Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jöhnk » ma apr 15, 2013 11:45 am

Vermeer is heel comfortabel aan de bal, maar ik vind hem juist niet erg slim. Hij brengt regelmatig medespelers in de problemen door hen aan te spelen op het moment dat ze liever niet aangespeeld willen worden. Cillessen ziet beter wanneer hij iemand wel of niet aan kan spelen, en heeft ook een beter oog voor driehoekjes. Bijvoorbeeld: als Vermeer de rechtsback vrij ziet staan, dan probeert hij die altijd rechtstreeks aan te spelen, terwijl Cillessen inziet dat dit ook via de centrale man (Poulsen) kan.

wimpey
Berichten: 52102
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 11:49 am

Cillessen handelde gisteren regelmatig in slakkentempo.

Vermeer pakt punten voor Ajax. Onderschatte keeper.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Alexander » ma apr 15, 2013 11:55 am

Je kon gisteren zien dat de spelhervattingen van Vermeer veel beter zijn dan die van Cillessen. Vermeer voetbalt veel makkelijker mee.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 15, 2013 12:16 pm

Vermeer is minimaal (nog) een klasse beter dan Cillessen. Ik vond hem onrustig, maar dat was in Vermeer in het begin ook. Op hoge ballen is het in ieder geval geen vooruitgang en in de opbouw is Vermeer echt de speler waar de opbouw begint.

Het is natuurlijk wel lekker dat je Cillessen hebt als 2e keeper. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 12:18 pm

Inderdaad.

Als er een club 10 miljoen op Vermeer biedt zou ik hem verkopen. En anders moet Cilissen verhuurd worden. Anders staat die jongen te lang stil. Maar ik denk dat er deze zomer al het een en ander gaat gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Marillion » wo mei 29, 2013 8:22 pm

Cillessen: 'ik stuur alle interesse door naar zaakwaarnemer van Vermeer'

29 mei 2013 -

Jasper Cillessen stelt in het Algemeen Dagblad nog niet te denken aan een vertrek bij Ajax om elders meer aan spelen toe te komen. Hij is er op gebrand eerste doelman te worden bij Ajax. 'Gekscherend gezegd: clubs die de komende weken interesse tonen, stuur ik door naar de zaakwaarnemer van Kenneth. Ik wil nummer één worden. Dus ik zal gewoon aan de voorbereiding bij Ajax beginnen en weer de strijd aangaan met Kenneth. Pas op het moment dat hij de voorkeur gaat krijgen, ga ik naar iets anders kijken. Ik ben geduldig, maar ook gretig.'

Bron: AN
Cillessen is nog niet klaar in Amsterdam.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 2:34 pm

Jasper staat op dit moment gewoon namens Oranje tussen de palen tijdens die wedstrijd van Nederland tegen Indonesië. Wat gaat het publiek tekeer daar in het stadion trouwens, één grote kolkende Indonesische massa. Mooi hoor! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door 999 » di jun 25, 2013 9:10 pm

De Boer: 'ik zou het niet raar vinden als Cillessen weg wil met oog op zijn ontwikkeling'

25 juni 2013 - Ajax.nl

Frank de Boer laat op de officiële website niet uit te sluiten dat Jasper Cillessen wil vertrekken indien het niet tot een transfer van Kenneth Vermeer komt. "Ik hou hem er heel graag bij. Hij en Kenneth Vermeer zijn misschien wel de twee beste keepers van de eredivisie. Maar ik zou het niet raar vinden als Jasper een andere keuze maakt met het oog op zijn ontwikkeling."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Banjavi » wo jun 26, 2013 12:52 am

Had de boer echt serieus anders verwacht?
Mislukte transfer die van te voren te verwachten viel.

Geld maakt gelukkig
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » wo jun 26, 2013 10:20 am

Laat hem nog maar 1 jaartje geduld hebben, Vermeer heeft terecht een paar streepjes voor.

Het lijkt erop dat op de miljoenen die in Jasper zijn gestoken verlies zal worden gemaakt. Het enige wat ik op termijn voor hem kan bedenken is een verhuur aan een Premier League club. De gemiddelde Engelse keeper kan nog geen bal vangen en dan zullen we zien of Jasper bij hoge ballen echt een kerel is. Op basis van wat ik van hem gezien heb is hij weliswaar iets langer dan Vermeer, maar in de lucht ook nog wat zwakker.

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2013 10:38 am

Verlies geleden? Tja, keepte prima tegen PSV. Kan dit dus geen mislukte transfer noemen. Bovendien moet Ajax hem gewoon verhuren en niet verkopen natuurlijk. Potentie genoeg.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » wo jun 26, 2013 11:09 am

Ok als jij de miljoenen euro's die voor Cillessen zijn betaald terug rekent in miljoenen die een 2-3 overwinning op PSV en dus directe CL kwalificatie oplevert dan maakt Ajax inderdaad winst op Cillessen. :biggthumpup.gif:

Maar ik doelde erop dat als hij over twee jaar bij Ajax vertrekt dat misschien voor 0 euro zal zijn of in ieder geval voor een lager bedrag dan we aan NEC hebben betaald.

Kenneth Vermeer wil van Overmars een contract tot 2018, als hij daarna nog een keer verlengt dan kan hij gewoon Mister Ajax Sjaak Swart uit de recordboeken spelen. Boven de 700 of 800 officiële zal hij zelfs uit kunnen komen. En eigenlijk zou ik dat (in tegenstelling tot IH) helemaal geen ramp vinden.

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2013 11:13 am

Oh, ik vind dat ook zeker geen probleem hoor. Genoeg aan te merken op Vermeer maar hij is een prima keeper voor Ajax en daarnaast een prettige gozer (ben hem een keer tegengekomen en hij maakte echt een relaxte, niet arrogante, indruk).

Er is inderdaad een hoop geld voor Cillissen betaald. Maar hij heeft er indirect wel voor gezorgd dat Vermeer goed is gebleven en niet verzwakte/verslapte. Daarnaast heeft Vermeer niks gekost (transfersom) en vind ik de schade meevallen. Bovendien is het gewoon prettig om een goede tweede doelman te hebben in de selectie.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » wo jun 26, 2013 11:18 am

True. Stel dat Cillessen nooit was gekomen en Verhoeven nog 1 of 2 seizoenen langer achter Vermeer de tweede man was geweest, dan was het niveau van Kenneth Vermeer ongetwijfeld een stuk minder hoog geweest dan nu.

De mensen die Vermeer zenuwachtig en onrustig noemen kijken vooral tv denk ik, in het stadion zie je juist dat hij behoorlijk in control is en vrijwel alles weet te pakken. Ook als een aanvaller 1,95 meter is springt hij gewoon boven diegene uit en stompt dan de bal of heeft hem klem. Stekelenburg was daar 5 op de 6 keren altijd veel te passief in vind ik.

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2013 11:21 am

Cruijff schreef:True. Stel dat Cillessen nooit was gekomen en Verhoeven nog 1 of 2 seizoenen langer achter Vermeer de tweede man was geweest, dan was het niveau van Kenneth Vermeer ongetwijfeld een stuk minder hoog geweest dan nu.

De mensen die Vermeer zenuwachtig en onrustig noemen kijken vooral tv denk ik, in het stadion zie je juist dat hij behoorlijk in control is en vrijwel alles weet te pakken. Ook als een aanvaller 1,95 meter is springt hij gewoon boven diegene uit en stompt dan de bal of heeft hem klem. Stekelenburg was daar 5 op de 6 keren altijd veel te passief in vind ik.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door 999 » wo jun 26, 2013 11:51 am

Klopt, als je niet in het stadion zit zie je dat ook hij veel fouten maakt, onnodig de bal een ros naar voren geeft ..

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » wo jun 26, 2013 3:26 pm

Cruijff schreef:De mensen die Vermeer zenuwachtig en onrustig noemen kijken vooral tv denk ik, in het stadion zie je juist dat hij behoorlijk in control is en vrijwel alles weet te pakken. Ook als een aanvaller 1,95 meter is springt hij gewoon boven diegene uit en stompt dan de bal of heeft hem klem. Stekelenburg was daar 5 op de 6 keren altijd veel te passief in vind ik.
Wat een onzin, Ajax is door de lucht verschikkelijk kwetsbaar door het gebrek aan lengte van zijn verdedigers en door die veel te onrustige kabouter in de goal.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » do jun 27, 2013 1:07 am

Dat valt nog wel mee, bij Van Rhijn is luchtduels winnen inderdaad een zwakker punt en Blind blinkt er ook niet in uit, maar met name Alderweireld en Moisander winnen enorm veel en als je de statistieken erbij pakt dan heerst Vermeer relatief gezien in de lucht. Mulder, Waterman en Mihaylov leggen het zwaar tegen hem af wat betreft tegendoelpunten via dit soort situaties en grijpen veel vaker mis dan Kenneth.

Als je Ajax en Manchester City de afgelopen 3 seizoenen vergelijkt, dan heeft City elk seizoen veel meer doelpunten tegen gekregen uit standaardsituaties. Zowel in de competitie als Europees zijn de statistieken van City gemiddeld per wedstrijd veel slechter dan die van Ajax.

Nee, zo gek doet die Vermeer het niet. Je kunt Louis van Gaal een hoop dingen verwijten, maar het feit dat Kenneth Vermeer onder hem is opgeklommen tot misschien wel de nummer 1 doelman van Oranje is gewoon een logisch gevolg van zijn goede ontwikkeling.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » za jun 29, 2013 6:23 am

Jasper mag op de training even de ene na de andere bal uit het netje rapen na inzetten van Davy Klaassen, Christian Poulsen, Dejan Meleg en zelfs de door enkele slechtzienden hier verguisde Tobias Sana...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » za jun 29, 2013 6:49 am

Cruijff schreef: als je de statistieken erbij pakt dan heerst Vermeer relatief gezien in de lucht. Mulder, Waterman en Mihaylov leggen het zwaar tegen hem af wat betreft tegendoelpunten via dit soort situaties en grijpen veel vaker mis dan Kenneth.
Wat een nietszeggende zin, maar goed waar zijn je statistieken om deze stelling te onderbouwen?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » za jun 29, 2013 7:26 am

Aantal keren de nul in een wedstrijd, totaal aantal tegendoelpunten in het seizoen en zeker wanneer je Erwin Mulder er naast gaat leggen dan legt die kakkerlak het flink af...

Van de 38 doelpunten die Feyenoord afgelopen seizoen doorliet kwamen er 21 uit spelhervattingen. Vermeer had in totaal maar 27 tegendoelpunten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » za jun 29, 2013 7:48 am

Wat dacht je: ik kan me grote muil weer eens niet waarmaken over het heersen in de lucht en ga dan maar beginnen over tegendoelpunten en spelhervattingen?

Vermeer de kabouter is bijzonder kwetsbaar in de lucht maar volgens jou heerst Vermeer relatief in de lucht :drecul.gif: als ik de statistieken erbij zou nemen, zeker drie keepers leggen het zwaar tegen hem af in de lucht.

Nou kom maar op met die statistieken waaruit dat zichtbaar is.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » za jun 29, 2013 8:59 am

Kom jij maar gewoon weer eens elk weekend voetbal kijken inplaats van een rondje golf te lopen (en dan nieteens een draagbare tv meenemen!) lekker te zuipen met de beter bedeelden uit Den Haag & omgeving om vervolgens als afsluiting van het weekend je wekelijkse "Vermeer is een dwerg-plasje" te komen doen. Je goed recht uiteraard, ook ik zeik graag op Ajax maar ik zit momenteel even in m'n positivo fase. :ajaxscarf.gif:

Maarten Stekelenburg heeft de ideale lengte voor een keeper, maar is op hoge ballen niet beter dan Vermeer. In mijn ogen veelzeggend wat betreft het talent van Kenneth.



'Moet je zien hoe groot hij is! Daarnaast is het een aardige gozer, dus goed om erbij te hebben'
Celtic-aanvoerder Scott Brown is blij met de komst van Virgil van Dijk naar Glasgow. (BBC)


Je bevindt je in goed gezelschap IH! :biggthumpup.gif: Het kapiteintje (en tevens de slechtste speler :hypocrite.gif:) van Celtic kijkt net als jij ook louter naar 'size' ipv voetbalkwaliteiten. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » za jun 29, 2013 11:18 am

Goedzo het was dus weer de zoveelste gebakken lucht posting van je waar je maar wat roept, je draagt geen enkel bewijs aan voor "Vermeer heerst in de lucht". Next.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door raymon » za jun 29, 2013 11:37 am

InnerHarbour schreef:Goedzo het was dus weer de zoveelste gebakken lucht posting van je waar je maar wat roept, je draagt geen enkel bewijs aan voor "Vermeer heerst in de lucht". Next.
Na roept hoort een punt. Heb nog geen posting kunnen ontdekken die wel op enige aantoonbare waarheid berust.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie