Nicolás Lodeiro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » za mar 27, 2010 7:43 pm

:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 27, 2010 7:45 pm

Bertje schreef:Spanje werd Europees kampioen met, van die spelers, enkel Torres.
Klopt. De uitzondering op de regel. Marcos Senna speelde volgens mij wel alles en die is weliswaar niet groot maar ook niet de kleinste met zijn 1.77, maar natuurlijk wel een verschrikkelijk sterke speler met een uitstekend loopvermogen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Rooie » za mar 27, 2010 7:52 pm

Ajax zal het ook van het uitzonderlijke moeten hebben en niet achter de (kapitaalkrachtigere) meute aan moeten lopen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Bert » za mar 27, 2010 8:08 pm

Giacomo Puccini schreef:Klopt. De uitzondering op de regel. Marcos Senna speelde volgens mij wel alles en die is weliswaar niet groot maar ook niet de kleinste met zijn 1.77, maar natuurlijk wel een verschrikkelijk sterke speler met een uitstekend loopvermogen.
Nee, niet de kleinste, nee. Wel kleiner dan, bijvoorbeeld, Enoh.

En Barcelona won de CL met Henry en Touré als enige spelers die boven de 1,80 meter uitkwamen. Dat is welgeteld één speler meer dan Spanje.

Kijk, ik ben het met je eens dat een elftal power, snelheid, weerbaarheid, kopkracht ed nodig heeft, maar lengte is niet hetzelfde als kopkracht. Frank de Boer was een betere kopper dan Ibrahimovic ooit zal worden, bijvoorbeeld. Eto'o is kleiner dan Henry, maar een veel betere kopper.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » ma mar 29, 2010 10:30 am

Precies. Maar Ajax heeft in principe maar 3 koppers in het team. De Jong is een geweldige kopper, Alderweireld zou ook wel moeten kunnen kopen en Vertonghen scoort er dan gisteren twee, tegen Amauri ging hij zwaar onderuit...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Bert » ma mar 29, 2010 10:33 am

Vertonghen en Alderweireld kunnen best aardig aanvallend koppen, maar verdedigend koppen kunnen ze niet. Maar dat komt niet omdat ze te klein zijn. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » ma mar 29, 2010 10:42 am

Exact. Een speler moet geen 1.60 zijn, maar de belangrijkste dingen bij koppen zijn toch timing en koptechniek. Frank de Boer en Johnny Bosman zijn echt geen twee meter, maar ze konden allebei erg goed koppen. Zlatan daarentegen kan er weinig van, terwijl hij aardig lang is.

Ik las ergens dat ze bij Ajax geen cv's van kleiner dan 1.85 willen hebben lopen, maar dat vind ik onzin. Een verdediger van 1.80 kan best sterk in de lucht zijn. (Overigens zag ik die Boilesen zaterdag en die leek me echt niet zo groot en sterk. Maar dat terzijde.)
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » ma mar 29, 2010 10:47 am

Bertje schreef:Vertonghen en Alderweireld kunnen best aardig aanvallend koppen, maar verdedigend koppen kunnen ze niet. Maar dat komt niet omdat ze te klein zijn. ;)
Vind alleen Siem aanvallend een goede kopper.

Maar verder hebben jij en Joey natuurlijk gelijk. Timing en koptechniek zijn veel belangrijker.
Denk dat ze bij Ajax gewoon wat fysiek sterkere spelers willen. Is niks mis mee. Als ze het voetballende aspect maar niet vergeten.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Michael_B » ma mar 29, 2010 3:48 pm

Goede invalbeurt van Lodeiro wederom.'Helaas' hebben we ook Eriksen en Siem de Jong nog, die op dezelfde positie opereren. Daarnaast hebben we De Zeeuw en Enoh als middenvelders, die het ook niet beroerd doen cq. belangrijk zijn voor Ajax.

De vraag is dus: hoe kunnen we (volgend jaar) spelen met al deze spelers in 1 elftal? Uitgaande van het feit dat Siem zijn supervorm behoudt.

Dan heb je een aantal opties:

------- Suarez ---------
Lodeiro - Siem - Eriksen
------ Enoh -- De Zeeuw
Blind - Jan - Toby - Greg
----- Steek ----------

Gaat ten koste van Urby en Pantelic (maar die worden toch verkocht / weggestuurd). Alleen is Suarez niet balvast en is het onzeker of die blijft.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Bert » ma mar 29, 2010 3:49 pm

Gaat niet werken, denk ik. Wordt kluitjesvoetbal met een gebrek aan diepgang.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Michael_B » ma mar 29, 2010 4:07 pm

Oke duidelijk, ik zie dat zelf nooit zo :blush.gif: . Maar kan me met grote regelmaat vinden in jouw analyses.

En met een andere spits?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Bert » ma mar 29, 2010 4:17 pm

Zeker jongens als De Jong en De Zeeuw zouden wel gebaat zijn bij een echt aanspeelpunt, maar ik denk niet dat daarmee het hele probleem verholpen is. Van jouw spelers trekken Lodeiro, De Zeeuw, Eriksen en De Jong allemaal naar de positie achter de spits. Dat zou an sich nog geen ramp hoeven zijn, als ze elkaar niet voor de voeten zouden lopen. Alleen loopt iemand als De Jong juist constant z'n medespelers voor de voeten. Daarnaast is de enige speler met diepgang over de flank V/d Wiel.

Ik zou eerder voor zoiets op het middenveld gaan:

Eriksen/Lodeiro, De Zeeuw;
Enoh;

De Jong zou je eventueel nog in een soort Park-rol kwijt kunnen, als hij wat meer in teamverband gaat voetballen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door wimpey » ma mar 29, 2010 4:59 pm

Lodeiro lijkt uiterlijk op Harry Kewell, vind ik.

Beetje pupillenvoetballer nog, met dat gebrei op de vierkante meter en dat 'kleine' spel. Het ziet er wel geinig uit, maar het is weinig effectief. Geldt ook voor Eriksen trouwens.

Volgend seizoen lijkt me een geval van Eriksen of Lodeiro. Beiden in één elftal lijkt me voorlopig lastig. Daar zijn ze nog te onvolwassen voor.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » di mar 30, 2010 9:26 am

Zou dit in de Eredivisie een optie kunnen zijn?

------------Stekelenburg--------------------

Wiel ------- Alderweireld --------- Vertonghen
---------------Enoh------------------------

-----------Zeeuw Jong---------------------

---------------Lodeiro-----------------------

Suarez ----------Suk?-----------------Eriksen
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door wimpey » di mar 30, 2010 6:13 pm

Dat is een wel héél lichte voorhoede, Rishi. Met dat grut zou ik als trainer van Ajax niet aan een seizoen beginnen. 3 nobodies en Suarez.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Jöhnk » di mar 30, 2010 6:18 pm

wimpey schreef:Lodeiro lijkt uiterlijk op Harry Kewell, vind ik.

Beetje pupillenvoetballer nog, met dat gebrei op de vierkante meter en dat 'kleine' spel. Het ziet er wel geinig uit, maar het is weinig effectief.
Inderdaad. Je ziet duidelijk dat hij veel talent heeft, maar hij moet wel wennen aan hoe er in Europa gespeeld wordt.

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door wimpey » di mar 30, 2010 6:26 pm

Jöhnk schreef: Inderdaad. Je ziet duidelijk dat hij veel talent heeft, maar hij moet wel wennen aan hoe er in Europa gespeeld wordt.
Als ie er aan went, want dat moet nog maar afgewacht worden. Ik zie die jongen bij Ajax niet op het middenveld belanden, want daar kiest Jol voor lopers. Hij zal de concurrentie met Eriksen aan moeten gaan voor één plek in een vrije rol in de aanval.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Giacomo Puccini » di mar 30, 2010 6:29 pm

wimpey schreef:Dat is een wel héél lichte voorhoede, Rishi. Met dat grut zou ik als trainer van Ajax niet aan een seizoen beginnen. 3 nobodies en Suarez.
Als Suk goed genoeg is dan komt het moment al snel dat hij ook oud genoeg is. Fysiek is hij er in ieder geval klaar voor.

Of Suk goed genoeg is durf ik niet te zeggen, heb hem daarvoor te weinig zien spelen. Ik vind het wel precies het type speler dat onze aanval kan gebruiken. Body, lengte, aanspeelpunt. Zou met Suarez en Eriksen om hem heen goed moeten kunnen werken.
Ajax!

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door wimpey » di mar 30, 2010 6:38 pm

Giacomo Puccini schreef: Of Suk goed genoeg is durf ik niet te zeggen, heb hem daarvoor te weinig zien spelen.
In Ajax-1 maakt ie tot dusver 0 indruk, dus hij is er nog niet klaar voor. Pantelic zal vertrekken en Jol zal een nieuwe spits halen. Sure as hell. Geef 'm eens ongelijk. Zou jij met Suk en Castillon het seizoen ingaan? Die 2 hebben samen 35 minuten ervaring op het hoogste niveau ofzo. En Suarez is geen spits, dat werd tegen Groningen weer eens duidelijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door FlaFlu » di mar 30, 2010 10:41 pm

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:Lodeiro lijkt uiterlijk op Harry Kewell, vind ik.

Beetje pupillenvoetballer nog, met dat gebrei op de vierkante meter en dat 'kleine' spel. Het ziet er wel geinig uit, maar het is weinig effectief.
Inderdaad. Je ziet duidelijk dat hij veel talent heeft, maar hij moet wel wennen aan hoe er in Europa gespeeld wordt.
Hij speelt nog teveel kort in, maar hij heeft een goede handelingssnelheid en blijft niet te lang aan de bal waar het niet nodig is. Komt helemaal goed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » vr apr 09, 2010 9:48 am

'Nog steeds discussie over afwikkeling transfer Lodeiro'

9 april 2010 Ovacion

Volgens media in Uruguay levert de afwikkeling van de transfer van Nicolás Lodeiro nog steeds discussie op. Zijn oude club Nacional zegt toezeggingen van Ajax gehad te hebben voor een bankgarantie voor de gehele transfersom, welke in delen betaald zal worden. Ajax zou op zijn beurt 500.000 euro als eerste betaling gedaan hebben en voor een bankgarantie van een miljoen euro hebben afgegeven. Omdat een bankgarantie voor de resterende 2 miljoen uitblijft, zou Nacional volgens de berichtgeving een Nederlands advocatenkantoor in de hand genomen hebben om die bankgarantie alsnog af te dwingen.
AN

Hopelijk niet waar. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door FlaFlu » do mei 13, 2010 12:50 pm

Leuk trouwens voor die jongen dat hij als enige van zijn veel geprezen onder-20 lichting bij de (voor)selectie voor het WK zit. Hoop voor hem dat hij deze ervaring niet mis loopt.

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door wimpey » za jul 03, 2010 2:14 pm

Miskoop??

Was wederom totaal anoniem. Een statist gisteren.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Alexander » za jul 03, 2010 2:41 pm

Het wordt steeds onbegrijpelijker dat deze jongen is gekocht, zeker gezien de grote financiele problemen...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » za jul 03, 2010 5:56 pm

Ik zag hem ooit met Uruguay spelen en toen deed hij het aardig. Dat was voordat hij naar Ajax kwam. De keren dat ik hem sindsdien heb zien spelen heeft hij mijn indruk niet kunnen bevestigen.

Maar los van alles lijkt dit een overbodige aankoop. En dat terwijl we héél erg op de centen moeten passen. Ik begrijp het dus niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie