Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Arwin

Bericht door Arwin » do mei 17, 2007 10:02 am

Niettemin kan ik me goed voorstellen als Barcelona die spelers echt goed gescout hadden, dat ze zowel Sneijder als Huntelaar echt niet goed genoeg vinden voor Barcelona. Om over de rest van de selectie maar te zwijgen.

gaizka

Bericht door gaizka » do mei 17, 2007 12:11 pm

Arwin schreef:Niettemin kan ik me goed voorstellen als Barcelona die spelers echt goed gescout hadden, dat ze zowel Sneijder als Huntelaar echt niet goed genoeg vinden voor Barcelona. Om over de rest van de selectie maar te zwijgen.
Daarvoor hoef je niet goed te scouten. Huntelaar staat niet bekend om zijn goede meevoetballen en dat moet de spits van Barcelona wel goed kunnen. Sneijder is mi wel goed genoeg, echter heeft Barcelona al genoeg goede middenvelders.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 12:12 pm

Ik vind Huntelaar beter in de passing dan Eto'o.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 17, 2007 12:20 pm

Arwin schreef:Niettemin kan ik me goed voorstellen als Barcelona die spelers echt goed gescout hadden, dat ze zowel Sneijder als Huntelaar echt niet goed genoeg vinden voor Barcelona. Om over de rest van de selectie maar te zwijgen.
Dat ze beiden op dit moment niet in het huidige Barcelona passen wil niet zeggen dat ze de kwaliteiten er niet voor hebben. Ik ben van mening dat zowel KJH als Sneijder van topkwaliteit zijn.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mei 17, 2007 12:49 pm

Bertje schreef:Ik vind Huntelaar beter in de passing dan Eto'o.

Ja en? Wat wil je daarmee beweren?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 12:53 pm

Dat het er maar net vanaf hangt wat je onder meevoetballen verstaat.

Om op Dominee in te gaan: ik vind Sneijder en Huntelaar allebei goed genoeg voor de top. Ze hebben de klasse om op het hoogste niveay mee te draaien en zelfs belangrijk te zijn, maar ze horen natuurlijk (nog) niet bij de absolute top. Tenminste, als je onder de absolute top het niveau Ronaldinho, Eto'o, Deco en Messi (om de topspelers van Barcelona te noemen) verstaat. Huntelaar en Sneijder zijn (nog) niet van het niveau van spelers als Van Nistelrooy en Lampard, die ook op hun positie spelen, maar ze zijn zeker goed genoeg voor Barcelona, want ze kunnen mee op ieder niveau.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 3:16 pm

Maar Eto'o heeft vanwege z'n snelheid, explosiviteit, kracht en beweeglijkheid een beter en sneller combinatievermogen. Dat vindt men belangrijker bij Barcelona, denk ik.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 17, 2007 3:22 pm

Eto'o hoeft niet te pasen... met spelers als Ronaldinho, Messi, Xavi en Deco krijgt hij genoeg assists, en hij is gewoon de beste afmaker.
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 3:35 pm

Lerby: Sneijder wil absoluut naar Valencia

17 mei 2007

Als het aan Wesley Sneijder ligt, speelt hij volgend seizoen voor Valencia. Zijn zaakwaarnemer Søren Lerby laat op de website DeWedstrijden.tv weten dat de Ajacied hoopt dat beide partijen tot een akkoord komen. "Voor Wesley Sneijder geldt slechts één club", aldus Lerby in een reactie. "En dat is Valencia."

Volgens de belangenbehartiger wil zijn cliënt dolgraag de overstap naar Spanje maken. "Hij heeft zijn zinnen gezet op een transfer. Valencia is zijn eerste optie. Hij hoopt dan ook dat beide partijen eruit gaan komen." De 22-jarige Sneijder, die in Amsterdam nog een contract heeft tot medio 2009, moet ongeveer vijftien miljoen euro opleveren.

Technisch directeur Martin van Geel van Ajax liet weten dat Valencia zich al wel officieel gemeld heeft voor Sneijder, maar dat er nog geen sprake is van een akkoord.
Ajax Online

Dit is wel heel stellig, zeg. Ik mag hopen dat hij dit niet zo gezegd heef.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 17, 2007 3:36 pm

Oud nieuws.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 3:49 pm

Thomas schreef:
Maar Eto'o heeft vanwege z'n snelheid, explosiviteit, kracht en beweeglijkheid een beter en sneller combinatievermogen. Dat vindt men belangrijker bij Barcelona, denk ik.
Eto'o kan combineren, ja, maar hij is belangrijk om zijn beweeglijkheid, scorend vermogen en versnelling.

Eto'o staat er bij Barcelona voor de doelpunten. Daarnaast doet hij ook veel voor team hoor, want hij maakt veel meters en trekt veel ruimtes, waar anderen van profiteren, maar hij speelt niet bij Barcelona om zijn combinatievermogen. Ja, Rijkaard probeert hem soms op die manier te laten spelen, maar dat gaat dan ook vrijwel altijd fout.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 3:53 pm

Z'n beweeglijkheid is inderdaad ontzettend belangrijk voor Barcelona. Dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Is natuurlijk ook een punt waarop Eto'o veel beter is dan Huntelaar.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 17, 2007 9:24 pm

on topic:

Ik hoop wel dat Ajax zich niet weer dezelfde ellende op de hals haalt als met bijvoorbeeld Zlatan; 1 dag voor het verstrijken van de transferdeadline Sneijder te verkopen, bepaald niet voor de hoofdprijs en onder onduidelijke finaciele condities, en geen capabele vervanger (meer) kunnen aantrekken. Dat gevaar doet hier natuurlijk wel op, al is het nog vroeg en hebben we nog 3 maanden. Sneijder is in de volgende zomer immers transfervrij en wilde, zo begreep ik althans, niet bijtekenen ondanks een sterk verbeterde aanbieding dan zijn huidige contract. De verkoop moét, vanuit de gedachte dat Ajax wil cashen, deze zomer plaatsvinden. Kortom: we gaan nu ontdekken wat MvG écht kan!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 9:27 pm

Sneijder is volgende zomer niet transfervrij, maar pas in de zomer van 2009.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 17, 2007 9:31 pm

Maar dan is ie volgend zomer wel minder waard, nu dus verkopen!

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 17, 2007 9:33 pm

Ideale situatie voor Ajax dus. We verkopen hem alleen als we echt een goed bedrag krijgen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 17, 2007 9:43 pm

AD:
Sneijder klaar voor Valencia
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Als het aan Wesley Sneijder ligt, wordt zijn overstap naar Valencia zo snel mogelijk afgerond. De Ajacied heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar de Spaanse topclub.
+ afbeelding vergroten Wesley Sneijder. FOTO PIM RAS
,,Ik verwacht en hoop dat de clubs er snel uitkomen,’’ zegt Sneijder. ,,Zelf ben ik er al een tijdje uit. Valencia is een heel mooie club in een mooie competitie. Daar wil ik graag spelen. Ik denk dat ik klaar ben voor de stap, zowel sportief als gevoelsmatig. Het is nu afwachten tot de clubs eruit zijn.’’

De Ajacied rekent nog voor het eind van de play-offs op een definitief akkoord. ,,Ik denk dat het binnen twee of drie dagen wel rond is, maar dat is niet aan mij. Ik hoor het vanzelf. De wedstrijden met Ajax tegen AZ zijn nu het belangrijkst, daar wil ik me optimaal op kunnen concentreren.’’ Gisteren stapte Sneijder wat eerder van het trainingsveld naast de Arena, met lichte liesklachten. ,,Uit voorzorg,’’ aldus de voetballer. ,,Ik kan zondag gewoon spelen.’’

Volgens Martin van Geel is het al een aantal dagen stil vanuit Spanje. ,,Sinds het tweede bod van een tijdje terug heb ik niks meer gehoord van Valencia,’’ aldus de technisch directeur van Ajax. ,,Het zou best kunnen dat ze zich binnenkort weer melden, maar voorlopig is het nog rustig.’’ Valencia hoopt nog deze week de volgende stap te zetten. Een delegatie van de Spaanse club meldt zich één dezer dagen in Amsterdam, om het gat met Ajax op korte termijn te overbruggen. In eerste instantie kwamen de onderhandelingen moeizaam op gang, omdat de Amsterdammers weigerden het openingsbod van Valencia serieus te nemen. Technisch directeur Amedeo Carboni bereidt nu een bod voor dat wél bespreekbaar is voor Ajax.

De verwachting is dat Ajax en Valencia uitkomen op een bedrag tussen de twaalf en de vijftien miljoen euro. Een zak geld die de Amsterdamse club goed kan gebruiken, nadat het dit seizoen de Champions League misliep en een verlies leed van zo’n zes miljoen euro. Het liefst zou Ajax de middenvelder langer aan zich binden, maar de club beseft ook dat een speler die weg wil, normaal gesproken niet te houden is.

Valencia is al een tijdje op zoek naar een creatieve middenvelder. Jarenlang vervulde Pablo Aimar die rol in stadion Mestalla, maar de Argentijn vertrok afgelopen zomer naar Real Zaragoza. Trainer Quique Sánchez Flores ziet in Sneijder de ideale verbindingsspeler tussen middenveld en aanval. Bij Ajax maakte de Utrechter dit seizoen grote indruk in die rol, zeker nadat Edgar Davids na de winterstop in zijn rug kwam te spelen.

Sneijder werd verkozen tot Ajacied van het Jaar en scoorde achttien keer in dertig competitiewedstrijden. Zijn prestaties wekten de interesse van diverse internationale topclubs, waaronder Bayern München en FC Barcelona, maar Valencia is het meest concreet. ,,Ik heb altijd gezegd dat het gevoel goed moet zijn,’’ zei de Ajacied in februari al in deze krant. ,,Vorig jaar had ik dat nog helemaal niet, maar dit seizoen merk ik dat ik steeds constanter word. Nu ben ik klaar voor de volgende stap, zo voel ik dat.’’

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 17, 2007 9:47 pm

Het lijkt me vrij duidelijk dat het Valencia gaat worden.
De verwachting is dat Ajax en Valencia uitkomen op een bedrag tussen de twaalf en de vijftien miljoen euro.
pff.. wel iets meer naar de 15 dan de 12 dan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 17, 2007 9:50 pm

Allebei veel.

Interessanter vind ik wat Ajax met dat geld gaat doen. Dat Sneijder vertrekt is nu wel duidelijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 9:57 pm

Alles minder dan 15 miljoen zou me echt fors tegenvallen. Hopelijk doet Ajax eindelijk iets goeds met het geld. Tot nu toe kan ik goed mee in de gedachtegang van een aantal koopjes zoeken en verder investeren in een stuk of 3 duurdere spelers met het geld van Sneijder. Ik denk dat dat is waar Ajax heen wil.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 17, 2007 10:01 pm

Wel raar dat Sneijder zegt dat hij er al uit is. Dan moet Ajax toestemming hebben gegeven, anders overtreed Valencia de regels!

Arwin

Bericht door Arwin » do mei 17, 2007 10:06 pm

Ajaciedjuh schreef:Wel raar dat Sneijder zegt dat hij er al uit is. Dan moet Ajax toestemming hebben gegeven, anders overtreed Valencia de regels!
Hij hoeft niet te bedoelen dat hij er uit is in de vorm van een contract getekend, maar kan gewoon bedoelen dat hij er voor zichzelf uit is wat hij wil gaan doen. En dat bedoelt hij uiteraard.

999

Bericht door 999 » do mei 17, 2007 10:11 pm

En nu maar hopen dat ie niet met z'n gedachte al in Spanje zit ... Afijn, AJAX kiest voor het geld.Dat worden dus weer een stuk of 3 breedte aankopen die kwalitatief minder zijn dan de speler die vertrekt.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 17, 2007 10:13 pm

Arwin schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wel raar dat Sneijder zegt dat hij er al uit is. Dan moet Ajax toestemming hebben gegeven, anders overtreed Valencia de regels!
Hij hoeft niet te bedoelen dat hij er uit is in de vorm van een contract getekend, maar kan gewoon bedoelen dat hij er voor zichzelf uit is wat hij wil gaan doen. En dat bedoelt hij uiteraard.
Uiteraard bedoeld hij dat :biggrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 17, 2007 10:35 pm

Voetske schreef:En nu maar hopen dat ie niet met z'n gedachte al in Spanje zit ...
Moet zeggen dat Sneijder er stond tegen Heerenveen.

15 miljoen is een smak geld voor een middenvelder uit de Nederlandse competitie. Is er ooit meer betaald?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie