax Dario Cvitanic aantrekt, draagt dat zeker de goedkeuring van Van Basten.

Coronel heeft voor Van Basten een rol voor ogen zoals die in Engeland wordt vervuld door Arsène Wenger (Arsenal) en Alex Ferguson (Manchester United), trainers die respectievelijk sinds 1996 en 1986 bij hun club werken. In Coronels vorige ambtstermijn als bestuurslid commerciële zaken (1989-1997) bekleedde Louis van Gaal zes jaar ook zo'n functie.

Van Basten heeft in Amsterdam 'slechts' een contract voor twee seizoenen, waarna een wederzijdse evaluatie volgt en de optie al vastligt om nog twee seizoenen met elkaar verder te gaan. ''Maar dat contract met Van Basten lag er al,'' aldus Coronel.

Ironisch genoeg was het Van Geel die Van Basten bij Ajax binnenhaalde.


© Het Parool, 23-04-2008
Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo apr 23, 2008 12:24 pm

goodfella schreef:Ernie Brandts als hoofd scouting?
Mwah, omdat ie Ronaldo heeft gescout? Dat kon zelfs een voetbalblinde liet hij weten.
Maar is v/d Zee trouwens geen hoofd scouting? Of gaat die nu ook weg?
Hij is gewoon een doodnormale scout. Met een specifieke zoekgebied: Zuid Amerika.

De nieuwe scout moet gedreven zijn, een voetbalgek als het ware, die leiding kan geven aan 'zijn scouts', een meester is in beoordelingen en die contacten onderhoudt met Marco van Basten. Eigenlijk zou Marco de nieuwe hoofdscout moeten aanstellen. Hij moet er tenslotte mee samenwerken. Ik zou Aad de Mos geen slechte optie vinden. Wim Jonk hebben we ook nog rondlopen. Alleen ken ik zijn scoutings-skills niet echt...
Laatst gewijzigd door Starring op wo apr 23, 2008 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo apr 23, 2008 12:28 pm

Starring schreef:
goodfella schreef:Ernie Brandts als hoofd scouting?
Mwah, omdat ie Ronaldo heeft gescout? Dat kon zelfs een voetbalblinde liet hij weten.
Mjah, hij heeft een hele lading Brazilianen in kaart gebracht. Een voetbalblinde kan ook zien dat Sulejmani een prima speler is, maar hij zit niet bij een topclub.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo apr 23, 2008 12:34 pm

Dat is waar. Voor mensen met wat voetbalverstand en gedrevenheid is scouten dan ook niet zo moeilijk. Voeg er nog wat organisatorische kwaliteiten en wat persoonlijkheid bij, en onze nieuwe hoofdscout is geboren.

Bruin-Slot is ook vrij by the way. Als Cruijff om advies wordt gevraagd, weet ik het wel...
AFCA!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo apr 23, 2008 12:44 pm

Van Geel wijkt voor Van Basten


AMSTERDAM - Martin van Geel heeft gisteravond zijn functie als technisch directeur van Ajax neergelegd. De club kiest voor een nieuwe technische structuur waarin de aanstaande hoofdtrainer Marco van Basten leiding geeft aan de gehele afdeling betaald voetbal.

Het nieuwe bestuursmodel is een direct gevolg van het onderzoeksrapport dat in februari onder leiding van Uri Coronel werd gepresenteerd. Donderdag werd Coronel gekozen tot de nieuwe voorzitter van Ajax en vijf dagen later voert hij zijn beleid al door.

''Ja, het gaat snel, maar ik vind dat de club is gebaat bij duidelijkheid,'' aldus Coronel. En op de vraag of hij niet liever met deze stap had gewacht tot het einde van de play-offs, antwoordde Coronel: ''Dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Duidelijkheid staat voorop.''

Om de technische structuur van Ajax duidelijker af te bakenen, deed Coronel in het rapport twee voorstellen: óf de macht komt grotendeels te liggen bij de technisch directeur en de club stelt een 'veldtrainer' aan, óf de trainer geeft leiding geven aan de afdeling betaald voetbal, waardoor een technisch directeur overbodig is.

Dat voor de laatste mogelijkheid is gekozen, is niet los te zien van de kritische noten die in het rapport over Van Geel zijn gekraakt. Vooral bij het aantrekken van spelers bleek Van Geel vaak een vrijwel onuitvoerbare tango te dansen met onder anderen de voormalige trainer Henk ten Cate en daardoor liep Ajax goede spelers mis. Ook de scoutingafdeling voelde zich volgens het rapport niet serieus genomen door Van Geel.

Nadat Coronel in gesprekken met Van Geel en Van Basten zijn toekomstvisie over Ajax uiteen had gezet, trok de technisch directeur zijn conclusies. Van Geel: ''In de voorgestelde samenwerking zie ik geen plaats voor mijzelf als zelfstandig functionerende technisch directeur. Ajax en ik zijn het eens: twee kapiteins op één schip, dat is niet werkbaar.''

Ajax heeft wel nog geprobeerd Van Geel voor de club te behouden als een soort technisch coördinator. Daarin zou Van Geel Van Basten moeten ondersteunen. Maar daarvoor paste de man die sinds juli 2005 de technische baas was in de Arena.

Van Geel heef zijn contract ingeleverd en financieel is de zaak al afgewikkeld. Volgens Coronel zou het 'heel goed kunnen' dat Ajax op korte termijn nog een technisch coördinator aantrekt om Van Basten bij de uitvoering van zijn beleid te assisteren.

De laatste maanden trok Van Basten de macht al opzichtig naar zich toe. Zo ging hij al op gesprek bij Arsenal om te spreken over een mogelijke samenwerking en hij had een dikke vinger in de pap bij het transferbeleid. Als Ajax Dario Cvitanic aantrekt, draagt dat zeker de goedkeuring van Van Basten.

Coronel heeft voor Van Basten een rol voor ogen zoals die in Engeland wordt vervuld door Arsène Wenger (Arsenal) en Alex Ferguson (Manchester United), trainers die respectievelijk sinds 1996 en 1986 bij hun club werken. In Coronels vorige ambtstermijn als bestuurslid commerciële zaken (1989-1997) bekleedde Louis van Gaal zes jaar ook zo'n functie.

Van Basten heeft in Amsterdam 'slechts' een contract voor twee seizoenen, waarna een wederzijdse evaluatie volgt en de optie al vastligt om nog twee seizoenen met elkaar verder te gaan. ''Maar dat contract met Van Basten lag er al,'' aldus Coronel.

Ironisch genoeg was het Van Geel die Van Basten bij Ajax binnenhaalde.


© Het Parool, 23-04-2008
Ik vraag me wel af welke goede spelers Ajax dan is misgelopen dankzij de structuur. Er zijn genoeg clubs die met een trainer en een TD wel goede spelers binnenhalen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 23, 2008 12:46 pm

Starring schreef:Ik zou Aad de Mos geen slechte optie vinden.
Ja, want Aad en Marco zijn zulke dikke maatjes. :excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo apr 23, 2008 1:09 pm

Het zijn geen dikke maatjes nee, maar Marco zal nu (niet vroeger dus) beaamen dat Aad de Mos wel degelijk kijk op het spelletje heeft en zeer bedreven is het scouten van spelers. Die man doet niets anders in zijn vrije tijd.

Wat vind je van de optie TBS? Sowieso zien we het wel binnenkort wie het wordt.
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2008 1:10 pm

joey schreef:Volgens Coronel zou het 'heel goed kunnen' dat Ajax op korte termijn nog een technisch coördinator aantrekt om Van Basten bij de uitvoering van zijn beleid te assisteren.
Mogen ze wel mee opschieten dan, anders kun je het net zo goed niet doen.

Benieuwd of de handelingssnelheid van Coronel wel op peil is.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 23, 2008 1:22 pm

Starring schreef:Het zijn geen dikke maatjes nee, maar Marco zal nu (niet vroeger dus) beaamen dat Aad de Mos wel degelijk kijk op het spelletje heeft en zeer bedreven is het scouten van spelers. Die man doet niets anders in zijn vrije tijd.
Mwah, Aad kent veel mensen, maar eerlijk gezegd vind ik zijn keuzes voor wat betreft spelers niet je van het.
Wat vind je van de optie TBS? Sowieso zien we het wel binnenkort wie het wordt.
Tsja, de beste man komt meestal met prima analyses op de proppen, maar is dat wat we zoeken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 1:46 pm

Geen TBS! :1evil.gif:

Ver uit de buurt houden van de Arena, die man. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » wo apr 23, 2008 1:50 pm

Danny Blind is ook vrij, misschien dat hij hoofd scounting kan worden.

Kan die op zoek naar de nieuwe John Nieuwenburg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2008 1:51 pm

Danny Blind is bij mijn weten niet vrij.

Stanley Menzo wel. :eusa_silenced.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo apr 23, 2008 1:52 pm

Volgens mij is de hoofd scouting niet de man die zelf op zoek gaat naar spelers, maar krijgt hij rapporten van 'zijn' scouts op zijn buro
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 23, 2008 1:53 pm

Al moet je uiteraard ook zelf verstand van zaken hebben om de andere scouts te kunnen beoordelen. Hij zal dus ook zelf een goede scout moeten zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 1:54 pm

bryan schreef:Danny Blind is ook vrij, misschien dat hij hoofd scounting kan worden.
Mijn hemel, nee. Het wordt steeds erger. :1evil.gif:

Hoofd scouting moet kennis van zaken hebben, want hij moet het functioneren van de scouts beoordelen, Luuk. Daar heeft het de afgelopen jaren aan ontbroken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » wo apr 23, 2008 2:06 pm

Dat is een algemene probleem in de moderne maatschappij. Managers die geen kennis van zaken hebben.

Laat Ajax nou een goede voorbeeld geven.

Plaats reactie