Donovan Slijngard

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 09, 2008 7:58 am

Hij tekent een nieuw contract, krijgt van DB te horen dat hij het met Urby en Vertonghen moet uitvechten wie linksback wordt.

Vertonghen en Urby zitten in China, dan denk je dat Slijngard speelt, maar nee: Schilder, die nog minder back is dan Urby enz. Lijkt mij het (voorlopige?) einde van de droom in Ajax 1 te spelen, want waar moet hij staan als Urby en Vertonghen terug zijn?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za aug 09, 2008 9:04 am

Ik ben tot nu toe ook niet onder de indruk van deze jongen. Helaas.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma aug 11, 2008 7:02 pm

Het parool schreef:Van Basten kan maken en breken

George Ogararu kreeg deze week van Marco van Basten te horen dat hij dit seizoen weinig zal spelen. Donovan Slijngard overleefde de eerste schifting wel. De Roemeen en de jeugdspeler waren zaterdag de backs tegen Internazionale en ze verloren met 1-0.

Zoef. Daar vliegt Nelson Rivas door de lucht. De verdediger van Inter heeft de bal te ver voor zich uitgespeeld en Slijngard grijpt in. De Colombiaan van negentig kilo heeft na de landing verzorging nodig.

''Er stond bij mij ook nog een verdediger in de buurt,'' zegt Slijngard. ''Dus ik wist: als ik uitstap, moet ik de bal ook hebben. En als hij dan gaat vliegen, dan moet dat maar. Het was een harde, maar correcte tackle op de bal. De scheidsrechter heeft niet gefloten.''

Slijngard wil slagen bij Ajax. De in Amsterdam geboren linksback speelt al vanaf zijn zevende in het rood-wit en hij droomt al dertien jaar van een plek in de hoofdmacht. In de laatste wedstrijd van het vorige seizoen mocht hij vanwege schorsingen en blessures al één keer meedoen. De kans die hij van Marco van Basten krijgt, is waarschijnlijk zijn laatste kans bij Ajax. Zijn contract loopt volgend jaar af.

Daarom is Slijngard fit aan de voorbereiding begonnen. Hij wist dat de linksbacks Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen en Urby Emanuelson waarschijnlijk naar de Olympische Spelen zouden gaan, zodat híj zich kon laten gelden. Zoals ook zijn concurrent Robert Schilder dat kon.

Slijngard is in de zomerstop met Vurnon Anita, Mitchell Donald en Javier Martina op vakantie geweest naar Curaçao, maar hij heeft er een trainingsvakantie van gemaakt. ''We hebben plezier gemaakt, maar als profvoetballer moet je serieus zijn. We hebben dus ook getraind. De ochtenden ging ik met Anita naar het krachthonk. In de middagen waren we vrij.''

De gedegen voorbereiding is niet voor niets geweest. Hoewel hij zelf vindt dat het altijd beter kan, mag Slijngard tevreden zijn met zijn optredens in de oefenwedstrijden. Hij heeft veel gespeeld en in het afscheidsduel van Jaap Stam scoorde hij met een prachtig schot van buiten het strafschopgebied.

Daar staat echter tegenover dat Schilder vrijdagavond speelde in het duel met Arsenal. Slijngard speelde zaterdagavond in het voorlopige schaduwteam. Schilder deed het goed, al gaf hij wel een terugspeelbal waaruit Arsenal scoorde.

Hoewel hij de eerste schifting heeft overleefd, weet Slijngard niet of hij langer bij de selectie mag blijven. ''Het is afwachten wat er gebeurt als de spelers terugkomen van de Spelen,'' zegt hij. ''De trainer heeft nog niet met mij gesproken over de periode daarna. Ik hoop natuurlijk dat ik erbij mag blijven. Als dat niet lukt, word ik het liefst verhuurd. Ik heb al twee seizoenen in Jong Ajax gespeeld.''

Ogararu al bijna klaar

'Korter dekken, George.'' Op een toon alsof hij het al vaker heeft gezegd, geeft Marco van Basten een aanwijzing aan Ogararu. Tijdens een training in Cardiff staat Ogararu tegenover Miralem Sulejmani en waar de teamgenoten van Ogararu kort dekken, is Ogararu niet alert genoeg. Sulejmani kan de bal aannemen, langs de lijn spelen en er zelf als een haas achteraan rennen.

Dat Ogararu de snellere Sulejmani kan afstoppen door hem fel op de huid te zitten, is een wijze les die hij een week vóór het trainingsmoment in Wales eigenlijk al had kunnen leren van Marc Overmars. Bij het afscheidsduel van Jaap Stam snelde Overmars voortdurend voorbij Ogararu. De oud-international kreeg van de Roemeen steeds te veel ruimte om zijn surplus aan snelheid uit te buiten. ''Korter dekken, George,'' zal Van Basten ook in de nabespreking hebben gezegd.

Zaterdagavond speelde Ogararu met Ajax zijn derde wedstrijd tegen Inter. De eerste vond plaats op het Amsterdam Tournament van twee jaar geleden (1-1), in januari 2008 was er een ontmoeting in Doebai (2-2) en zaterdagavond had Ogararu zijn derde duel met de Italiaanse topclub te pakken. Drie oefenwedstrijden, geen enkele zege.

De kans dat de 28-jarige Roemeen zich kan revancheren, is klein. Ogararu zwijgt over het gesprek met Van Basten, maar het staat vast dat hij dit seizoen op weinig speelminuten kan rekenen. Bruno Silva is de eerste keuze en bovendien zoekt Ajax nog altijd een andere rechtsbenige verdediger.

Ogararu heeft het in Amsterdam nooit echt kunnen waarmaken. De vervanger van Hatem Trabelsi voldeed amper in het elftal van Henk ten Cate en onder Adrie Koster kocht Ajax met Silva een nieuwe rechtsback. Ogararu staat wel nog tot 2010 onder contract.

Hij bezocht vorig seizoen al eens een sportpsycholoog, maar desondanks kon Ogararu ook Van Basten niet overtuigen. De Roemeen wil nauwelijks iets zeggen over zijn toekomstperspectief.''Ik heb bij Ajax altijd gevochten voor mijn plaats. Dat zou ik nu ook wel willen doen.'' Maar in de ogen van Van Basten is het gevecht beslist.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma sep 01, 2008 6:32 pm


Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 6:33 pm

Huur of verkoop?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 6:35 pm

Huur.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 6:44 pm

Ah. Weer een jaartje verhuren dus. Nou, ik ben benieuwd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma sep 01, 2008 8:16 pm

Tjongejonge, het gaat maar door.

Gaat de technische staf zelf ook weer voetballen? :blush.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma sep 01, 2008 8:27 pm

we houden geen verdedigers over op deze manier en we hebben al weinig toppers!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » ma sep 01, 2008 10:02 pm

Slijngard is geen topper. Goed voor die jongen. Sparta is een goed team om voor een verdediger te spelen. Dan kan ie zich tenminste bewijzen (of door de mand vallen)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 02, 2008 11:57 am

Het zou Slijngard of Schilder worden en het werd dus Slijngard. Fair enough.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di sep 02, 2008 1:32 pm

Thomas schreef:Het zou Slijngard of Schilder worden en het werd dus Slijngard. Fair enough.
DB zei bij het tekenen van het contract van Slijngard (ooit talent van het jaar) dat hij het moest uitzoeken met Vertonghen en Urby, wie van de drie wordt de linksback? Is iets anders dan wat het uiteindelijk is geworden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 7:06 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo okt 19, 2008 7:50 pm

Stond vandaag in de basis en gaf nog een aardige voorzet, zag ik in de samenvatting bij Studio Sport. Volgens mij is hij ook gewoon basisspeler, maar meer weet ik ook niet.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 9:19 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo okt 19, 2008 10:30 pm

Het schijnt het heel behoorlijk te doen bij Sparta en is daar inderdaad basisspeler.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 20, 2008 10:48 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 20, 2008 11:14 am

Wat Urby doet het zo slecht tot nu toe?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 20, 2008 11:22 am

Zo boeiend doet hij het niet hoor... Die Slijngaard
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 20, 2008 11:27 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 20, 2008 2:39 pm

Oh ja, logisch. Want Vertonghen en Vermaelen doen het tot nu toe zo onnoemelijk slecht.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 20, 2008 2:54 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Donovan Slijngard

Bericht door Aristides » wo apr 01, 2009 10:20 pm

Van Ajaxshowtime

Slijngard na dit seizoen weg bij Ajax
woensdag 01 april, door SV, Amsterdam, 22:14u, Ajax Showtime

Donovan Slijngard (21 zal zich in de voorbereiding voor volgend seizoen niet hoeven te melden bij Marco van Basten. Ajax heeft besloten de optie in zijn contract niet te lichten. Dat meldde zijn zaakwaarnemer Alex Kroes woensdagavond tegenover Ajax Showtime.

Hierdoor is de linksback, die momenteel verhuurd is aan Sparta, in de zomer transfervrij. Ajax had tot 1 april de mogelijkheid om het contract middels de optie te verlengen. Vorig jaar was Blind nog positief over Slijngard: 'Het zegt wel iets over een speler als hij onze hele jeugdopleiding heeft doorlopen', zei de technisch manager destijds toen hij het contract verlengde voor een seizoen met de optie voor meerdere jaren. Ook zei Blind vorig jaar nog: 'Dit contract maakt duidelijk dat Ajax in Donovan gelooft'.

Slijngard werd vorige seizoen al aan FC Groningen verhuurd. Alhoewel hij bij Sparta meer speelminuten maakte, heeft hij de technische staf van Ajax toch niet kunnen overtuigen. Of hij nu bij Sparta tekent is niet bekend. 'Wij zijn inmiddels in volle gang bezig om te zoeken naar het best mogelijke alternatief voor hem', aldus zijn zaakwaarnemer.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Donovan Slijngard

Bericht door joey » do apr 02, 2009 9:13 am

Ik heb nooit iets in Slijngard gezien. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom hij zo lang onder contract heeft gestaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Donovan Slijngard

Bericht door Jöhnk » do apr 02, 2009 11:51 am

Aristides schreef:Van Ajaxshowtime

Slijngard na dit seizoen weg bij Ajax
woensdag 01 april, door SV, Amsterdam, 22:14u, Ajax Showtime

Donovan Slijngard (21 zal zich in de voorbereiding voor volgend seizoen niet hoeven te melden bij Marco van Basten. Ajax heeft besloten de optie in zijn contract niet te lichten. Dat meldde zijn zaakwaarnemer Alex Kroes woensdagavond tegenover Ajax Showtime.

Hierdoor is de linksback, die momenteel verhuurd is aan Sparta, in de zomer transfervrij. Ajax had tot 1 april de mogelijkheid om het contract middels de optie te verlengen. Vorig jaar was Blind nog positief over Slijngard: 'Het zegt wel iets over een speler als hij onze hele jeugdopleiding heeft doorlopen', zei de technisch manager destijds toen hij het contract verlengde voor een seizoen met de optie voor meerdere jaren. Ook zei Blind vorig jaar nog: 'Dit contract maakt duidelijk dat Ajax in Donovan gelooft'.

Slijngard werd vorige seizoen al aan FC Groningen verhuurd. Alhoewel hij bij Sparta meer speelminuten maakte, heeft hij de technische staf van Ajax toch niet kunnen overtuigen. Of hij nu bij Sparta tekent is niet bekend. 'Wij zijn inmiddels in volle gang bezig om te zoeken naar het best mogelijke alternatief voor hem', aldus zijn zaakwaarnemer.
Blijkbaar zien Blind en Van Basten het niet in hem zitten.

Plaats reactie