Florian Jozefzoon

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Florian Jozefzoon

Bericht door Cruijff » vr nov 04, 2011 9:58 am

Peter schreef:Ik vond Josefzoon in Ajax-1 verder ogen dan Lukoki en Ozbiliz in ieder geval. Vooral van de laatstgenoemde ben ik nog lang niet overtuigd. Vrij bleu.
T82 schreef:Kon die jongen in de jeugd wél iets? Want ik heb hem op nog geen enkel inzicht of op techniek weten te betrappen.
joey schreef:Meer dan de meeste buitenspelers in de jeugd in elk geval. Maar zoals bekend, het niveau is daar erg laag.
Tja, het rare is dat hij opzich best een compleet repertoire heeft. Zeker als je het vergelijkt met zijn concurrenten bij Ajax is Jozefzoon niet zo'n blind sprintertje als Lukoki (of De Sa) en ook niet zo'n tactische onbenul als Sulejmani, maar Florian is zeker rap genoeg om de meeste verdedigers voorbij te snellen, een passeeractie heeft hij ook in huis. Zowel het linker als rechterbeen is beter ontwikkeld dan bij veel spelers. Vorig seizoen bij Ajax - MVV toonde hij aan prima voorzetten te kunnen geven. Maar 3 dagen terug bakte hij er bij Jong NAC echt bar en bar weinig van. Als hij de vrije ruimte kreeg om de bal vanaf rechts voor te geven deed hij ogenschijnlijk alles goed. Zijn standbeen stond precies zoals het hoort, het lichaam licht gebogen over de bal op de juiste wijze. Toch kwamen 9 van de 10 ballen die hij voorgaf nieteens in de buurt van een medespeler. Waar ligt dat aan? Gebrek aan concentratie? Niet goed gekeken waar zijn medespelers zich opstelden? Simpelweg te weinig geoefend op voorzetten omdat 'fysical performance' jarenlang belangrijker is geweest in de Ajax jeugd?

Zeggen jullie het maar... Want hoe snel sommige talentjes ook kunnen rennen, kappen of draaien, een pure voetbal voortzetting als een goede pass of doeltreffende afronding ontbreekt eigenlijk bij alle Ajax talenten die recentelijk als aanvaller uit de opleiding zijn gekomen. Toby Alderweireld zou als rechtsbuiten of in de spits nog beter functioneren dan Lukoki, Ozbilic en Jozefzoon... Dat is best gek!

Plaats reactie