Urby Emanuelson
Moderator: mods
Nee, dat staat er niet.Jabu schreef:Dus eigenlijk vind je dat men in Nederland structureel te laag straft, zowel bij Ajacieden als bij niet-Ajacieden?
Voor zware overtredingen, bedoeld om de tegenstander uit te schakelen; die moeten zwaarder worden bestraft. Je zou zelfs het doktersrapport kunnen laten meetellen (voor die bewuste overtredingen)
Waar staat dat ik onderscheid maak tussen Ajax en de andere ploegen?
- Ajaciedjuh
Er is wel eens een proefballonnetje opgelaten m.b.t. de speler zo lang te straffen als de geblesseerde speler eruit ligt. Zeker als het een bewuste smerige overtreding is (maar ook dat is natuurlijk weer afhankelijk van iemands beoordeling). Een oplossing die waarschijnlijk niet houdbaar is (je zou zelfs een speler bewust aan de kant kunnen houden om de boosdoender niet aan het spelen te krijgen).Demosthenes schreef:Nee, dat staat er niet.Jabu schreef:Dus eigenlijk vind je dat men in Nederland structureel te laag straft, zowel bij Ajacieden als bij niet-Ajacieden?
Voor zware overtredingen, bedoeld om de tegenstander uit te schakelen; die moeten zwaarder worden bestraft. Je zou zelfs het doktersrapport kunnen laten meetellen (voor die bewuste overtredingen)
Waar staat dat ik onderscheid maak tussen Ajax en de andere ploegen?
Ik ben het met je eens dat doelbewuste zware overtredingen best zwaarder bestraft mogen worden. Als een speler er na een overtreding maanden uitligt dan mag van mij de bewuste veroorzaker van die blessure minimaal net zo lang vanaf de zijlijn toekijken. Helaas is dat allemaal zoals Ajaciedjuh al aangeeft lastig te controleren.
Door jouw vergelijking met een smerige overtreding van Ibrahimovic jaren geleden, door je voorkomen alsof je vindt dat er met twee maten gemeten wordt.
Zlatan kreeg in zijn eerste jaar bij Juve 3 wedstrijden schorsing voor zijn 'conflict' met Cordoba. Met Mihajlovic had hij ook een akkefietje. Dat jaar daarna kreeg hij tot woede van Capello nog in ieder geval rood tegen Bayern Munchen in de CL
Door jouw vergelijking met een smerige overtreding van Ibrahimovic jaren geleden, door je voorkomen alsof je vindt dat er met twee maten gemeten wordt.
Zlatan kreeg in zijn eerste jaar bij Juve 3 wedstrijden schorsing voor zijn 'conflict' met Cordoba. Met Mihajlovic had hij ook een akkefietje. Dat jaar daarna kreeg hij tot woede van Capello nog in ieder geval rood tegen Bayern Munchen in de CL
Demosthenes schreef:Zlatan speelde in zijn eerste seizoen voor Juventus (niet zijn beste seizoen!) toch nog 35 keer (en dat seizoen drie keer voor Ajax), ik zie niet zo'n schorsingsgeschiedenis voor hem.
Ik vind wel dat je gedeeltelijk op basis van gevolgen gestraft moet worden, maar de situatie die jij schetst is natuurlijk wel erg extreem.LucaS schreef:Dus iemand een doodschop verkopen zonder dat de tegenstander geblesseerd raakt zou lichter gestraft moeten worden dan een bewuste lichte overtreding waarbij de tegenstander iets breekt?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
AjaxShowtimeEmanuelson vertrekt niet
zondag 16 maart, door MissAjax16, Amsterdam, 19:49u, Sportweek
Urby Emanuelson heeft Sportweek laten weten, dat hij ook volgend seizoen bij Ajax blijft spelen. Hij wil volgend seizoen wil laten zien wie de echte Urby is.
'Ik heb een moeizaam seizoen', erkent de 21-jarige Amsterdammer. Sinds hij als linksbuiten of linkshalf speelt gaat het iets beter. 'Deze zomer is niet het moment om de stap te maken. Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax. Dan zullen de fans de echte Urby Emanuelson zien. Mijn contract loopt pas in 2011 af, dus ik heb nog alle tijd.'
In de winterstop kon Emanuelson voor tussen de 5 en 10 miljoen weg naar Tottenham Hotspur toen het voetballend juist heel erg slecht met hem ging. Ook AS Roma wilde de linkspoot inlijven, maar Ajax weigerde mee te werken aan een vertrek. Emanuelson zelf gaf meermaals aan niet onwelwillend tegenover een vertrek te staan.
www.sportwereld.nl'Vertonghen beter als linksback'
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Ajax wist maandag al dat Gabri niet opgesteld kon worden tegen PSV, dinsdag werd duidelijk dat ook Siem de Jong in de kraker ontbreekt.
De Jong (lies) zal worden vervangen door Rasmus Lindgren. Ajax-trainer Adrie Koster wilde na de sessie achter gesloten deuren amper iets kwijt over zijn basis-elf, hoewel hij weinig te kiezen overhoudt. Door de blessures van Gabri en De Jong is het duidelijk dat ook Kenneth Perez bij zijn terugkeer in Eindhoven in de basis begint. De Deen startte zondag tegen Willem II nog op de bank, maar verving Gabri toen die in de twaalfde minuut hinkend het veld verliet.
Andere opties zijn niet logisch. Op Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglu doet Koster tegenwoordig alleen nog in uiterste nood een beroep. Beide aanvallers zijn al maanden uit vorm. En Jeffrey Sarpong, die vanwege de absentie van de twee middenvelders bij de selectie is gehaald, heeft dit seizoen slechts een paar minuten in de voorronde van de Champions League gespeeld.
Als het aan international Urby Emanuelson ligt, verandert Koster in de resterende weken van dit seizoen sowieso weinig aan zijn elftal.
,,Dit is voor Ajax de best denkbare opstelling,’’ sprak de gelegenheidslinksbuiten die in de aanval langzaam maar zeker opbloeit, na een moeilijk periode als verdediger. Emanuelson laat nu weten dat hij niet meer terug verlangt naar de positie van linksback, de plek waarop hij zich in Oranje speelde.
Emanuelson: ,,Jan Vertonghen is een betere back dan ik. En Bruno Silva doet het op rechts beter dan Ogararu. De trainer heeft in de loop van het seizoen wat dingen omgezet en achterin voor veel meer zekerheid gekozen. Ik sta nu voor Vertonghen en het blijkt dat we elkaar goed aanvoelen.
,,Ik ben nu de hele tijd bezig. Dat was ik als back niet. Toen lette ik alleen maar op de rechtsbuiten. Nu ben ik voortdurend bezig om ruimte te maken voor Jan of voor Edgar Davids. Misschien ben ik nu wel attenter dan toen. Iedereen vraagt nu om mijn steun, er is geen tijd meer om te verslappen.’’
Ook Vertonghen wenst dat de komende weken alles blijft zoals het is, ook al speelt de Vlaming net als Emanuelson op een voor hem onwennige plek. Hij was nooit eerder linksback tot Koster hem daar posteerde.
,,Joh, ik weet dat ik me nog veel meer moet ontwikkelen, maar ik ben al als een kind zo blij dat ik speel,’’ aldus de Belg. ,,De keuze van de trainer pakt goed uit, we draaien steeds beter. Ik moet alleen aanvallend sterker worden.’’
De bedoelingen van Ajax vanavond zijn duidelijk. Met nog vijf duels te gaan ambiëren de Amsterdammers de kloof met de Eindhovenaren te verkleinen tot een punt. Adrie Koster: ,,We zullen moeten winnen. Als we dat niet doen, wordt het heel moeilijk om nog kampioen te worden. Deze wedstrijd is dus cruciaal.’’
Koster weet waar hij PSV kan raken. Hij wilde eigenlijk niet in het openbaar toegeven dat het duo Alcides-Salcido de laatste tijd vaker wankelt dan voorheen. ,,Laat ik het zo zeggen, die twee hebben er een paar keer niet goed uitgezien.’’
Iedereen bij Ajax denkt PSV te kunnen verslaan. ,,Het wordt een schaakspel,’’ aldus Emanuelson. ,,Want wat gaan wij doen als het in de 80ste minuut nog 0-0 staat? Doen we er nog een verdediger bij om die stand vast te houden, of nemen we risico? Zij zullen zich nog meer terug laten zakken, een gelijkspel is voor PSV genoeg. Het wordt een duel tussen de twee beste ploegen van Nederland.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali