Derk Boerrigter

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 30, 2013 10:42 am

Marillion schreef:Die jongen is al tijden niet fit en heeft volgens mij ook niet de diepgang die je zoekt. Waarom dan Cuenca? Het is ook niet dat hij zoveel indruk heeft gemaakt bij Ajax.
Ik ben met je eens dat hij niet de diepgang heeft, maar hij is wel een echte buitenspeler. Redelijke snelheid, passeert makkelijk, heeft oog voor zijn medespelers, prima in de combinatie en kan wat creeren. Door Cuenca wordt tenminst aan 1 kant het veld wel breed gehouden. je kon aan alles zien dat Cuenca een goede voetballer is. Het nadeel is dat het nog wel een aantal maanden duurt voordat hij helemaal wedstrijdfit is.

Een goed alternatief is natuurlijk ook welkom, maar ik zou zo snel niemand weten die betaalbaar is. Het voordeel van Cuenca is dat hij al een half jaar bij Ajax is geweest.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » di jul 30, 2013 10:56 am

Het schijnt dat zowel Bojan Krkic als Isaac Cuenca de wens / serieuze overweging hebben om met ingang van juli 2014 een 2 of 3-jarig contract bij Ajax te tekenen. Voor een oplopend contract met een jaarsalaris dat tussen de 800.000 en 1.100.000 euro ligt. Op inspraak van Johan Cruijff die met de stelling dat je al het geld dat je voor je 27e verdient doorgaans toch naar de vaantjes helpt (je carrière is daarom nu belangrijker) blijkbaar een belangrijk klankbord voor die jongens is. Met name de Catalanen die JC een paar keer als Catalaanse bondscoach hebben meegemaakt kijken enorm tegen Johan op. Zijn mening en adviezen wegen enorm zwaar voor deze jongens.

De actie die Cuenca maakte in zijn debuutwedstrijd waarmee hij Daley Blind zijn eerste officiële doelpunt liet scoren was aardig, helaas is het zo dat we nu niet de meest geschikte man in de spits hebben staan. Kolbeinn is weliswaar een redelijk tot goede voetballer en een aanvaller met scorend vermogen, maar met Fischer en Bojan op de vleugels wordt het een soort trechtervoetbal. Teveel gepriegel. En dan komt Sig technisch toch net iets tekort vind ik.

De poster hierboven pleitte al eerder voor de voorhoede Fischer-Bojan-Cuenca, die genereert meteen een heel ander spelletje. Je hebt dan 2 jongens die vanaf de zijkanten acties mogen maken en een voor Eredivisie begrippen waanzinnig goede Krkic in de spits. Die regelmatig naar de vleugels uitzakt, ook op de '10' kan opduiken terwijl die andere aanvallers dus ook heel wat echte spitsenacties weten te maken. Met deze drie jongens transformeer je het huidige geduldige positiespel naar een waanzinnig gevarieerd spelletje, de verdedigers van de tegenstander weten dan echt niet meer waar de aanvallers telkens opduiken en hoe je die moet afstoppen...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 30, 2013 11:19 am

Cruijff schreef:Het schijnt dat zowel Bojan Krkic als Isaac Cuenca de wens / serieuze overweging hebben om met ingang van juli 2014 een 2 of 3-jarig contract bij Ajax te tekenen. Voor een oplopend contract met een jaarsalaris dat tussen de 800.000 en 1.100.000 euro ligt. Op inspraak van Johan Cruijff die met de stelling dat je al het geld dat je voor je 27e verdient doorgaans toch naar de vaantjes helpt (je carrière is daarom nu belangrijker) blijkbaar een belangrijk klankbord voor die jongens is. Met name de Catalanen die JC een paar keer als Catalaanse bondscoach hebben meegemaakt kijken enorm tegen Johan op. Zijn mening en adviezen wegen enorm zwaar voor deze jongens.

De actie die Cuenca maakte in zijn debuutwedstrijd waarmee hij Daley Blind zijn eerste officiële doelpunt liet scoren was aardig, helaas is het zo dat we nu niet de meest geschikte man in de spits hebben staan. Kolbeinn is weliswaar een redelijk tot goede voetballer en een aanvaller met scorend vermogen, maar met Fischer en Bojan op de vleugels wordt het een soort trechtervoetbal. Teveel gepriegel. En dan komt Sig technisch toch net iets tekort vind ik.

De poster hierboven pleitte al eerder voor de voorhoede Fischer-Bojan-Cuenca, die genereert meteen een heel ander spelletje. Je hebt dan 2 jongens die vanaf de zijkanten acties mogen maken en een voor Eredivisie begrippen waanzinnig goede Krkic in de spits. Die regelmatig naar de vleugels uitzakt, ook op de '10' kan opduiken terwijl die andere aanvallers dus ook heel wat echte spitsenacties weten te maken. Met deze drie jongens transformeer je het huidige geduldige positiespel naar een waanzinnig gevarieerd spelletje, de verdedigers van de tegenstander weten dan echt niet meer waar de aanvallers telkens opduiken en hoe je die moet afstoppen...
Bron!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door 999 » di jul 30, 2013 11:22 am

Cruijff schreef:Het schijnt dat zowel Bojan Krkic als Isaac Cuenca de wens / serieuze overweging hebben om met ingang van juli 2014 een 2 of 3-jarig contract bij Ajax te tekenen. Voor een oplopend contract met een jaarsalaris dat tussen de 800.000 en 1.100.000 euro ligt. Op inspraak van Johan Cruijff die met de stelling dat je al het geld dat je voor je 27e verdient doorgaans toch naar de vaantjes helpt (je carrière is daarom nu belangrijker) blijkbaar een belangrijk klankbord voor die jongens is. Met name de Catalanen die JC een paar keer als Catalaanse bondscoach hebben meegemaakt kijken enorm tegen Johan op. Zijn mening en adviezen wegen enorm zwaar voor deze jongens.

De actie die Cuenca maakte in zijn debuutwedstrijd waarmee hij Daley Blind zijn eerste officiële doelpunt liet scoren was aardig, helaas is het zo dat we nu niet de meest geschikte man in de spits hebben staan. Kolbeinn is weliswaar een redelijk tot goede voetballer en een aanvaller met scorend vermogen, maar met Fischer en Bojan op de vleugels wordt het een soort trechtervoetbal. Teveel gepriegel. En dan komt Sig technisch toch net iets tekort vind ik.

De poster hierboven pleitte al eerder voor de voorhoede Fischer-Bojan-Cuenca, die genereert meteen een heel ander spelletje. Je hebt dan 2 jongens die vanaf de zijkanten acties mogen maken en een voor Eredivisie begrippen waanzinnig goede Krkic in de spits. Die regelmatig naar de vleugels uitzakt, ook op de '10' kan opduiken terwijl die andere aanvallers dus ook heel wat echte spitsenacties weten te maken. Met deze drie jongens transformeer je het huidige geduldige positiespel naar een waanzinnig gevarieerd spelletje, de verdedigers van de tegenstander weten dan echt niet meer waar de aanvallers telkens opduiken en hoe je die moet afstoppen...
Bron !?.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » di jul 30, 2013 11:24 am

Dat roepen die jongens zelf. In het verleden zijn Spanjaarden niet bepaald succesvol geweest bij Ajax en met name Luque verdiende gods gruwelijk veel geld, daar werd je misselijk van.

Toch hebben Spaanstaligen het wel behoorlijk naar hun zin in Amsterdam, Mauro Rosales tenminste wel en vooral Gabri ook. Die overwoog zelfs om zijn carrière bij Ajax af te sluiten. Het geld was voor hem niet belangrijk al belandde hij toen hij geen contractverlenging kreeg vervolgens een jaartje in de woestijn en nu speelt hij in Zwitserland. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door 999 » di jul 30, 2013 11:37 am

Cruijff schreef:Dat roepen die jongens zelf. In het verleden zijn Spanjaarden niet bepaald succesvol geweest bij Ajax en met name Luque verdiende gods gruwelijk veel geld, daar werd je misselijk van.

Toch hebben Spaanstaligen het wel behoorlijk naar hun zin in Amsterdam, Mauro Rosales tenminste wel en vooral Gabri ook. Die overwoog zelfs om zijn carrière bij Ajax af te sluiten. Het geld was voor hem niet belangrijk al belandde hij toen hij geen contractverlenging kreeg vervolgens een jaartje in de woestijn en nu speelt hij in Zwitserland. :smallgrin.gif:
Bron !?.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » di jul 30, 2013 11:41 am

999 schreef: Bron !?.
Die van vorig jaar. Je weet wel: Narsingh, Maher, Anita, Vertonghen...
Cruijff schreef: Toch hebben Spaanstaligen het wel behoorlijk naar hun zin in Amsterdam, Mauro Rosales tenminste wel en vooral Gabri ook.
Ze konden er alleen niet zoveel van. Het kán eigenlijk niet, maar Rosales was toch echt een dure miskoop van Van Gaal.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » di jul 30, 2013 11:45 am

Cruijff schreef:Het schijnt dat zowel Bojan Krkic als Isaac Cuenca de wens / serieuze overweging hebben om met ingang van juli 2014 een 2 of 3-jarig contract bij Ajax te tekenen. Voor een oplopend contract met een jaarsalaris dat tussen de 800.000 en 1.100.000 euro ligt.

Ik geloof hier geen flikker van. Sorry.

Bojan zei onlangs dat hij niet met Cruijff gesproken had.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door 999 » di jul 30, 2013 11:49 am

wimpey schreef:
999 schreef: Bron !?.
Die van vorig jaar. Je weet wel: Narsingh, Maher, Anita, Vertonghen...
Oja, die bron ...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » di jul 30, 2013 11:55 am

Yopi schreef:
Cruijff schreef:Het schijnt dat zowel Bojan Krkic als Isaac Cuenca de wens / serieuze overweging hebben om met ingang van juli 2014 een 2 of 3-jarig contract bij Ajax te tekenen. Voor een oplopend contract met een jaarsalaris dat tussen de 800.000 en 1.100.000 euro ligt.
Bojan zei onlangs dat hij niet met Cruijff gesproken had.
Cruijff hoort stemmen. AT's Cruijff.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » di jul 30, 2013 11:59 am

Yopi schreef:Ik geloof hier geen flikker van. Sorry.

Bojan zei onlangs dat hij niet met Cruijff gesproken had.
Op het officiële kanaal van Ajax zegt hij na 02:40 minuten van wel:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Bojan-Geen-s ... wijfel.htm

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » di jul 30, 2013 12:19 pm

Nee hoor. Hij ontwijkt de vraag.

Die interviews moet je niet serieus nemen. Hij zegt ook dat hij al langer naar Ajax wilde. Waarom is hij niet gekomen, denk ik dan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Marillion » di jul 30, 2013 12:20 pm

Ik denk dat zo'n Bojan maar één ding wil. Hier een jaar goed presteren en zou een transfer inclusief dik contract afdwingen in een grote competitie, lees Spanje, Engeland, Italië of Duitsland.

Die mooie praatjes van spelers geloof ik nooit. Zeker niet als het jongens zijn die helemaal geen band hebben met de club zoals bijvoorbeeld Siem de Jong dat inmiddels wel heeft.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » di jul 30, 2013 12:28 pm

Ach, die onzin... Zijn vader moest hem eraan herinneren dat hij op zijn twaalfde een vaantje gewisseld had met Daley Blind. Sindsdien zou hij Ajax speciaal vinden. Wie gelooft dat nou? Voor een jongen uit Barcelona is er maar één club. Logisch.


Het irriteert me mateloos als spelers dit soort praat uitslaan. Alsof wij achterlijk zijn. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door InnerHarbour » di jul 30, 2013 12:33 pm

Wat heeft dit alles met Derk Boerrigter te maken?
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » di jul 30, 2013 12:36 pm

Oké, terug naar Boerrigter dan. Derk onthult vandaag dat hij als kind sliep in een groene pyjama. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door InnerHarbour » di jul 30, 2013 12:40 pm

Wel een groen wit gestreepte dan. :hypocrite.gif: Tis jammer genoeg niet geworden wat we verwacht hadden. Ik hoop dat hij het goed gaat doen daar in Scotland.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Marillion » di jul 30, 2013 12:43 pm

Ik weet even niet meer om welke speler het ging. Maar volgens mij was één van de Nederlanders die de afgelopen jaren in Glasgow heeft gespeeld een keer zo slim om daar te verschijnen in de kleuren van de concurrent. Dan ben je dus echt lekker bezig met je nieuwe club.

Zeg maar dat Derk dadelijk in een mooie blauwe trui zijn eerste persconferentie bezoekt.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » di jul 30, 2013 1:07 pm

Marillion schreef:Ik weet even niet meer om welke speler het ging. Maar volgens mij was één van de Nederlanders die de afgelopen jaren in Glasgow heeft gespeeld een keer zo slim om daar te verschijnen in de kleuren van de concurrent. Dan ben je dus echt lekker bezig met je nieuwe club.
Ja dat was een speler die op de eerste training verscheen met schoenen in de clubkleuren van de rivaal. Foutje. :smallgrin.gif: Arthur Numan maakte het nog bonter, in zijn eerste interview als speler van Glasgow Rangers vertelde hij aan een Schotse krant dat You'll never walk alone zijn favoriete voetballied was. :excited.gif: Hij was toen net een dag of 3 in Schotland. :smallgrin.gif:
Yopi schreef:Nee hoor. Hij ontwijkt de vraag.
De interviewster stelt de vraag niet echt duidelijk, vraagt ook niet door. Ze lijkt vooral bezig met het trotse feit dat ze zich in het Spaans verstaanbaar kan maken.

Dit nieuwsbericht is volgens jou dus onzin? :confused.gif: Of een onderdeel van de JC Propaganda machine natuurlijk, dat verklaart een hoop! :666.gif:


Ok. Terug naar Derk.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » di jul 30, 2013 1:34 pm

Ik heb anders gelezen. Heb geen zin om het op te zoeken.

Cruijff geeft in de VI aan hoe het gegaan is: de vader van Bojan benaderde hem een jaar geleden met de vraag of Ajax niet een optie was voor zijn zoon. Cruijff heeft het toen aangekaart bij het TH. Hij zegt:
Ik spreek een hoop mensen en krijg veel informatie. De interessante dingen speel ik door aan de jongens bij Ajax. Zij bepalen dan wat ze daarmee doen. Ik ben eigenlijk een soort doorgeefluik.
Het is toen aan de orde geweest, maar Bojan wilde niet. Hij ging liever naar Milan.

Zo is het contact tot stand gekomen. Dit jaar was het een kwestie van nog eens polsen. Daar heeft Overmars Cruijff niet voor nodig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » di jul 30, 2013 2:24 pm

Ja Cruijff is vooral een doorgeefluik en Overmars heeft slagvaardig gehandeld, want hij kreeg de tip dat Bojan de Eredivisie nu interessant genoeg vond, dat PSV en Feyenoord die jongen ook wilden en Marc vloog daarom op dezelfde dag nog naar Barcelona. En maakte het meteen rond. Dat wisten we een week geleden ook al. Bojan kiest voor CL voetbal, maar ook gewoon voor voetbal, genieten van het spel (Ajax heeft wellicht minder poen dan AS Roma maar speelt een heel wat aantrekkelijker spelletje dan die Romeinen). En dat Johan Cruijff een positief advies geeft heeft het nodige gewicht voor Krkic.

Verder ook logisch dat Bojan zelf Daley Blind zich niet meer herinnerde. Ik weet zelf ook echt niet meer tegen welke jongetjes ik allemaal gespeeld heb toen ik 12 was. Jij wel? :confused.gif: De allerbeste spelers herinner ik me misschien nog wel, maar de aanvoerders die me een handje of vaantje gaven? Meteen weer vergeten, tenminste, mits ze niet de absolute uitblinker van het team waren.

Pa Krkic onthoudt dat soort dingen natuurlijk wel, want die herkent de aanvoerder van de tegenstander in die finale als de zoon van de beroemde voetballer Danny Blind, die mogelijk (de kans lijkt me vrij groot) net als vader Krkic zelf ook naar die wedstrijd kwam kijken.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Derk Boerrigter

Bericht door beelzebub » di jul 30, 2013 3:23 pm

Is Derk nog niet definitief opgehoopeld :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » di jul 30, 2013 3:34 pm

Yopi brengt hem met de fiets weg, heel veel gang zit er nog niet in beelzebub. :ajaxsmiley.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » di jul 30, 2013 3:49 pm

Het regent. :1evil.gif:

Boerrigter zal het goed doen in Schotland, schat ik. Hij kan hard rennen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 30, 2013 9:13 pm

AN
Definitief: Boerrigter tekent voor 4 jaar bij Celtic

Celtic heeft zojuist officieel bekendgemaakt Derk Boerrigter vastgelegd te hebben. De buitenspeler van Ajax tekende een contract voor vier seizoenen in Glasgow. De transfersom is niet bekendgemaakt. Boerrigter is direct inzetbaar voor de Champions League wedstrijd van Celtic woensdagavond.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie