Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » ma okt 26, 2009 8:14 pm

Benji schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom ze worden opgesteld. Wedstrijdritme? Is er dan nog een kans dat Jol ze gaat gebruiken? Mag toch hopen van niet. Gewoon hun rondjes laten lopen rond het trainingsveld en je verlies nemen.
Inderdaad. Dit gaat echt nergens over. Contract van Atouba maar afkopen. Geef die stumper een bedrag mee en schop 'm het erf af.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » di okt 27, 2009 11:34 am

Wil hem nog wel een keer zien donderdag. Hij moet toch iets kunnen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Duke » di okt 27, 2009 11:37 am

Ik geloof er niet meer in. Domme zet van Jol.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » di okt 27, 2009 11:44 am

Ik heb Jol te hoog zitten.... snap het gewoon niet.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » di okt 27, 2009 11:48 am

Hopelijk vragen ze Jol binnenkort eens hoe het met Atouba zit. :confused.gif:

En met Kerlon. En met Ze Eduardo.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » di okt 27, 2009 11:49 am

Ik kan het ook bijna niet geloven dat je iemand haalt die zo dramatisch is. Maar ik ben bang dat het toch echt zo is. Wat hij bij Ajax heeft laten zien komt precies overeen met het beeld wat ik van hem kreeg na een half uurtje 'Youtube scouting'.

Misschien kunnen we hem nog eens gebruiken als truuk om de tegenstander overmoedig te maken. Laten we Atouba meedoen aan de warming up en dan stellen we stiekem toch iemand anders op. Veel meer zie ik hem niet bijdragen.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » di okt 27, 2009 12:10 pm

Rishi schreef:Ik heb Jol te hoog zitten.... snap het gewoon niet.
Er is dan ook geen voetbaltechnische uitleg voor het halen van een speler als Atouba.

Atouba, Pantelic, Verhoeven, Kerlon, Zé Eduardo en De Zeeuw. De eerste vier zie ik niets toevoegen aan Ajax, De Zeeuw is een prima aankoop en Zé Eduardo kan wat worden. Geen al te indrukwekkend lijstje. En dan kan er wel gezegd worden dat Ajax weinig geld te besteden had, maar haal dan gewoon niets.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Toppie » di okt 27, 2009 12:11 pm

Voor 120.000 euro per maand wil ik ook wel op de bank zitten :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » di okt 27, 2009 12:14 pm

Enganche schreef:
Rishi schreef:Ik heb Jol te hoog zitten.... snap het gewoon niet.
Er is dan ook geen voetbaltechnische uitleg voor het halen van een speler als Atouba.

Atouba, Pantelic, Verhoeven, Kerlon, Zé Eduardo en De Zeeuw. De eerste vier zie ik niets toevoegen aan Ajax, De Zeeuw is een prima aankoop en Zé Eduardo kan wat worden. Geen al te indrukwekkend lijstje. En dan kan er wel gezegd worden dat Ajax weinig geld te besteden had, maar haal dan gewoon niets.
Leuk dat die Ze Eduardo wat kan worden, maar daar heeft Ajax wellicht weinig aan.

Is toch duidelijk genoeg? Jol doet zaken met bevriende makelaars.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 12:20 pm

Zelfs bij Ze Eduardo heb ik mijn vraagtekens. Het zal afhangen hoe hij zich aanpast. Wat ik tot dusver van hem heb gezien is dat het meer een balveroveraar is dan een goede voetballer. Hij moet ook gewoon dienend spelen. Heeft af en toe diepgang.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » di okt 27, 2009 12:24 pm

joey schreef:
Enganche schreef:
Rishi schreef:Ik heb Jol te hoog zitten.... snap het gewoon niet.
Er is dan ook geen voetbaltechnische uitleg voor het halen van een speler als Atouba.

Atouba, Pantelic, Verhoeven, Kerlon, Zé Eduardo en De Zeeuw. De eerste vier zie ik niets toevoegen aan Ajax, De Zeeuw is een prima aankoop en Zé Eduardo kan wat worden. Geen al te indrukwekkend lijstje. En dan kan er wel gezegd worden dat Ajax weinig geld te besteden had, maar haal dan gewoon niets.
Leuk dat die Ze Eduardo wat kan worden, maar daar heeft Ajax wellicht weinig aan.

Is toch duidelijk genoeg? Jol doet zaken met bevriende makelaars.
Dat mag je niet zeggen, Joey.

Wat spelers als Zé Eduardo betreft heb ik stukken minder problemen met het feit dat clubs niet de zekerheid hebben dat het wat wordt. Die heb je immers nooit. Al heb je het voetbaltechnisch gezien precies juist ingeschat (wat moeilijker is bij jeugdspelers), dan nog kan zo'n jongen een complete mafketel blijken.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Scherrer » di okt 27, 2009 4:14 pm

Enganche schreef:
joey schreef: Er is dan ook geen voetbaltechnische uitleg voor het halen van een speler als Atouba.

Atouba, Pantelic, Verhoeven, Kerlon, Zé Eduardo en De Zeeuw. De eerste vier zie ik niets toevoegen aan Ajax, De Zeeuw is een prima aankoop en Zé Eduardo kan wat worden. Geen al te indrukwekkend lijstje. En dan kan er wel gezegd worden dat Ajax weinig geld te besteden had, maar haal dan gewoon niets.

Leuk dat die Ze Eduardo wat kan worden, maar daar heeft Ajax wellicht weinig aan.

Is toch duidelijk genoeg? Jol doet zaken met bevriende makelaars.
Dat mag je niet zeggen, Joey.

Wat spelers als Zé Eduardo betreft heb ik stukken minder problemen met het feit dat clubs niet de zekerheid hebben dat het wat wordt. Die heb je immers nooit. Al heb je het voetbaltechnisch gezien precies juist ingeschat (wat moeilijker is bij jeugdspelers), dan nog kan zo'n jongen een complete mafketel blijken.
Ehm, Thomas, Ze Eduardo is gehaald voor één seizoen zónder optie tot koop. Kortom, er is geen enkele reden om aan te nemen dat Ajax hem hierna onder contract kan nemen. Als hij het slecht doet, wil Ajax hem niet en als hij het goed doet kan Raiola vragen wat hij wil en zal hij ondertussen ook wel de aandacht uit Engeland en Spanje op zich hebben. Ergo, Ajax wordt voor Ze Eduardo misbruikt als opleidings-tussenstation dat niet de vruchten van hem zal plukken. Bizar dat Ajax hiermee akkoord gaat.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » di okt 27, 2009 5:03 pm

Dat weet ik natuurlijk wel en zo zou je het kunnen inderdaad zien. Persoonlijk denk ik dat Zé Eduardo op dit moment in z'n carrière überhaupt niet te koop is. Raiola wil zo'n jongen een x-aantal jaar verhuren, het liefst aan dezelfde club, en dan uiteindelijk pas verkopen wanneer hij een financiële een klapper kan maken. Zé Eduardo kon zich bij Cruzeiro nog niet in de picture spelen bij Europese clubs. Als huurling bij Ajax kan hij dat in ieder geval bij één aardige Europese club. Niemand heeft een idee of deze vergelijking enigszins hout snijdt, maar PSV is ook nooit eigenaar geweest van Alex, maar heeft toch zeker plezier aan hem beleefd. Mocht Zé Eduardo het goed doen bij Ajax dan denk ik niet dat Raiola meteen met hem gaat leuren (hij heeft immers ook baat bij een goede relatie met Jol én Ajax). Sterker nog, het zou me dus niets verbazen als Ajax überhaupt niet de kans krijgt/de moeite hoeft te doen om hem te kopen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » di okt 27, 2009 5:17 pm

Alex stond onder contract bij Chelsea, Thomas.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » di okt 27, 2009 5:28 pm

Dat maakt de situatie op zich niet heel anders. Alleen is dit geval wat onorthodoxer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » di okt 27, 2009 5:55 pm

je wilt zeggen dat Ajax deze jongen niet kán contracteren? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » di okt 27, 2009 6:23 pm

Dat zou in mijn ogen goed kunnen, ja. Net zo min als dat PSV Alex kon contracteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » di okt 27, 2009 6:25 pm

Vreemde deal dan. Is die jongen het waard?
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Scherrer » di okt 27, 2009 6:28 pm

Enganche schreef:Dat weet ik natuurlijk wel en zo zou je het kunnen inderdaad zien. Persoonlijk denk ik dat Zé Eduardo op dit moment in z'n carrière überhaupt niet te koop is. Raiola wil zo'n jongen een x-aantal jaar verhuren, het liefst aan dezelfde club, en dan uiteindelijk pas verkopen wanneer hij een financiële een klapper kan maken. Zé Eduardo kon zich bij Cruzeiro nog niet in de picture spelen bij Europese clubs. Als huurling bij Ajax kan hij dat in ieder geval bij één aardige Europese club. Niemand heeft een idee of deze vergelijking enigszins hout snijdt, maar PSV is ook nooit eigenaar geweest van Alex, maar heeft toch zeker plezier aan hem beleefd. Mocht Zé Eduardo het goed doen bij Ajax dan denk ik niet dat Raiola meteen met hem gaat leuren (hij heeft immers ook baat bij een goede relatie met Jol én Ajax). Sterker nog, het zou me dus niets verbazen als Ajax überhaupt niet de kans krijgt/de moeite hoeft te doen om hem te kopen.
Hier moet je je toch niet voor willen lenen? Je bent een schandknaap voor de portemonnee van Raiola. De énige manier voor Ajax om hier profijt uit te halen is in het geval dat Ze Eduardo een absolute topper blijkt te zijn die de selectie een stuk sterker maakt. Ergo, als hij een nieuwe Alex is. Maar hoe groot is die kans nu eenmaal? Verwaarloosbaar klein. In alle andere gevallen laat Ajax zich gewoon gebruiken om iemand op te leiden en de vruchten door iemand anders (Raiola en ZE's nieuwe club) te laten plukken. Echt, deze deal met Ze Eduardo zie ik met afschuw aan. Het is een combinatie van mensenhandel door Raiola en ernstig misbruik laten maken van je opleidingskwaliteiten door Ajax. Bah. Daar moet Ajax héél ver vandaan blijven.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Jöhnk » di okt 27, 2009 6:45 pm

Uitstekend verwoord, Scherrer. Zo zie ik het ook.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » di okt 27, 2009 7:07 pm

Ach, het is allemaal relatief. Ik heb honderd keer liever zo'n deal waarbij je het risico loopt dat het financiëel gewin laag/lager is (Palmeiras was geen eigenaar van Henrique of Keirrison, maar heeft wel een deel van de transfersom geïncasseerd) en waarbij je het risico loopt dat je gebruikt wordt, dan deals waarbij je zeker weet dat je verneukt wordt (zoals bij Atouba).

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10343
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door WP_Legend » di okt 27, 2009 8:24 pm

krijgen wij nu wel opleidingsvergoeding als ze eduardo in de toekomst voor veel geld wordt getransfereerd?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Toppie » wo okt 28, 2009 1:49 pm

Ajacied Atouba moet geduld hebben AMSTERDAM - Thimothée Atouba maakt opnieuw geen deel uit van de selectie van Ajax voor het bekerduel van donderdag tegen FC Dordrecht. De van Hamburger SV overgekomen linksback speelde maandag wel voor Jong Ajax.
"Hij is best goed bezig”, zei Jol. "Maar hij heeft voorlopig Emanuelson en Anita voor zich. Hij moet dus geduld hebben. Zijn kans komt weer als spelers minder gaan voetballen of geblesseerd raken

De T
Geduld , met 120.000 per maand. Anita en Urby waren geen backs.Dus waarom heb je hem in godsnaam aangenomen :1evil.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door D_skilled » wo okt 28, 2009 1:51 pm

:drecul.gif: Haha, Jol. Die is definitief afgeschreven.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Rooie » wo okt 28, 2009 1:54 pm

Die zien we inderdaad niet meer terug.

Plaats reactie