Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 01, 2008 6:17 pm

Maak me maar wakker als het boeiend wordt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 01, 2008 6:19 pm

ALves is ook een egoisische speler. Maar goed, als jij denkt dat Blind in zijn eentje de beslissingen nam in de periode voor het beginnen van van Geel, dan ben je erg naief. En aangezien je dat niet bent, moet het wel je blinde haat zijn

Je hoeft het niet te lezen hoor, Bert
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 01, 2008 6:20 pm

LucaS schreef:ALves is ook een egoisische speler.
Maar wel een van de buitencategorie. Vraag maar aan Van Gaal.
Maar goed, als jij denkt dat Blind in zijn eentje de beslissingen nam in de periode voor het beginnen van van Geel, dan ben je erg naief. En aangezien je dat niet bent, moet het wel je blinde haat zijn
Pfff, heb je niets beters?

Wie nam anders de beslissing? Er was geen TD. Bij mijn weten is Van Eijden niet naar Zweden geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 01, 2008 6:22 pm

Rosenberg was al bekeken voordat Blind trainer werd.

Alves van de buitencategorie? En daarom ging hij naar Heerenveen?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za mar 01, 2008 6:24 pm

:1evil.gif:


hehehehehehe....! :666.gif:

:hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 01, 2008 6:30 pm

LucaS schreef:Rosenberg was al bekeken voordat Blind trainer werd.
Ja, door John Steen Olsen
Alves van de buitencategorie? En daarom ging hij naar Heerenveen?
Ja, goed gescout van Heerenveen.
Het stinkt aan alle kanten!

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo mar 19, 2008 10:47 am

Misschien dat het al ergens is geplaatst, maar dan heb ik het niet kunnen vinden...
Niemand ontkomt aan De Stoel

Door: Stephan Wageman
Gepubliceerd: maandag 17 maart 2008 23:25

Het is De Stoel die bij Chelsea reputaties kan maken en breken. Henk ten Cate verslikte zich in de kracht ervan en vecht nu een verbeten strijd om zijn positie te behouden.

De Stoel is een begrip in Cobham, het trainingscomplex waar een van de rijkste voetbalclubs ter wereld huist. Chelsea-eigenaar Roman Abramovitsj heeft honderden miljoenen euro’s aan spelers en coaches besteed, maar wie voor het eerst de kleedkamer van de Londense club binnenstapt, heeft niets aan het dikke contract in de achterzak. Iedereen komt oog in oog te staan met De Stoel.

De Stoel staat opgesteld in het midden van een cirkel, die omringd wordt met alle collega’s. Elke nieuweling moet De Stoel beklimmen en een liedje zingen. Claudio Ranieri en José Mourinho ontkwamen er niet aan, net als de duurstbetaalde aankopen Andrei Sjevtsjenko en Michael Ballack. De eerste was zo verbouwereerd toen hij van de ontgroening hoorde dat hij een dag uitstel had gevraagd om een passend liedje uit te kiezen. Dat mocht nog nét.

Brood gooien

Chelsea-ster Joe Cole geeft de mysterieuze kracht van De Stoel aan. ‘Het is verschrikkelijk zenuwslopend. Toen ik als aankoop werd gepresenteerd, moest ik op de stoel staan om een liedje te zingen voor spelers zoals Marcel Desailly, Juan Veron en Hernan Crespo. Je kijkt ze recht in de ogen aan en weet niet wat je overkomt. Als de jongens er genoeg van hebben beginnen ze met brood te gooien om je af te kappen. Het is veel enger dan je debuut op het veld van Stamford Bridge. De stoel en het liedje passen bij de geschiedenis van Chelsea. Door de jaren heen is alles veranderd, maar deze traditie zal altijd blijven.’

Cole koos voor zijn zangdebuut de gemakkelijkste weg en zong Maybe it’s Because I’m a Londoner. De Engelse spelers John Terry, Frank Lampard en Scott Parker haakten in.

Niemand moet zich vergissen in de kracht van De Stoel. Bij Chelsea wordt gefluisterd dat de tegenvallende prestaties van Shaun Wright Phillips (in 2005 voor 30 miljoen euro overgenomen van Manchester City, red.) alles te maken hebben met zijn prestaties in de cirkel. De buitenspeler was zó zenuwachtig om voor zijn medespelers op te treden dat er amper geluid uit zijn keel kwam. Wie daar niet tegen bestand is, heeft moeite te slagen bij een echte topclub, wordt er nu geoordeeld.

Dat Henk ten Cate, de voormalige Ajax-coach die afgelopen oktober naar Chelsea vertrok als assistent-trainer, nu al grote problemen heeft met spelbepalende voetballers zoals aanvoerder Terry, hangt samen met De Stoel. Een kleine maand geleden kregen speler en assistent het met elkaar aan de stok op het trainingsveld. Een fikse woordenwisseling mondde bijna uit in een ordinaire vechtpartij. Toen de ruzie uitlekte in de media was de verklaring van Terry en Ten Cate dat het meningsverschil ging over de intensiteit van de trainingen. De Nederlander wilde dat er, vlak voor de finale van het toernooi om de League Cup, harder zou worden gewerkt. Terry zou gezegd hebben dat er juist meer rust genomen moest worden. De échte reden voor de verstoorde verhouding heeft echter alles te maken met De Stoel.

Luid boegeroep

Toen Ten Cate op zijn eerste werkdag in Cobham kennis wilde maken met zijn nieuwe collega’s, stond De Stoel al klaar. De Nederlander weigerde mee te werken aan zijn ontgroening.

Hij verweet de spelers dat ze hem in de maling namen en voordat Ten Cate boos wegliep, beet hij het gezelschap toe dat hij een straatvechter was en het tegen iedereen durfde op te nemen. De groep vergezelde zijn aftocht met luid boegeroep.

Vanaf dat moment nam de harde kern van de Chelsea-selectie de Nederlander niet meer serieus en kon Ten Cate zich opmaken voor een verbeten strijd om zijn positie in de spelersgroep te verdedigen. Dat gevecht woedt nog steeds in alle hevigheid. Niet alleen de spelers, maar ook assistent-trainer Steve Clarke, opgegroeid bij Chelsea, kan moeilijk met de Nederlander overweg. De beleidsbepalers van de Londense club geven Ten Cate nog steeds het voordeel van de twijfel, maar maken zich ook serieus zorgen over zijn positie binnen de spelers- en trainersgroep.

Wie het in Cobham durft op te nemen tegen De Stoel weet bij voorbaat dat hem een harde strijd om de macht rest. Er zullen weinigen zijn die dat gevecht kunnen winnen. Straatvechter of niet. Alle nieuwkomers krijgen bij Chelsea te maken met De Stoel. Salomon Kalou kan zich zijn ontgroening nog herinneren. ‘Ik wist eerst niet wat ze bedoelden, maar begreep al snel dat ik er niet onderuit kwam. Ik moest op een stoel gaan staan en onder toeziend oog van de hele selectie en staf een liedje zingen. Ik heb maar Love Generation van Bob Sinclair gekozen dat ook altijd op het WK te horen was. Het was een beetje gênant, maar je móét het doen. Volgens mij was ik de test wel goed doorgekomen. Is het voldoende dan krijg je applaus, bak je er niets van dan krijg je van alles naar je toe geworpen. Vraag maar aan Khalid Boulahrouz.’

Boulahrouz: ‘Eigenlijk ging mijn liedje How Come, how long van Babyface best goed. Iedereen begon mee te zingen en te klappen. Maar door het geklap raakte ik de tekst kwijt en kreeg ik uiteindelijk allemaal wc-papier naar mijn hoofd. Verplicht gênant.

DePers

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 19, 2008 10:59 am

Ha ha, dus Ten Cate heeft ruzie met Terry omdat hij geen liedje wilde zingen? :biggrin.gif:
Laatst gewijzigd door Duke op wo mar 19, 2008 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo mar 19, 2008 11:01 am

Typisch Ten Cate; grote bek, maar weinig wol. Bloody typical.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 11:02 am

Ik zou er ook geen zin in hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 19, 2008 11:05 am

Thom schreef:Typisch Ten Cate; grote bek, maar weinig wol. Bloody typical.
Eerder iemand die zich erg snel in zijn trots aangevallen voelt. Niet slim in ieder geval, als die stoel echt zo belangrijk is bij Chelsea. Foutje in zijn introductieprogramma.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo mar 19, 2008 11:07 am

joey schreef:Ik zou er ook geen zin in hebben.
Het gaat niet over zin. Het gaat over karakter, een beetje zelfspot, je zelf niet laten kennen. Allemaal eigenschappen die bij nietskunner Ten cate ontbreken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 19, 2008 11:07 am

Beetje flauw van Ten Cate.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2008 11:13 am

Ach, ik geloof ook niet dat ik van plan zou zijn om daaraan mee te werken. Ik hou niet van dat soort kinderachtige onzin. Een beetje categorie paaseieren zoeken.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 19, 2008 11:17 am

Ik ben er ook geen fan van, maar iedereen doet het omdat het een traditie is. Dan had-ie maar niet bij Chelsea moeten tekenen. Net zoals ik niet lid zal worden bij een studentenvereniging waar ontgroeningen plaatsvinden, om vervolgens bij de ontgroening zelf te roepen dat ik niet mee wil doen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:17 am

Als de trainer van de winnaar van de CL het heeft gedaan, who the fuck is Henk ten Cate dan wel niet?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 19, 2008 11:17 am

T82 schreef:Niemand moet zich vergissen in de kracht van De Stoel. Bij Chelsea wordt gefluisterd dat de tegenvallende prestaties van Shaun Wright Phillips (in 2005 voor 30 miljoen euro overgenomen van Manchester City, red.) alles te maken hebben met zijn prestaties in de cirkel. De buitenspeler was zó zenuwachtig om voor zijn medespelers op te treden dat er amper geluid uit zijn keel kwam. Wie daar niet tegen bestand is, heeft moeite te slagen bij een echte topclub, wordt er nu geoordeeld
Hahaha, zou het ook niet kunnen dat SWP 'gewoon' niet goed genoeg is voor Chelsea?

Wat een onzin zeg.

Thomas schreef:Ik ben er ook geen fan van, maar iedereen doet het omdat het een traditie is.
Blijkbaar wist HTC dat niet. Hij dacht dat ie in de maling genomen werd.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo mar 19, 2008 11:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 11:17 am

Marillion schreef:Ach, ik geloof ook niet dat ik van plan zou zijn om daaraan mee te werken. Ik hou niet van dat soort kinderachtige onzin. Een beetje categorie paaseieren zoeken.
Een traditie zou ik niet kinderachtige onzin willen noemen, zeker niet als de traditie belangrijk is voor de spelersgroep. Een blunder van Ten Cate, versterkt natuurlijk door zijn agressieve manier van afwijzen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:18 am

Precies!
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 19, 2008 11:19 am

Jöhnk schreef:Hahaha, zou het ook niet kunnen dat SWP 'gewoon' niet goed genoeg is voor Chelsea?

Wat een onzin zeg.
Ik geloof ook niet in dit soort bijgeloof (30 miljoen euro voor die prutser trouwens, mijn hemel), maar ik geloof wel dat je als persoon wat minder in een groep ligt als je je te goed voelt voor dit soort dingen, terwijl werkelijk iedereen er aan meedoet.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:21 am

Ja schandalig die bedragen. En lijkt me logisch dat je minder in de groep ligt. Gewoon meedoen!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2008 11:23 am

Als ik het verhaal zo lees wist hij het niet. In ieder geval niet voor hij daar begon. Kijk als je naar zo'n idiote studentenvereniging gaat kun je verwachten dat je met dit soort praktijken te maken krijgt. Maar bij een professionele voetbalclub?

Het is geen kwestie van je ergens te goed voor voelen. Ik zie het gewoon als flauwekul waar ik niet in geloof. Maar ik zou dan ook absoluut niet passen in een voetbalkleedkamer want ik heb ook een hekel aan al die zogenaamde voetbalhumor.

Denk je nou echt dat als die Wrigt Philips mislukt is door deze onzin? Hij kan er gewoon niets van. Als je daar iedere week de pannen van het dak speelt dan hoor je niemand over het feit dat je geen liedje wil zingen hoor.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2008 11:24 am

Groepsdruk is eng en heel vervelend, maar helaas valt er soms niet aan te ontkomen
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 19, 2008 11:30 am

Thomas schreef:Ik geloof ook niet in dit soort bijgeloof (30 miljoen euro voor die prutser trouwens, mijn hemel)
Nee, ik ook niet. En niemand gelooft erin, zou je denken, maar tot mijn grote verbazing staat in dat artikel dat men er bij Chelsea wel in gelooft.

Lekker makkelijk: bij een miskoop verschuil je je achter De Stoel.


Dan kun je dat ding beter afschaffen.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » wo mar 19, 2008 11:45 am

Jöhnk schreef: Blijkbaar wist HTC dat niet. Hij dacht dat ie in de maling genomen werd.
Dat is dan toch een kwestie van je even in je nieuwe werkgever verdiepen? Het is echt geen traditie van de laatste paar weken. Volgens mij zijn tradities bij Engelse clubs erg belangrijk. Heb pas een interview gelezen met Babel dat hij er écht wel op aangesproken was wanneer hij dat 'this is Anfield' bord vergat aan te tikken voor een wedstrijd.

Plaats reactie