Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo mar 02, 2008 7:33 pm

Bertje schreef:
Ronald! schreef:Als die twee deals nu alles was. Het project China is nog maar net onderweg. Hoeveel bedrijven hadden er niet nog meer een lucratief contract kunnen tekenen?

Bovendien is het uiteindelijke succes wel degenlijk voor een groot deel afhankelijk van Fontein. Om in China te slagen moet je toch verstand van zaken hebben. Een Molenaar bijvoorbeeld, heeft al aangegeven niets te zien in buitenlandse ondernemingen. Op deze manier wordt ´China´ een korte termijn project dat langzaam naar de achtergrond verdwijnt. Onverantwoord? Nee. Doodzonde en een gemiste kans? Ja.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat om het belang van Ajax en de eerste zorg is dan ook het Ajax dat volgend seizoen op het veld staat. Als Ajax nu niet goed kan functioneren (lees: geen CL kan halen), omdat Fontein voor onrust zorgt, moet hij wieberen. Simple as that.
Klopt. Ben ik helemaal met je eens. Als hij de rotte appel in de organisatie is, moet daar wat aan gedaan worden. Ik zou hem zelf graag in een iets andere functie terug zien, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat er mij om dat een demissionaire RvC nog wel dergelijke ingrijpende zaken aan mag pakken.

Met het project China illustreer ik verder alleen waarom ik denk dat hij nog steeds van grote waarde kan zijn voor Ajax (in een andere functie).

De samenvatting begint....

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 7:48 pm

Ronald! schreef:Klopt. Ben ik helemaal met je eens. Als hij de rotte appel in de organisatie is, moet daar wat aan gedaan worden. Ik zou hem zelf graag in een iets andere functie terug zien, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat er mij om dat een demissionaire RvC nog wel dergelijke ingrijpende zaken aan mag pakken.

Met het project China illustreer ik verder alleen waarom ik denk dat hij nog steeds van grote waarde kan zijn voor Ajax (in een andere functie).

De samenvatting begint....
De ledenraad staat achter de beslissing van de RvC. Staat in het bericht van Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo mar 02, 2008 7:50 pm

Bertje schreef:
Ronald! schreef:Klopt. Ben ik helemaal met je eens. Als hij de rotte appel in de organisatie is, moet daar wat aan gedaan worden. Ik zou hem zelf graag in een iets andere functie terug zien, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat er mij om dat een demissionaire RvC nog wel dergelijke ingrijpende zaken aan mag pakken.

Met het project China illustreer ik verder alleen waarom ik denk dat hij nog steeds van grote waarde kan zijn voor Ajax (in een andere functie).

De samenvatting begint....
De ledenraad staat achter de beslissing van de RvC. Staat in het bericht van Ajax.
De Ledenraad is niet bevoegd om directieleden te ontslaan.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 7:50 pm

Nou... Jaakke antwoord op RTL4 en ik hoor woorden als: De AFCA supportersclub en de business club... Er wordt never nooit geluisterd naar de AFCA, maar nu komt het Jaakke natuurlijk goed uit. Vind het ook vreemd dat die supportersclub zich tegen Fontein richt. Hebben zij inside information ofzo?

Volgens mij moeten ze die RvC eens grondig gaan afstoffen.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo mar 02, 2008 7:53 pm

Bertje schreef:
Ronald! schreef:Dat hij allerlei informatie op straat gooit is volgens mij tot nog toe een gerucht en niet bevestigd. Mocht het zo zijn dan is dit inderdaad niet netjes, echter, het spelletje dat Jaakke m.i. aan het spelen is is nog vele malen smeriger.
Haha, welk spelletje speelt Jaakke in deze dan?
Het spelletje in een interne machtsstrijd tussen Jaakke en Fontein.
Jaakke kan deze beslissing niet alleen nemen.
Zoals ik al eerder zei: Jaakke is prima in staat om een coalitie te vormen. Zoals ik net hoor op tv heeft hij dit ook gedaan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 7:55 pm

Ronald! schreef:De Ledenraad is niet bevoegd om directieleden te ontslaan.
Maar wel om een nieuw bestuur aan te wijzen. Logischerwijs moeten beslissingen van een 'demissionaire' - in feite natuurlijk niet, want je bent pas demissionair als er een vervanger aangewezen is - RvC dus ook gedragen worden door de trap daarboven: in dit geval de aandeelhouders.
Ronald! schreef:Het spelletje in een interne machtsstrijd tussen Jaakke en Fontein.
Pure speculatie.
Zoals ik al eerder zei: Jaakke is prima in staat om een coalitie te vormen. Zoals ik net hoor op tv heeft hij dit ook gedaan.
Leuk verhaal, maar dan wordt die beslissing dus breed (genoeg) gedragen en is er van een spelletje van Jaakke geen sprake.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo mar 02, 2008 8:01 pm

Bertje schreef:
Ronald! schreef:De Ledenraad is niet bevoegd om directieleden te ontslaan.
Maar wel om een nieuw bestuur aan te wijzen. Logischerwijs moeten beslissingen van een 'demissionaire' - in feite natuurlijk niet, want je bent pas demissionair als er een vervanger aangewezen is - RvC dus ook gedragen worden door de trap daarboven: in dit geval de aandeelhouders.
Rare gang van zaken. Grote beslissingen worden normaliter vooruit geschoven tot er een nieuwe RvC zit. De Ledenraad krijgt niet ineens een andere taakomschrijving of bevoegdheden.
Bertje schreef:
Ronald! schreef:Het spelletje in een interne machtsstrijd tussen Jaakke en Fontein.
Pure speculatie.
De aanwijzingen zijn talrijk. Je zult het ze, in functie, natuurlijk nooit hardop horen zeggen.
Bertje schreef:
Zoals ik al eerder zei: Jaakke is prima in staat om een coalitie te vormen. Zoals ik net hoor op tv heeft hij dit ook gedaan.
Leuk verhaal, maar dan wordt die beslissing dus breed (genoeg) gedragen en is er van een spelletje van Jaakke geen sprake.
Door mensen die niet bevoegd zijn om er een beslissing over te nemen.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 8:06 pm

Allemaal leuk en aardig, maar het gaat om het belang van Ajax en de eerste zorg is dan ook het Ajax dat volgend seizoen op het veld staat. Als Ajax nu niet goed kan functioneren (lees: geen CL kan halen), omdat Fontein voor onrust zorgt, moet hij wieberen. Simple as that.
Dit kan je Fontein toch niet aanrekenen? Hij is Algemeen Directeur. Je hoort hem nooit en sinds jaren had iedereen het over de rust die er op bestuurlijk niveau heerste. Fontein haalt en passant een paar deals naar binnen. Maar nu begint die flapdrol van een Jaakke te piepen dat Fontein te weinig aandacht aan hem schenkt....

Opzouten met die flapdrol en laat Fontein zitten. Fontein bakt er meer van dan Jaakke met die oliedomme uitspraken in de media.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 8:07 pm

Ronald! schreef:Rare gang van zaken. Grote beslissingen worden normaliter vooruit geschoven tot er een nieuwe RvC zit. De Ledenraad krijgt niet ineens een andere taakomschrijving of bevoegdheden.
Normaliter? Dit is een voetbalclub. Over een paar maanden moeten we al weer kunnen beginnen. Dan is er dus geen tijd om dergelijke beslissingen tot de zomer uit te stellen, want dan moeten we klaar zijn.
Bertje schreef:De aanwijzingen zijn talrijk. Je zult het ze, in functie, natuurlijk nooit hardop horen zeggen.
Talrijk? Wat vreemd dat ik dat niet zo ervaar. Zou je concreet kunnen worden?
Door mensen die niet bevoegd zijn om er een beslissing over te nemen.
De mensen van de RvC zijn gewoon bevoegd, hoor. Zoals ik ook al zei: de RvC is niet demissionair.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 8:10 pm

GangstaRiB schreef:Dit kan je Fontein toch niet aanrekenen? Hij is Algemeen Directeur. Je hoort hem nooit en sinds jaren had iedereen het over de rust die er op bestuurlijk niveau heerste. Fontein haalt en passant een paar deals naar binnen. Maar nu begint die flapdrol van een Jaakke te piepen dat Fontein te weinig aandacht aan hem schenkt....
Volgens mij hoorde je Fontein juist betrekkelijk veel. Als het niet over zijn vijfjarenplan ging, dan ging het wel over amateurs in de beker. Daarnaast zit Fontein op één van de belangrijkste posities binnen Ajax, dus als die man andere medewerkers tegenwerkt, moet je hem weghalen om de rust (voor zover mogelijk) te bewaken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 8:15 pm

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:Dit kan je Fontein toch niet aanrekenen? Hij is Algemeen Directeur. Je hoort hem nooit en sinds jaren had iedereen het over de rust die er op bestuurlijk niveau heerste. Fontein haalt en passant een paar deals naar binnen. Maar nu begint die flapdrol van een Jaakke te piepen dat Fontein te weinig aandacht aan hem schenkt....
Volgens mij hoorde je Fontein juist betrekkelijk veel. Als het niet over zijn vijfjarenplan ging, dan ging het wel over amateurs in de beker. Daarnaast zit Fontein op één van de belangrijkste posities binnen Ajax, dus als die man andere medewerkers tegenwerkt, moet je hem weghalen om de rust (voor zover mogelijk) te bewaken.
Volgens mij waren deze 2 voorbeelden de enige keer dat je hem hoorde in de pers.

En wat nou als Fontein door een stel fossielen binnen Ajax wordt tegengewerkt (lees: de RvC en Jaakke)? Fontein doet het toch goed met die miljoenendeals, of niet? Waarom moet hij dan wijken? Waarom moet er eerst een rapport verschijnen die het aan de kaak stelt, terwijl de RvC blijkbaar al langere tijd moeite met Fontein had? Moet dat rapport extra draagkracht creeeren? Want de enige verliezer is tot nu toe Fontein, terwijl het rapport toch meerdere aanbevelingen geeft. Jaakke zegt doodleuk die aanbevelingen te volgen, maar stond niet in datzelfde rapport iets over de RvC en de dagelijkse gang van zaken???

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mar 02, 2008 8:15 pm

ook hier we ervaren wat in ons straatje past, Bertje.

we zullen zien waar deze schijnbare reiniging van Ajax toe gaat leiden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mar 02, 2008 8:18 pm

GangstaRiB schreef:Jaakke zegt doodleuk die aanbevelingen te volgen, maar stond niet in datzelfde rapport iets over de RvC en de dagelijkse gang van zaken???
Jaakke hééft toch toegezegd dat hij opstapt voor de zomer? Wat wil je nou nog meer? Ik heb het gevoel dat er veel meer speelt dan wij weten, misschien gelukkig maar. :blush.gif:
Ik ben wel blij dat er is afgestemd met Aegon.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 8:20 pm

Neefkens schreef:
GangstaRiB schreef:Jaakke zegt doodleuk die aanbevelingen te volgen, maar stond niet in datzelfde rapport iets over de RvC en de dagelijkse gang van zaken???
Jaakke hééft toch toegezegd dat hij opstapt voor de zomer? Wat wil je nou nog meer? Ik heb het gevoel dat er veel meer speelt dan wij weten, misschien gelukkig maar. :blush.gif:
Ik ben wel blij dat er is afgestemd met Aegon.
Maar het is ook Jaakke die na het verschijnen van het rapport doodleuk zegt dat hij misschien wel het AD-schap over kan nemen....

Is er afgestemd met Aegon? Gelukkig inderdaad.....

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mar 02, 2008 8:23 pm

Dat Jaakke het AD-schap over wil nemen, zeg je nu haast in elke topic maar ik ben het nergens tegengekomen. En het heeft sowieso geen enkele waarde, hij stapt op.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 8:24 pm

GangstaRiB schreef:Volgens mij waren deze 2 voorbeelden de enige keer dat je hem hoorde in de pers.
Los van het punt dat dit twee keer te veel is, maar ben je de ellenlange verhalen over China en het prachtige project in Zuid-Afrika vergeten?
Fontein doet het toch goed met die miljoenendeals, of niet? Waarom moet hij dan wijken?
Ajax doet het niet goed en Ajax moet volgend seizoen Champions League spelen. Verder is de rest bijzaak.
Jaakke zegt doodleuk die aanbevelingen te volgen, maar stond niet in datzelfde rapport iets over de RvC en de dagelijkse gang van zaken???
Alleen de RvC heeft op dit moment de bevoegdheid om de directie te ontslaan, dus volgens mij wordt er hier prima naar de mogelijkheden gehandeld.
Jansma schreef:ook hier we ervaren wat in ons straatje past, Bertje.
Verdraai ik feiten? Verzwijg ik dingen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 8:25 pm

Neefkens schreef:Dat Jaakke het AD-schap over wil nemen, zeg je nu haast in elke topic maar ik ben het nergens tegengekomen. En het heeft sowieso geen enkele waarde, hij stapt op.
Daarnaast kan Jaakke die beslissing helemaal niet (alleen) nemen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mar 02, 2008 8:25 pm

Daar gaat Jansma standaard van uit, dus trek het je niet aan. :aai.gif: :biggrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 8:30 pm

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:Volgens mij waren deze 2 voorbeelden de enige keer dat je hem hoorde in de pers.
Los van het punt dat dit twee keer te veel is, maar ben je de ellenlange verhalen over China en het prachtige project in Zuid-Afrika vergeten?
Fontein doet het toch goed met die miljoenendeals, of niet? Waarom moet hij dan wijken?
Ajax doet het niet goed en Ajax moet volgend seizoen Champions League spelen. Verder is de rest bijzaak.
Jaakke zegt doodleuk die aanbevelingen te volgen, maar stond niet in datzelfde rapport iets over de RvC en de dagelijkse gang van zaken???
Alleen de RvC heeft op dit moment de bevoegdheid om de directie te ontslaan, dus volgens mij wordt er hier prima naar de mogelijkheden gehandeld.
Jansma schreef:ook hier we ervaren wat in ons straatje past, Bertje.
Verdraai ik feiten? Verzwijg ik dingen?
Als Fontein wordt gevraagd naar zijn projecten en hij antwoord over China en z'n miljoenendeals, tja... dat is toch goed voor Ajax of niet dan? Hij doet z'n ding aan de financiele kant, anderen mogen het technisch beleid uitstippelen.

En als Ajax weer eens buiten de CL valt (waar Fontein weinig aan kan doen) zorgt hij er wel voor dat het tanende "merk" Ajax een boost krijgt door middel van een aantal sponsordeals die het gemist van CL-geld goed kunnen maken.

De rest is bijzaak zeg je... Ik zou je weleens willen horen als Ajax leuk presteert op het veld maar er buiten geen rode cent aan over houdt... Dan staat iedereen weer te gillen om een goede commerciele man.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo mar 02, 2008 8:33 pm

Bertje schreef:
Ronald! schreef:Rare gang van zaken. Grote beslissingen worden normaliter vooruit geschoven tot er een nieuwe RvC zit. De Ledenraad krijgt niet ineens een andere taakomschrijving of bevoegdheden.
Normaliter? Dit is een voetbalclub. Over een paar maanden moeten we al weer kunnen beginnen. Dan is er dus geen tijd om dergelijke beslissingen tot de zomer uit te stellen, want dan moeten we klaar zijn.
In een normaal bedrijf spelen dergelijke korte termijn belangen net zo goed. Je bent bezorgd dat het voetbaltechnisch niet in op tijd in orde is komende zomer. Iets dat in handen is van van Geel en Cruijff en zometeen van Basten, niet Fontein.
Bertje schreef:De aanwijzingen zijn talrijk. Je zult het ze, in functie, natuurlijk nooit hardop horen zeggen.
Talrijk? Wat vreemd dat ik dat niet zo ervaar. Zou je concreet kunnen worden?[/quote]
Jazeker.
De samenwerking verliep totaal niet soepel, zie het rapport Coronel. Als reactie op de conclusies werd Fontein direct aangewezen als de zondebok en werd door Jaakke geprobeerd om nog voor het verschijnen van het rapport Fontein eruit te werken. De ontslagbrief was nota bene al geschreven.

Vervolgens brengt Jaakke Fontein in diskrediet door de verantwoordelijkheid voor het binnenhalen van Aegon als een ´teameffort´ te bestempelen. Slop wordt vervolgens naar voren geschoven als spil in het web. Iets wat vervolgens door Aegon wordt tegengesproken.

Nu moet Fontein er dan alsnog uit door deze procedure.

Duidelijke machtsstrijd en overlevingsdrang van onze voorzitter.

Bertje schreef:
Door mensen die niet bevoegd zijn om er een beslissing over te nemen.
De mensen van de RvC zijn gewoon bevoegd, hoor. Zoals ik ook al zei: de RvC is niet demissionair.
Dat betwijfel ik dus.

Bovendien: de organisaties die Jaakke aanhaalt zoals bijvoorbeeld de AFCA hebben hier niets mee te maken. Stemmingmakerij. Die machtstrijd zoals ik al eerder noemde.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 8:33 pm

GangstaRiB schreef:Als Fontein wordt gevraagd naar zijn projecten en hij antwoord over China en z'n miljoenendeals, tja... dat is toch goed voor Ajax of niet dan? Hij doet z'n ding aan de financiele kant, anderen mogen het technisch beleid uitstippelen.
Wat is het nou? Is je uitlaten in de media nu wel positief of niet?
En als Ajax weer eens buiten de CL valt (waar Fontein weinig aan kan doen) zorgt hij er wel voor dat het tanende "merk" Ajax een boost krijgt door middel van een aantal sponsordeals die het gemist van CL-geld goed kunnen maken.
Dat kan de CL niet vervangen. Denk alleen maar aan uitstraling. Verder is Fontein algemeen directeur en dus mede verantwoordelijk voor het technische beleid. Als hij die verantwoordelijkheid niet gepakt heeft, spreekt dat niet bepaald in zijn voordeel.
De rest is bijzaak zeg je... Ik zou je weleens willen horen als Ajax leuk presteert op het veld maar er buiten geen rode cent aan over houdt... Dan staat iedereen weer te gillen om een goede commerciele man.
Het is niet of dit of dat. Goede prestaties maken je commercieel interessanter.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 02, 2008 8:38 pm

Ik vind dit een moeilijke kwestie. Kennelijk fungeerde Fontein niet als AD, als the people manager (volgens het rapport Coronel c.s.).

Maar als je ziet dat hij kennelijk de deals met Aegon en Adidas sluit voor astronomische bedragen, gezien zijn achtergrond in China, dan was dat (financieel) fantastisch voor de club, geen speld tussen te krijgen. Dat moet ik een AD met een voetbalachtergrond nog maar eens zien doen. Ik zou Fontein gezien de in media weergegeven opvattingen wel proberen voor de club te behouden; zijn commerciele kennis lijkt Ajax wel te kunnen gebruiken; laat een ander dan maar het visitekaartje van onze club gaan spelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 8:39 pm

Bertje schreef:Wat is het nou? Is je uitlaten in de media nu wel positief of niet?
Fontein die z'n eigen projecten belicht. Prima.
Dat kan de CL niet vervangen. Denk alleen maar aan uitstraling. Verder is Fontein algemeen directeur en dus mede verantwoordelijk voor het technische beleid. Als hij die verantwoordelijkheid niet gepakt heeft, spreekt dat niet bepaald in zijn voordeel.
Technisch beleid ligt bij de Technisch DIRECTEUR toch? Hij is mede verantwoordelijk misschien, maar zou je van hem nou echt een oplossing willen? Verder mogen Fontein dankbaar zijn dat hij dit geld naar binnen hengelt, anders waren een paar jaar geleden achter feyenoord aan gegaan.

Het is niet of dit of dat. Goede prestaties maken je commercieel interessanter.
Dat laatste hebben we gezien in '95..... Commerciele blunder na blunder.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 8:42 pm

Ronald! schreef:In een normaal bedrijf spelen dergelijke korte termijn belangen net zo goed. Je bent bezorgd dat het voetbaltechnisch niet in op tijd in orde is komende zomer. Iets dat in handen is van van Geel en Cruijff en zometeen van Basten, niet Fontein.
Cruijff zit niet in de directie en Van Basten neemt beslissingen niet alleen, maar in samenspraak met een directie, dus moet er een directie met toekomst zitten.
Jazeker.
De samenwerking verliep totaal niet soepel, zie het rapport Coronel. Als reactie op de conclusies werd Fontein direct aangewezen als de zondebok en werd door Jaakke geprobeerd om nog voor het verschijnen van het rapport Fontein eruit te werken. De ontslagbrief was nota bene al geschreven.
Door wie werd hij als zondebok aangewezen? Volgens mij vooral door externe mensen. Daarnaast wilde de RvC (en dus niet alleen Jaakke) dat Fontein zijn functie zou opgeven. Dat is iets anders dan 'eruit werken' en niet meer dan een logisch gevolg aangezien Fontein in zijn functie niet goed functioneerde.
Vervolgens brengt Jaakke Fontein in diskrediet door de verantwoordelijkheid voor het binnenhalen van Aegon als een ´teameffort´ te bestempelen. Slop wordt vervolgens naar voren geschoven als spil in het web. Iets wat vervolgens door Aegon wordt tegengesproken.
Fontein maakt geen deel uit van teams? Verder verschuif je de discussie nu van Fontein naar Jaakke. Als de ene slecht presteert, betekent dat niet dat de andere het goed doet.
Dat betwijfel ik dus.
Leuk, die twijfels, maar je zou het gewoon kunnen opzoeken.
Bovendien: de organisaties die Jaakke aanhaalt zoals bijvoorbeeld de AFCA hebben hier niets mee te maken. Stemmingmakerij. Die machtstrijd zoals ik al eerder noemde.
Van stemmingmakerij naar machtstrijd. Gaat snel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 8:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vind dit een moeilijke kwestie. Kennelijk fungeerde Fontein niet als AD, als the people manager (volgens het rapport Coronel c.s.).

Maar als je ziet dat hij kennelijk de deals met Aegon en Adidas sluit voor astronomische bedragen, gezien zijn achtergrond in China, dan was dat (financieel) fantastisch voor de club, geen speld tussen te krijgen. Dat moet ik een AD met een voetbalachtergrond nog maar eens zien doen. Ik zou Fontein gezien de in media weergegeven opvattingen wel proberen voor de club te behouden; zijn commerciele kennis lijkt Ajax wel te kunnen gebruiken; laat een ander dan maar het visitekaartje van onze club gaan spelen.
Misschien háát iedereen hem. Dan is hij niet te handhaven.

Ik zou er geen oordeel over durven geven.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie