Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Pietje

Re: Daley Blind

Bericht door Pietje » do jul 21, 2011 10:43 am

Maar hij is toch ook een verdedigende middenvelder?

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 21, 2011 11:00 am

joey schreef:Dat viel je nu pas op, Dominee? :confused.gif:
Zovaak speelt hij niet als centrale verdediger, maar het was een bevestiging van hetgeen ik reeds vermoedde. Als back is het ook niet veel, met name door zijn traagheid.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 22, 2011 7:28 am

Opzouten met deze prutser! Wat een domme kut verdediger!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma aug 22, 2011 8:20 am

Sowieso onbegrijpelijk van FdB dat hij Blind opstelt tegenover Musa. Iedereen op dit forum riep bij het bekend maken van de opstelling al dat het mis zou gaan, en zo gebeurde.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 22, 2011 8:29 am

Frank vond het zelf achteraf ook niet een erg handige zet. Hij voelde zich kennelijk nogal schuldig, want ik vond hem voor zijn doen wat timide overkomen na het puntverlies van Ajax. Normaal willen de oogjes dan nog wel eens vuur spuwen. Hopelijk stopt de zelfreflectie niet bij Frank en bezint hij zich ook op of hij met Ajax wel op het juiste pad zit.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 22, 2011 8:33 am

Tot op dit moment heeft FDB mij op tactisch gebied nog niet kunnen overtuigen. Dat spijt me bijzonder, want ik heb een zwak voor hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2011 8:40 am

Mij ook nog niét.
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 22, 2011 8:40 am

joey schreef:Dat spijt me bijzonder, want ik heb een zwak voor hem.
Ik ook, ondanks mijn kritiek op hem. Er klopt duidelijk rood-wit bloed door zijn aderen, niet onbelangrijk voor mij. Maar Frank komt nu volgens mij wel in een belangrijke fase als beginnend coach. Het is niet alleen Daley op Musa. Er klopt meer niet, mede door zijn keuzes. Je kan het natuurlijk enkele wedstrijden aankijken en proberen een en ander wat te corrigeren, maar op een gegeven moment moet je ook durven erkennen dat je niet de juiste koers volgt en durven omschakelen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma aug 22, 2011 8:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 22, 2011 8:40 am

De keuze voor Daley Blind tegen Musa is overigens echt tragisch te noemen. Je kunt het Daley niet verwijten, want die jongen is gewoon erg matig en kan niet beter, maar dat moet Frank de Boer eigenlijk ook weten. Zeker als linksback is Daley Blind een aanfluiting. Zet er een snelle behendige kerel neer en Blind ziet alleen de achterkant of loopt gewoon continu naar achteren.

Pijnlijke misser van FdB.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 22, 2011 9:00 am

Zuidema schreef:
joey schreef:Dat spijt me bijzonder, want ik heb een zwak voor hem.
Ik ook, ondanks mijn kritiek op hem. Er klopt duidelijk rood-wit bloed door zijn aderen, niet onbelangrijk voor mij. Maar Frank komt nu volgens mij wel in een belangrijke fase als beginnend coach. Het is niet alleen Daley op Musa. Er klopt meer niet, mede door zijn keuzes. Je kan het natuurlijk enkele wedstrijden aankijken en proberen een en ander wat te corrigeren, maar op een gegeven moment moet je ook durven erkennen dat je niet de juiste koers volgt en durven omschakelen.

Tja, dit onderdeel van het vak móet een trainer zelf beheersen, zeg maar aanvoelen. Het komt op details aan, hij moet tijdens de wedstrijd zíen wat er misgaat en wat er moet gebeuren. Het is niet zoals met trainingsvormen, die je kunt oppikken van trainers die je hebt meegemaakt. Het is een kwestie van inzicht: dat heb je of dat heb je niet. Bij Van Gaal bijvoorbeeld merkte je vanaf dag één dat hij het wel had (Cruijff idem).

De Boer zoekt duidelijk houvast, daarom is het systeem heilig voor hem. Maar de tactisch allerbeste trainers variëren juist, omdat ze uitgaan van de kwaliteiten van de spelers. En ze maken keuzes afhankelijk van wat de wedstrijd eist. Kijk, je kunt Daley Blind best een keer linksback zetten, tegen een ploeg die met twee spitsen speelt. Maar Daley Blind tegen Moussa, dat gaat natuurlijk niet. Je kunt niet zeggen: Daley is mijn backup voor die positie, dus hij speelt, punt uit. Dat is star en contraproductief.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2011 11:08 am

F. de Boer stelt Boilesen niet op tegen Heerenveen, Narsingh zal hem te snel, te behendig zijn; het argument is een blessure/interland. Boilesen traint volgens mij gewoon mee, zat tegen VVV ook weer bij de selectie (op de bank) en is fit. Hij heeft geen interland gespeeld, maar wordt weer niet opgesteld. Musa is te snel en te behendig?

1 Boilesen zal het nooit leren als hij niet tegen zo'n aanvaller komt te staan, m.a.w. of je ziet een volwaardige linksback in hem (Fouten maken hoort bij jeugd en bij Ajax, daar leer je het vak) en dan stel je hem op of je maakt duidelijk dat Boilesen niet die gewenste back is, maar de opvolger van Vertonghen.

2 Blind is niet de logische vervanger, want die is niet beter tegen een snelle, behendige speler, maar is wel een paar jaar ouder. De tegenpartij hoeft geen kanjer te hebben, maar als je tegen Blind speelt is iedere snelle speler uitblinker. Anita kan daar gewoon spelen (Ook al zei F. de Boer een half jaar geleden dat hij geen linksback in Anita ziet) dat deed hij tegen Heerenveen ook.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma aug 22, 2011 11:27 am

Of loopt er nog een ander (politiek) issue wat alleen in dit geval speelt? Pa Blind? Zijn voormalig assistent en nu ...?
Ten koste van een paar punten aantonen dat die jongen niet voldoet om 'm dan eindelijk te kunnen lozen?

Ik roep maar wat he.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2011 11:31 am

Zo beroerd speelde Blind toch niet? En dan hoef ik hem overigens ook niet als linksback te zien hoor..
IK GELOOF!!!!!!

T82

Bericht door T82 » ma aug 22, 2011 11:38 am

Rishi schreef:Zo beroerd speelde Blind toch niet? En dan hoef ik hem overigens ook niet als linksback te zien hoor..
Aanvallend was hij niet onaardig, maar verdedigend behoorlijk hopeloos helaas.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2011 11:39 am

Werden de zwakke punten van Blind niet versterkt doordat Ajax positioneel slecht stond? Theo als VM bijvoorbeeld. Zou een Anita ook niet in de problemen komen?
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 22, 2011 12:56 pm

beelzebub schreef:Of loopt er nog een ander (politiek) issue wat alleen in dit geval speelt? Pa Blind? Zijn voormalig assistent en nu ...?
Ten koste van een paar punten aantonen dat die jongen niet voldoet om 'm dan eindelijk te kunnen lozen?

Ik roep maar wat he.
Als Blind b.v. Jansen als achternaam had gehad hadden we hem nooit in Ajax gezien.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 22, 2011 1:01 pm

Het antwoord is volgens mij ja, dat zei ik gisteren ook al. Je kan iemand niet verwijten dat die bal eroverheen wordt gegooid en je tegenstander sneller is. Bij de actie daarna was Blind niet sterk, maar een fout was het niet. De centrale verdediger had daar al weer terug moeten zijn.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2011 1:02 pm

Blind is een typisch product uit de opleiding van Ajax.

Voetballend hartstikke mooi. Technisch heel erg goed. Maar op welke positie hoort hij nou eigenlijk? Is het een 4? Is het een 8? Is het een linksback?
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 22, 2011 1:09 pm

Zo zo, zelfs keiharde kritiek op Ajax.nl:
Afbeelding
Daley Blind sprak daags na zijn ongelukkige optreden tegen VVV met Ajax TV.
Aanvallend brengt hij wel wat. Zo was hij ook degene die de aanval opzette waaruit Sulejmani had moeten voortrekken...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 22, 2011 1:19 pm

Blind staat er alleen vooral voor zijn verdedigende taken. Zeker als je tegen Musa speelt.

Aanvallend was Blind bij Groningen ook altijd wel aardig. Dat neemt niet weg dat hij wel telkens aan alle kanten voorbij wordt gelopen. Die jongen is geen linksback. Wat hij dan wel is? Ja goeie vraag. Blind is eigenlijk vlees nog vis. Heeft een paar aardige kwaliteiten, maar zal altijd tekort komen voor een basisplaats. Ook omdat hij geen plaats heeft. Hij is van alles een beetje.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2011 1:47 pm

Precies. In de jeugd is hij een ideale nummer 4. Kan inschuiven, flair, techniek.. noem maar op. Maar in de jeugd hoeven ze bij Ajax ook amper te verdedigen.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2011 3:35 pm

Precies. In de jeugd is hij een ideale nummer 4. Kan inschuiven, flair, techniek.. noem maar op. Maar in de jeugd hoeven ze bij Ajax ook amper te verdedigen.
Mee eens, het manco bij Ajax. De plaatsen 3/4 en 10 zijn snel goed in te vullen als je tegen de A1 speelt van niveau-VVV. Die ploegen spelen met één spits, zodat er centraal uit de verdediging van Ajax iemand zonder een tegenstander te ontmoeten kan oprukken (Heitinga, De Jong, Vermaelen, Vertonghen, Maduro, Van der Heijden, Schilder, Van der Wiel, Blind, Sporkslede) naar het middenveld. Houd het veld breed en de nummer 10 lijkt ook een goede voetballer (niveau Krohn-Dehli, Kujala, De Ridder, Yildirim, zij blonken uit op 10)

Komen ze in Ajax 1, dan blijkt die klasse mee te vallen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 22, 2011 3:54 pm

Nou, van dat rijtje verdedigers zijn er toch een behoorlijk aantal erg goed terecht gekomen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 22, 2011 4:08 pm

joey schreef:Tot op dit moment heeft FDB mij op tactisch gebied nog niet kunnen overtuigen. Dat spijt me bijzonder, want ik heb een zwak voor hem.
Same here. We vroegen het ons vorig seizoen ook al af: geen idee of FdB een goede trainer is. Ik vraag het me nog steeds af. Een voetbaldier en het knuffeldier van de media zijn is niet voldoende om het als trainer van Ajax te redden.

Maar hij heeft ons wel aan die 3e ster geholpen en heeft dus krediet. Voorlopig. :hypocrite.gif:

Blind op linksback zetten was een compromis. Moet ie niet doen. Bij voorkeur stelt hij Blind helemaal niet meer op. Vloekt met alles wat een verdediger in huis moet hebben. Blind is eem middenvelder m.i. Een niet zo heel goede.

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 22, 2011 4:12 pm

Was helemaal geen compromis, Blind heeft het uitstekend gedaan in het centrum, en was beter dan Boilesen. Daarom werd Blind opgesteld.

Plaats reactie