Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Arthur » vr jan 28, 2011 6:40 pm

El Clavo schreef:Lees net op fcupdate dat het vaste bedrag 25 miljoen is en 1,5 aan bonussen, zal wel halen CL zijn of iets dergelijks.
Dat zou niet zo slim zijn, want dat gaan ze natuurlijk niet halen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 6:44 pm

Volgens VI klopt dit idd.

Ajax en Liverpool bereiken akkoord over Suarez

28/01/2011 18:13

Luis Suarez verruilt Ajax voor Liverpool. De clubs zijn tot overeenstemming gekomen over een directe overgang van de Uruguayaanse aanvaller.

De Engelsen maken een bedrag van 25 miljoen euro over naar Amsterdam. Dat bedrag kan door prestatiebonussen oplopen tot 26,5 miljoen euro.


Eerder deze week veegde Ajax nog een bod van vijftien miljoen euro van tafel. Donderdag kwamen de partijen opnieuw niet tot overeenstemming, maar na een hernieuwd overleg op vrijdag werd een akkoord bereikt.

Pere Guardiola, de zaakwaarnemer van de Uruguayaan, bereikte afgelopen week al mondeling overeenstemming over de voorwaarden van een meerjarig contract. Dat betekent dat enkel de medische keuring nog roet in het eten kan gooien.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 6:44 pm

Dat geld boeit me totaal niet, dat heb ik al eerder gezegd. Als supporter word je blij gemaakt met een dooie mus. Kijk eens hoe goed we zijn, jongens. We winnen weliswaar nooit wat, maar we verkopen onze spelers wel voor de hoofdprijs. Dat gepoch over geld moet verhullen dat ook Suarez ons niet aan de titel heeft kunnen helpen. We scoren alleen nog op de transfermarkt.

Dit is een trieste dag. Ik vind het zonde. Het was zo mooi geweest om Suarez die schaal in de lucht te zien tillen. Daar kan geen geld tegenop. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door wimpey » vr jan 28, 2011 6:46 pm

joey schreef: Dit is een trieste dag. Ik vind het zonde. Het was zo mooi geweest om Suarez die schaal in de lucht te zien tillen. Daar kan geen geld tegenop. :blush.gif:
:biggthumpup.gif:

Maar dat geld is natuurlijk wel extreem belangrijk. Dankzij o.a. Bassie, Jol, Boog en Slop zelfs van (over)levensbelang.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 6:46 pm

joey schreef:Dat geld boeit me totaal niet, dat heb ik al eerder gezegd. Als supporter word je blij gemaakt met een dooie mus. Kijk eens hoe goed we zijn, jongens. We winnen weliswaar nooit wat, maar we verkopen onze spelers wel voor de hoofdprijs. Dat gepoch over geld moet verhullen dat ook Suarez ons niet aan de titel heeft kunnen helpen. We scoren alleen nog op de transfermarkt.

Dit is een trieste dag. Ik vind het zonde. Het was zo mooi geweest om Suarez die schaal in de lucht te zien tillen. Daar kan geen geld tegenop. :blush.gif:
Helemaal mee eens. Het is een zeer trieste dag voor Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door M.. » vr jan 28, 2011 6:49 pm

joey schreef:Dat geld boeit me totaal niet, dat heb ik al eerder gezegd. Als supporter word je blij gemaakt met een dooie mus. Kijk eens hoe goed we zijn, jongens. We winnen weliswaar nooit wat, maar we verkopen onze spelers wel voor de hoofdprijs. Dat gepoch over geld moet verhullen dat ook Suarez ons niet aan de titel heeft kunnen helpen. We scoren alleen nog op de transfermarkt.

Dit is een trieste dag. Ik vind het zonde. Het was zo mooi geweest om Suarez die schaal in de lucht te zien tillen. Daar kan geen geld tegenop. :blush.gif:
Absoluut een trieste dag. Een schande dat een club met 200 miljoen schuld 25 miljoen mag neerleggen voor een speler. Ajax kan dit bedrag gewoon niet weigeren.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Zuidema » vr jan 28, 2011 6:50 pm

El Clavo schreef:Heeft zich altijd voor de volle 100% ingezet. Nooit gezeurd, nooit geklaagd, elke wedstrijd alles voor Ajax gegeven.

Luis, het ga je goed.
Sluit ik me bij aan. Vond zijn Latijnse streken vaak knap vervelend, maar hij was wel in elke vezel een winnaar. Ondanks het nog vrij redelijke transferbedrag toch erg balen dit. Ik zal hem missen bij Ajax. En Ajax zal nog een zware dobber krijgen om zijn vertrek te compenseren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door 999 » vr jan 28, 2011 6:54 pm

Leuk bedrag, skijken wie AJAX gaat halen ...

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door Rednose » vr jan 28, 2011 6:59 pm

Zuidema schreef:
El Clavo schreef:Heeft zich altijd voor de volle 100% ingezet. Nooit gezeurd, nooit geklaagd, elke wedstrijd alles voor Ajax gegeven.

Luis, het ga je goed.
Sluit ik me bij aan. Vond zijn Latijnse streken vaak knap vervelend, maar hij was wel in elke vezel een winnaar. Ondanks het nog vrij redelijke transferbedrag toch erg balen dit. Ik zal hem missen bij Ajax. En Ajax zal nog een zware dobber krijgen om zijn vertrek te compenseren.
Aangevuld met
Dit is een trieste dag. Ik vind het zonde. Het was zo mooi geweest om Suarez die schaal in de lucht te zien tillen. Daar kan geen geld tegenop. :blush.gif:
Geeft het mijn gevoel weer, treurig.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door wimpey » vr jan 28, 2011 6:59 pm

Ik denk dat hij er daar ook 25 maakt. Wigan, Wolves etc. zijn ploegen die er niet veel van kunnen. Hij gaat het daar ook maken. Combi met Torres is voor Luis lekker: eindelijk weer een balvaste spits, waar hij rondom kan spelen.

Ik zal die leipo enorm missen. Méér dan KJH, Sneyder, Vaart en al die anderen. Ik heb hem regelmatig vervloekt, maar ik mocht 'm erg. Grappig ventje, grappige speler.

Hoe nu verder??? Ervan uitgaande dat EH ooit weer opduikt, zie ik m.n. op linksback en op het middenveld kwaliteitstekort. Iemand als Contento huren, zou m.i. helpen. Ik vind Stijn Schaars geen 'top top', maar wel iemand die Ajax sterker zou maken. Ook qua persoonlijkheid.

Voorin? Moet je nou een spits halen? Of een buitenspeler?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Zuidema » vr jan 28, 2011 7:00 pm

Bij Ajax zullen ze Suarez niet snel vergeten

Uitgegeven: 28 januari 2011 18:37
Laatst gewijzigd: 28 januari 2011 18:36

AMSTERDAM - Met Luis Suarez neemt Ajax afscheid van een voetballer die de achterban van de vereniging de afgelopen 3,5 jaar het meest vermaakte.

De aanvaller uit Uruguay schaarde zich met prachtige doelpunten, schitterende acties en een onvoorwaardelijke inzet op het lijstje met populairste buitenlandse spelers uit de geschiedenis van de Amsterdamse club.

Suarez koesterde een droom en wilde net als bewierookte voorgangers als Jari Litmanen en Stefan Pettersson successen met Ajax vieren. ''Want alleen dan zullen de supporters mij nooit vergeten'', bleef hij herhalen.


Geen landstitel

De aanvaller won uiteindelijk met zijn Amsterdamse werkgever slechts eenmaal de KNVB-beker. De felbegeerde landstitel moesten hij en zijn ploeggenoten de afgelopen drie seizoenen aan PSV, AZ en FC Twente laten.

Wat hij ook probeerde, een kampioenschap kon Suarez zijn geliefde club niet bezorgen. En hij deed veel, heel veel, zo niet alles om de titel te winnen.

De Zuid-Amerikaan liet in 110 competitiewedstrijden maar liefst 81 treffers noteren. Niet slecht voor een speler die vaak niet eens in het centrum van de aanval voetbalde.


Grenzen opzoeken

Suarez bereidde nog eens tientallen doelpunten voor en zocht ook voortdurend de grenzen op van het toelaatbare. Hij schroomde die ook niet te overschrijden, want alles moest wijken voor succes. De Uruguyaan wist niet beter. Zo had hij dat als klein jongetje op straat geleerd. Anders overleef je niet tegen woeste verdedigers die veel grotere en sterker zijn.

Suarez zag op 24 januari 1987 het levenslicht in Salto. Hoe toepasselijk, want geen speler in de eredivisie probeerde de scheidsrechter de laatste jaren vaker met een fopduik te beïnvloeden dan Suarez. Dat leverde hem een fors strafblad bij de KNVB op.


Bijtincident

Op 20 november vorig kalenderjaar beet hij tegenstander Otman Bakkal van PSV in de nek. Ajax accepteerde een schorsing van 7 duels en zag hem niet meer terug in de eredivisie.

Suarez was dit seizoen Suarez niet. Hij was moe, doodmoe en weigerde dat te accepteren. Ajax had hem nodig en dus nam de spits na het WK nauwelijks vakantie en reisde hij met de nationale ploeg van Uruguay steeds maar weer de wereld over als de eredivisie even stillag.

Het liefst wilde de aanvaller Ajax verruilen voor FC Barcelona. Daarom sloot hij zich aan bij zaakwaarnemer Pere Guardiola, de broer van de succesvolle trainer van de Catalaanse club.


Geen Barcelona

De interesse van Barcelona bleef uit. Daarom vertrekt de aanvaller uiteindelijk voor maximaal 26,5 miljoen euro naar FC Liverpool, de Engelse club waar Spaans eveneens een voertaal is.

Hij was uitgeleerd in de eredivisie en bij Ajax, waar ze hem zullen missen. Want hoewel Suarez zijn favoriete Nederlandse club niet overlaadde met prijzen, heeft hij toch voor elkaar gekregen dat ze hem in Amsterdam niet snel zullen vergeten.
© ANP

Mensenkinderen, 81 doelpunten in 110 competitiewedstrijden? Zoveel? En dan nog al die assists... Pffff...
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr jan 28, 2011 7:02 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 7:00 pm

wimpey schreef:Maar dat geld is natuurlijk wel extreem belangrijk. Dankzij o.a. Bassie, Jol, Boog en Slop zelfs van (over)levensbelang.
Misschien moeten ze de tent eens wat beter gaan runnen. Dan zijn we niet zo afhankelijk van het geld.

GVD, ik baal verschrikkelijk. :1evil.gif:

Gemengde gevoelens, wat ik had het nóg erger gevonden als Luis een rel had geschopt. Ik wil wel een goede herinnering aan hem houden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 7:05 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Zuidema » vr jan 28, 2011 7:09 pm

Suárez moet Van Nistelrooij, Sneijder en Huntelaar nog voorrang verlenen

Vrijdag, 28 januari 2011 om 18:49

Met zijn transfer van Ajax naar Liverpool is Luis Suárez toegetreden tot de top vier van duurst verkochte voetballers aller tijden vanuit de Eredivisie. De Uruguayaan verhuist voor een som van 25 miljoen euro, die nog op kan lopen tot 26,5 miljoen, naar Anfield Road. Daarmee moet hij alleen Ruud van Nistelrooij, Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar nog voorrang verlenen.

Van Nistelrooij verliet na het seizoen 2000/01 de gelederen van PSV voor Manchester United. Met die overgang was toen een bedrag van 30,4 miljoen euro gemoeid, nog altijd het hoogste bedrag tot nu toe. In de zomer van 2007 telde Real Madrid enkele miljoenen euro's minder voor Sneijder; in totaal 27 miljoen. De middenvelder liet twee seizoenen later de Spaanse hoofdstad voor twaalf miljoen euro minder achter om zijn carrière bij Internazionale te vervolgen.

In december 2008 nestelde Huntelaar zich op een gedeelde tweede plaats met Sneijder; hij verliet Ajax in de winterstop per direct voor Real Madrid en ook nu telde De Koninklijke een bedrag van 27 miljoen euro uit aan de Amsterdammers. Suárez komt net niet aan de sommen van Sneijder en Huntelaar, maar levert Ajax wel weer een vet bedrag op. Ajax betaalde drieënhalf jaar geleden circa 7,5 miljoen euro voor de Uruguayaans international aan FC Groningen.
Bron: Voetbalzone.nl

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door wimpey » vr jan 28, 2011 7:10 pm

Ajaciedjuh schreef: Luis weet nog van niks. :drecul.gif:
Bizar. Had men bij Ajax niet even de moeite kunnen nemen om die jongen te informeren? :excited.gif:

Of liggen Boog en Slop zélf al onder de tafel? Ze zullen vinden dat ze dit geweldig hebben gedaan, neem ik aan.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Toppie » vr jan 28, 2011 7:13 pm

Nou de Schaal is verkocht we zijn rijk en ook weer arm, we lijken wel Veilingshuis Chritstie's
Deze club is armieterig geworden de kampioenschappen zijn nu nog verder verwijderd en een club als NAC lacht zondag het hardst

We kunnen wachten tot 08 Mei ,want dan halen we i.i.g de EL voorronde, want Twente wordt eerste of tweede. De rest van de competitie is niet meer interessant.

Frank de Boer hoe lang nog ?

Veel plezier verder vanavond met je ergenissen schrijven die zijn m.i al 6 jaar te lang ben eigenlijk klaar met deze club. :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Luis Suárez

Bericht door El Clavo » vr jan 28, 2011 7:33 pm

Ach Toppie toch. Als Ajax die 25 niet had gepakt had je waarschijnlijk weer geschreven dat ze te stom zijn om veel geld te verdienen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Luis Suárez

Bericht door El Clavo » vr jan 28, 2011 7:35 pm

Ik vergeet bijna het belangrijkste. Voor wie moet ik Suarez gaan vervangen op Profcoach?Sulejmani of El Hamdaoui? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Zuidema » vr jan 28, 2011 7:36 pm

El Clavo schreef:Ik vergeet bijna het belangrijkste. Voor wie moet ik Suarez gaan vervangen op Profcoach?Sulejmani of El Hamdaoui? :hypocrite.gif:
Gudjohnsen :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Toppie » vr jan 28, 2011 7:51 pm

Zuidema schreef:
El Clavo schreef:Ik vergeet bijna het belangrijkste. Voor wie moet ik Suarez gaan vervangen op Profcoach?Sulejmani of El Hamdaoui? :hypocrite.gif:
Gudjohnsen :1evil.gif:
Lodeiro neem die ook maar mee :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 8:00 pm

Er zal om 19:00 wel geen persconferentie zijn geweest, anders was er wel wat nieuws geweest.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 8:12 pm

Op het forum van Liverpool weten ze al hoe ze de rivaal moeten aanpakken. :666.gif:

Afbeelding
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door Scherrer » vr jan 28, 2011 8:16 pm

Kom net uit m'n werk en had nog niets meegekregen, dus even een primitieve reactie:

G*VERD*MME. K*TZOOI. WEER EEN SEIZOEN NAAR DE KLOTE. WEER GEEN KAMPIOEN. G*DVERDEG*DVERDEG*DVER
***

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Luis Suárez

Bericht door Monkey Tonk » vr jan 28, 2011 8:19 pm

De afscheidsbijt. In tweeen gesplitst tussen geniaal en gestoord. Geen kampioen bij Ajax. En bij Liverpool waarschijnlijk ook niet. Dus dat boefje wordt alleen maar gekker. Ik ga er eens lekker voor zitten als hij in Engeland gaat fopduiken. Volgens mij past die competitie helemaal niet bij het aandoenlijke bedriegertje, en had hij beter op Spanje kunnen wachten.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Luis Suárez

Bericht door SylvievdVaart » vr jan 28, 2011 8:48 pm

Tot ziens, passioneel bijtertje. Ik ga je stiekem missen.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Plaats reactie