Davy Klaassen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Alexander » ma jun 12, 2017 8:34 am

Ik had er alles aan gedaan om Davy nog een jaartje bij Ajax te houden. Contract met 1 jaar proberen te verlengen en die jongen 2 miljoen+ laten verdienen. 1 jaartje oogsten met Ajax en hij is de allerbelangrijkste schakel. Doodzonde als hij nu vertrekt!

Snap wel dat ze niemand halen, al is het een gok. Aan de andere kant; Ajax heeft fors geïnvesteerd in de jeugdopleiding en op de middenlinie loopt nu met Careltje Eiting, Nouri, de Jong en Beek enorm veel talent. Je kan die jongens ook niet eeuwig in de wacht houden.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door InnerHarbour » ma jun 12, 2017 8:38 am

De keren dat die zaalvoetballer van je mee mocht doen blonk hij uit in onzichtbaar zijn.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door peter » ma jun 12, 2017 9:46 am

Ajax moet er alles aan doen om hem te behouden, maar de koek lijkt echt op. Die jongen wil natuurlijk zelf weg en dan kun je hem echt niet langer binden.

De talenten kloppen op de deur, maar ik vraag me af of Frenkie de Jong en Eiting ver genoeg zijn om regulier in Ajax-1 te spelen. Bij Nouri heb ik zelfs grote twijfels of hij ooit het gewenste niveau van Ajax-1 gaat halen.
Van De Beek lijkt beter uit de verf te komen op de positie van Schone en dat geldt eigenlijk ook voor Frenkie de Jong. Dan mis je nog altijd iemand die tussen de linies kan spelen, op kan treden als verbindingsspeler en in staat is om 10-15 goals af te leveren.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Lionel » ma jun 12, 2017 10:16 am

Ziyech?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41046
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » ma jun 12, 2017 10:40 am

Ik zou het erg jammer vinden als hij vertrekt. Maar het zit er onderhand wel in. Zo realistisch moeten we zijn.

Gaat een klus worden om hem te vervangen. Ik dacht in het verleden ook aan Van de Beek maar die is op de positie van Schöne misschien wel beter op zijn plaats. Gezien de ontwikkeling in het laatste gedeelte van het seizoen ligt het voor de hand dat hij daar komend seizoen de vaste waarde gaat worden.

Een vervanger van buitenaf moet wel echt beter zijn dan wat we al hebben. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie je dan zou moeten halen. Komt Van Ginkel dan misschien weer in beeld? Heeft Ajax al twee keer afgezegd en ik denk dat hij nu gewoon weer op zoek gaat naar een dikbetaald contract in het buitenland. Die uitstapjes naar PSV waren ook alleen maar uit nood geboren en met behoud van zijn Chelsea salaris.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Lionel » ma jun 12, 2017 11:04 am

Wordt Frenkie niet de nieuwe 6?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41046
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » ma jun 12, 2017 12:12 pm

Die zal in de voorbereiding zeker voor zijn kans gaan.

Ajax moet oppassen dat het middenveld straks niet te licht is. Frenkie, Donny, Appie. Het zijn niet alleen kwa voornaam weinig indrukwekkende figuren. Voetballen kunnen ze wel maar soms moet je ook iets meer. Moet zeggen dat Van de Beek zich wel goed laat gelden in duels.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door brigade zuid » ma jun 12, 2017 1:12 pm

wimpey schreef:Klaassen is het hart van Ajax. Hij is loper, poetser, verbindingsspeler en man van assists + goals ineen. Natuurlijk moet je voor hem een vervanger halen!!
Precies, het is wel makkelijk gezegd van we hebben die en die in de jeugd lopen maar Klaassen is een leider, staat er op de belangrijke momenten, is altijd goed voor een x-aantal doelpunten.. dan kun je niet zomaar even zeggen dat Nouri ofzo het wel even doet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41046
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » ma jun 12, 2017 1:17 pm

Iemand van buiten is ook niet ineens een leider. Dat moet groeien en je moet ook presteren om in die rol geaccepteerd te worden.

Je kunt van spelers als Van de Beek en De Jong zeggen dat ze nog jong zijn maar dat was Klaassen ook toen hij hier aan begon. Voordeel van die jongens is dat ze al een tijdje bij Ajax rondlopen en weten wat de verwachtingen zijn als het gaat om het spel op die positie. Iemand van buitenaf is daar niet per definitie meer geschikt voor.

Het zal heus niet onmogelijk zijn om een speler te halen die er vrijwel meteen staat. Maar dan is de vraag weer of we zo'n speler kunnen betalen en of de speler in kwestie dan ook interesse heeft om bij Ajax te komen spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door elliquido » ma jun 12, 2017 2:33 pm

Ziyech is er ook nog. En wellicht sinkgraven op middenveld. En dan schone nog. Middenveld maak ik me nu nog geen zorgen. Verdediging... dat moet Snel opgepakt worden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Davy Klaassen

Bericht door De Dominee » ma jun 12, 2017 4:05 pm

Inderdaad, Sinkgraven kan ook als back-up fungeren.

Ziyech - Frenkie of Sinkgraven - Ziyech, net wie de strijd wint. Anders wellicht Siem een jaartje huren...al is dat na zijn keuze vorig seizoen een beetje vloeken in de kerk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Lionel » ma jun 12, 2017 5:08 pm

Ik zou niemand halen. Op het middenveld hebben we voldoende opties en Donny heeft aangetoond Ajax zeker niet te verzwakken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Toppie » ma jun 12, 2017 5:42 pm

Die is weg :00000633:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door brigade zuid » ma jun 12, 2017 6:01 pm

Sinkgraven is veel te licht voor welke positie dan ook bij Ajax. Probeer hem van de hand te doen deze zomer en doorselecteren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41046
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » ma jun 12, 2017 6:31 pm

Dat experiment als back zou ik nog wel een jaar willen doorzetten. Aanvallend kan hij het nodige inbrengen en hij is vanuit die positie ook nog wel fel in duels. Positioneel moet het nog heel wat beter. Maar Sinkgraven als vervanger van Klaassen zou een ramp worden. Compleet andere speler en minimaal een klasse minder op die positie, mist het tactisch inzicht, het loopvermogen en scoort ook niet zo makkelijk.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Lionel » ma jun 12, 2017 8:29 pm

Als linksback voor de Eredivisie prima. Viergever is er ook nog.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davy Klaassen

Bericht door Sandro » ma jun 12, 2017 8:46 pm

Lionel schreef:Als linksback voor de Eredivisie prima.
Leuk, maar dat is wel het absolute minimum dat je van een speler van Ajax kan eisen. Ik ben niet kapot van "het experiment".
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 13, 2017 5:10 am

Telesport meldt vandaag dat de transfersom bijna €30 M is..... het loopt weer af. :666.gif:

Nog een paar dagen om het af te ronden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Arthur » di jun 13, 2017 6:12 am

Mooi bedrag, maar vreemd dat hij een stap terug doet qua club. Hij zal wel hopen zich zo makkelijker in de kijker te spelen van een topclub.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41046
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » di jun 13, 2017 8:01 am

Dat zal inderdaad het idee zijn. Plus dat hij vertrouwen zal hebben dat hij bij Koeman ook daadwerkelijk aan spelen toekomt en zo dus ook de kans krijgt om zich als speler te blijven ontwikkelen. Verder is Everton natuurlijk geen Ajax maar wel een prima Premier League club.

Ik weet niet welke interesse er verder concreet is. Vorig jaar was Napoli een optie. Dat zou ik persoonlijk interessanter vinden maar ik snap ook wel weer dat hij graag naar de PL wil. Met zijn manier van spelen denk ik dat hij uitstekend tot zijn recht zal komen en ik schat ook in dat het publiek zo'n jongen als Klaassen wel kan waarderen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Duke » di jun 13, 2017 8:09 am

Lionel schreef:Ik zou niemand halen. Op het middenveld hebben we voldoende opties en Donny heeft aangetoond Ajax zeker niet te verzwakken.
Eens, voldoende opties op het middenveld zou ik zeggen. Natuurlijk gaan we hem missen, maar dat geldt voor elke vervanger.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18866
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Yopii » di jun 13, 2017 2:23 pm

30 miljoen voor deze goedwillende speler? Toe maar! :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 13, 2017 5:09 pm

Parool meldt 24 miljoen (en bonussen)..... we zitten weer in een dalende lijn. :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door mattie » di jun 13, 2017 5:23 pm

Toppie schreef:Die is weg :00000633:
Tuurlijk Ajax stelt Keizer aan...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door InnerHarbour » do jun 15, 2017 12:42 pm

YNWA

Plaats reactie