Andre Onana
Moderator: mods
-
Re: Andre Onana
Lekker ook op 5-2 die uitspraak als net de transfermarkt dicht is.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
- Jinne
- Site Admin
Waarom horen we dit nu pas? Nu net na de transferdeadline. En is deze straf niet buiten proportie? Ik hoor in voetballerij nooit wat over doping schorsingen. Zeker van deze duur.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
Compleet buiten proportie, zeker aangezien de UEFA zelf al zegt dat het om een evident ongeluk gaat. Ajax zal in beroep gaan en de straf zal gereduceerd worden, maar daar kopen we niks voor de komende maanden.
UEFA is lekker bezig richting Ajax. Moment van uitspraak ook. Alsof ze het erom doen.
UEFA is lekker bezig richting Ajax. Moment van uitspraak ook. Alsof ze het erom doen.
Toen ik het hoorde dacht ik eerst aan een vervroegde 1 april grap ...
Blij met de punten ...
5-2 werd het tegen Fortuna toen ook.De Dominee schreef: ↑vr feb 05, 2021 11:52 amLekker ook op 5-2 die uitspraak als net de transfermarkt dicht is.

-
Lijkt me meer dat Ajax dacht dat hij er met een waarschuwing vanaf zou komen. Zie ook het commentaar van Sar.
Mwah, dit zou wel eens verkeerd kunnen uitpakken w.b. titel.W.b. die 3 keepers, 1 is redelijk goed genoeg voor AJAX 1 ( Steek ) , die andere 2 zijn dat niet.
Blij met de punten ...
Ze zullen hebben gedacht dat het niet zo zwaar zou uitvallen.
Als dit echt de situatie is en blijft neem ik aan dat Onana en Ajax wel iets gaan doen met dat contract zodat hij straks niet gratis de deur uitloopt. In die zin ligt er nu ook wel een morele verplichting bij hem want door zijn fout is hij nu niet inzetbaar voor Ajax.
Nil volentibus arduum
De Uefa blijft een maffia zooitje 

- Monkey Tonk
Nam het op 30 october. Eerder die maand had hij, zoals genoemd in dit topic, corona gehad. Als je een verband kunt leggen, kun je dat misschien gebruiken. Hij voelde zich niet lekker en, vrezend voor zijn leven, nam dezelfde medicijnencocktail die hij eerder in Afrka met succes tegen het 'levensgevaarklijke' corona had gebruikt. (eventueel werd dit voorgeschreven door een plaatselijke medicijnman, zodat het puur 'racisme' zou zijn om nu te bekritiseren; het redde immers zijn leven).
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr feb 05, 2021 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik mag inderdaad ook aannemen dat hier al ruim contact over was met de UEFA...
Onana heeft zich bljkelijk ook mogen verdedigen, dat zal toch niet buiten Ajax om zijn gegaan?
Heel curieus dat niet is geacteerd op de transfermarkt. Blijkbaar hebben ze veel vertrouwen in Stekelenburg. Waar kan hij winkelen voor de reflexen van Onana?

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/do ... ~aaadc0c3/De Dominee schreef: ↑vr feb 05, 2021 11:54 amCompleet buiten proportie, zeker aangezien de UEFA zelf al zegt dat het om een evident ongeluk gaat. Ajax zal in beroep gaan en de straf zal gereduceerd worden, maar daar kopen we niks voor de komende maanden.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

BETRAPTE BRESCIANI BESCHIKBAAR VOOR BARDIANI-CSF NA KORTE SCHORSING
Door Nick Doup
ZONDAG 17 DECEMBER 2017 OM 09:21
Michael Bresciani maakt in 2018 gewoon deel uit van Bardiani-CSF. Dat maakte de Italiaanse ploeg met trots bekend op haar website. De 22-jarige Italiaan werd op het Italiaans kampioenschap betrapt op het vochtafdrijvende middel Furosemide, waarna de UCI een onderzoek instelde.
De jonge Italiaan werd afgelopen zomer na de twee dopinggevallen van Stefano Pirazzi en Nicola Ruffoni binnengehaald door Bardiani. In oktober werd bekend dat uitgerekend Bresciani in zijn allereerste wedstrijd namens zijn nieuwe werkgever – het Italiaans kampioenschap – positief testte.
Inmiddels heeft de UCI duidelijkheid verschaft. Bresciani kreeg een schorsing van twee maanden omdat hij geen intentie had om het middel te misbruiken. De schorsing heeft hij al uitgezeten, dus mag hij vanaf komend seizoen weer koersen. “Een consequente beslissing die de renner volledig vrijspreekt van beschuldigingen van het schenden van antidopingregels”, aldus Bardiani-CSF, dat scherpe eisen stelt aan renners met een dopingverleden in de ploeg. “De uitleg van de UCI bewijst dat Bresciani geen enkele interne regel heeft overtreden.”
Blij met de punten ...
Goed gevonden, Voetske. 

Ja, zeker.
Stuur effe door naar [email protected]. Uiteraard hebben ze hun zaakjes al voor elkaar maar gewoon voor de zekerheid.

Stuur effe door naar [email protected]. Uiteraard hebben ze hun zaakjes al voor elkaar maar gewoon voor de zekerheid.

Nil volentibus arduum
Mag jij doen ...Marillion schreef: ↑vr feb 05, 2021 12:12 pmJa, zeker.![]()
Stuur effe door naar [email protected]. Uiteraard hebben ze hun zaakjes al voor elkaar maar gewoon voor de zekerheid.![]()

https://www.wielerflits.nl/nieuws/betra ... korte-scho
Blij met de punten ...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Pffff wat een week, alsof alles gewoon instort. Heb bovenstaand artikel voor zekerheid doorgestuurd, je weet natuurlijk maar nooit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Marillion schreef: ↑vr feb 05, 2021 12:12 pmJa, zeker.![]()
Stuur effe door naar [email protected]. Uiteraard hebben ze hun zaakjes al voor elkaar maar gewoon voor de zekerheid.![]()

Wat kan er nog mis gaan deze week?! Sjaan knipt z'n neus eraf bij het touperen van z'n Conchita-baard?

Als dit onze redding is dan krijgt 999 de eerstvolgende Ajax wedstrijd in de JC Arena met publiek toegang tot de koninklijke loge.

Nil volentibus arduum
Daar is die eeuwige Herman Ram alweer:
Ik stel voor dat we de reactie van de UCI inzake Bresciani als voorbeeld hanteren en niet die Telstar speler.Dopingautoriteit: Straf Onana is al mild omdat er geen opzet was
De schorsing van één jaar voor André Onana is al relatief kort voor een sporter die positief is bevonden op furosemide. Met de strafmaat heeft de UEFA al rekening gehouden met het gegeven dat de doelman van Ajax het middel naar eigen zeggen onopzettelijk tot zich nam.
"Doorgaans worden sporters die op furosemide zijn betrapt voor vier jaar geschorst", zegt Herman Ram, voorzitter van de Nederlandse dopingautoriteit tegen NU.nl. "Natuurlijk is één jaar schorsing een forse straf, maar voor deze overtreding is de straf nog relatief mild."
Ajax kondigde vrijdag direct aan bij het CAS in beroep te gaan tegen de schorsing. Volgens Ram heeft de UEFA echter al rekening gehouden met het vermoedelijk onopzettelijk gebruik van het middel door Onana. "Er is nog geen motivatie van de straf gepubliceerd. Maar de verlaagde strafmaat impliceert wel dat er rekening is gehouden met verzachtende omstandigheden", legt Ram uit. "Door Onana niet voor vier, maar voor één jaar te schorsen, lijkt het erop dat de UEFA ook vindt dat er geen sprake is van opzettelijk dopinggebruik."
Ajax beweert dat Onana furosemide in zijn lichaam kreeg doordat hij per ongeluk het medicijn Lasimac van zijn vrouw had geslikt. De keeper had een ander medicijn willen nemen, omdat hij zich niet lekker voelde. In 2015 werd Telstar-speler Kevin van Essen door de KNVB voor twee jaar geschorst wegens het gebruik van furosemide. Hij kreeg het middel in zijn lichaam via een voedingssupplement.
Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum
4 spelers na Utrecht thuis met een hamstring blessure , minimaal 6 tot 8 weken eruit ..wimpey schreef: ↑vr feb 05, 2021 12:19 pmMarillion schreef: ↑vr feb 05, 2021 12:12 pmJa, zeker.![]()
![]()
Wat kan er nog mis gaan deze week?! Sjaan knipt z'n neus eraf bij het touperen van z'n Conchita-baard?

Blij met de punten ...
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Nee, Furosemide ziet er compleet anders uit dan PCM. Tenminste die ik toedien...Marillion schreef: ↑vr feb 05, 2021 11:50 amIk vraag me af in hoeverre voetballers zich hier zo enorm bewust van zijn. Het niveau van controles in voetbal is volgens mij totaal onvergelijkbaar met diverse andere sporten.
Dat neemt niet weg dat je zelf verantwoordelijk bent voor welke middelen je gebruikt. Maar het zou me op zich niet verbazen als een speler daar gewoon niet goed over heeft nagedacht en simpelweg onoplettend is geweest. Het is in die zin ook wel interessant of dit middel lijkt op een klassieke paracetamol. Is het realistisch dat je die vergissing maakt?
Wat een nachtmerrie van een week. Snel die kutschaal pakken en niet meer terugdenken aan dit rotseizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik denk dat ie 6 maanden gaat krijgen, dan kunnen we volgend jaar weer gewoon van hem genieten... Ik neem aan dat hij door dit akkefietje iets minder snel verkocht zal worden, dus een klein voordeel?