Arkadiusz Milik

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Demosthenes » ma jun 13, 2016 3:01 pm

Over Sam Hendriks is bekend dat hij mag vertrekken en het zal mij niet verbazen als hij gratis de deur uitloopt.
Ajax heeft de Doetinchemse spits laten weten mee te werken aan een verhuur of verkoop naar een andere club. Zijn contract eindigt in juni 2017. Hendriks vertrok in 2013 voor een transfersom van circa 400.000 euro van De Graafschap naar Ajax. In Amsterdam speelde hij de afgelopen drie seizoen voornamelijk bij Jong Ajax. Dit seizoen kwam hij als invaller eenmaal uit in de hoofdmacht: in het gewonnen uitduel tegen Vitesse.
http://www.gelderlander.nl/algemeen/spo ... -1.5963422
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 13, 2016 4:52 pm

4ton zeg, veel te veel geweest.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door beelzebub » ma jun 13, 2016 4:59 pm

Ja 4 ton teveel. Van dat geld hebben ze zeker Bryan Smeets gekocht, grrrrr. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Le T. » ma jun 13, 2016 6:41 pm

Van 25 miljoen kun je boel Sam Hendriksen kopen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door zeux » ma jun 13, 2016 6:42 pm

Met die miljoenen het salarisplafond een keer parkeren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Duke » wo jun 15, 2016 3:27 pm

Bayer Leverkusen profiteert mee als Ajax Milik verkoopt

Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn. Ajax kan Arek Milik straks wel verkopen tegen een miljoentje of twintig winst, maar de opbrengst niet geheel in eigen zak steken. Bayer Leverkusen profiteert mee en ontvangt net zo goed een percentage van de transfersom.

Het is nog maar een jaar geleden dat Ajax het huren van Milik omzette in een vast dienstverband. Het eerste jaar werd de Poolse spits gehuurd van Bayer Leverkusen, dat hem eerder al eens tijdelijk afstond aan FC Augsburg.

De stap naar de Bundesliga kwam iets te snel voor Milik, maar in de eredivisie bloeide hij op en ook op het EK was hij al trefzeker. Met een contract tot medio 2019 hangt er een flink prijskaartje om de nek van de nummer negen. Als hij vaker scoort, stijgt zijn marktwaarde nog verder.

Het is geen geheim dat diverse Europese (top)clubs belangstelling hebben voor Milik en een langer verblijf bij Ajax lijkt uitgesloten. Het is eerder de vraag aan wie de aanvaller straks wordt verkocht. En inmiddels lijkt het ook de vraag hoeveel van dat bedrag Ajax straks nog moet afstaan aan Bayer Leverkusen.

De Rheinische Post maakt melding van afspraken tussen Bayer Leverkusen en Ajax in het geval van doorverkopen. Voetbaldirecteur Jonas Boldt erkent dat er inderdaad afspraken bestaan, maar wil niet bevestigen dat het gaat om dertig procent van de transfersom. Zeker is dus wel dat de Duitsers meeprofiteren, al is dat allemaal niet zo heel gek. Vrij gewoontjes zelfs.

Als de 22-jarige Milik straks opnieuw doel treft op het EK, wordt dus niet alleen in de Amsterdam Arena in de handen gewreven. Dat gebeurt in de BayArena net zo goed.
www.ajaxlife.nl

Sam Hendriks schijnt overigens naar Go Ahead te gaan, hoor ik vandaag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Jöhnk » wo jun 15, 2016 4:43 pm

Gewoon houden dus!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door wimpey » do jun 16, 2016 9:54 pm

Verdient zichzelf vanavond nog een strafrondje in de eredivisie. Continu balverlies, slechte aannames en de verkeerde beslissing. Om over die kansen maar te zwijgen. Dikke onvoldoende.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 17, 2016 6:33 am

Pijnlijk hoor. Op de beslissende momenten 3 balcontacten die Polen de overwinning kostten tegen het grote Duitsland. Speelde verder een zeer goede wedstrijd, maar dat telt niet voor een spits op dit niveau. Zal lastig worden om hem voor een goed bedrag te verkopen op deze manier.
Ajax!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Toppie » vr jun 17, 2016 6:36 am

Milik deed geen vreemde dingen gisteravond hij deed dingen die hij het afgelopen seizoen 100% ook miste op eredivie nivo , denk maar aan Pisvee uit net voor de rust en daarna ondanks zijn snelle 0-1.

Verkopen alleen als wat er wat beter tegenover staat. :smile-ajax.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Lionel » vr jun 17, 2016 11:48 am

wimpey schreef:Verdient zichzelf vanavond nog een strafrondje in de eredivisie. Continu balverlies, slechte aannames en de verkeerde beslissing. Om over die kansen maar te zwijgen. Dikke onvoldoende.
Echt een prutser hoor. Jezus wat slecht.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door brigade zuid » vr jun 17, 2016 12:43 pm

Gisteravond wel ja maar algemeen genomen is het gewoon een oke spits hoor.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 04, 2016 3:48 pm

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/3 ... Napels.php

Gespot in Napels, die Gainluca die Marzio zit trouwens wel vaak goed met transfernieuws. 20 Miljoen dus, dat had ik ook wel verwacht trouwens.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door WP_Legend » ma jul 04, 2016 4:09 pm

20M heerlijk bedrag, maar goed vind maar een vervanger op de huidige markt... Misschien toch maar Huntelaar voor een jaartje en dan hopen dat Dolberg of Cassierra hem kunnen opvolgen...

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 04, 2016 4:38 pm

WP_LeGeNd schreef:20M heerlijk bedrag, maar goed vind maar een vervanger op de huidige markt... Misschien toch maar Huntelaar voor een jaartje en dan hopen dat Dolberg of Cassierra hem kunnen opvolgen...
Daar mikt Ajax op, of ze zullen wellicht proberen Traore te huren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » ma jul 04, 2016 5:45 pm

Ik zou het ergens toch jammer vinden omdat ik nog steeds denk dat er meer in zit. Aan de andere kant komt het voetballende gedeelte niet goed van de grond en ik denk ook niet dat hij een spits is die past in het plaatje dat Bosz voor ogen heeft. Dus verkopen voor een mooie transfersom is misschien wel het beste. Napoli is voor hem ook een mooie club.

De vraag is wel wat er dan nu gaat gebeuren. Het kan haast niet anders dan dat Huntelaar deze kant op komt. Maar dat zie ik eigenlijk liever niet gebeuren.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Le T. » ma jul 04, 2016 5:59 pm

Marillion schreef:Ik zou het ergens toch jammer vinden omdat ik nog steeds denk dat er meer in zit. Aan de andere kant komt het voetballende gedeelte niet goed van de grond en ik denk ook niet dat hij een spits is die past in het plaatje dat Bosz voor ogen heeft. Dus verkopen voor een mooie transfersom is misschien wel het beste. Napoli is voor hem ook een mooie club.

De vraag is wel wat er dan nu gaat gebeuren. Het kan haast niet anders dan dat Huntelaar deze kant op komt. Maar dat zie ik eigenlijk liever niet gebeuren.
Het lijkt me dat als Milik niet in zijn plaatje past, Huntelaar dat ook niet doet en we die hier ook niet meer mogen bewonderen. Een naam achter de hand hebben is natuurijk wel goed voor je onderhandelingspositie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Demosthenes » ma jul 04, 2016 6:08 pm

Een naam achter de hand hebben is natuurijk wel goed voor je onderhandelingspositie.
..., misschien toch die spits waarmee hij in Israël werkte?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » ma jul 04, 2016 7:24 pm

Le T. schreef:Het lijkt me dat als Milik niet in zijn plaatje past, Huntelaar dat ook niet doet en we die hier ook niet meer mogen bewonderen. Een naam achter de hand hebben is natuurijk wel goed voor je onderhandelingspositie.
De vraag is wat de invloed van Bosz is op het transferbeleid. Praat hij mee, heeft hij een veto of is hij vooral afhankelijk van het technisch hart?

Ik doelde met mijn opmerking over Milik in het systeem van Bosz vooral op het perspectief vanuit Milik zelf. Hij heeft nu gewerkt met een trainer die het niet in hem zag zitten. Ik neem aan dat hij dat niet nog een keer wil. Als Bosz bijvoorbeeld van hem verwacht dat hij veel druk gaat zetten dan weet ik niet of dat zo'n succes zou worden.

Huntelaar lijkt me daar ook geen type voor. Maar gezien de berichtgeving denk ik dat er in ieder geval een aantal mensen bij Ajax zijn die wel interesse in hem hebben.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 04, 2016 8:36 pm

Marillion schreef:
Le T. schreef:Het lijkt me dat als Milik niet in zijn plaatje past, Huntelaar dat ook niet doet en we die hier ook niet meer mogen bewonderen. Een naam achter de hand hebben is natuurijk wel goed voor je onderhandelingspositie.
De vraag is wat de invloed van Bosz is op het transferbeleid. Praat hij mee, heeft hij een veto of is hij vooral afhankelijk van het technisch hart?

Ik doelde met mijn opmerking over Milik in het systeem van Bosz vooral op het perspectief vanuit Milik zelf. Hij heeft nu gewerkt met een trainer die het niet in hem zag zitten. Ik neem aan dat hij dat niet nog een keer wil. Als Bosz bijvoorbeeld van hem verwacht dat hij veel druk gaat zetten dan weet ik niet of dat zo'n succes zou worden.

Huntelaar lijkt me daar ook geen type voor. Maar gezien de berichtgeving denk ik dat er in ieder geval een aantal mensen bij Ajax zijn die wel interesse in hem hebben.
Ik krijg het idee dat Bosz geen (eredivisie)verlanglijstje heeft mogen indienen ala De Boer, dat beeld werd me bevestigd toen in een interview terugkwam dat de nieuwe Colombianen niet met hem gesproken hadden. Daarmee gaan we een beetje terug naar het oude TD-trainer model (Adriaanse-Beenhakker) toen Adriaanse aangaf dat het soms gebeurde dat trainer en TD het niet altijd eens zijn over aankopen en dat het dan de TD is die het laatste woord krijgt omdat die lange termijn bewaakt. Betreffend voorbeeld was Steven Pienaar waar Adriaanse het niet zo in zag zitten.
Nu denk ik niet dat Bosz tegen de komst vand e Colombianen is maar denk ik wel dat ze duidelijk uit de koker van de scouting komen waarbij Bosz dan ja en amen mag zeggen of niet. Bosz heeft bij Feyenoord natuurlijk ook een enorm slecht trackrecord aan aankopen gehad. Bij Ajax was De Boer het alpha mannetje geworden omtrent aankopen geworden, bij de aanstelling van Bosz hadden ze met zijn aanstelling duidelijk de kans daar vooraf wat macht bij de trainer weg te nemen. De tijden van 'zijn lijstje is ons lijstje' waarbij scoutingsrapporten 'positief gefabricieerd werden en Frank allerlei projecten kon aanvangen zoals Janssen als controleur lijken me wel voorbij.

Oud de oude doos 2010, en waar in mijn ogen eigenlijk de nagel van de doodskist van het toekomstige saaie Ajax gelegd werd;
"We willen nog één à twee goede spelers bovenop de huidige selectie halen. Frank de Boer weet precies wat hij wil en wat er mogelijk is. Die compositieschets is al gemaakt."

Dat er wordt getrokken aan enkele Ajax-internationals, ontkent Van den Boog niet. “We weten dat de kans dat Maarten Stekelenburg de stap gaat maken, groot is. Gregory van der Wiel heeft ook aangegeven klaar te zijn voor de top."

"Hij heeft na een topjaar en het WK een iets minder seizoen gedraaid, dus het is nog afwachten wat er voor hem komt. Maar hun opvolgers zijn in kaart gebracht. We zijn op elke transfer voorbereid."

Sigthórsson

De interesse in AZ-spits Kolbeinn Sigthorsson is serieus, bevestigt de scheidend directeur. “Frank heeft aangegeven dat hij hoog op zijn lijstje staat en zijn lijstje is ons lijstje. Hij voldoet aan de eisen die we hebben gesteld aan een nieuwe spits."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Duke » vr jul 08, 2016 10:02 am

Sowieso geen Milik bij heenduel in CL-voorronde

Ajax zet de jacht op een Europese groepsfase in zonder Arek Milik. De spits bereikte met Polen de kwartfinales van het EK en krijgt drie weken vakantie. Milik meldt zich kort voor de start van de Europese campagne en is sowieso niet fit genoeg om aan de aftrap te verschijnen.

Ajax en Milik hebben afgesproken dat er drie weken vakantie gevierd mag worden. Daarna meldt de aanvaller zich weer, al kan het natuurlijk zomaar zijn dat het tot een transfer komt. Het zou ook kunnen dat de nummer negen zijn laatste wedstrijd voor Ajax al heeft gespeeld.

“Het is natuurlijk niet ideaal voor ons, maar Arek heeft echt drie weken vakantie nodig,” aldus Peter Bosz tijdens zijn persgesprek in Oostenrijk. “De vrijdag voor de eerste wedstrijd sluit Arek aan. Dat is te kort om van waarde te kunnen zijn.”

Daarmee wordt de invulling van de spitspositie een zorg voor de nieuwe trainer. Door de komst van Klaas-Jan Huntelaar kan een streep, niemand weet hoe fit Mateo Cassierra is en een andere nieuwe spits kan wel op de radar staan, maar wordt ook niet direct gepresenteerd in Amsterdam.

Gelukkig is Bosz na diverse chaotische zomers met Vitesse wel het een en ander gewend. “We gaan echt wel een spits opstellen, we hebben er al een paar in huis,” countert hij. Richairo Zivkovic was al afgeschreven, maar laat zich in Oostenrijk van zijn goede kant zien en dan is er nog Kasper Dolberg, het talent over wie hoog wordt opgegeven.

Ajax opent het Europese bal 26 of 27 juli. Bij de loting weten we pas of het om een thuis- of uitwedstrijd gaat.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door LucaS » vr jul 08, 2016 12:08 pm

Schandalig natuurlijk dat die kalender zo in elkaar zit dat clubs hun belangrijke(re) spelers niet altijd kunnen opstellen in een zo belangrijke wedstrijd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door elliquido » vr jul 08, 2016 12:21 pm

Dat wisten we al een maand geleden natuurlijk. Hopelijk is die Colombiaan direct goed genoeg.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door LucaS » vr jul 08, 2016 1:44 pm

We hadden het kunnen vermoeden. Als Polen in de poule was uitgeschakeld was het probleem er niet geweest.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door brigade zuid » vr jul 08, 2016 2:27 pm

elliquido schreef:Dat wisten we al een maand geleden natuurlijk. Hopelijk is die Colombiaan direct goed genoeg.
Ben eerder bang voor Zivkovic, blijkbaar maakt ie een goede indruk op Bosz terwijl ie overduidelijk te kort komt.

Plaats reactie