Edgar Davids

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di feb 26, 2008 7:00 pm

Patje K. wordt ongetwijfeld stamgast en beste klant!! :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 28, 2008 10:40 am

Ajax gunt Edgar Davids bedenktijd

AMSTERDAM - Ajax gunt Edgar Davids de tijd om na te denken over het moment van zijn afscheid. Zo veel werd duidelijk na een gesprek dat de middenvelder gisteren had met technisch directeur Martin van Geel.

Davids. FOTO PRO SHOTS
,,We hebben een kop koffie gedronken met elkaar, daarin heb ik gevraagd hoe hij zijn nabije toekomst ziet. Edgar weet het nog niet precies. Hij overweegt een afscheid, maar twijfelt. Hij gaat er op zijn gemak over nadenken en gelijk heeft hij,’’ aldus Van Geel. ,,We hebben hem als club daarbij geen termijn gesteld. Een speler van zijn status verdient respect én tijd bij belangrijke beslissingen. Hij zal het ons ongetwijfeld tijdig laten horen of hij stopt of niet.’’

Het contract van de middenvelder loopt na dit seizoen af. In het afgelopen weekeinde liet hij zich ontvallen na te denken over een punt achter zijn carrière. Het ligt voor de hand dat op de eerste plaats zijn fysieke gesteldheid doorslaggevend zal zijn.

Daarnaast zal ook de komst van de nieuwe technische staf onder leiding van Marco van Basten een rol van betekenis spelen. Davids werd door de bondscoach niet meer opgeroepen voor het Nederlands elftal en één van zijn minder serieus bedoelde argumentaties daarbij - ‘Ik roep Jan Wouters toch ook niet op’ – viel slecht bij Davids. Het is echter de vraag of Van Basten als clubtrainer eveneens geen beroep op Davids wil doen. Rond de jaarwisseling kwam de bondscoach nog eens terug op zijn door Davids bekritiseerde uitspraak. ,,Ik heb die vergelijking met Wouters gemaakt,’’ zei Van Basten toen. ,,Maar dat deed ik nadat er vijf keer naar hetzelfde was gevraagd door verslaggevers. Uit balorigheid maakte ik toen die opmerking, ontstaan uit chagrijn naar die verslaggevers en niet naar de speler. Ik vind het vervelend als ik Edgar daarmee gekwetst heb.’’

Intern is het bij Ajax sinds het afgelopen weekeinde opvallend rustig gebleven. Het rapport dat in opdracht van de ledenraad is geproduceerd en dat veel stof deed opwaaien, wordt steeds minder onderwerp van gesprek. De directie doet zijn voordeel met de aanbevelingen, maar verder gebeurt er weinig.

De Raad van Commissarissen van Ajax interpreteerde het rapport onder meer als opdracht om algemeen directeur Maarten Fontein te ontslaan. Er werd daarover ook een gesprek gevoerd met hem. Maar sinds de ledenvergadering van vorige week, waarin het clubbestuur onder leiding van voorzitter John Jaakke, dezelfde voorzitter als van de RvC, demissionair werd verklaard, is het stil. Op het kantoor van Ajax wordt aangenomen dat Jaakke zich niet meer in de positie voelt om willekeurig welke werknemer te ontslaan. Men wacht op het aftreden van het bestuur en het aantreden van de nieuwe mensen in de komende zomer.
AD

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 28, 2008 3:41 pm

Goede zaak dat Van Basten terugkomt op die uitspraak over Davids. Ik vond dat destijds echt nergens op slaan.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do feb 28, 2008 6:20 pm

Als ik Ajax was zou ik er alleen voor zorgen dat het ook echt Davids beslissing is om Stam debacles te voorkomen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 10, 2008 9:42 pm

Davids vertrekt, Harm. Dat is een publiek geheim.
Davids gaat de strijd aan


THOMAS RIJSMAN



AMSTERDAM - De belangen zijn bekend: om kans te houden op het kampioenschap moet Ajax morgen winnen van PSV.

Hij is realistisch omdat het niet anders kan. Hij is strijdvaardig omdat hij dat altijd is. En hij is respectvol omdat hij donderdag op televisie PSV nog zag winnen van Tottenham Hotspur. Edgar Davids vat zijn gemoed in de aanloop naar de wedstrijd morgen in Eindhoven in drie zinnen samen: ''De druk ligt bij ons. PSV is de kampioen. Wij zijn de uitdagers.''

De aanvoerder is zeker van een basisplaats, omdat Rasmus Lindgren nog steeds geblesseerd is aan zijn hamstring.

Davids krijgt daarmee de kans om zich te revancheren voor de eerste wedstrijd tegen PSV. Anderhalve maand geleden kreeg hij in de laatste minuut een rode kaart voor een onbesuisde tackle op de benen van Jefferson Farfán, nadat hij een minuut eerder ook al vol doorhaalde op het onderstel van Edison Méndez. ''Maar diezelfde speler zie ik donderdag een speler van Tottenham Hotspur uit het veld trappen. Dus waar hebben we het over?''

Toch bestaan er sindsdien twijfels over de middenvelder die moeite heeft om weer het niveau te halen van voor zijn gebroken scheenbeen. Die blessure hield hem tot de winterstop aan de kant.

Bij zijn presentatie als nieuwe trainer van Ajax deze week, plaatste ook Marco van Basten enkele vraagtekens bij de toekomst van Davids. ''Als hij net zo'n goede tweede helft van het seizoen speelt als vorig jaar, is hij welkom. Maar hij heeft een zware blessure gehad en hij is al op leeftijd. Hij moet aantonen dat hij een versterking is voor Ajax.''

De vraag is wat een speler als Davids nog te bewijzen heeft. Hij vernam de boodschap van Van Basten via de media en reageerde gisteren schouderophalend. ''Ik heb geen behoefte om daar op te reageren. Ik hou me bezig met het heden,'' aldus Davids, die recentelijk aangaf dat hij wel eens bezig kan zijn aan zijn laatste seizoen.

Onder Adrie Koster is Davids nog aanvoerder. ''Hij behoort tot een select groepje spelers met wie ik in de aanloop naar een wedstrijd overleg pleeg,'' aldus Koster.

In Eindhoven kiest Ajax voor een vertrouwd aanvallend concept met Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suárez waarschijnlijk als spitsenduo. ''Wij moeten van onszelf uitgaan, willen we winnen. Het maakt niet uit hoe PSV speelt,'' aldus Koster die nadrukkelijk genoemd wordt als assistent-trainer bij PSV volgend seizoen. ''Daar hou ik geen dubbel gevoel aan over. Ik ben nu bezig met Ajax.''

Tot genoegen van Davids houdt Koster zich rustig nu Ajax per se moet winnen om nog kans te maken op de titel. ''Er zijn trainers die zich heel anders gaan gedragen in zo'n situatie. Dat is niet goed. De belangen zijn bekend.''

© Het Parool, 08-03-2008

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mar 10, 2008 9:50 pm

Davids in de basis :band.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 10, 2008 9:54 pm

Let op: artikel is engszins gedateerd.

Tzt is Lindgren wel weer fit. Al verwacht ik sowieso dat Davids start. :band.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 17, 2008 11:39 am

Adriaanse haalt Davids naar Salzburg’
Geschreven op maandag, 17 maart om 08:56

Volgens diverse Oostenrijkse media maakt Edgar Davids komende zomer mogelijk de overstap naar Red Bull Salzburg. De aanstelling van Co Adriaanse, die komend seizoen als opvolger van Giovanni Trapattoni aan de slag gaat, is hier naar verluidt debet aan.

Davids (35) lijkt bezig aan zijn laatste seizoen in het betaald voetbal. De middenvelder van Ajax liet eerder dit seizoen doorschemeren dat hij twijfelt aan het voorzetten van zijn carrière. Dat lijkt te maken te hebben met zijn fysieke gesteldheid.

Ook de komst van Marco van Basten zou hem inspireren tot een mogelijk vertrek. De huidige bondscoach van het Nederlands elftal deed geen beroep meer op de 74-voudig international.

Salzburg is de regerend kampioen van Oostenrijk en was op zoek naar een nieuwe coach voor het komende seizoen, nadat Trapattoni had aangegeven aan de slag te gaan als bondscoach van het Ierse nationale elftal. De Nederlander tekende voor één jaa

www.voetbalzone.nl
Onwaarschijnlijk, maar ik plaats het toch maar even.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 11:43 am

Hahaha, hier geloof ik geen bal van. Wat moet Edje in Oostenrijk? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma mar 17, 2008 11:43 am

Nee, ik zie nou ook niet zo gauw een match, zeker niet met de huidige Davids. Aan de andere kant: Red Bull geeft je vleugels! Kans is dus groot dat Edje daar in Oostenrijk er nog als een dolle in kan vliegen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 11:51 am

Denk dat Edgar eerder naar de VS gaat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma mar 17, 2008 11:52 am

Daar hebben ze ook een Red Bull ja. En anders kan hij nog gaan stofzuigen voor Beckham.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 11:57 am

Estelle kan ook best een schoonmaker gebruiken. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 17, 2008 1:34 pm

joey schreef:Hahaha, hier geloof ik geen bal van. Wat moet Edje in Oostenrijk? :smallgrin.gif:
Cashen?

De Davids van dit moment ga ik niet missen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mar 17, 2008 5:46 pm

Cashen in Oostenrijk? Zie ik hem eerder naar Qatar of achter Gullit aan naar Amerika.. Edje naar Oostenrijk, zou hetzelfde zijn als ie met Dick Advocaat naar een nietszeggende club in Rusland gaat ofzo. Een beetje raar verhaal dat niet gerijmd kan worden..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 17, 2008 5:57 pm

Zowel in Oostenrijk bij Red Bull als in Rusland bij Zenit valt er anders zeer behoorlijk te cashen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2008 4:19 pm

Stopt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 4:19 pm

Was te verwachten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 20, 2008 5:22 pm

Ik had niet verwacht dat hij helemaal zou stoppen. Ik zie nog steeds erg veel drive bij Davids. En hoewel ik hem nog altijd zichtbaar trager vind sinds z'n blessure kan hij nog altijd prima mee bij Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2008 5:35 pm

Davids weg, Heitinga weg. Tel daarbij op de minstens vier directe versterkingen die we nodig hebben en het moge duidelijk zijn dat we ons de komende weken kunnen verwachten aan de nodige transfers.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 20, 2008 5:37 pm

Davids wordt intern met Lindgren opgevangen, denk ik zo. Alleen voor de centrale positie zal wat aangetrokken worden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 5:40 pm

Leeft v. Geel eigenlijk nog?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo apr 20, 2008 5:41 pm

Wie? :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo apr 20, 2008 5:50 pm

Jöhnk schreef:Davids weg, Heitinga weg. Tel daarbij op de minstens vier directe versterkingen die we nodig hebben en het moge duidelijk zijn dat we ons de komende weken kunnen verwachten aan de nodige transfers.
Wacht dacht je van de vervanger voor Huntelaar? Die blijft echt niet nog een jaar.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo apr 20, 2008 6:22 pm

Jöhnk schreef:Davids weg, Heitinga weg. Tel daarbij op de minstens vier directe versterkingen die we nodig hebben en het moge duidelijk zijn dat we ons de komende weken kunnen verwachten aan de nodige transfers.
Ik hoop het.. maar geloof je het zelf? het valt allemaal niet mee hoor.. :excited.gif:

Plaats reactie