Jaap Stam

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 29, 2007 7:21 pm

Juist, er had nu al een verdediger klaar moeten staan. Laten we hopen dat er in de winterstop een topper gehaald wordt.

Er wordt hier vrij gemakkelijk gestapt over het overlijden van iemand 's vader. Dit soort zaken zet een mens wél aan het denken, wat doe IK met mijn leven, waarvoor ben ik op aarde, red ik het allemaal nog wel....
Als je dan al merkte dat je het fysiek eigenlijk niet meer redt, dat je daar verschrikkelijk van baalt (want je wilt nu eenmaal 100 % geven) dan kan dat samen net teveel zijn. Dat je dan de moed hebt om dat toe te geven, vind ik klasse.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 29, 2007 7:54 pm

brigade zuid schreef:
Arwin schreef:Met alle respect, maar als je vader overlijdt, zou je van mij best meer tijd vrij kunnen krijgen om er overheen te komen, maar je contract opzeggen vind ik te ver gaan.
Idd dat mag nooit een reden zijn, het is kut voor hem maar elke dag overlijden er vaders van iemand, ook allemaal maar stoppen met werken?
Maar goed hij geeft aan dat dat de reden niet is dus dat moeten we dan maar geloven.
BZ.Stam was sowieso gestopt aan het einde van dit seizoen.En laten we het effe doortrekken naar gewoon werk, want door kom jij steeds op terug.Als ik nog bv. een half/jaar jaar te werken heb en het doet bij mij overal zeer, elke dag met pijn in mijn lijf naar het werk, daar bovenop nog het verlies van mijn vader dan zou het voor mij ook best eenskunnen zijn dat ik tegen mijn baas zeg, geef al mijn snipperdagen maar en de rest is ziektewet tot einde dit jaar.

Soms kan het gewoon teveel worden, dan is het op.Maar daar kom jij ook nog wel een keertje achter hoor !!.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 29, 2007 8:25 pm

Wanneer is zijn vader overleden?
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma okt 29, 2007 8:34 pm

Jammer, blijft een goede verdediger waar inderdaad de sleet op zat, veel blessures en zo. Perfecte wedstrijdmentatiteit, het ga je goed Stam, we zullen je missen.
YNWA

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma okt 29, 2007 9:08 pm

Voetske schreef:
brigade zuid schreef:
Arwin schreef:Met alle respect, maar als je vader overlijdt, zou je van mij best meer tijd vrij kunnen krijgen om er overheen te komen, maar je contract opzeggen vind ik te ver gaan.
Idd dat mag nooit een reden zijn, het is kut voor hem maar elke dag overlijden er vaders van iemand, ook allemaal maar stoppen met werken?
Maar goed hij geeft aan dat dat de reden niet is dus dat moeten we dan maar geloven.
BZ.Stam was sowieso gestopt aan het einde van dit seizoen.En laten we het effe doortrekken naar gewoon werk, want door kom jij steeds op terug.Als ik nog bv. een half/jaar jaar te werken heb en het doet bij mij overal zeer, elke dag met pijn in mijn lijf naar het werk, daar bovenop nog het verlies van mijn vader dan zou het voor mij ook best eenskunnen zijn dat ik tegen mijn baas zeg, geef al mijn snipperdagen maar en de rest is ziektewet tot einde dit jaar.

Soms kan het gewoon teveel worden, dan is het op.Maar daar kom jij ook nog wel een keertje achter hoor !!.
Hoezo ziektewet?

Nooit gehoord van de wet poortwachter? Hij had de perfecte coach voor de andere verdedigers kunnen zijn. Lijkt me dat dat toch niet zoveel moeite is als Ajax de mooiste club is...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 9:18 pm

Harm schreef:Lijkt me dat dat toch niet zoveel moeite is als Ajax de mooiste club is...
Die uitspraak van Stam zit geloof ik toch niet helemaal lekker in Eindhoven..... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma okt 29, 2007 9:50 pm

Ach, Stam is toch ook een keer al op een talenten dag bij Ajax geweest als klein mannetje maar toen toch afgewezen ofzo? Zou erop kunnen duiden dat hij vroeger ook al Ajacied was..

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma okt 29, 2007 9:52 pm

Ik weet het niet. Stam kent het klappen van de zweep, dat is een ervaren prof die weet wat het kost om op het hoogste niveau te presteren. Dat hij dat nu opeens niet meer op kan brengen vind ik wel wat slapjes eerlijk gezegd. Een door de wol geverfde prof besluit met zijn volle verstand om nog een jaar door te gaan, om na een paar maanden de handdoek in de ring te gooien.

Ik geloof overigens wel dat ie het echt zo voelt, maar vind wel dat hij Ajax hiermee dupeert. Jammer.

Nou ja, ik gun hem een waardig afscheid vanwege zijn imposante carriere. Hopelijk wordt er een beetje werk van gemaakt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 29, 2007 9:55 pm

Harm schreef:
Voetske schreef:
brigade zuid schreef: Idd dat mag nooit een reden zijn, het is kut voor hem maar elke dag overlijden er vaders van iemand, ook allemaal maar stoppen met werken?
Maar goed hij geeft aan dat dat de reden niet is dus dat moeten we dan maar geloven.
BZ.Stam was sowieso gestopt aan het einde van dit seizoen.En laten we het effe doortrekken naar gewoon werk, want door kom jij steeds op terug.Als ik nog bv. een half/jaar jaar te werken heb en het doet bij mij overal zeer, elke dag met pijn in mijn lijf naar het werk, daar bovenop nog het verlies van mijn vader dan zou het voor mij ook best eenskunnen zijn dat ik tegen mijn baas zeg, geef al mijn snipperdagen maar en de rest is ziektewet tot einde dit jaar.

Soms kan het gewoon teveel worden, dan is het op.Maar daar kom jij ook nog wel een keertje achter hoor !!.
Hoezo ziektewet?

Nooit gehoord van de wet poortwachter? Hij had de perfecte coach voor de andere verdedigers kunnen zijn. Lijkt me dat dat toch niet zoveel moeite is als Ajax de mooiste club is...
Was een voorbeeld om aan te geven dat ik me best in de situatie Stam kan vinden, maar blijkbaar is dat niet aan jou besteed.Blijkbaar zit je er toch wel mee dat Stam stopt.Stam is op, die heeft een kleine 15 jaar staan te ploegen, stenenkruien, en misschien heeft ie er nu helemaal geen zin, gezien de omstandigheden, in om " iets " te betekenen voor de andere jongens.

Maar dat snappen blijkbaar Psv-ers van die gemoedelijke club uit Eindhoven niet.

En ach, Stam kwam in ieder geval nog terug en hoopte hier op een waardig einde, een Cocu b.v. die was bang dat Psv zich niet goed genoeg zou versterken en wist niet hoe vlug ie zijn zakken moest gaan vullen bij Al-Jazira

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 10:05 pm

Thafunk schreef:Ik weet het niet. Stam kent het klappen van de zweep, dat is een ervaren prof die weet wat het kost om op het hoogste niveau te presteren. Dat hij dat nu opeens niet meer op kan brengen vind ik wel wat slapjes eerlijk gezegd.
Maar dat is dus niet het geval. Hij wilde aan het einde van vorig seizoen al stoppen alleen heeft Ajax hem overgehaald om het toch nog een keer te proberen. Het is dus niet zo dat hij het ineens niet meer kan opbrengen. Dit zat er, zoals Van Geel ook aangaf, al een tijdje aan te komen. Je kunt hem hooguit verwijten dat hij niet tot de winterstop door is gegaan maar als het niet meer wil heeft dat ook geen zin.

Ik vind het ook heel jammer hoor. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik heb wel begrip voor zijn besluit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma okt 29, 2007 10:22 pm

Ja, maar dat bedoel ik dus. Hij voelde zelf dat ie het niet meer kon opbrengen, vervolgens vraagt Martin "Ahhhhhhhhh Jaap????? Pleeeeease???" En dan zegt die vent die járen in de top van het internationale voetbal heeft gespeeld, en dus wéét wat ie als ie "Ja" zegt nog een jaar moet opbrengen, die zelfde vent zegt dan met z'n volle verstand "Ja, oké, dan doe ik nog een jaartje". Om na 3 maanden te constateren dat het tóch allemaal niet meevalt en dan het bijltje erbij neer te gooien. Dat vind ik wel slap.

Het zal best hoor, dat hij met de beste bedoelingen nog een jaartje door wilde gaan, en dat het nu allemaal teveel is. Maar was dan tenminste tot de winterstop doorgegaan. En nik heb ook het idee dat hij al van psychologische waarde is door er alleen maar te zijn, bij die jonge gasten. Dat valt nu ook per direct weg.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma okt 29, 2007 10:32 pm

Voetske schreef:
Harm schreef:
Voetske schreef: BZ.Stam was sowieso gestopt aan het einde van dit seizoen.En laten we het effe doortrekken naar gewoon werk, want door kom jij steeds op terug.Als ik nog bv. een half/jaar jaar te werken heb en het doet bij mij overal zeer, elke dag met pijn in mijn lijf naar het werk, daar bovenop nog het verlies van mijn vader dan zou het voor mij ook best eenskunnen zijn dat ik tegen mijn baas zeg, geef al mijn snipperdagen maar en de rest is ziektewet tot einde dit jaar.

Soms kan het gewoon teveel worden, dan is het op.Maar daar kom jij ook nog wel een keertje achter hoor !!.
Hoezo ziektewet?

Nooit gehoord van de wet poortwachter? Hij had de perfecte coach voor de andere verdedigers kunnen zijn. Lijkt me dat dat toch niet zoveel moeite is als Ajax de mooiste club is...
Was een voorbeeld om aan te geven dat ik me best in de situatie Stam kan vinden, maar blijkbaar is dat niet aan jou besteed.Blijkbaar zit je er toch wel mee dat Stam stopt.Stam is op, die heeft een kleine 15 jaar staan te ploegen, stenenkruien, en misschien heeft ie er nu helemaal geen zin, gezien de omstandigheden, in om " iets " te betekenen voor de andere jongens.

Maar dat snappen blijkbaar Psv-ers van die gemoedelijke club uit Eindhoven niet.

En ach, Stam kwam in ieder geval nog terug en hoopte hier op een waardig einde, een Cocu b.v. die was bang dat Psv zich niet goed genoeg zou versterken en wist niet hoe vlug ie zijn zakken moest gaan vullen bij Al-Jazira
Ach menneke toch :aai.gif:

De jaloezie zit diep hè.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 10:35 pm

Alleen er bij zijn maar niet meer meedoen werkt denk ik niet. Dan heeft hij geen waarde. Zijn meerwaarde lag juist in zijn winnaarsmentaliteit en onverzetelijkheid. Dat toen je niet door er bij te zijn maar door voorop te gaan in de strijd.

Wel of niet tot de winterstop. Tja, daar kun je over discussiëren. We weten natuurlijk ook niet precies wat er aan het begin van het seizoen is afgesproken. Absoluut nog één jaar door of proberen en kijken hoe het gaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma okt 29, 2007 10:39 pm

Giacomo Puccini schreef:Er zijn miljoenen mensen die jaren lang met 50% motivatie naar hun werk gaan en die krijgen en die doen dat niet voor een paar ton per maand maar voor een paar honderd euro in de week.
Denk maar niet dat Jaap nog doorbetaald krijgt hoor. Hij is gewoon gestopt. Kan elke werknemer doen. Sterker: zou elke werknemer moeten doen die nog maar 50% gemotiveerd is. Er is altijd ergens een betere baan!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » ma okt 29, 2007 10:40 pm

Voetske schreef:Was een voorbeeld om aan te geven dat ik me best in de situatie Stam kan vinden, maar blijkbaar is dat niet aan jou besteed.
Maak je toch niet zo druk over Harm Voetske.
Zeg nou zelf. Wat heeft Harm zelf in zijn eigen miezerige voetballeventje nou eigenlijk gepresteerd wat ook maar een heel klein beetje in de buurt komt van de prachtige carriere van Jaap Stam?. Waardoor je wellicht enige waarde zou kunnen hechten aan diens ongelooflijk denigrerende geleuter over de man?.
Helemaal niente. Nul komma nul.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 29, 2007 10:51 pm

Harm schreef:
Ach menneke toch :aai.gif:

De jaloezie zit diep hè.
Jaloezie ?.Tja, inderdaad het geleuter blijft maar doorgaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 29, 2007 11:58 pm

banjavi schreef:
Alexander schreef:Best een emotionele persconferentie van Stam. Vindt het een moedige beslissing, hoop dat we aanstaande zondag op een nette manier afscheid kunnen nemen van iemand die toch veel voor het Nederlands voetbal heeft betekend.

Mooi ook dat hij Ajax de allermooiste club van Nederland noemde.
vraag me af of hij dat ook meent... kan me zo voorstellen dat hij meer met PSV heeft, maar om dat nu te zeggen is ook niet verstandig... kweet niet
Mwah, als hij echt wat met PSV had gehad was hij daar anderhalf seizoen geleden wel heen gegaan. Ik geloof best dat Stam vroeger onder een Ajax-dekbed sliep. :ajaxsmiley.gif:

Baseman schreef:Mwoah, Stam is een echte broodvoetballer. Ik denk dat hij weinig speciale clubs heeft...maar qua succes staat Ajax natuurlijk niet bovenaan, dus of hij het de allermooiste club van Nederland vindt betwijfel ik. Maar het zou kunnen hoor.
Als je zoiets zegt moet je wel wat specifiekeer zijn, Base. Al met al is Ajax natuurlijk nog wel de meest succesvolle club van Nederland. :wink.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 30, 2007 1:01 am

Het ga je goed Jaap, en nog bedankt voor de 1 - 5 tegen die calimero's uit Eindhoven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 30, 2007 2:39 am

Stam was niet meer kwaad na geschrapte training
29/10/2007 14:30

De voetballer Jaap Stam is niet meer. De 67-voudig Oranje-international kan zich niet meer opladen. Ruim vijftien jaren als voetbalprof hebben hun tol geëist voor de liefhebber.

'Twee keer in de week trainen, zaterdag de wedstrijd, daarna een biertje en een gehaktbal met satésaus aan de bar en 's avonds lekker stappen met je vrienden.' Met enige weemoed en verlangen keek Stam drie jaar geleden terug naar zijn tijd bij DOS Kampen in Voetbal International.

In zijn amateurtijd had hij niet kunnen bevroeden welke carrière voor hem nog in het verschiet lag; een loopbaan die hem in Zwolle, Leeuwarden, Tilburg, Eindhoven, Manchester, Rome, Milaan en Amsterdam bracht.

Pas na zijn tienerjaren maakte Stam in het shirt van FC Zwolle zijn opwachting als prof. 'Voor mij is het heel goed geweest dat ik dat heb meegemaakt en heel geleidelijk naar de top ben gekropen.'

'Toen ik in 1995 bij Willem II kwam, gaf ik mezelf twee jaar om me aan te passen aan het hogere niveau. Na een half jaar kwam PSV al', vertelde Stam bij zijn transfer naar Manchester United in 1998 in VI. 'En toen ik naar Eindhoven ging, had ik nooit verwacht dat twee jaar later een absolute topclub me zou kopen. Maar alles gaat me gewoon makkelijk af.'

Mocht uit dit citaat een beeld van arrogantie ontstaan: verwondering en nuchterheid passen béter bij een profielschets van Stam. De Kampenaar maakte indruk door zijn manier van spelen, als een onverstoorbare rots in de branding.



Maar wat zich buiten het veld afspeelde kon hem gestolen worden. Het ging hem steeds meer tegenstaan. 'Wat ik stuitend vind, is hoe er soms met mensen wordt omgegaan. Het geld bepaalt welke kant je carrière opgaat. Als je niet oppast ben je niet meer dan een pion op een schaakbord.'

Stam verbaasde zich steeds weer over de bedragen die clubs voor hem wilden neerleggen. Hij schrok van 1,3 miljoen gulden die Willem II zonder blikken of blozen in 1995 neerlegde. Hij noemde de 35 miljoen gulden die PSV van Manchester United kreeg absurd. 'Ik ben duurder dan een winkelcentrum.'

En toen was de top nog niet bereikt, want Lazio was bereid nog dieper in de buidel te tasten. De 55 miljoen gulden maakte Stam in 2001 de duurste verdediger ooit. 'Ik ben er trots op dat Milan nog tien miljoen euro betaalde voor een verdediger van 31 jaar en dan ook nog een buitenlander', zei hij drie jaar later.

Maar zijn verhuizing naar San Siro in 2004 werd niet wat hij ervan verwachtte. Moe van alle blessures, moe van alle trainingskampen en Italiaanse toestanden zocht hij in 2006 de relatieve rust op van Amsterdam. Ook bij Ajax verpestten fysieke ongemakken zijn plezier en verloor hij de motivatie.

Stam kon het niet meer opbrengen. 'Het spel an sich geeft me nog steeds veel plezier', zei hij drie jaar geleden al over de invloed van het profbestaan. 'Nu ben je hartstikke blij als een keer een training wordt geschrapt, terwijl ik me daar vroeger enorm kwaad over kon maken.'

Een half jaar voor zijn geplande afscheid vindt Stam het nu al mooi geweest. De eerste helft tegen NEC op 20 oktober was zijn laatste optreden als profvoetballer.
vi.nl


Volgens datzelfde VI.nl heeft Ajax Stam inderdaad gevraagd om nog een jaar door te gaan. Stam zegt nu zelf dat dat een domme beslissing is geweest. Hij had naar zichzelf moeten luisteren.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di okt 30, 2007 6:57 am

Thomas schreef: Als je zoiets zegt moet je wel wat specifiekeer zijn, Base. Al met al is Ajax natuurlijk nog wel de meest succesvolle club van Nederland. :wink.gif:
Je weet toch dat ze in het eindhovense terugkijken tpt het moment dat het daar het beste uit komt?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 30, 2007 7:28 am

:drecul.gif:
Bij mijn weten gaat het hier over Stam en ik zeg dus dat sportief gezien Ajax bij hem niet bovenaan staat. Of denken jullie Stam het winnen van de beker en de JC schaal hoger aanslaat dan al zijn vorige successen ?
Vandaar dat ik verwacht dat hij Ajax niet de allermooiste club van Nederland vindt, hij is namelijk een pure broodvoetballer en bij de allermooiste club stop je niet zomaar.

Moeilijk, lezen...

PS: En speciaal voor Voetske; nee, ik zeg hiermee dus niet dat Stam PSV de mooiste club zou moeten vinden. En nee, dat zou ik ook niet wilen horen van hem. Dan weet ik namelijk heel zeker dat hij uit zijn nek kletst.
Neefkens schreef:Dat je dan de moed hebt om dat toe te geven, vind ik klasse.
Weglopen en je club in de steek laten klasse noemen, dat is nog eens een aparte zienswijze.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di okt 30, 2007 8:25 am

Harm schreef:
Voetske schreef:
Harm schreef: Hoezo ziektewet?

Nooit gehoord van de wet poortwachter? Hij had de perfecte coach voor de andere verdedigers kunnen zijn. Lijkt me dat dat toch niet zoveel moeite is als Ajax de mooiste club is...
Was een voorbeeld om aan te geven dat ik me best in de situatie Stam kan vinden, maar blijkbaar is dat niet aan jou besteed.Blijkbaar zit je er toch wel mee dat Stam stopt.Stam is op, die heeft een kleine 15 jaar staan te ploegen, stenenkruien, en misschien heeft ie er nu helemaal geen zin, gezien de omstandigheden, in om " iets " te betekenen voor de andere jongens.

Maar dat snappen blijkbaar Psv-ers van die gemoedelijke club uit Eindhoven niet.

En ach, Stam kwam in ieder geval nog terug en hoopte hier op een waardig einde, een Cocu b.v. die was bang dat Psv zich niet goed genoeg zou versterken en wist niet hoe vlug ie zijn zakken moest gaan vullen bij Al-Jazira
Ach menneke toch :aai.gif:

De jaloezie zit diep hè.
Waarom niet inhoudelijk, Harm?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di okt 30, 2007 8:29 am

Omdat Voetske mijn punt toch niet wil zien.

Dan kom ik hier alleen om te zieken, ben ik een calimero, of worden er drogredenen als Cocu bijgesleept. Dan kan ik wel inhoudelijk ingaan op zijn kulargumenten, maar dat lijkt me complete tijdsverspilling.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 30, 2007 8:42 am

Baseman schreef::drecul.gif:
Bij mijn weten gaat het hier over Stam en ik zeg dus dat sportief gezien Ajax bij hem niet bovenaan staat. Of denken jullie Stam het winnen van de beker en de JC schaal hoger aanslaat dan al zijn vorige successen ?
Vandaar dat ik verwacht dat hij Ajax niet de allermooiste club van Nederland vindt, hij is namelijk een pure broodvoetballer en bij de allermooiste club stop je niet zomaar.

Moeilijk, lezen...

PS: En speciaal voor Voetske; nee, ik zeg hiermee dus niet dat Stam PSV de mooiste club zou moeten vinden. En nee, dat zou ik ook niet wilen horen van hem. Dan weet ik namelijk heel zeker dat hij uit zijn nek kletst.
Neefkens schreef:Dat je dan de moed hebt om dat toe te geven, vind ik klasse.
Weglopen en je club in de steek laten klasse noemen, dat is nog eens een aparte zienswijze.
Nou ik denk toch eerder dat de Psv-ers ( en elders ) hier op het moment dat bekend werd dat ie voor AJAX ging kiezen met dat "broodvoetballer " zijn komen aanzetten.Toen er nog niks bekend was waar Stam na Milaan zou gaan voetballen hoorde je andere termen, zoals " de verloren zoon komt thuis ", " Stam is een Psv-er die gaat nooit naar 020 ", " Dat kan nog mooi worden Alex en Stam in het centrum bij onze club ", " Stam kiest voor de gemoedelijkheid op de hertgang niet voor dat kille Amsterdam ".Te lezen op diverse forums.

En toen koos Stam niet voor Psv, en al die nep-supporters van die calimero club uit Eindhoven zongen opeens een ander liedje.De man die mede verantwoordelijk was voor de successen bij hun club, waardoor hun club voor die tijd een enorm transfer bedrag op hun rekening kon bijschrijven, de speler met een carriere waar maar weinig ex-psv spelers over kunnen dromen, wordt de grond ingestampt.Weg respect voor een van de weinige Nederlandse verdedigers waar je U tegen moet zeggen.

En dan zegt Stam dat Ajax de allermooiste club van Nederland is.En dan gaan al die neppers van die calimeroclub weer op hun achterste poten staan.Niet het begrip voor zijn juiste beslissing, niet de keuze voor het feit dat deze man 15 jaar lang op KRACHT zich staande heeft moeten houden en dat die KRACHT ( en de pijnen die met regelmaat zijn functioneren beginnen te dwarsbomen ) zijn spelen, zijn manier van voetballen ernstig tegen beginnen te werken, en het verlies van zijn vader staat voorop, nee, Stam heeft iets gezegt wat er in die calimerokoppen niet in kan.Immers elke achterlijke gladiool roept van de daken dat AJAX een kille club is ( De Snor voorop ) en dat valt ze dan tegen.

Blijkbaar weten wij als AJAX supporters wel mans carriere met respect tegen het licht te houden, zijn motivatie om nu te stoppen ( hij wilde dat al einde vorig seizoen ) te respecteren.Blijkbaar hebben ze bij AJAX wel de warmte om deze keuze van Stam in het juiste perspectief w.b. Stam zijn sores te zien.

Nu nog al die schreeuwers van die club uit Eindhoven ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 30, 2007 8:55 am

Mooi gesproken, Voetske. :koe.gif:
Jaap Stam is gewoon op
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Jaap Stam stopte gisteren met onmiddellijke ingang met betaald voetbal. De 35-jarige Kampenaar kan het fysiek en daardoor mentaal niet meer opbrengen zijn contract bij Ajax uit te dienen. In Amsterdam kwam het vervroegde afscheid niet echt als een verrassing. ,,Ik heb de kracht niet meer.’’

De aanvallers van Nederland zullen gisteren een zucht van verlichting hebben geslaakt. Hun weekendstress is plots minder heftig nu Jaap Stam per direct stopt met voetballen.

Stam kreeg gisteren in de perszaal van de Arena zelfs een langdurig applaus van de journalisten, toen hij zijn vertrek had toegelicht.

Een uniek moment. Journalisten, en zeker Nederlandse, klappen eigenlijk nooit. Maar hun respect en waardering konden zij niet langer onder stoelen of banken schuiven.

Een inspiratiebron, ook voor verslaggevers. Een van ’swerelds beste verdedigers ooit kwam uit Kampen, Hanzestadje aan de IJssel.

De nachtmerrie voor een spits, een zekerheid voor iedere coach. Robuuster, meedogenlozer, ijzingwekkender en wilskrachtiger vond je ze bijna niet, de afgelopen jaren.

Sir Alex Ferguson, coach van Manchester United, betuigde onlangs spijt over de verkoop van Stam aan Lazio Roma, begin deze eeuw. Het gaf aan wat ze bij PSV en AC Milan ook wisten: beter is er niet.

Dat gevoel had Marco van Basten ook, in de aanloop naar het WK in Duitsland in 2006. De bondscoach trachtte de mandekker waar menigeen bang van werd te verleiden nog een keer ’slands eer te verdedigen.

Maar Stam was niet te vermurwen. Hij had het thuisfront beloofd meer rust te nemen, vandáár.

Ajax dacht ook met Stam een mentale voorsprong op de tegenstanders te nemen. Hij liet hem een tweejarig contract tekenen. Dat voordeel leverde vorig seizoen bijna de landstitel op. Dit voetbaljaar is alles anders. Het 35-jarige lijf blijkt geen topsport meer aan te kunnen.

Stam hield niet van verliezen en stond dat daarom zelden toe. Daarom viel het hem gisteren zwaar een persoonlijke nederlaag toe te geven.

Stam wilde begin dit seizoen stoppen, maar werd door de clubleiding overgehaald door te gaan. Toch vertoonde het lichaam steeds meer mankementen. Pijntje hier, zalfje daar, echt fit was Stam nooit meer.

,,Dat begon aan het einde van het vorige seizoen. Maar toen kwam de zomervakantie en nadien ging het wel weer, dacht ik. Maar dit seizoen werd het alleen maar erger.’’

Vorige week kreeg Stam plots tijd voor bezinning. Zijn vader overleed maandag en iedereen weet dat de dagen daarna emotioneel en confronterend kunnen zijn.

Stam kwam tot het besef dat het welletjes was. Hij had de kracht niet meer zijn topsportleven weer op te pakken, ook niet voor zeven maanden. ,,Dit gevoel kende ik niet van mezelf. Ik wilde dit seizoen waardig afmaken, maar mijn concentratie leed eronder. Ik was meer met mezelf bezig dan met mijn tegenstanders. Dat is niet goed. Daarom ben ik erg teleurgesteld in mezelf.’’

Anderhalve week geleden speelde Stam 45 minuten mee tegen NEC. Achteraf zijn laatste wedstrijd voor Ajax. In de rust bleef hij achter. Ziek, werd er gezegd. ,,Klopt, ik was echt ziek. Maar toen speelde dit misschien al mee. Dit valt me zwaar. Maar het is voor iedereen denk ik moeilijk zijn zwakke kant toe te geven. Voor mij in elk geval wel. Plezier en motivatie staan voorop. Die had ik niet meer.’’

Bij Ajax wisten ze van Stams plannen eerder te stoppen dan zijn contract hem verplichtte. ,,We zijn er trots op dat Jaap hier is geweest,’’ sprak technisch directeur Martin van Geel. ,,Niet alleen vanwege zijn voetbalcapaciteiten, maar ook zijn mentaliteit. Toen Jaap hier begon, lag hij na de training buikspieroefeningen te doen in de hoek van de kleedkamer. Dat hadden onze jongens nog nooit gezien. Na een paar weken deed de hele selectie dat. Hard werken stond voorop. We laten Jaap met tegenzin vertrekken.’’

Stam pakte kampioenschappen, nationale bekers, won de Champions League en de wereldbeker voor clubteams. Hij speelde 67 interlands, drie EK’s en een WK maakte hij mee. Maar hij wil voorlopig niet terugblikken op al die successen.

Stam wil de komende maanden met rust gelaten worden. ,,Daarna zie ik wel wat er op mijn pad komt. Hoe ik mijn carrière in een zin kan verwoorden? Mooi. Ik kan het in een woord. Hoe ik herinnerd wil worden, is niet belangrijk. Ik weet voor mezelf dat ik er alles aan gedaan heb. Er waren spelers met meer kwaliteit dan ik, maar door wilskracht heb ik bewezen dat je een eind kan komen. Vooral in de beginjaren moest ik altijd horen wat ze nou met mij aanmoesten. Ik heb me altijd moeten bewijzen.’’

Die knokpartij met hoofdprijzen is nu voorbij: ,,Heel simpel,’’ zei Stam, ,,ik heb de kracht niet meer.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie