Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door InnerHarbour » do aug 14, 2014 7:01 am

Zou mooi zijn, bleek niet de juiste spits voor Ajax. Ik wens hem veel succes daar in GB.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Demosthenes » do aug 14, 2014 10:05 am

InnerHarbour schreef:Zou mooi zijn, bleek niet de juiste spits voor Ajax. Ik wens hem veel succes daar in GB.
Volgens AS klopt het bericht niet, de zaakwaarnemer weet weer van niets: http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... koord.html
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » do aug 14, 2014 11:38 am

Ik heb niet het idee dat Kolbeinn en zijn broertje erg gecharmeerd zijn van QPR. Dat gaat 'm niet worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Duke » do aug 28, 2014 6:48 pm

Hij blijft bij Ajax en er komt dus geen nieuwe spits, aldus FdB.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Demosthenes » do aug 28, 2014 7:44 pm

Dan zal hij, om opgesteld te worden, toch moeten bijtekenen, dat is toch het beleid?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » do aug 28, 2014 9:31 pm

Hmm, ik kan niet zeggen dat ik heel enthousiast raak van dit bericht. Hopelijk weet Zivkovic of Milik snel te overtuigen. Want het is allemaal toch wel een beetje armoedig op het moment.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door brigade zuid » do aug 28, 2014 9:43 pm

Nu zullen we nooit weten wat het plan B was na Eto'o, als dat plan B er al was.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Duke » do aug 28, 2014 9:52 pm

En wat zou er gebeurd zijn als Eto'o wél voor Ajax gekozen had?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » do aug 28, 2014 9:55 pm

Dan hadden we er vier. Ach, de zaterdag afdeling speelt tegenwoordig ook topklasse. Daar hadden we ook nog wel een spits kunnen opstellen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Iniesta » do aug 28, 2014 9:58 pm

Aangezien eto nooit een echt plan was, is plan B gewoon plan A,

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 29, 2014 4:37 am

Telesport
Enthousiaste trainer: ’Wij vinden hem de beste spits’

AJAX BINDT SIGTHORSSON EXTRA JAAR


AMSTERDAM/MONTE CARLO – Vijf minuten voor de loting van de Champions League kreeg Marc Overmars een sms’sje van Andri Sigthorsson: ’Kolbeinn blijft bij Ajax’. Het was het resultaat van het gesprek dat de directeur voetbalzaken eergisteren in Amsterdam met de broer én zaakwaarnemer van de spits voerde.

Nadat er een streep door de naam van de treuzelende Samuel Eto’o was gezet, lieten Frank de Boer en Overmars een waslijst aan aanvallers de revue passeren, maar kwamen zij erachter dat Sigthorsson zo slecht nog niet is. „Wij vinden hem de beste spits voor Ajax”, aldus De Boer, die Overmars snel zag handelen. „Het contract van Sigthorsson tot de zomer van 2015 is met één jaar werd verlengd”, aldus de directeur.

Nadat het lot Ajax aan FC Barcelona, Paris Saint-Germain en APOEL Nicosia had gekoppeld, bestreed De Boer dat Ajax Sigthorsson eerder dit prille seizoen had afgeserveerd. „Hij mocht weg, omdat hij nog maar een contract voor één seizoen had”, wees hij op het beleid van de Amsterdamse club. Het siert Overmars en De Boer dat zij zich – ondanks tientallen miljoenen euro’s op de bank – niet laten leiden door emoties. Iedereen kan spitsen bedenken die Ajax sterker maken, maar daarvoor moeten vaak transfersommen van 10 miljoen euro of meer én een salaris van ver boven het Ajax-plafond worden betaald. „Om je echt te versterken heb je een Champions League-spits nodig. En dat is onmogelijk te betalen”, aldus De Boer die daarom het initiatief steunde om Samuel Eto’o aan te trekken. In de betaalbare vijver daaronder wil Ajax niet vissen. „Omdat het risico van een vertrek van Kolbeinn bestond, zochten we naar een andere spits. Maar steeds was er de twijfel of hij daadwerkelijk beter was dan Sigthorsson. Met het naderen van 1 september werd het benauwder, voor hem en voor ons.”

In het gesprek tussen Andri Sigthorsson en Overmars dat een dag later dan gepland plaatshad, omdat de IJslander – wegens een vulkaan die op uitbarsten stond – niet vanuit Reykjavik kon vertrekken, gooide Sigthorsson zelf het balletje op om te blijven. „Dat heeft hij zelf aangegeven”, aldus De Boer, die wist dat Overmars in dat geval graag met één jaar wilde verlengen. „Kolbeinn heeft een heel goed signaal afgegeven door te willen bijtekenen”, aldus Overmars. „Hij is nu superfit en brandt van ambitie om zijn ware gezicht te laten zien. Hoewel hij vooral afgelopen seizoen veel belangrijke doelpunten heeft gemaakt (tegen onder meer Feyenoord (3), PSV, FC Twente en Vitesse, red.) heeft hij door alle blessures nooit zijn echte kwaliteiten kunnen tonen. Ik heb er een heel goed gevoel over dat dit zijn jaar gaat worden.”

Ook De Boer is hoopvol. „Kolbeinn heeft twee duels heel goed gespeeld. We vinden dat hij op dit moment zo speelt als we willen. Als een echte Ajax-spits.”

• Mitchell Dijks heeft een tweejarig contract bij Willem II getekend. Ajax liet de linksback transfervrij gaan, maar bedong een hoog percentage bij doorverkoop.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Baseman » vr aug 29, 2014 6:59 am

Maar liefst iets van 95 miljoen hebben, maar alsnog doorgaan met de spits die moest/mocht vertrekken?
Soms begrijp ik heel weinig van het transferbeleid van Ajax.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » vr aug 29, 2014 7:06 am

Hahahahahaha ik word gek..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » vr aug 29, 2014 7:11 am

Logisch gevolg van de beslissing om te blijven. Als hij dan toch in Amsterdam blijft kan ik hier wel mee leven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Duke » vr aug 29, 2014 7:48 am

Baseman schreef:Maar liefst iets van 95 miljoen hebben, maar alsnog doorgaan met de spits die moest/mocht vertrekken?
Soms begrijp ik heel weinig van het transferbeleid van Ajax.
Dan ben je niet de enige.
Nadat er een streep door de naam van de treuzelende Samuel Eto’o was gezet, lieten Frank de Boer en Overmars een waslijst aan aanvallers de revue passeren, maar kwamen zij erachter dat Sigthorsson zo slecht nog niet is. „Wij vinden hem de beste spits voor Ajax”, aldus De Boer, die Overmars snel zag handelen.
:excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » vr aug 29, 2014 7:56 am

Even voor de duidelijkheid. Ik ben ook niet blij met de ontwikkeling en had veel liever gezien dat we eindelijk weer eens een goed aanspeelpunt hadden die er ook gewoon 20 maakt. Maar als hij dan toch blijft is een contractverlenging van 1 jaar wel logisch.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Jinne » vr aug 29, 2014 8:44 am

Gedver. Wat een bagger nieuws. Benieuwd wat voor lijstje Frank en Marc dan hadden. Niveau Samaras en minder. :blackcat.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » vr aug 29, 2014 9:01 am

Waarom niet die spits van Co?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Alexander » vr aug 29, 2014 9:34 am

Pff, wat een slecht nieuws dit zeg. Ik was net zo blij dat die gozer zou vertrekken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door peter » vr aug 29, 2014 9:53 am

zeux schreef:Waarom niet die spits van Co?
Kan me daar wel wat bij voorstellen. Is bijna 29, verdient 1.5 miljoen bij Salzburg en moet ongeveer 6.5 miljoen kosten. Nu zullen ze die jongen vast op een lijstje hebben, maar blijkbaar is men dus ook weer niet zo overtuigd van 'm.

Zat er aan te komen. Moet wel zeggen dat Sigi het ietsje beter doet in vergelijk met vorig jaar, voetballend gezien.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » vr aug 29, 2014 10:02 am

peter schreef:
zeux schreef:Waarom niet die spits van Co?
Kan me daar wel wat bij voorstellen. Is bijna 29, verdient 1.5 miljoen bij Salzburg en moet ongeveer 6.5 miljoen kosten. Nu zullen ze die jongen vast op een lijstje hebben, maar blijkbaar is men dus ook weer niet zo overtuigd van 'm.
Dat laatste zou goed kunnen.

Het eerste zou wel zorgwekkend zijn.
Prijs zou met ons vermogen en alle weer gegarandeerde inkomsten geen probleem moeten zijn. Leeftijd: mooi toch ervaring? Kun je nog zeker twee jaar uit halen, tegen die tijd zijn de jonge gasten 'opgegroeid'.

Blijft over het salaris. Is 1,5 te hoog? Of is een plafond van1 te laag? Dat wordt een hamvraag. Plafond is al weer 4 jaar oud. Als je zo niet marktconform meer bent (of wilt zijn) zeg je inderdaad aankopen vaarwel en wordt je louter opleidingsploeg. In Europa raak je echter verder geïsoleerd, want afstand tot de rest wordt steeds groter. Op een gegeven moment heb je een context waarin talenten niet meer tot wasdom kunnen komen. Neerwaartse spiraal wat mij betreft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2014 11:14 am

Ze willen iemand voor 'short term', omdat ze in Zivkovic de spits voor de toekomst zien. Een seizoen erbij is 'short term'.

Tevens vond ik Sig tegen AZ en psv goed spelen. Zó onbegrijpelijk vind ik Ajax' verhaal dus niet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » vr aug 29, 2014 11:28 am

wimpey schreef:Ze willen iemand voor 'short term', omdat ze in Zivkovic de spits voor de toekomst zien. Een seizoen erbij is 'short term'.

Tevens vond ik Sig tegen AZ en psv goed spelen. Zó onbegrijpelijk vind ik Ajax' verhaal dus niet.
Soriano kan toch ook 'short term' zijn. Twee jaar lijkt mij niet onoverkomelijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » vr aug 29, 2014 11:35 am

Hoe hoog is jouw plafond thuis, Zeux? Je lijkt geobsedeerd door plafonds. :smallgrin.gif:

Ajax betaalt voor Nederlandse begrippen top en wil best inventief zijn als het zo uitkomt. Dat hebben we met Eto'o gezien. Ik zou me niet te veel voorstellen van wat een paar ton extra kan doen.
Ajax moet beter scouten, dat lijkt me duidelijk. De lat ligt te laag.

Sigthorsson onze beste spits, dat is pijnlijk. :blush.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » vr aug 29, 2014 11:35 am

Soriano heeft ook verdomd mooie stats bij Salzburg.

106 wedstrijden competitie - 96 goals, 37 assists
7 wedstrijden CL - 3 goals, 1 assist
11 wedstrijden EL - 11 goals, 5 assists

bron
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie