Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 4:58 pm

Als we de chronologie van dit artikel aanhouden, zou dat PSV zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 5:04 pm

Wat wil je zeggen joey? Niemand ontkent dat Ajax zaken heeft gedaan met Lemic.

Alleen neem jij een voorschot op hoe Van Basten Ajax gaat laten ontsporen. Laat ik het zo zeggen: je bent er vroeg bij. En ik hoop dat je ongelijk hebt.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 6:23 pm

Oleguer en Cvita hebben toch ook Lemic als zaakwaarnemer Joey?

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 7:53 pm

joey schreef:
Het getouwtrek om Miralem Sulejmani

Servisch talent na lange weg voorlopig in bezit van Ajax

Vanavond maakt Miralem Sulejmani wellicht zijn debuut bij Ajax in de Amsterdam Arena. Voor het Servische talent betaalde Ajax 16,25 miljoen euro aan Heerenveen.

Rotterdam, 8 aug. Als SC Heerenveen in 2006 Miralem Sulejmani wil aantrekken, is de Friese club afhankelijk van AZ waar hij op dat moment stage loopt. AZ besluit echter af te zien van het dan nog onbekende Servische voetbaltalent. Over zijn capaciteiten bestaat bij AZ geen twijfel. Wel is er onduidelijkheid over zijn status bij Partizan Belgrado, de transfersom, maar ook over zijn zaakwaarnemers. „AZ is onderdeel van de DSB bank en wij kunnen ons niet permitteren in een kwaad daglicht te komen door het aantrekken van een voetballer”, legt technisch directeur Marcel Brands nu uit.

De Nederlandse spelersagent Winnie Haatrecht, die de aanvaller bij AZ heeft aangeboden, meldt zich dan in Heerenveen. Daar ontmoet hij minder terughoudendheid. Heerenveen heeft Sulejmani in Groningen op vijftienjarige leeftijd al eens in actie gezien op het Eurovoetbaltoernooi voor jeugdspelers. Daarna is manager scouting Bert Pijffers hem nog eens gaan bekijken in een interland van Servië voor jeugdvoetballers. Hij is onder de indruk.

Ook in de computer van Ajax staat al de naam van Sulejmani. Scout Gerrie Mühren heeft hem op vijftienjarige leeftijd zien spelen en dacht: hier loopt een supertalent! Bij Ajax wordt vooralsnog niets met zijn ontdekking gedaan.

SC Heerenveen onderzoekt wat de status is van Sulejmani en concludeert met behulp van zijn Servische zaakwaarnemer Jovica Radonjic dat hij bij Partizan Belgrado slechts een opleidingsovereenkomst heeft getekend en geen spelerscontract. Volgens de internationale transferregels zou Partizan slechts 265.000 euro aan opleidingskosten mogen vragen en geen afkoopsom. De Serviërs willen echter 700.000 euro voor Sulejmani. Heerenveen weigert dat te betalen en houdt vast 265.000 euro. „Eerst dachten we: waar beginnen we aan”, zegt algemeen directeur Yme Kuiper. „Maar toen we alles nog eens goed bekeken, was het niet zo ingewikkeld.” Op 5 december 2006, zijn achttiende verjaardag, tekent de speler die in eerste instantie lid was van BSK Bataj-nica bij Heerenveen een vierjarig contract met een optie van nog twee extra seizoenen.

Partizan stapt dan naar het district waar de club in Servië onder valt. Dat schorst Sulejmani met onmiddellijke ingang voor een half jaar. De maatregel wordt overgenomen door de Servische voetbalbond. SC Heerenveen ervaart dat als een drukmiddel. „Als wij genoegen hadden genomen met het betalen van een bepaald bedrag zou de bond bewerkstelligen dat de schorsing werd opgeheven”, aldus Kuiper. Heerenveen heeft bedenkingen over deze praktijken en stapt naar de FIFA. De wereldvoetbalfederatie wacht zo lang met het behandelen van de klacht dat er al vier maanden voorbij zijn als duidelijk wordt dat Sulejmani ten onrechte is geschorst.

Halverwege het seizoen 2007-2008 gaat Sulejmani vaker spelen voor het eerste elftal van Heerenveen. Sulejmani ontpopt zich als een snelle dribbelaar die ook nog makkelijk scoort. Hij maakt in een half seizoen vijftien doelpunten.

Rond Kerst 2007 is zijn vader in Nederland en die gelegenheid grijpt SC Heerenveen aan om over een verbeterde aanbieding te praten. Zijn salaris kan omhoog, in ruil voor verlenging van het contract tot 2013. Het bevalt Sulejmani in Friesland en directeur Kuiper krijgt de indruk dat hij zijn handtekening gaat zetten. Hij ziet dit bevestigd als de publiekslieveling in het supportersblad FEANfan aangeeft dat het goed is voor zijn ontwikkeling bij Heerenveen te blijven. Tot verbazing van de clubleiding verklaart Sulejmani nog geen twee weken later onder de kop ‘Het is tijd om weg te gaan bij Heerenveen’ in het weekblad VI het tegenovergestelde. Wat is er in die tussentijd gebeurd?

Intussen heeft Vlado Lemic zijn diensten heeft aangeboden aan Sulejmani. De Serviër treedt op als intermediair tussen clubs, zaakwaarnemers en voetballers. Door zijn contacten bij topclubs als Chelsea en Real Madrid heeft hij veel invloed op talentvolle spelers en bestuurders. Bij PSV krijgt hij jarenlang meer dan een voet tussen de deur tot doelman Heurelho Gomes, die hij ook begeleidt, in een vraaggesprek met hetzelfde VI, een breuk forceert. De formule komt overeen met wat Sulejmani bij Heerenveen probeert te bereiken. Lemic heeft de voetballer én zijn zaakwaarnemer ervan kunnen overtuigen dat hij bij een andere werkgever uit zijn netwerk minimaal twee keer zoveel kan verdienen. Hij is echter niet in bezit van een FIFA-licentie, dat geldt wél voor Radonjic.

Marco van Basten, dan nog bondscoach maar vanaf 1 juli de nieuwe trainer van Ajax, is onder de indruk geraakt van de voetballer. In de wedstrijd Heerenveen-Ajax heeft hij de Serviër eind maart gezien. Ajax opent de onderhandelingen met Heerenveen, dat het talent niet kwijt wil en derhalve geen prijs noemt. Technisch manager Danny Blind is dan nog niet in dienst van Ajax, interim-directeur Henri van der Aat onderhoudt de contacten.

Heerenveen kan vragen wat het wil. Ajax moet zijn bod een paar keer verhogen. Uiteindelijk vinden de partijen elkaar in een afkoopsom van 16,25 miljoen euro. De duurste binnenlandse Nederlandse transfer. Sulejmani gaat ruim twee keer zoveel verdienen. Kuiper: „Binnen een half jaar waren we na Alves nog een tweede crack kwijt. Dat neemt het publiek je natuurlijk niet in dank af. Maar als het om dit soort bedragen gaat moet je de verantwoordelijkheid voor de continuïteit van de club in ogenschouw nemen. Het kan zijn dat hij over twee jaar niet meer zoveel waard is.”

Ajax merkt dat een internationale topclub ook Sulejmani wil en dat die meer wil betalen. Dat drijft de prijs op. „Er is bij het bepalen van ons bod gekeken naar zijn leeftijd, kwaliteit en de marktprijs”, zegt Blind. „Het was in ons voordeel dat Sulejmani graag naar Ajax wilde. Hij ziet Ajax nu als de beste stap in zijn carrière.”

Ajax heeft weloverwogen het recordbedrag van 16,25 miljoen euro voor Sulejmani betaald. Hoewel de speler maar een half jaar zijn klasse heeft getoond in de eredivisie. Ajax gaat ervan uit dat hij over een paar jaar minimaal hetzelfde opbrengt. Rest de vraag: heeft AZ dan in 2006 een enorme inschattingsfout gemaakt? Brands: „Wie zegt dat Sulejmani zich ook bij ons zo goed zou hebben ontwikkeld?”
NRC

Een andere werkgever uit zijn netwerk? Zo, zo... Maar dat is Ajax toch niet? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Kerst 2007? Dat zal toch niet?
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 7:54 pm

goodfella schreef:Oleguer en Cvita hebben toch ook Lemic als zaakwaarnemer Joey?
Wielaert ook hoor GF!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 22, 2008 5:27 pm

Marillion schreef:Misschien heeft hij dat ook wel maar zijn ze daar nog niet achter gekomen.... :excited.gif:

Ik kan er niets aan doen maar zodra er berichten komen over spelers waarvan het herstel wat langer duurt dan verwacht begin ik zenuwachtig te worden.
Hij moet waarschijnlijk even herstellen van de roofbouw die Verbeek op hem gepleegd heeft. Het is niet niks als je elke week door het krachthonk gesmeten wordt.

Ik kan me niet voorstellen dat het chronisch is. Verbeek wilde hem tenslotte naar Feyenoord halen, en die weet als het goed is van de hoed en de rand.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 22, 2008 5:56 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:Misschien heeft hij dat ook wel maar zijn ze daar nog niet achter gekomen.... :excited.gif:

Ik kan er niets aan doen maar zodra er berichten komen over spelers waarvan het herstel wat langer duurt dan verwacht begin ik zenuwachtig te worden.
Hij moet waarschijnlijk even herstellen van de roofbouw die Verbeek op hem gepleegd heeft. Het is niet niks als je elke week door het krachthonk gesmeten wordt.

Ik kan me niet voorstellen dat het chronisch is. Verbeek wilde hem tenslotte naar Feyenoord halen, en die weet als het goed is van de hoed en de rand.
Dat is waar. Heerenveen/Sulejmani heeft afgelopen zomer/einde van de competitie bewust geen operatie laten uitvoeren, omdat de knie natuurlijk zou kunnen genezen. Ik hoop dat ze niet de verkeerde inschatting gemaakt hebben.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 22, 2008 6:52 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Siemen

Bericht door Siemen » vr aug 22, 2008 6:55 pm

Wat is er dan zo goed aan Leonardo volgens jou?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 22, 2008 7:00 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

T82

Bericht door T82 » za aug 23, 2008 11:37 am

Vedette-10 schreef:
Siemen schreef:Wat is er dan zo goed aan Leonardo volgens jou?
Hetzelfde als Sulejmani: snelheid en handig in de onderlinge duels. Alleen Sulejmani denkt functioneler en heeft meer toekomst, maar Leonardo is zeker Ajaxwaardig. Sulejmani is een topspeler, Leonardo een hele goede breedtespeler. Het zou onverstandig zijn om hem weg te sturen, zeker als je Manucharyan (tijdelijk) wegstuurd.
Hoe vaak heb je Leonardo een wedstrijd zien spelen? En dan bedoel ik geen invalbeurt van 10 minuten.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za aug 23, 2008 4:56 pm

niks

T82

Bericht door T82 » za aug 23, 2008 5:54 pm

Vedette-10 schreef:Vaak genoeg om dit te kunnen zeggen. Wat klopt er volgens jou dan niet aan?
Als je Leonardo Ajaxwaardig vindt, hoef je in ieder geval nooit meer op een kampioenschap te hopen.

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 23, 2008 6:07 pm

Prima voetballer hoor

T82

Bericht door T82 » za aug 23, 2008 6:23 pm

Voor NAC af en toe inderdaad...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za aug 23, 2008 6:29 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 23, 2008 6:32 pm

T82 schreef:Voor NAC af en toe inderdaad...
Precies. Als hij zin heeft dus. Die jongen heeft wel talent maar hij is een mentaal wrak (om met Luuk te spreken).
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 25, 2008 5:31 pm

Trainde volop mee zo te zien:

Afbeelding

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 25, 2008 6:34 pm

Onbeschrijfelijk lelijke schoenen, maar zo te zien is hij die extra pondjes kwijt

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za aug 30, 2008 9:57 pm

Afgezien van zijn doelpunt heb ik hem niet gezien. Dat moet nog wel wat beter Miralem!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 30, 2008 10:20 pm

Duke schreef:Afgezien van zijn doelpunt heb ik hem niet gezien. Dat moet nog wel wat beter Miralem!
"Iedere wedstrijd één doelpunt" en voor de rest: "niet zien"? Komt me bekend voor.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za aug 30, 2008 10:29 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za aug 30, 2008 10:31 pm

Tja, ook deze speler krijgt de tijd niet. Dat zag ik al aankomen. :sad.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za aug 30, 2008 10:36 pm

niks

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 30, 2008 10:41 pm

Vedette-10 schreef:Ik vond het overigens ook nog dom om Cvita linkerspits te zetten terwijl je met Leonardo een geschiktere speler hebt voor die rol.
Je ziet alleen de korte termijn, MvB kijkt verder, die denkt aan 2012 :1evil.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie