Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Luis Suárez

Bericht door martijn401 » wo nov 24, 2010 3:03 pm

Ajax accepteert 7 duels schorsing voor Suarez

Ajax en Luis Suarez accepteren het schikkingsvoorstel van de aanklager van de KNVB voor zeven wedstrijden schorsing, zo meldt de club zojuist op de officiële website. Suarez ontving zijn schorsing naar aanleiding van het bijtincident met Otman Bakkal. De eerstvolgende competitiewedstrijd waarin Suarez weer te zien zal zijn is Ajax - De Graafschap op 4 februari 2011.
AN

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Neefkens » wo nov 24, 2010 3:16 pm

Goed zo, streep eronder.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 24, 2010 3:42 pm

Slim van Ajax. Stel dat ze niet akkoord zouden zijn gegaan en de zaak pas zou dienen na VVV-Ajax, een wedstrijd waarin ie toch al geschorst was door Ajax zelf; dan zou ie nóg langer niet hebben meegedaan (als de straf hetzelfde bleef). Ik neem aan dat in die 7 wedstrijden ook de voorwaardelijke wedstrijd zit? Want volgens mij liep ie nog in een proeftijd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Luis Suárez

Bericht door ferry » wo nov 24, 2010 3:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Slim van Ajax. Stel dat ze niet akkoord zouden zijn gegaan en de zaak pas zou dienen na VVV-Ajax, een wedstrijd waarin ie toch al geschorst was door Ajax zelf; dan zou ie nóg langer niet hebben meegedaan (als de straf hetzelfde bleef). Ik neem aan dat in die 7 wedstrijden ook de voorwaardelijke wedstrijd zit? Want volgens mij liep ie nog in een proeftijd.
Volgens 'De T' had ie twee voorwaardelijke wedstrijden open staan:
De aanklager heeft bij de strafmaat rekening gehouden met de strafkaart van Suarez. De aanvoerder van de Amsterdammers had nog een voorwaardelijke schorsing van twee wedstrijden openstaan, naar aanleiding van zijn rode kaart begin dit seizoen in de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal tegen FC Twente.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Daily Blind » wo nov 24, 2010 5:05 pm

Dus een voorwaardelijk straf hangt niet vast aan een zelfde soort gepleegde daad. Bijvoorbeeld 2 gerkegen voor natrappen krijg je alleen als je opnieuw natrapt en neit voor een andere gepleegde daad.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door jabu » wo nov 24, 2010 5:48 pm

Enganche schreef:Leuk geprobeerd dus, Jabu.
Was natuurlijk ook succes verzekerd. Geen kast hoog genoeg.... :kwijl.gif:

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Luis Suárez

Bericht door Rachid » wo nov 24, 2010 7:26 pm

Suarez wordt langzamerhand een parodie op zichzelf, maar dat geldt voor de hele club Ajax eigenlijk.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door wimpey » wo nov 24, 2010 8:14 pm

Buitenproportioneel. Kutmarokkaan Bouazouan kreeg 10 wedstrijden voor het invalide schoppen van Kokmeijer. :excited.gif:

5 wedstrijden was meer dan zat geweest. Gorter kreeg ooit 7 wedstrijden omdat ie vd Doelen een oog probeerde uit te steken. Dan is 7 wedstrijden voor een hap, zonder gevolgen, wel exorbitant.

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door FCT-Bantje » wo nov 24, 2010 8:44 pm

Had zelf ook 5 wedstrijden verwacht. Had geen rekening gehouden met die voorwaardelijke schorsing die nog stond dus 6 zou ook kunnen, maar 7 vind ik wel erg veel.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Luis Suárez

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 24, 2010 9:03 pm

Die is weg met de kerst.

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: Luis Suárez

Bericht door Fregge » wo nov 24, 2010 9:14 pm

FCT-Bantje schreef:Had zelf ook 5 wedstrijden verwacht. Had geen rekening gehouden met die voorwaardelijke schorsing die nog stond dus 6 zou ook kunnen, maar 7 vind ik wel erg veel.
Hij had 2 voorwaardelijke wedstrijden nog.

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door FCT-Bantje » wo nov 24, 2010 9:19 pm

Fregge schreef:
FCT-Bantje schreef:Had zelf ook 5 wedstrijden verwacht. Had geen rekening gehouden met die voorwaardelijke schorsing die nog stond dus 6 zou ook kunnen, maar 7 vind ik wel erg veel.
Hij had 2 voorwaardelijke wedstrijden nog.
Waarvan dan. johan fruit schaal was 1 voorwaardelijk

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... Suarez.htm

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Luis Suárez

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 24, 2010 9:40 pm

In de NBA moet je van het veld bij een eerste druppeltje bloed, vanwege AIDS risico. Zometeen krijg je een liefdesbijt van een hoerenloper a la Ribery of Rooney. Voor bijtende spelers mag je van mij rustig een standaard straf van twee jaar geven. En bij herhaling nooit meer op de velden. En dat los van een aanklaging voor de rechter.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Luis Suárez

Bericht door raymon » wo nov 24, 2010 10:24 pm

Van gebeten worden krijg je geen aids hoor. En laten we het nou niet gaan overdrijven. Hij stond niet met en hap bloedend schouder in z'n mond. Schorsing? Tuurlijk! Maar ik vind dit niet erger dan menig overtreding die ik wekelijks zie.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 25, 2010 5:37 am

Telesport schreef:Ontstemde Amsterdammers accepteren straf Suarez als signaal naar samenleving
Ajax bijt op tong
Afbeelding
• Het lijkt erop of Luis Suarez wil zeggen: wat maak je me nu Otman Bakkal. Na afloop van Ajax-PSV hielden de PSV’ers de kaken stijf op elkaar, maar in hun verklaringen bij de aanklager over het bijtincident werd Suarez niet gespaard. FOTO: ORANGE PICTURES

AMSTERDAM – Ajax stemt schoorvoetend in met het schikkingsvoorstel van zeven wedstrijden voor de bijtende Luis Suarez. De directie, staf en spelers hebben moeite met de hoge straf, maar vinden het signaal dat de club naar de samenleving toe moet afgeven het belangrijkst. Een tucht- en eventuele beroepszaak zouden de indruk kunnen wekken dat het wangedrag van Suarez wordt getolereerd en dus neemt Ajax zijn verlies. „Want dit past niet bij Ajax”, zei Rik van den Boog, die – net als Jol – verder geen commentaar geeft en daarmee op zijn tong bijt. Want dat vooral PSV kwaad bloed heeft gezet in de Amsterdam ArenA, is duidelijk.

Hoewel slachtoffer Otman Bakkal kort na het fluitsignaal van Björn Kuipers lachend met Suarez van het veld liep, aangaf geen kwaad woord over de Ajacied te zullen zeggen en de beelden maar voor zich moesten spreken, kwam hij – zo blijkt in Zeist uit het ’strafdossier’ – toch met een belastende verklaring. Ook de op papier gezette zienswijzen van aanvoerder Ibrahim Afellay en teammanager Mart van den Heuvel deden Suarez geen goed. Ajax vindt dat PSV’s goed recht, maar wijst op de „collegiale verklaring” van Eyong Enoh, die Ibrahim Afellay vorig jaar (vergeefs) zou hebben vrijgepleit van een elleboogstoot.

Het meest teleurgesteld is men echter niet op het Eindhovense trio, maar PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband. Volgens meerdere bronnen heeft de dokter het medisch dossier van Bakkal, inclusief foto’s ingediend bij de aanklager. „We hebben alle verklaringen in ons bezit. En dat klopt”, is het enige wat een woordvoerder van Ajax erover kwijt wil. „We laten ons daar verder niet over uit, omdat we de aandacht niet willen afleiden.” Na AjaxReal Madrid was de aanvaller zelf – in gebrekkig Nederlands – ook schuldbewust. „Het bijten was een slechte fout van mij.”

De straf voor de gefrustreerde Ajacied werd door zestig procent van de telesport.nl-bezoekers nog te laag bevonden, maar was een tegenvaller voor Ajax. Omdat Vitesse-verdediger Sebastien Sansoni in februari 2007 in de neus van Roy Beerens (destijds NEC) beet en vijf duels moest brommen, ging men in de ArenA uit van maximaal zes wedstrijden schorsing. Suarez had namelijk nog een voorwaardelijke straf van één duel staan.

Met de nederige houding – het niet accepteren van de straf was ondanks het gevoel van onrecht geen optie – blijkt Ajax te hebben geleerd van het verleden. In oktober 2008 maakte men zich volstrekt belachelijk door het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal voor Klaas-Jan Huntelaar ’onder protest te accepteren’. Je accepteert of niet. Huntelaar had scheidsrechter Eric Braamhaar inconsequent genoemd.

Ook na de bekerwinst op Feyenoord won Ajax ook niet de schoonheidsprijs. Jan Vertonghen maakte de Feyenoorders tijdens de huldiging in de ArenA uit voor ’kutkakkerlakken’, werd de dag daarna door Van den Boog tot de orde geroepen en ging diep door het stof. Om vervolgens niet akkoord te gaan met de voorgestelde straf van twee duels.

Behoudens het feit dat Ajax er in het belang van het voetbal – lees: de voorbeeldfunctie van Suarez – nu geen slepende zaak van wil maken, speelt ook mee dat Jol rust rondom het elftal wil. De trainer gaf zijn basisspelers twee dagen vrij en start morgen de voorbereiding op het duel bij VVV-Venlo van zondag. De (over)vermoeide Suarez hoeft zich vijf dagen niet in de ArenA of op De Toekomst te melden en reisde gisteren direct naar Barcelona. Later wordt bepaald of hij na het Champions Leagueduel met AC Milan (8 december) een lange kerstvakantie mag houden in Uruguay.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Baseman » do nov 25, 2010 7:58 am

PSV de schuld geven van de schorsing voor Suarez...het moet niet triester worden :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door 999 » do nov 25, 2010 8:46 am

Hoewel slachtoffer Otman Bakkal kort na het fluitsignaal van Björn Kuipers lachend met Suarez van het veld liep, aangaf geen kwaad woord over de Ajacied te zullen zeggen en de beelden maar voor zich moesten spreken, kwam hij – zo blijkt in Zeist uit het ’strafdossier’ – toch met een belastende verklaring. Ook de op papier gezette zienswijzen van aanvoerder Ibrahim Afellay en teammanager Mart van den Heuvel deden Suarez geen goed. Ajax vindt dat PSV’s goed recht, maar wijst op de „collegiale verklaring” van Eyong Enoh, die Ibrahim Afellay vorig jaar (vergeefs) zou hebben vrijgepleit van een elleboogstoot.

Het meest teleurgesteld is men echter niet op het Eindhovense trio, maar PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband. Volgens meerdere bronnen heeft de dokter het medisch dossier van Bakkal, inclusief foto’s ingediend bij de aanklager. „We hebben alle verklaringen in ons bezit. En dat klopt”, is het enige wat een woordvoerder van Ajax erover kwijt wil. „We laten ons daar verder niet over uit, omdat we de aandacht niet willen afleiden.” Na AjaxReal Madrid was de aanvaller zelf – in gebrekkig Nederlands – ook schuldbewust. „Het bijten was een slechte fout van mij.”
Tja ...Iemand bijten is natuurlijk achterlijk.En van mij had ie er nog wel wat wedstrijden schorsing er bij mogen hebben.Maar dan wel op basis van TV-Beelden en de verklaring van Bakkal.Maar goed .. Typisch Psv ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door LucaS » do nov 25, 2010 8:53 am

Baseman schreef:PSV de schuld geven van de schorsing voor Suarez...het moet niet triester worden :excited.gif:
Dat staat er niet. Voor het geval je niet kan lezen, er staat dat Enoh vorig jaar bij wangedrag van Affelay een ontlastende verklaring heeft gegeven, terwijl PSV nu er alles aan gedaan lijkt te hebben Suarez in het kwade daglicht te stellen dat hij inderdaad over zichzelf heeft afgeroepen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Luis Suárez

Bericht door Monkey Tonk » do nov 25, 2010 9:57 am

Raymon schreef:Van gebeten worden krijg je geen aids hoor. En laten we het nou niet gaan overdrijven. Hij stond niet met en hap bloedend schouder in z'n mond. Schorsing? Tuurlijk! Maar ik vind dit niet erger dan menig overtreding die ik wekelijks zie.
Bij dieren met rabies (hondsdolheid?) kan een bijt de ziekte overbrengen. Hoeft verder ook geen bloed aan te pas te komen. Ik ben verder geen expert op dit gebied, en wil dat ook niet worden, maar ik vind een vijandige mensenbeet een vorm van misdaad. Ik heb ook helemaal geen zin in excuses of verzachtende omstandigheden. Van mij had de straf twee jaar mogen zijn. Verder wil ik Suarez nooit meer in een Ajax-shirt zien. Als je dit soort zaken uit clubliefde door de vingers gaat zien ben je volgens mij het spoor bijster. (dat is Ajax natuurlijk ook, maar dat terzijde).

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Baseman » do nov 25, 2010 11:57 am

LucaS schreef:terwijl PSV nu er alles aan gedaan lijkt te hebben Suarez in het kwade daglicht te stellen dat hij inderdaad over zichzelf heeft afgeroepen.
Hoe durven ze bij PSV...

Inderdaad triest dus, Dijkshoorn krijgt helaas volkomen gelijk in zijn laatste column in de VI.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door LucaS » do nov 25, 2010 12:02 pm

Er staat ook niet 'hoe durven ze', er staat dat ze dat teleurstellend vinden. Is helemaal niets mis mee. Je gaat toch niet ook hysterisch doen?
I think I lost my fucking headache

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Alexander » do nov 25, 2010 1:39 pm

Typisch psv dit. Zal overigens ook NOOIT vergeten hoe ze de minuut voor Sjakie een paar jaar terug hebben verpest.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Baseman » do nov 25, 2010 4:01 pm

LucaS schreef:Er staat ook niet 'hoe durven ze', er staat dat ze dat teleurstellend vinden. Is helemaal niets mis mee. Je gaat toch niet ook hysterisch doen?
Ik vind het erg droevig dat Ajax het teleurstellend vindt dat PSV bewijs heeft aangeleverd voor de bijtwond (!) van Suarez bij Bakkal. Dat heeft niets met hysterisch te maken.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do nov 25, 2010 4:17 pm

Ik vind het eigenlijk wel droevig dat scheidsrechter Kuipers zegt het niet te hebben gezien. Ik zweer het je: als je als verdachte in een willekeurige strafzaak zó op de beelden staat dat je het ziet gebeuren op letterlijk een halve meter afstand en daarna ook nog iemand wegtrekt (Bakkal in dit geval) en dan zegt dat je niks gezien hebt, dan is er geen rechter of officier die je gelooft (en je advocaat ook niet). Had Ajax best een puntje van kunnen maken. Maar ja; da's natuurlijk niet politiek correct.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Luis Suárez

Bericht door ferry » do nov 25, 2010 5:06 pm

Niks aan de hand, ze hebben de oplossing gevonden hoor:
Afbeelding

Plaats reactie