Joël Veltman

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Joël Veltman

Bericht door raymon » vr nov 08, 2013 12:20 pm

Veltman is natuurlijk ook een betere centrale verdediger dan Bruma en die prutsers van Feyenoord dus zo raar is het niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 12:31 pm

Raymon schreef:Veltman is natuurlijk ook een betere centrale verdediger dan Bruma en die prutsers van Feyenoord dus zo raar is het niet.
Hij speelt momenteel beter. Hopelijk gaat ie zo door.

Maar Veltman heeft er dit seizoen 3 (?) potjes in de eredivisie op zitten. Dan komt Oranje wel erg snel.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 12:35 pm

wimpey schreef:Maar Veltman heeft er dit seizoen 3 (?) potjes in de eredivisie op zitten. Dan komt Oranje wel erg snel.
Vind ik ook. Leuk voor die jongen, maar het slaat nergens op.

Eerst maar eens NEC-uit, zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door 999 » vr nov 08, 2013 12:37 pm

+1 ..

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Le T. » vr nov 08, 2013 12:41 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:Veltman is natuurlijk ook een betere centrale verdediger dan Bruma en die prutsers van Feyenoord dus zo raar is het niet.
Hij speelt momenteel beter. Hopelijk gaat ie zo door.

Maar Veltman heeft er dit seizoen 3 (?) potjes in de eredivisie op zitten. Dan komt Oranje wel erg snel.
Klopt, maar dat kwam het voor Janmaat en BMI bijvoorbeeld ook. De kans dat Veltman in Mei tot de beste Nederlandse centrale verdedigers behoort is reeel. Dan moet je hem er nu bij halen om nog genoeg met hem te kunnen werken. Het is nou eenmaal kort dag voor Van Gaal en hij moet hopen op spelers die zich dit seizoen nog ontwikkelen. Logisch is het dus wel, bijzonder ook maar het zijn bijzondere omstandigheden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 12:49 pm

Niet zo mooi. Nu mist hij zijn trainingen met Stam. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 12:49 pm

Le T. schreef: Het is nou eenmaal kort dag voor Van Gaal en hij moet hopen op spelers die zich dit seizoen nog ontwikkelen. Logisch is het dus wel, bijzonder ook maar het zijn bijzondere omstandigheden.
Het paradoxe is dat FdB wordt verweten dat hij dit seizoen nog geen vaste opstelling heeft kunnen vinden.

Voor de bondscoach geldt dat na 1,5 jaar in functie blijkbaar niet. Van Gaal reageert voortdurend. Met het oog op het WK kom je verder met iemand die ageert.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Alexander » vr nov 08, 2013 12:50 pm

Dat is wel heel erg snel zeg.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 12:50 pm

Yopi schreef:Niet zo mooi. Nu mist hij zijn trainingen met Stam. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Maar van Danny Blind kan ie ook veel leren, hoor! :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 12:54 pm

Yopi schreef:
wimpey schreef:Maar Veltman heeft er dit seizoen 3 (?) potjes in de eredivisie op zitten. Dan komt Oranje wel erg snel.
Vind ik ook. Leuk voor die jongen, maar het slaat nergens op.

Eerst maar eens NEC-uit, zou ik zeggen.
Maduro, Cillissen.....
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 12:56 pm

Zelfs Narsingh zit bij Oranje! :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door 999 » vr nov 08, 2013 12:56 pm

Ach, in een eerder interview verteld Veltman dat hij veel heeft geleerd van Alderweireld, ik bedoel maar.Persoonlijk vind ik het wel typisch dat de T. nu ineens uitrukt met bijna een pagina vol over dit.

Afijn, nu Denswil, Van Rhijn, v.d. Hoorn en Boilesen nog ..

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 12:59 pm

999 schreef:Ach, in een eerder interview verteld Veltman dat hij veel heeft geleerd van Alderweireld, ik bedoel maar.Persoonlijk vind ik het wel typisch dat de T. nu ineens uitrukt met bijna een pagina vol over dit.

Afijn, nu Denswil, Van Rhijn, v.d. Hoorn en Boilesen nog ..
Eens. Ik zie geen proza in De T. over de lessen van Stam wanneer Van Rhijn weer eens staat te slapen, wanneer Blind alleen de hielen van een rechtsbuiten ziet, wanneer Denswil loopt te kutten.

Veltman geeft aan dat hij wat leert van Stam en FdB. Daarvoor worden ze betaald. Niets bijzonders dus.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Le T. » vr nov 08, 2013 1:09 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Het is nou eenmaal kort dag voor Van Gaal en hij moet hopen op spelers die zich dit seizoen nog ontwikkelen. Logisch is het dus wel, bijzonder ook maar het zijn bijzondere omstandigheden.
Het paradoxe is dat FdB wordt verweten dat hij dit seizoen nog geen vaste opstelling heeft kunnen vinden.

Voor de bondscoach geldt dat na 1,5 jaar in functie blijkbaar niet. Van Gaal reageert voortdurend. Met het oog op het WK kom je verder met iemand die ageert.
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand? Van Gaal zit dun in de verdedigers en probeert jonkies uit met het idee dat ze zich nog in korte tijd kunnen ontwikkelen, dus reageert op zich aandienend talent. Om Janmaat werd hij ook uitgelachen, maar die is inmiddels niet meer de zwakste speler op het veld wanneer het Nederlands elftal speelt, al lang niet meer.

Verder lijkt mij duidelijk dat Van Gaal niet zoekende en zwalkende is en niet op koppig op dwaalsporen blijft hangen en maar verkeerde oplossingen uitprobeert tot hij gecorrigeerd wordt door toevallige blessures. Ook vertalen de wisselingen zich niet aan een gebrek aan automatismen, omdat Van Gaal niet wacht tot automatismen vanzelf ontstaan maar eraan werkt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 1:09 pm

Je kunt van een ezel geen renpaard maken. Stam geeft dingen aan, spelers pikken het op of niet.

Denswil, Van Rhijn, Veltman, ze zeggen alle drie dat ze van Stam leren. Dan zal het wel, toch?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 1:23 pm

Yopi schreef: Denswil, Van Rhijn, Veltman, ze zeggen alle drie dat ze van Stam leren. Dan zal het wel, toch?
Veltman verraste me tegen Vitesse en Celtic zeer. Hij werd door jeugdvolgers zelden tot talent bestempeld.
Le T. schreef: Niets zo charmant als een spreuk aan de wand?
Kenmerk van een cliché is nu eenmaal dat er waarheid in zit. Je gebruikt zelf ook het woord "reageert".

De bondscoach heeft 3 zekerheidjes benoemd, de overige 20 worden uit een "talent pool" van een man of 40 (?) geplukt. Ik vraag me af of die verhouding de sleutel tot succes kan zijn. Waarbij ik het voetbalvakmanschap van LVG boven alle twijfel verhef, ik zeg het er maar effe bij.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Marillion » vr nov 08, 2013 1:27 pm

Dat hij achterin zoekende is snap ik wel. We hebben een paar uitstekende aanvallers, middenveld is ook dik in orde maar achterin is het gewoon heel matig. Zolang er niemand duidelijk de beste is kun je nu nog wat proberen. Kijken welke speler het beste presteert en wat de beste combinatie is.

Voor Veltman gaat het zo wel erg hard. Ik zou eigenlijk liever zien dat hij zich gewoon even op Ajax richt. Heeft nu twee goede wedstrijden staan. Zullen we eens beginnen met een constante serie tot aan de winterstop?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 1:29 pm

Le T. schreef:Verder lijkt mij duidelijk dat Van Gaal niet zoekende en zwalkende is...
Dat lijkt me juist wel. Er zit geen lijn in zijn beleid. Hij selecteert spelers op basis van? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 1:38 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Ach, in een eerder interview verteld Veltman dat hij veel heeft geleerd van Alderweireld, ik bedoel maar.Persoonlijk vind ik het wel typisch dat de T. nu ineens uitrukt met bijna een pagina vol over dit.

Afijn, nu Denswil, Van Rhijn, v.d. Hoorn en Boilesen nog ..
Eens. Ik zie geen proza in De T. over de lessen van Stam wanneer Van Rhijn weer eens staat te slapen, wanneer Blind alleen de hielen van een rechtsbuiten ziet, wanneer Denswil loopt te kutten.

Veltman geeft aan dat hij wat leert van Stam en FdB. Daarvoor worden ze betaald. Niets bijzonders dus.
Inderdaad. Gelul allemaal. Als ze de CL winnen mogen die verhalen komen. Niet na een potje verdedigen tegen Poekie en Samaras :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door zeux » vr nov 08, 2013 1:59 pm

Le T. schreef:
Klopt, maar dat kwam het voor Janmaat en BMI bijvoorbeeld ook. De kans dat Veltman in Mei tot de beste Nederlandse centrale verdedigers behoort is reeel. Dan moet je hem er nu bij halen om nog genoeg met hem te kunnen werken. Het is nou eenmaal kort dag voor Van Gaal en hij moet hopen op spelers die zich dit seizoen nog ontwikkelen. Logisch is het dus wel, bijzonder ook maar het zijn bijzondere omstandigheden.
Het zijn oefenwedstrijden, dus een test. Daarin mag/moet je kunnen experimenteren.

Van Veltman voorziet Van Gaal kennelijk dat deze nog zo zal groeien dit seizoen dat hij in mei klaar is voor de WK-selectie. Dan begrijp ik wel dat hij hem er nu al bijhaalt voor testwedstrijden. (Ik denk dat een zelfde redeneerlijn geldt voor Narsingh, blijkbaar zijn de wedstrijden bij Jong psv en het eerste van psv zo vertrouwenwekkend, dat Van Gaal voorziet dat Narsingh in mei een stabiele factor met toegevoegde waarde is en daar nu dus in zijn selectiebeleid op anticipeert).

Voor Veltman zelf is zo'n internationaal niveau ook gunstig voor zijn leerproces. Zoals het ook goed is dat hij zo'n week met klasbakken traint en niet voornamelijk spelers om zich heen heeft die ook nog in een leerproces zitten (zoals bij Ajax).

Aan de andere kant gaat dit ook wel érg vlot. Gevaar voor overbelasting - fysiek of mentaal - dreigt dan wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Joël Veltman

Bericht door raymon » vr nov 08, 2013 2:16 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:Veltman is natuurlijk ook een betere centrale verdediger dan Bruma en die prutsers van Feyenoord dus zo raar is het niet.
Hij speelt momenteel beter. Hopelijk gaat ie zo door.

Maar Veltman heeft er dit seizoen 3 (?) potjes in de eredivisie op zitten. Dan komt Oranje wel erg snel.
Ben ik met je eens hoor en van mij hoeft het helemaal niet, laat 'm lekker bij Ajax trainen. Nou valt Genk wel mee, maar zeker als de wedstrijden veel verder weg zijn. Daarentegen leert hij bij Oranje natuurlijk ook een hoop. Speelt tegen sterkere aanvallers en Van Gaal is natuurlijk een uitstekende trainer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Marillion » vr nov 08, 2013 2:26 pm

Hoog niveau op de trainingen is inderdaad een pluspunt. Hij kan in die week beter oefenen tegen Van Persie dan Castillion.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 2:29 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Verder lijkt mij duidelijk dat Van Gaal niet zoekende en zwalkende is...
Dat lijkt me juist wel. Er zit geen lijn in zijn beleid. Hij selecteert spelers op basis van? :confused.gif:
Da's een lastige, want dat is op meer manieren interpreteerbaar.

Jij zou kunnen zeggen: trial and error. Veltman is de hoeveelste RCV na nog geen 1,5 jaar onder LVG? Hij roept dus telkens de verkeerde RCV op.

Le T. zou kunnen zeggen: hij creert een talent pool en daaruit plukt hij steeds degene die hem op dat moment het geschiktst lijkt.

Ik zie paralellen met Ajax: inzetten op jeugd en ontwikkeling.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 2:35 pm

Ach, oproepen kan geen kwaad. Weekje meetrainen ook niet. Ajax heeft in principe met Denswil en Moisander 2 spelers die hem de mogelijkheid moeten bieden om ook een wedstrijd over te slaan.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 2:53 pm

Marillion schreef:Hoog niveau op de trainingen is inderdaad een pluspunt. Hij kan in die week beter oefenen tegen Van Persie dan Castillion.

De Vrij en Bruma hebben er veel van opgestoken. :hypocrite.gif:

Trial en error, inderdaad.

Plaats reactie