Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di sep 02, 2008 11:26 am

KJH verkopen voor 40 mio was prima geweest, maar om 5 voor 12. Aan dat soort paniekvoetbal moeten wij niet teveel meedoen. Tenzij wij direct om 2 voor 12 een uitstekende verdediger hadden kunnen kopen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

999

Bericht door 999 » di sep 02, 2008 11:26 am

LucaS schreef:Ajax moet altijd de CL halen inderdaad. Maar het is niet nodig om niet failliet te raken. Ajax is financieel nog steeds zeer gezond. Mooi dat Ajax niet gedwongen is te verkopen om te overleven.

Vwb de vervanging, zou het zo kunnen zijn dat Cvitanich dit jaar groeit naar het nivo om eerste spits te worden en Bodul naar het nivo om daarachter de reserve te zijn. Wellicht dat van der Wiel en/of Vermael/Vertonghen dusdanig groeien dat er volgend jaar helemaal geen basisspelers voor de verdediging nodig zijn. Ik zou nu nog niet durven voorspellen wat volgend jaar nodig is.
Chivanich moet nog groeien naar het nivo, dan blijft er maar 1 kwaliteits injectie over dan, en dat is Sjulimani .. al zou het zo maar kunnen dat hij ook moet groeien naar het nivo.Ik denk eerder dat men er weer een klein beetje zichzelf heeft overschat w.b.t het kunnen tranferen van KJH.Dat het scenario wat AJAX in hun hoofd had ( weer ) helemaal niet is uitgekomen, en dat telt ook voor de spelers die nu bijna gratis ( of met geld toe ) de deur uitlopen ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 02, 2008 11:28 am

Tja, we kunnen van alles denken. De feiten zijn dat van Basten al sinds half juli heeft aangegeven Huntelaar niet te willen verkopen én dat bij een zeer goed bod Ajax nee heeft gezgd. Dat zijn de feiten, al het andere is speculatie
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 02, 2008 11:30 am

Voor 40 miljoen had ik hem verkocht... Bied 10 miljoen op de laatste dag voor Douglas en die komt heus wel. Desnoods pik je De Guzman op bij Feyenoord voor een miljoen of 12... Hou je zat geld over.

En ook al zou je geen vervangers kunnen halen...40 miljoen! Dat is 2/3 van de begroting!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 02, 2008 11:34 am

LouisXIV & co schreef:KJH verkopen voor 40 mio was prima geweest, maar om 5 voor 12. Aan dat soort paniekvoetbal moeten wij niet teveel meedoen. Tenzij wij direct om 2 voor 12 een uitstekende verdediger hadden kunnen kopen.
Wat is dan paniekvoetbal? Misschien is het wel paniekvoetbal om een absurd hoog bod af te slaan omdat je bang bent dat je anders geen kampioen wordt?

Ik vind dit heel moeilijk te zeggen. De toekomst zal leren of Ajax hier goed aan heeft gedaan. Stel dat Ajax geen kampioen wordt of KJH raakt geblesseerd en ligt er het halve jaar uit, dan roepen we misschien dat we dat bod toch hadden moeten pakken.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di sep 02, 2008 11:35 am

LucaS schreef:Tja, we kunnen van alles denken. De feiten zijn dat van Basten al sinds half juli heeft aangegeven Huntelaar niet te willen verkopen én dat bij een zeer goed bod Ajax nee heeft gezgd. Dat zijn de feiten, al het andere is speculatie
Van Basten heeft pas de afgelopen week gezegt dat KJH niet meer verkocht gaat worden ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 02, 2008 11:36 am

Achteraf is het makkelijk roepen. Vorige jaren werd in ieder geval gevonden dat het laat verkopen van je beste speler schandalig was

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 02, 2008 11:37 am

Voetske schreef:
LucaS schreef:Tja, we kunnen van alles denken. De feiten zijn dat van Basten al sinds half juli heeft aangegeven Huntelaar niet te willen verkopen én dat bij een zeer goed bod Ajax nee heeft gezgd. Dat zijn de feiten, al het andere is speculatie
Van Basten heeft pas de afgelopen week gezegt dat KJH niet meer verkocht gaat worden ..
Volgens mij is er al in mei gezged dat er geen belangrijke spelers meer weg mochten na de eerste training. En volgens mij heeft van Basten dat in juli ook nog eens specifiek over Huntelaar verklaard

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 02, 2008 11:38 am

Nee, ik heb altijd gezegd dat het onverantwoord was om een extreem hoog bod te weigeren. Zoek maar terug. Ik heb dat gezegd in het geval van Zlatan en in het geval van Sneijder. Bovendien, en dat vind ik heel belangrijk, heb je te maken met de wens van de speler. Een speler die een unieke kans krijgt (zoals Sneijder vorig seizoen) mag je niet tegenhouden.

Natuurlijk roept een supporter in zijn emotie wel eens iets. Ik ook, daar heeft Thomas me terecht op gewezen. Dus houd ik het maar bij het bovenstaande. Het is lullig voor Ajax, maar soms raak je op een vervelend moment een speler kwijt.

Maar ik heb helemaal niet het idee dat KJH stond te springen om naar een van die twee clubs van gisteren te gaan. Misschien wilde hij niet eens.

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 02, 2008 11:41 am

Ajax van start,

Huntelaar blijft Huntelaar blijft definitief bij Ajax. Dat lijkt de belangrijkste conclusie na 11:00 vanmorgen. De nieuwe Ajax-trainer Marco van Basten is sindsdien gestart met de eerste training (live) van Ajax dit seizoen.

Het was ook Van Basten die in april instemde met de woorden van toenmalig technisch directeur Martin van Geel. "Op het moment dat het komende seizoen begint, mogen de key-players niet meer vertrekken", zei de td in Het Parool. "Het is een beslissing van Ajax, dus ook de nieuwe trainer Marco van Basten heeft een stem gehad in dit besluit."

Aanleiding voor dat besluit vormde het desastreuze begin van seizoen 2007/2008. Ryan Babel (Liverpool), Kenneth Perez (PSV) en Wesley Sneijder (Real Madrid) vertrokken toen vlak voor het verstrijken van de transferdeadline.

www.spitsnieuws.nl
DE LUTTE - In een gesprek tussen Ajax-trainer Marco van Basten en aanvoerder Klaas-Jan Huntelaar heeft de aanvaller laten weten veel zin te hebben in het komende seizoen bij Ajax. Dat zei Van Basten gistermiddag in De Lutte. De trainer van Ajax gaat er dan ook vanuit dat Huntelaar dit seizoen in Amsterdam blijft. Datzelfde zei Van Basten toen hij twee weken geleden voor het eerst op het trainingsveld stond, maar toen was hij nog niet met de topscorer in conclaaf geweest.

"Huntelaar heeft veel zin in het jaar bij Ajax," zei Van Basten stellig. En over de mogelijkheid dat Huntelaar nog deze zomer door een andere club wordt weggekocht, herhaalde de trainer zijn eerdere standpunt: "Als wij dat niet willen, wordt het voor hem wel heel moeilijk. Er zijn twee partijen voor nodig." Huntelaar heeft nog een contract tot 2010.

www.het parool.nl (26 juli 2008)
Laatst gewijzigd door LucaS op di sep 02, 2008 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Rooie

Bericht door Rooie » di sep 02, 2008 11:46 am

joey schreef:Maar ik heb helemaal niet het idee dat KJH stond te springen om naar een van die twee clubs van gisteren te gaan. Misschien wilde hij niet eens.
Dat zal zeker hebben meegespeeld. Man City wordt veel genoemd als geinteresseerde club, maar het zou me niet verbazen als er bijvoorbeeld een ploeg uit Rusland geinteresseerd was. Er zijn tegenwoordig veel landen waarvan de competitie niet interessant is, maar waar er wel enorm veel geld in omloop is (al dan niet legitiem).

999

Bericht door 999 » di sep 02, 2008 11:47 am

LucaS schreef:
Voetske schreef:
Volgens mij is er al in mei gezged dat er geen belangrijke spelers meer weg mochten na de eerste training. En volgens mij heeft van Basten dat in juli ook nog eens specifiek over Huntelaar verklaard
.. Liever niet meer weggaan heeft ie gezegt volgens mij.Maar dan nog, als van Basten daadwerkelijk heeft gezegt dat spelers na de eerste training niet meer weg MOGEN, dan snapt ie er niet veel van .. dan zal ie toch ook moeten leren dat hij dat toch iets genauceerde zal moeten zeggen .. zoals van Basten veel dingentjes nog moet leren .. maar afijn, daar heeft ie vier jaar de tijd voor ...
Laatst gewijzigd door 999 op di sep 02, 2008 11:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 02, 2008 11:48 am

En over de mogelijkheid dat Huntelaar nog deze zomer door een andere club wordt weggekocht, herhaalde de trainer zijn eerdere standpunt: "Als wij dat niet willen, wordt het voor hem wel heel moeilijk. Er zijn twee partijen voor nodig."
Voor de juiste prijs was hij wel degelijk te koop dus.

Je denkt toch niet serieus dat Ajax laten we zeggen Real Madrid de deur had gewezen, als het eind juli een geweldig bod had gedaan op Huntelaar? Waarom denk je dat Cvitanich is gekocht?

999

Bericht door 999 » di sep 02, 2008 11:49 am

joey schreef:
En over de mogelijkheid dat Huntelaar nog deze zomer door een andere club wordt weggekocht, herhaalde de trainer zijn eerdere standpunt: "Als wij dat niet willen, wordt het voor hem wel heel moeilijk. Er zijn twee partijen voor nodig."

Je denkt toch niet serieus dat Ajax laten we zeggen Real Madrid de deur had gewezen, als het eind juli een geweldig bod had gedaan op Huntelaar? Waarom denk je dat Cvitanich is gekocht?
Inderdaad .. iets klopt er weer niet ... zoals al die andere jaren ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 02, 2008 11:51 am

joey schreef:

Absoluut. Maar Real Madrid was dus niet geinteresseerd. Al werd er hier en daar beweerd van wel.

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 02, 2008 11:52 am

Volgens mij zegt van Basten "als wij niet willen, wordt het heel moeilijk"; dat betekent dus dat hij niet wil dat Huntelaar vertrekt, maar dat hij beseft dat er momenten zijn waarop je een speler niet kan tegenhouden. Niet moreel gezien, maar gewoon praktisch gezien. Hij was dus wel degelijk niet te koop (en er werd zeker niet met hem geleurd, zoals ik ook heb gelezen) én van basten laat zien heel goed in de gaten te hebeen dat clubs niet alles voor het zeggen hebben

Cvitanich is gekocht als backup voor Huntelaar zodat hij de tijd krijgt te wennen en naar het vereiste nivo te groeien

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 02, 2008 11:53 am

Misschien hebben ze bij Real Madrid geen kalender. Ze zijn eerst twee maanden achter Cristiano Ronaldo blijven aanlopen, toen bedachten ze dat ze Villa wilden halen en toen.... ging het licht uit. :aai.gif: :smallgrin.gif:

Maar dit ging over KJH.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 02, 2008 11:55 am

Precies. Het gaat over KJH en niet over Real. Real is niet gek.

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 02, 2008 11:57 am

Mwah, een beetje gek zijn ze daar wel. Van een club die Drenthe koopt voor 17 miljoen kun je alles verwachten. :smallgrin.gif:

Maar over KJH: is verkoop in de winterstop een optie?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 02, 2008 12:08 pm

Voetske schreef:Al zou het " maar " 30 miljoen zijn, dan is het voor AJAX nog steeds een ongelooflijk bedrag.Maar nogmaals, als ik het goed begrepen had volgends de commentaren op dit forum is Chivanich gehaald als vervanger voor KJH, eigenlijk gehaald om KJH te laten transferen.Houdt dit nu in dat MVB zich ook verkeken heeft op Chivanich ?.
Dat heb ik in ieder geval niet gezegd. Ajax wilde Cvitanich hoe dan ook hebben, volgens mij heb ik dat ten tijde van zijn transfer al snel aangegeven. Maar met het aantrekken van die jongen speelde Ajax indirect natuurlijk wel in op een eventueel vertrek van Huntelaar. Dat er nu om vijf voor twaalf een megabod komt en Ajax weigert betekent niet dat Ajax geen vertrouwen heeft in Cvitanich. Eerder dat men het seizoen niet in wil gaan met 1 centrumspits. Met dat geld was in ieder geval niets meer te doen geweest.

Die club van het megabod zal inderdaad wel Manchester City geweest zijn. Geen enkele subtopper heeft op dit moment zoveel centjes, denk ik.

generaal

Bericht door generaal » di sep 02, 2008 12:12 pm

Alsof Huntelaar ook maar een seconde na zou denken over Manchester City. Die wil naar een absolute topclub die structureel Champions League speelt.

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 02, 2008 12:12 pm

Juist, en omdat Ajax inspeelde op een vertrek van KJH, is het onzin om te stellen dat Ajax KJH niet wilde verkopen. Van Basten kan van alles roepen, maar de aankoop van Cvitanich duidt ergens anders op.

Van Cvitanich kun je niet verwachten dat hij meteen het niveau van KJH haalt. Dat is niet eerlijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 02, 2008 12:14 pm

Eens, wat dat laatste betreft.

Ajax hield rekening met een vertrek, maar wilde het seizoen niet in met 1 centrumspits. Dat geld hadden ze heus wel gepakt als Man City een week geleden met zo'n bod was gekomen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 02, 2008 12:20 pm

Thomas schreef: Dat geld hadden ze heus wel gepakt als Man City een week geleden met zo'n bod was gekomen.
Of Real. :smallgrin.gif:

Het is heel verleidelijk om dat geld te pakken. Er spreekt lef uit om dat niet te doen. Ik had het wel gedaan, denk ik. :blush.gif:

generaal

Bericht door generaal » di sep 02, 2008 12:21 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef: Dat geld hadden ze heus wel gepakt als Man City een week geleden met zo'n bod was gekomen.
Of Real. :smallgrin.gif:

Het is heel verleidelijk om dat geld te pakken. Er spreekt lef uit om dat niet te doen. Ik had het wel gedaan, denk ik. :blush.gif:
Volgend jaar krijg je er zelfs geen 15 miljoen euro meer voor (1-jarig contract). Als Ajax dan geen kampioen is geworden, slaan alle media Van Basten om de oren met het enorme bod van afgelopen zomer.

Gesloten