Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 20, 2007 6:46 am

generaal schreef:
Rishi schreef:Ken je hem?
Mwah, ik persoonlijk niet. Ik zat wel bij hem op school. Vrienden van me kennen hem wel goed en volgens hen is hij een aardige gozer, met een serieuze mentaliteit (hij heeft z'n VWO persé in Doetinchem af willen ronden en ging daarom dagelijks na schooltijd met de trein naar Amsterdam en weer terug, wat al gauw 3 á 4 uur aan reistijd kost), nuchtere kijk op z'n talent en, het belangrijkst, in het bezit van een fenomenaal inzicht. Ik heb hem één keer in Doetinchem zien voetballen toen ik met een kennis die destijds ook bij De Graafschap speelde naar een jeugdwedstrijd ging kijken. Toen viel me al op dat hij veel beter was dan de andere Graafschap-spelers. De Jong is een vrij lange jongen (ik zou zeggen tussen de 1.85 en 1.88), maar toch erg wendbaar. Hij is geen Ronaldinho en zal dat ook nooit worden, maar hij heeft een mooie functionele techniek, een behoorlijk schot en een goed overzicht. Ik verwacht dat als hij zo doorgaat, hij een soort Litmanen wordt, al heeft ie ook wel wat van Bergkamp weg.
Ja ik bedoelde niet persoonlijk maar meer als voetballer. Thanks!

Laat zulke jongens, met voetbalinzicht, maar lekker spelen
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do sep 20, 2007 9:07 am

Fascinerend hoe hij na 5 posts weer 8 centimeter is gegroeid, he generaal??

:hypocrite.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do sep 20, 2007 12:14 pm

Hij heeft een normaal postuur, oogt wat traag op de eerste meters, heeft een goed inzicht, maar staat zoals veel A-spelers (even???) stil in zijn ontwikkeling.

Leuk om hem mee te nemen, maar als spelers van het (huidige) niveau Sarpong t/m De Jong nu al in moeten vallen, staat Ajax er erg slecht voor.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr sep 21, 2007 12:49 pm

Mr. Ajax schreef:Fascinerend hoe hij na 5 posts weer 8 centimeter is gegroeid, he generaal??

:hypocrite.gif:
Ik snap 'm ff niet? Ik heb 'm IRL zien spelen en aangezien ik 1.75 ben en hij ongeveer een kop groter was zou ik zeggen 185 á 188. Is dat zo gek?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr sep 21, 2007 1:13 pm

Dan heeft hij wel een plat hoofd van 10 centimeter.

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 21, 2007 2:35 pm

generaal schreef:
Mr. Ajax schreef:Fascinerend hoe hij na 5 posts weer 8 centimeter is gegroeid, he generaal??

:hypocrite.gif:
Ik snap 'm ff niet? Ik heb 'm IRL zien spelen en aangezien ik 1.75 ben en hij ongeveer een kop groter was zou ik zeggen 185 á 188. Is dat zo gek?

5 posts geleden was hij niet langer dan de 1.80, volgens jou. :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 28, 2007 12:17 pm

Scherrer schreef:
De Dominee schreef:
Scherrer schreef: (.......)

Het gaat ook niet om de contact-uren, maar meer het studeren in het algemeen. Een tentamen voor Economie leer je niet even in twee avondjes, daar zul je gewoon veel tijd achter elkaar vrij voor moeten maken, iets wat als profvoetballer vrij lastig is.
Welke economie studie heb jij gevolgd? Tentamens leer je in 1 avond, MAX.
:drecul.gif: :biggrin.gif: :smallgrin.gif:

Vast. Tentamens over gortdroge macro-economie met 850 pagina's aan stof ram jij er even in één avondje 'MAX' doorheen. Laten we een avond zien als 6 uur leren, dat betekent dus bijna 150 pagina's aan academische stof per uur.

Ik doe overigens zelf niet de studie Economie, maar International Business Administration aan de Erasmus Universiteit, waarbij ik wat keuzevakken van de economische faculteit doe.
Om hier even op terug te komen: De Jong studeert dus wel aan de universiteit, want hij volgt zijn colleges samen met een vriend van mij.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 28, 2007 3:06 pm

Om hier even op terug te komen: De Jong studeert dus wel aan de universiteit, want hij volgt zijn colleges samen met een vriend van mij
.

Kan geen kwaad, een voetballer die zelfstandig kan denken. Hopen dat hij niet de "voetbalhumor" à la René v.d. Gijp tegenkomt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » vr sep 28, 2007 3:43 pm

Bertje schreef:
Scherrer schreef:
De Dominee schreef: Welke economie studie heb jij gevolgd? Tentamens leer je in 1 avond, MAX.
:drecul.gif: :biggrin.gif: :smallgrin.gif:

Vast. Tentamens over gortdroge macro-economie met 850 pagina's aan stof ram jij er even in één avondje 'MAX' doorheen. Laten we een avond zien als 6 uur leren, dat betekent dus bijna 150 pagina's aan academische stof per uur.

Ik doe overigens zelf niet de studie Economie, maar International Business Administration aan de Erasmus Universiteit, waarbij ik wat keuzevakken van de economische faculteit doe.
Om hier even op terug te komen: De Jong studeert dus wel aan de universiteit, want hij volgt zijn colleges samen met een vriend van mij.
Dapper. Ik ben benieuwd. Vind het in ieder geval voor hem pleiten dat hij denkt aan de mogelijkheid dat hij geen prof-voetballer kan worden. Ik vrees alleen wel dat hij niet veel punten meer zal gaan halen als hij definitief bij het eerste elftal komt. Maargoed, dat is voor later.

Seedorf schijnt trouwens ook iets van een universitaire studie te doen in Milaan. Hij wil er alleen niets over kwijt, vindt het een privé zaak en houdt het liever uit de media.
***

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo okt 03, 2007 10:25 pm

Seedorf heeft niet eens een havo-diploma, dus dat lijkt me sterk. Alhoewel: In Italië heet alles "university" , dus wellicht doet ie een Schoevers-achtige opleiding m.b.t. (sport) marketing.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo okt 07, 2007 1:42 pm

En hij heeft een punt voor Ajax gepakt bij Sparta.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 29, 2007 9:06 pm

Hoe vonden jullie hem tegen FC Utrecht?
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 29, 2007 9:12 pm

Eén van de betere Ajacieden. Deed me aan Cocu denken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 9:21 pm

Ik vond hem ook wel een aardige indruk maken. Toch wel leuk dat er weer een talent aan het doorbreken is uit die opleiding die van geen kant schijnt te deugen.

Hij is er natuurlijk nog niet maar ik denk dat we hem dit seizoen nog wel regelmatig in actie gaan zien.
Nil volentibus arduum

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma okt 29, 2007 9:51 pm

Speelde sterk, maakte weinig fouten maar daarentegen vond ik hem niet echt een specifiek, bijzonder iets hebben..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 29, 2007 10:01 pm

Hoge handelingssnelheid.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 10:14 pm

Inderdaad. Zo hebben we overigens de afgelopen periode toch weer twee interessante spelers uit de jeugd gekregen. Zowel V.d.Wiel als De Jong maken op mij een prima indruk.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 30, 2007 12:05 am

Marillion schreef:Ik vond hem ook wel een aardige indruk maken. Toch wel leuk dat er weer een talent aan het doorbreken is uit die opleiding die van geen kant schijnt te deugen.
Is natuurlijk ook onzin. Het punt is meer dat het nog veel beter kan en moet bij Ajax. Maar onze jeugdopleiding levert nog steeds (zeer) talentvolle spelers op, die doorbreken bij Ajax of ergens anders in het Nederlandse voetbal. Ajax is nog steeds met afstand hofleverancier van het Nederlandse voetbal.

Gebruikersavatar
Buizerd427
Berichten: 49
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:12 pm

Bericht door Buizerd427 » di okt 30, 2007 10:49 am

Ik denk dat het wel een goeie word. Hij speelt best makkelijk mee al. Het is nog geen uitblinker, maar met wat meer wedstrijden in het 1e zal dat ook steeds beter gaan. Trouwens scoren bij je debuut is bij Ajax al een indicatie.. Ik ga hem zondag maar even goed volgen, hopelijk speelt ie!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 30, 2007 4:15 pm

Marillion schreef:Toch wel leuk dat er weer een talent aan het doorbreken is uit die opleiding die van geen kant schijnt te deugen.
De opleiding heeft natuurlijk ook weinig te maken met in hoeverre die jongens talentvol zijn, maar in hoeverre dat talent tot uiting komt. Daarnaast heeft de Jong maar heel eventjes bij Ajax in de jeugd gespeeld, want alles voor de A-junioren deed hij elders - hij zat bij De Graafschap, maar ik weet niet wanneer hij daar is begonnen.

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di okt 30, 2007 6:40 pm

Volgens mij speelde hij al in de B-jeugd bij AJAX.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 30, 2007 7:34 pm

Thomas schreef:
Marillion schreef:Ik vond hem ook wel een aardige indruk maken. Toch wel leuk dat er weer een talent aan het doorbreken is uit die opleiding die van geen kant schijnt te deugen.
Is natuurlijk ook onzin. Het punt is meer dat het nog veel beter kan en moet bij Ajax. Maar onze jeugdopleiding levert nog steeds (zeer) talentvolle spelers op, die doorbreken bij Ajax of ergens anders in het Nederlandse voetbal. Ajax is nog steeds met afstand hofleverancier van het Nederlandse voetbal.
Er is altijd ruimte voor verbetering. Maar ik vind het aantal spelers dat doorbreekt vanuit de jeugd toch wel een graadmeter voor het presteren van de jeugdopleiding hoor. Ok, het zegt niet alles. Maar je moet als buitenstaander toch ergens naar kijken.

Ik zit net zoals bijna alle mensen hier niet dicht genoeg op de opleiding om die werkelijk goed te beoordelen. Het enige wat ik kan zien is welke spelers er bij de selectie worden afgeleverd. En ik moet zeggen dat ik met V.d.Wiel en De Jong op het eerste gezicht wel tevreden ben. Nu hebben beide spelers natuurlijk nog een lange weg te gaan maar mijn eerste indruk is positief.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 30, 2007 7:37 pm

Ik bedoelde niet dat wat jij zei onzin is, Marillion. Ik doelde op de extreme kritiek die onze jeugdopleiding op het moment te verduren krijgt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 30, 2007 7:45 pm

Thomas schreef:Ik bedoelde niet dat wat jij zei onzin is, Marillion. Ik doelde op de extreme kritiek die onze jeugdopleiding op het moment te verduren krijgt.
Aha, ok. Verkeerd begrepen. Ik vind het, voor zover ik het als buitenstaander dus kan beoordelen, ook wat onzinnig.

Het enige wat ik me wel eens afvraag is waarom al die oud spelers tegenwoordig maar voor die groepen worden gezet. Zou Bryan Roy die jongens nou echt meer kunnen bijbrengen dan een ervaren jeugdtrainer met wat meer didactische vaardigheden? Ik zou een type als Roy misschien eerder specifiek wat met techniek laten doen. Een beetje de Tahamata rol zeg maar.

Ik ben niet per definitie tegen oud spelers voor zo'n groep maar ik vind wel dat je er ook mee kunt overdrijven.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 30, 2007 8:41 pm

Ik denk dat je op jonge leeftijd moet oppassen met van die systeemneukers. Bryan Roy is wellicht niet zo'n groot trainerstalent in die zin dat hij niet het maximale uit een groep haalt, maar hij kan die jongens wel individueel op weg helpen. Daar gaat het om. Ik ben dan ook groot voorstanders van oud-voetballers in de jeugdopleiding.

Plaats reactie