Rasmus Lindgren

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 28, 2008 3:01 pm

De mensen die overigens niet op mijn mening vertrouwen en nog steeds balen van deze aankoop, kunnen wellicht hoop putten uit de woorden van Nijland en de supporters van Groningen. :wink.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 28, 2008 3:29 pm

Begint te stinken hier :wink.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 28, 2008 3:50 pm

Ook Ron Jans denkt dat Ajax een goede aankoop heeft gedaan:

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=71219#

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jan 28, 2008 5:00 pm

Al witte rook op Ajax.nl over de superaankopen , duurt wel erg lang....
Volgens verschillende media gaat Ajax vandaag nog bekent maken dat het morgen spelers gaat presenteren :confused.gif:




Overigens zou ik met de komst van lindgren gewoon met 4 mans middenveld spelen in een 4-1-2-1-2 formatie... dus nogmaals:

------------------Steek---------------------
Heitinga, Kuffour,Vermaelen, Emanuelson
---------------Lindgren----------------------
Gabri----------------------------Davids
----------------Perez------------------------
-----------Huntelaar-Suarez-----------------



Op deze manier kan Perez wat dichter bij de goal spelen, en krijgt hij wat meer ruimte om zelf te schieten en zn acties te maken.

Bank: Gentenaar, Leonardo, Backiechoco, Silva, Vertonghen, De Jong

Zo heb je 1 keeper, 2 aanvallers(leo , backie) , 2 verdedigers(silva vertonghen), en 3 middenvelders(backie jong vertonghen)
Pompiedom

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2008 5:06 pm

Ik vind de rechterkant een beetje defensief. Maar misschien niet erg. Heitinga moet er iets vaker overheen komen. Al denk ik toch dat Bruno gaat spelen hoor. Niet voor niks gehaald.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2008 5:07 pm

Thomas schreef:Ook Ron Jans denkt dat Ajax een goede aankoop heeft gedaan:

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=71219#
Even los gezien of ik het met je eens ben of niet maar denk je echt dat Ron Jans gaat zeggen dat zijn ex-reserve aanvoerder een waardeloze speler is?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 28, 2008 5:09 pm

Hij hoeft verder helemaal niets te zeggen, maar hij zegt expliciet dat hij denkt dat Ajax er een hele goede aankoop mee heeft gedaan.

Het maakt verder ook niet uit. We gaan het snel genoeg zien. De tendens is hier in ieder geval vrij negatief.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jan 28, 2008 5:12 pm

Ik vind de rechterkant een beetje defensief. Maar misschien niet erg. Heitinga moet er iets vaker overheen komen.
Heitinga komt vaak genoeg mee naar voren... Rommedahl valt me tegen in de basis, en zo zal Perez vaker door Gabri worden aangespeeld, zonder dat Rommie weer een counter inluid.
. Al denk ik toch dat Bruno gaat spelen hoor. Niet voor niks gehaald
:biggrin.gif:

Urzaiz, Luque, Ogararu, Bakiechoco, Delorge(al is ie geblesserd), Krohn-Dehli, en in mindere mate Rommedahl
Pompiedom

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jan 28, 2008 5:14 pm

De tendens is hier in ieder geval vrij negatief
Nee hoor, beste aankoop van deze winter. We misten nog een controlerende jonge middenvelder die wel een hele wedstrijd uit kan spelen....

Ik denk echt dat hij het gaat maken, en al maakt hij het niet, dan hebben we eindelijk wel een goeie sub-mid erbij.
Pompiedom

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma jan 28, 2008 5:19 pm

Thomas schreef:
Het maakt verder ook niet uit. We gaan het snel genoeg zien. De tendens is hier in ieder geval vrij negatief.
Mwah, de 'algemene' tendens is vooral negatief. Martin van Geel kan weinig goeds meer doen. Volledig onterecht natuurlijk, maar met een beetje meer visie, creativiteit en lef in de beleidsvoering stak Ajax er nu met kop en schouders bovenuit. Ook in Europa. Dat is wat ze willen toch? Staat o.a. in het beleidsplan...

Lindgren is als vervanger van Maduro gewoon een goede aankoop. Geen topper, maar een zeer bruikbare kracht. Iets meer als de kwalificering van middelmaat. Kuffour is weer een ander verhaal. Martin van Geel is daarmee weer aan het gokken, terwijl de noodzaak om defensieve versterking hoog is. Kijk, dat begrijp ik dus niet...
Maurice schreef:------------------Steek---------------------
Heitinga, Kuffour,Vermaelen, Emanuelson
---------------Lindgren----------------------
Gabri----------------------------Davids
----------------Perez------------------------
-----------Huntelaar-Suarez-----------------
Op zo'n manier verdeel je je elftal teveel in blokken. Ajax dient in mijn ogen één voetballend geheel te zijn. Geen sobere en stabiele ploeg met individuele kwaliteit voorin.
Laatst gewijzigd door Starring op ma jan 28, 2008 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jan 28, 2008 5:22 pm

Martin van Geel is daarmee weer aan het gokken, terwijl de noodzaak om defensieve versterking hoog is. Kijk, dat begrijp ik dus niet...

Kuffour wordt gehuurd.... dus weinig gokken...
Pompiedom

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 28, 2008 5:25 pm

Gokken in die zin dat het een speler is die geen wedstrijdritme heeft, waarvan niet duidelijk is hoe het met zijn niveau staat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma jan 28, 2008 5:28 pm

Maurice schreef:
Martin van Geel is daarmee weer aan het gokken, terwijl de noodzaak om defensieve versterking hoog is. Kijk, dat begrijp ik dus niet...

Kuffour wordt gehuurd.... dus weinig gokken...
Tuurlijk is het wel een gok! Het gaat erom of hij een gewenste versterking is voor de defensie. Die vraag kan in de verste verte niet met 100% beantwoord worden. Hij dient op niveau terug te keren, hij moet het spel van Ajax zich min of meer eigen gaan maken. Ik herinner mij bijvoorbeeld dat hij opbouwend/voetballend uiterst zwak is. Een Colin, zeg maar...
AFCA!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 28, 2008 7:17 pm

Ook hier de officiele melding van Ajax.nl
Ajax contracteert Rasmus Lindgren

Amsterdam, 28 jan 2008
Ajax heeft de Zweedse voetballer Rasmus Lindgren gecontracteerd. De middenvelder tekende vandaag een contract dat loopt tot en met 30 juni 2012. Lindgren speelde tot en met afgelopen zondag voor FC Groningen.
Lindgren (geboren op 29 november 1984) startte zijn carrière als profvoetballer in Amsterdam, in het seizoen 2004/2005 speelde hij zijn eerste wedstrijd voor Ajax. In de zomer van 2005 vertrok de verdediger naar FC Groningen waar hij, onder meer als aanvoerder, tot en met dit seizoen actief was. Hij speelde 98 wedstrijden voor de club uit Noord-Nederland.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 28, 2008 7:47 pm

Is het nu een middenvelder of een verdediger? Moeilijk hoor, nadenken over een persbericht. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 28, 2008 8:33 pm

Lindgren is toendertijd aangeboden door Stefan Petterson.Was in in het tweede een veelscorende middenvelder.Zijn kenmerken waren dat ie bijna altijd het simpel probeerde op te lossen.Geen gehak of getak, gewoon simpel maar wel doeltreffend.Kan op links, centraal op het middenveld.En schuwt het buffelen niet.

Om een vergelijking te maken:Ik vond hem toen beter als Siem de Jong nu.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 28, 2008 9:05 pm

Zoveel heeft hij ons verder ook niet gekocht:

Groningen zal een paar ton voor hem hebben betaald. Laten we voor het gemak zeggen 500.000. Hoeveel zal die jongen verdiend hebben bij Ajax toen hij wegging? Laten we dat op een 250.000 of iets dergelijks houden. Al met al hebben we hem dus 2 jaar ervaring op laten doen met een verlies van een miljoen. Och, daar lig ik nou ook niet zo wakker van.

Hij is overigens verkocht op 1/3/2006. Van Geel kwam in de zomer van 2005.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 28, 2008 9:09 pm

Peter schreef:Groningen zal een paar ton voor hem hebben betaald. Laten we voor het gemak zeggen 500.000.
3 ton, werd gezegd in het Sportjournaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » ma jan 28, 2008 9:12 pm

Peter schreef:Zoveel heeft hij ons verder ook niet gekocht:

Groningen zal een paar ton voor hem hebben betaald. Laten we voor het gemak zeggen 500.000. Hoeveel zal die jongen verdiend hebben bij Ajax toen hij wegging? Laten we dat op een 250.000 of iets dergelijks houden. Al met al hebben we hem dus 2 jaar ervaring op laten doen met een verlies van een miljoen. Och, daar lig ik nou ook niet zo wakker van.

Hij is overigens verkocht op 1/3/2006. Van Geel kwam in de zomer van 2005.
krijgen we ook nog opleidingsvergoeding voor die jongen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 28, 2008 9:40 pm

Zit in het transferbedrag van mij verwerkt. :hypocrite.gif:

Misschien maken we wel winst op die jongen. :smallgrin.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jan 29, 2008 12:26 pm

Kwestie van rekenen?

Luque vertelde een paar maanden geleden dat het in Spanje heel gebruikelijk is dat je, als je bent opgeleid bij een topclub, je eerst een paar naar naar de subtop gaat.

In Nederland gebeurt dat ook vaak, denk aan ex-Ajacieden Lamey (via RKC naar PSV voor ƒ 9.000.000 of meer) weten we nog dat 70% van de AT-ers hem wilden hebben i.p.v. Trabelsi?), Greene (via RKC naar feyenoord), Tiendalli (via Utrecht naar feyenoord), Krohn-Dehli (via RKC naar Ajax) of via een leenconstructie (v.d. Meyde Twente, Bakkal en Aissati Twente, Biseswar Heracles, Schilder Heracles, Vertonghen en Vermaelen RKC).

Ik zal er ongetwijfeld veel zijn vergeten, want de meeste Ajacieden die vertrekken blijken toch de echte top niet te halen.

Nu Ajax een speler terughaalt is het "natuurlijk" een verkeerde beslissing, ik lees nooit anders van derksen e.c.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jan 29, 2008 6:29 pm

Krohn-Dehli, Lamey, Green en Tiendalli zijn natuurlijk niet al te beste voorbeelden om jou beargumentatie te ondersteunen..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jan 29, 2008 7:59 pm

Daniel_vT schreef:Krohn-Dehli, Lamey, Green en Tiendalli zijn natuurlijk niet al te beste voorbeelden om jou beargumentatie te ondersteunen..
Waarom niet? Er staat toch bij dat de meesten de top niet halen! Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het niet bijzonder is dat zoiets gebeurt, zonder op de kwaliteit van de spelers in te gaan.

De Lindgren die ik in de A1 zag hoef ik ook niet meer bij Ajax te zien, maar misschien worden we zondag wel verrast?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jan 29, 2008 8:31 pm

Ik wordt dat eerlijk gezegd liever morgen al..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 29, 2008 10:12 pm

Lindgrens transfer naar Ajax is nog geen twee dagen geleden beklonken of hij zit al voor het eerst bij het Zweedse elftal:
Berg en Lindgren voor debuut bij Zweden
29/01/2008 17:39

Marcus Berg en Rasmus Lindgren zijn opgeroepen voor de Zweedse nationale ploeg, die op 6 februari in Istanboel oefent tegen Turkije. Beide spelers hebben nog nooit voor Zweden gespeeld. 'We zullen zien hoe het met deze spelers gaat en afwachten wat er in de lente gebeurt', vertelde bondscoach Lars Lagerbäck.

De bondscoach had over beide spelers het een en ander te vertellen. 'Hij speelde vorig seizoen al erg goed voor IFK Göteborg en hij is het in Nederland goed blijven doen', meldde Lagerbäck over Berg, de spits van FC Groningen die deze competitie al elfmaal heeft gescoord. 'Hij is een sterke en snelle doelpuntenmaker en als de tijd daar is, krijgt hij alle tijd zich te laten zien in de nationale ploeg.'

Ook Lindgren speelde zich bij FC Gronigen in de kijker van Lagerbäck, voordat hij zondag de overstap maakte naar Ajax. 'Het zal interessant zijn om te zien wat hij kan. We hebben hem al een tijdje in de gaten gehouden', aldus de bondscoach over de verdedigende middenvelder.

Naast Berg en Lindgren maken ook Petter Hansson (Stade Rennes en ex-SC Heerenveen), Daniel Majstorovic ( FC Basel en ex-FC Twente), Kennedy Bakircioglu (Ajax), Markus Rosenberg (ex-Ajax) en Johan Elmander (ex-Feyenoord) deel uit van de selectie. Zlatan Ibrahimovic is een van de vaste waarden die rust krijgt van Lagerbäck.


VI.nl

Plaats reactie