Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » vr jan 25, 2008 8:54 am

Dus eigenlijk vind je dat men in Nederland structureel te laag straft, zowel bij Ajacieden als bij niet-Ajacieden?

Aristides

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 8:57 am

Jabu schreef:Dus eigenlijk vind je dat men in Nederland structureel te laag straft, zowel bij Ajacieden als bij niet-Ajacieden?
Nee, dat staat er niet.

Voor zware overtredingen, bedoeld om de tegenstander uit te schakelen; die moeten zwaarder worden bestraft. Je zou zelfs het doktersrapport kunnen laten meetellen (voor die bewuste overtredingen)

Waar staat dat ik onderscheid maak tussen Ajax en de andere ploegen?

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2008 9:01 am

Dus iemand een doodschop verkopen zonder dat de tegenstander geblesseerd raakt zou lichter gestraft moeten worden dan een bewuste lichte overtreding waarbij de tegenstander iets breekt?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 25, 2008 9:02 am

Demosthenes schreef:
Jabu schreef:Dus eigenlijk vind je dat men in Nederland structureel te laag straft, zowel bij Ajacieden als bij niet-Ajacieden?
Nee, dat staat er niet.

Voor zware overtredingen, bedoeld om de tegenstander uit te schakelen; die moeten zwaarder worden bestraft. Je zou zelfs het doktersrapport kunnen laten meetellen (voor die bewuste overtredingen)

Waar staat dat ik onderscheid maak tussen Ajax en de andere ploegen?
Er is wel eens een proefballonnetje opgelaten m.b.t. de speler zo lang te straffen als de geblesseerde speler eruit ligt. Zeker als het een bewuste smerige overtreding is (maar ook dat is natuurlijk weer afhankelijk van iemands beoordeling). Een oplossing die waarschijnlijk niet houdbaar is (je zou zelfs een speler bewust aan de kant kunnen houden om de boosdoender niet aan het spelen te krijgen).

jabu

Bericht door jabu » vr jan 25, 2008 9:10 am

Ik ben het met je eens dat doelbewuste zware overtredingen best zwaarder bestraft mogen worden. Als een speler er na een overtreding maanden uitligt dan mag van mij de bewuste veroorzaker van die blessure minimaal net zo lang vanaf de zijlijn toekijken. Helaas is dat allemaal zoals Ajaciedjuh al aangeeft lastig te controleren.

Door jouw vergelijking met een smerige overtreding van Ibrahimovic jaren geleden, door je voorkomen alsof je vindt dat er met twee maten gemeten wordt.

Zlatan kreeg in zijn eerste jaar bij Juve 3 wedstrijden schorsing voor zijn 'conflict' met Cordoba. Met Mihajlovic had hij ook een akkefietje. Dat jaar daarna kreeg hij tot woede van Capello nog in ieder geval rood tegen Bayern Munchen in de CL
Demosthenes schreef:Zlatan speelde in zijn eerste seizoen voor Juventus (niet zijn beste seizoen!) toch nog 35 keer (en dat seizoen drie keer voor Ajax), ik zie niet zo'n schorsingsgeschiedenis voor hem.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 11:40 am

LucaS schreef:Dus iemand een doodschop verkopen zonder dat de tegenstander geblesseerd raakt zou lichter gestraft moeten worden dan een bewuste lichte overtreding waarbij de tegenstander iets breekt?
Ik vind wel dat je gedeeltelijk op basis van gevolgen gestraft moet worden, maar de situatie die jij schetst is natuurlijk wel erg extreem.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » vr jan 25, 2008 11:43 am

Je geeft iemand een duwtje waardoor diegene zich verstapt en er vier weken uit ligt. Wat dan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 11:45 am

Dan straf je iemand zwaarder dan iemand die alleen een duwtje krijgt. Alleen zal dit in beide gevallen in principe niet leiden tot een schrorsing, lijkt mij.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 17, 2008 12:36 am

Emanuelson vertrekt niet

zondag 16 maart, door MissAjax16, Amsterdam, 19:49u, Sportweek

Urby Emanuelson heeft Sportweek laten weten, dat hij ook volgend seizoen bij Ajax blijft spelen. Hij wil volgend seizoen wil laten zien wie de echte Urby is.

'Ik heb een moeizaam seizoen', erkent de 21-jarige Amsterdammer. Sinds hij als linksbuiten of linkshalf speelt gaat het iets beter. 'Deze zomer is niet het moment om de stap te maken. Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax. Dan zullen de fans de echte Urby Emanuelson zien. Mijn contract loopt pas in 2011 af, dus ik heb nog alle tijd.'

In de winterstop kon Emanuelson voor tussen de 5 en 10 miljoen weg naar Tottenham Hotspur toen het voetballend juist heel erg slecht met hem ging. Ook AS Roma wilde de linkspoot inlijven, maar Ajax weigerde mee te werken aan een vertrek. Emanuelson zelf gaf meermaals aan niet onwelwillend tegenover een vertrek te staan.
AjaxShowtime

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 19, 2008 11:12 am

'Vertonghen beter als linksback'
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Ajax wist maandag al dat Gabri niet opgesteld kon worden tegen PSV, dinsdag werd duidelijk dat ook Siem de Jong in de kraker ontbreekt.

De Jong (lies) zal worden vervangen door Rasmus Lindgren. Ajax-trainer Adrie Koster wilde na de sessie achter gesloten deuren amper iets kwijt over zijn basis-elf, hoewel hij weinig te kiezen overhoudt. Door de blessures van Gabri en De Jong is het duidelijk dat ook Kenneth Perez bij zijn terugkeer in Eindhoven in de basis begint. De Deen startte zondag tegen Willem II nog op de bank, maar verving Gabri toen die in de twaalfde minuut hinkend het veld verliet.

Andere opties zijn niet logisch. Op Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglu doet Koster tegenwoordig alleen nog in uiterste nood een beroep. Beide aanvallers zijn al maanden uit vorm. En Jeffrey Sarpong, die vanwege de absentie van de twee middenvelders bij de selectie is gehaald, heeft dit seizoen slechts een paar minuten in de voorronde van de Champions League gespeeld.

Als het aan international Urby Emanuelson ligt, verandert Koster in de resterende weken van dit seizoen sowieso weinig aan zijn elftal.

,,Dit is voor Ajax de best denkbare opstelling,’’ sprak de gelegenheidslinksbuiten die in de aanval langzaam maar zeker opbloeit, na een moeilijk periode als verdediger. Emanuelson laat nu weten dat hij niet meer terug verlangt naar de positie van linksback, de plek waarop hij zich in Oranje speelde.

Emanuelson: ,,Jan Vertonghen is een betere back dan ik. En Bruno Silva doet het op rechts beter dan Ogararu. De trainer heeft in de loop van het seizoen wat dingen omgezet en achterin voor veel meer zekerheid gekozen. Ik sta nu voor Vertonghen en het blijkt dat we elkaar goed aanvoelen.

,,Ik ben nu de hele tijd bezig. Dat was ik als back niet. Toen lette ik alleen maar op de rechtsbuiten. Nu ben ik voortdurend bezig om ruimte te maken voor Jan of voor Edgar Davids. Misschien ben ik nu wel attenter dan toen. Iedereen vraagt nu om mijn steun, er is geen tijd meer om te verslappen.’’

Ook Vertonghen wenst dat de komende weken alles blijft zoals het is, ook al speelt de Vlaming net als Emanuelson op een voor hem onwennige plek. Hij was nooit eerder linksback tot Koster hem daar posteerde.

,,Joh, ik weet dat ik me nog veel meer moet ontwikkelen, maar ik ben al als een kind zo blij dat ik speel,’’ aldus de Belg. ,,De keuze van de trainer pakt goed uit, we draaien steeds beter. Ik moet alleen aanvallend sterker worden.’’

De bedoelingen van Ajax vanavond zijn duidelijk. Met nog vijf duels te gaan ambiëren de Amsterdammers de kloof met de Eindhovenaren te verkleinen tot een punt. Adrie Koster: ,,We zullen moeten winnen. Als we dat niet doen, wordt het heel moeilijk om nog kampioen te worden. Deze wedstrijd is dus cruciaal.’’

Koster weet waar hij PSV kan raken. Hij wilde eigenlijk niet in het openbaar toegeven dat het duo Alcides-Salcido de laatste tijd vaker wankelt dan voorheen. ,,Laat ik het zo zeggen, die twee hebben er een paar keer niet goed uitgezien.’’

Iedereen bij Ajax denkt PSV te kunnen verslaan. ,,Het wordt een schaakspel,’’ aldus Emanuelson. ,,Want wat gaan wij doen als het in de 80ste minuut nog 0-0 staat? Doen we er nog een verdediger bij om die stand vast te houden, of nemen we risico? Zij zullen zich nog meer terug laten zakken, een gelijkspel is voor PSV genoeg. Het wordt een duel tussen de twee beste ploegen van Nederland.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2008 11:28 am

Emanuelson schreef:Ik ben nu de hele tijd bezig. Dat was ik als back niet. Toen lette ik alleen maar op de rechtsbuiten.
Hoe kan het dan dat die rechtsbuiten continu bij je weg liep Urby?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 11:49 am

Ik vind Urby eerlijk en zelfkritisch. Heel goed. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:52 am

Hahaha dat zinnetje zette mij ook wel aan het denken. Misschien lette hi op de rechtsbuiten van Ajax. Die moest hij de volgende training weer dekken :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2008 11:57 am

Hij zegt er dan ook bij dat hij eigenlijk niet zo'n heel goede linksback was
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 12:11 pm

Dat is nog zwak uitgedrukt. Hij is een waardeloze linksback.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2008 12:16 pm

Zelfkritiek kent zijn grenzen! Nu niet gelijk teveel verwachten

Baseman

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 12:31 pm

:icon_biggrin.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » wo mar 19, 2008 1:10 pm

Rishi schreef:Hahaha dat zinnetje zette mij ook wel aan het denken. Misschien lette hi op de rechtsbuiten van Ajax. Die moest hij de volgende training weer dekken :hypocrite.gif:
:biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 19, 2008 8:27 pm

joey schreef:Dat is nog zwak uitgedrukt. Hij is een waardeloze linksback.
Hij is geen linksback!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 11:10 am

LucaS schreef:Zelfkritiek kent zijn grenzen! Nu niet gelijk teveel verwachten
Poeh, wat was hij gisteren weer slecht. :1evil.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 11:29 am

Met afstand de slechtse ja. Alweer

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 17, 2008 11:37 am

Davids en Perez waren anders ook niet best
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 17, 2008 11:40 am

Deed Perez mee?

Oh ja, hij miste een kans.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 17, 2008 11:41 am

BS had anders ook zijn dag niet
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 11:47 am

Hij begon nochtans aardig. Uit de wedstrijd gefloten.

Plaats reactie