Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Jöhnk » ma apr 27, 2009 9:19 pm

Je kunt toch wel trainen en spelen op 1 dag? Zeker een keeper.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di apr 28, 2009 4:31 am

Logisch toch? Als je van absolute wereld klasse bent, zoals Stekelenburg, dan ben je blijkbaar zoveel te groot voor de bank of Ajax 2 dat je vervolgens alles kan maken. Mijnheer is pas 's ochtends iets meegedeeld terwijll hij zich al helemaal had omgekleed? Hoe durft de technische staf! Kan hij het nog steeds niet opbrengen om als een prof met tegenslagen om te gaan? Nee, maar dat is ook meer iets voor mindere keepers. Moet hij dan achteraf nog eens zijn best doen om zijn ploeggenoten de lol van hun titel zoveel mogelijk te ontnemen? Tja, eigen schuld, moeten ze de grote Maarten Stekelenburg maar niet in het 2e opstellen. Heel Logisch allemaal... Wat een amateur is die Stekelenburg! Die denkt zeker dat Ajax er is voor zijn plezier. Als onderstaand verhaaltje klopt (uit de Telegraaf, dus altijd even afwachten), laat em dan maar lekker bij AFC 9 de strijd aan gaan met Frank Kramer. Ik vind de analyse van Rob Jansen (...Maarten heeft zich professioneel opgesteld...) nogal lachwekkend. Tenzij hij bedoeld dat Maarten professioneel op een onwerkbare situatie aanstuurt.
AMSTERDAM - Maarten Stekelenburg heeft in de kampioenswedstrijd van Jong Ajax tegen zijn zin het Amsterdamse doel verdedigd. De keeper van Oranje kreeg, nadat hij zich 's ochtends voor niets bij de training van het eerste meldde, van Marco van Basten te horen dat hij in het duel met Jong Vitesse (2-0, doelpunten Danilo en Javier Martina) zou keepen. Stekelenburg sputterde tegen, maar werd uiteindelijk verplicht.

,,Als je een international bent, is spelen in Jong Ajax macaber", zei zijn zaakwaarnemer Rob Jansen. ,,Maar Maarten heeft zich professioneel opgesteld en zal dat blijven doen zolang hij onder contract staat bij Ajax." Na afloop van het duel liep Stekelenburg er in de feestvreugde verloren bij. Met een fles champagne in zijn hand, sjokte hij samen met Rasmus Lindgren achter zijn ploeggenoten aan. Op het moment dat de elftalfoto werd genomen boog hij 'per ongeluk' voorover om een koffertje te pakken en na het douchen mocht hij niet met de pers praten. Uiteindelijk verliet hij de kleedkamers via een zij-ingang.

Stekelenburg probeerde de vaste goalie Sergio Padt nog naar voren te schuiven, pareerde het argument dat de speelminuten ook van pas kwamen met het oog op Oranje door te stellen dat hij dan wel de laatste twee duels van Jong Ajax wilde keepen, maar kreeg nul op het rekest.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=5,1

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do apr 30, 2009 11:39 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Toppie

Bericht door Toppie » za mei 02, 2009 11:27 am

Vedette-10- schreef:Wat Stekelenburg moet doen, is accepteren dat Van Basten niet hem als eerste keeper ziet. Daar heeft hij zo zijn redenen voor, die moet Stekelenburg proberen weg te nemen. Hij moet met zichzelf aan de slag, want hij verandert met deze houding niks aan de beslissing van Marco.

Van Basten is uitzonderlijk slecht in selecteren wie bij hem de voorkeur geniet. Stekelenburg is normaal gesproken de betere keeper, maar was nog niet in vorm om top te presteren door zijn blessure. Indien hij weer in vorm is, is Vermeer geen concurrentie voor hem aangezien Vermeer nog veel minder routine heeft. Vermeer maakt met andere woorden nog de fouten van een beginner. Maar nu is Van Basten al bezig met keuzes maken voor de toekomst. Hij wil Vermeer nu al brengen, met alle gevolgen van dien.

Sodemieter toch op man Stekelenburg hoort op de doel te staan dat hebben we al gezien vanaf OM

Blunder na Blunder die Vermeer wedden krijgen we volgend seizoen spijt van Maarten zo makkelijk weg te laten gaan voor een klein bedrag uiteindelijk nu bankzitter :1evil.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 02, 2009 11:56 am

Los van de vraag of Vermeer nu zo'n geweldige eerste doelman is. Een speler die zoals Stekelenburg zo slap reageert op een teleurstelling hoef ik niet bij Ajax te zien. We moeten nu niet doen alsof hij zo geweldig stond te keepen natuurlijk. Zelf maakt hij fout op fout na zijn rentree. Had hij dat niet gedaan dan was deze discussie er niet geweest.

De oorzaak van zijn problemen ligt bij hemzelf. Hij ziet dat kennelijk niet in en gaat met een zuur gezicht in de hoek zitten.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mei 02, 2009 12:08 pm

Ik denk dat Van Basten alleen maar bevestigd zal zijn in zijn keuze door de houding van Stekelenburg. Afscheid nemen dan maar, zou ik zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Beloki

Bericht door Beloki » za mei 02, 2009 12:20 pm

Stekelenburg maakt ook fout na fout. Het was niet meer te verdedigen geweest hem nog in de goal te laten staan. Het werd bijna gênant. Zijn houding in deze zaak zegt inderdaad al voldoende.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » za mei 02, 2009 3:51 pm

Beloki schreef:Stekelenburg maakt ook fout na fout. Het was niet meer te verdedigen geweest hem nog in de goal te laten staan. Het werd bijna gênant. Zijn houding in deze zaak zegt inderdaad al voldoende.
Wat zegt zijn houding dan ?.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 02, 2009 4:32 pm

Beloki schreef:Stekelenburg maakt ook fout na fout. Het was niet meer te verdedigen geweest hem nog in de goal te laten staan. Het werd bijna gênant. Zijn houding in deze zaak zegt inderdaad al voldoende.
Vermeer keept ook niet echt sterk hoor.. misschien maar een goeie eerste keeper halen voor komend seizoen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 02, 2009 4:40 pm

Dat lijkt me een goed plan.

Daniel

Bericht door Daniel » za mei 02, 2009 5:14 pm

999 schreef:
Wat zegt zijn houding dan ?.
Dat hij niet echt over de zelfreflectie beschikt die toch wel belangrijk is.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za mei 02, 2009 6:33 pm

Toch Sar maar eens polsen, zeker na (wellicht) een CL overwinning van hem in Manchester.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za mei 02, 2009 7:42 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » za mei 02, 2009 11:18 pm

Ojah? Ik heb nog geen enkele keer kunnen betrappen op het "als ik niet in de basis sta, komt dat waarschijnlijk omdat ik niet het gewenste niveau heb. Ik moet knokken en zorgen dat de trainer niet om mij heen kan". Zelfreflectie is niet alleen als je een tijdje onder je niveau speelt, maar ook je structurele zwaktes inzien, die erkennen en daar keihard aan werken. En zeker daarop heb ik Steek nog niet kunnen betrappen..

999

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 12:13 am

Daniel_vT schreef:Ojah? Ik heb nog geen enkele keer kunnen betrappen op het "als ik niet in de basis sta, komt dat waarschijnlijk omdat ik niet het gewenste niveau heb. Ik moet knokken en zorgen dat de trainer niet om mij heen kan". Zelfreflectie is niet alleen als je een tijdje onder je niveau speelt, maar ook je structurele zwaktes inzien, die erkennen en daar keihard aan werken. En zeker daarop heb ik Steek nog niet kunnen betrappen..
Als je deze thread doorleest heeft ie dat dus wel gezegd ( o.a. in de T. ).Het punt is dat het meetpunt kwa niveau nu Vermeer is.Tja en dan doet het probleem zich voor dat veel kenners vinden dat Stekelenburg beter is.Het probleem is ook dat MVB natuurlijk niet aan de gang kan blijven met stuivertje wisselen.Want ondanks dat de resultaten redelijk waren in b.v. de Uefa cup/Hce competitie kwa uitslagen de laatste wedstrijden ( minimaal verlies/winst, of acceptabel gelijkspel desondanks de uitschakeling ) zijn we het er toch over eens dat diezelfde Vermeer op zijn zachts gezegd ( zelfs de trainer geeft in interviews aan vraagtekens te zetten bij de tegengoals w.b. Vermeer ) bij veel tegendoelpunten " tekort kwam " ..

Tja, en dan ben je als trainer dus aan het meten met twee maten ...
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 03, 2009 12:45 am

Ik zie ook veel "kenners" die liever Vermeer op doel zien staan. Of nee, dan zijn het geen "kenners" natuurlijk. Ik weet het niet, volgens mij doet Vermeer het niet slechter dan dat Stekelenburg het zou doen en doet hij het wel aardig. Het is allebei geen top natuurlijk. Ik kan dat kinderachtige gedrag van Stekelenburg in de pers alleen niet zo goed slikken.

EDIT: Misschien komt het omdat het erg laat is, maar ik kan die des betreffende stukken (o.a. in de T) waarin Stekelenburg dat doet niet vinden. Sorry.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 10:04 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 03, 2009 10:09 am

Volgens mij zijn het allebei verre van bijzondere keepers, waarbij gezegd moet worden dat Vermeer meer karakter heeft getoond.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 10:29 am

niks

999

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 11:02 am

Daniel_vT schreef:Ik zie ook veel "kenners" die liever Vermeer op doel zien staan. Of nee, dan zijn het geen "kenners" natuurlijk. Ik weet het niet, volgens mij doet Vermeer het niet slechter dan dat Stekelenburg het zou doen en doet hij het wel aardig. Het is allebei geen top natuurlijk. Ik kan dat kinderachtige gedrag van Stekelenburg in de pers alleen niet zo goed slikken.

EDIT: Misschien komt het omdat het erg laat is, maar ik kan die des betreffende stukken (o.a. in de T) waarin Stekelenburg dat doet niet vinden. Sorry.
Hoeze dan zijn het geen kenners, wat lul je nu weer ?.Met kenners bedoelde ik dus exkeepers zoals b.v. Menzo die ook vraagtekens zette bij de huidige kwaliteiten van Vermeer t.o.v. Stekelenburg.

Vermeer is nu het meetpunt, tja, en die gaat bijna elke wedstrijd minimaal een keer de fout in.Dat compenseert ie dan wel weer met een redding, maar zo zou je toch niet moeten staaan te keepen wel.Ballen die je klemvast moet hebben loslaten en vervolgens herstellen door de 2e inzet te pareren en dat roepen dat ie het goed doet .. tja ..

Speciaal voor jou dan ..
,,Natuurlijk was ik hartstikke boos,’’ zegt Stekelenburg. ,,Maar inmiddels heb ik ook tijd gehad om na te denken. Ik ga dus ook niet roepen dat ik weg bij Ajax wil. Ik ga gewoon keihard trainen. Ik wil mijn plaats weer terug,’’ stelt de doelman die tot de zomer van 2012 bij Ajax onder contract staat. ,,Dat lijkt me de juiste instelling.’’
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 03, 2009 11:08 am

Keihard trainen om zijn plaats terug te krijgen. Zet dat tegenover al die klaagzang stukjes van hem en het is weer krom getrokken. Ik heb Stekelenburg nog nooit horen zeggen dat er nog verbeter punten zitten in zijn spel terwijl, nog steeds, iedereen zich zit te ergeren aan zijn talenten blunders, hoge ballen en roekeloze uittrappen.

999

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 11:15 am

Daniel_vT schreef:Keihard trainen om zijn plaats terug te krijgen. Zet dat tegenover al die klaagzang stukjes van hem en het is weer krom getrokken. Ik heb Stekelenburg nog nooit horen zeggen dat er nog verbeter punten zitten in zijn spel terwijl, nog steeds, iedereen zich zit te ergeren aan zijn talenten blunders, hoge ballen en roekeloze uittrappen.
Wat is het nu ?.Eerst geef je aan dat Stekelenburg xx-dingetjes niet heeft gezegd, nu blijkt dat ie dat dus wel heeft gezegd vervolgens kom je met het volgende aanzetten.Klaagzang stukjes, verbeterpunt stukjes ?.Ik kan me geen interview herinneren waarin Stekelenburg zegt dat ie geen verbeter punten heeft als men hem die vraag stelde, dat ie de beste keeper van de wereld is ..

Verder begrijp ik dus dat Vermeer wel AJAX 1 mag gebruiken om zijn mindere punten te verbeteren .. .. verschil moet er blijkbaar zijn dus ..
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 03, 2009 11:22 am

Bij dat ene stuk heb ik mij dan vergist, pardon.
Maar Stekelenburg loopt te brallen en het verwende ontevreden kind uit te hangen (ik wil niet spelen in het tweede, ik ben boos blablabla). Ondertussen zeggen ervoor te willen knokken, maar in de pers min of meer wel kenbaar maken dat je je plek in de basiself op wilt eisen. Het neigt een beetje naar het Perez zijnde, kan ik net zo goed van kotsen.
Verschilletje is trouwens wel dat Vermeer 23 is en Steek bijna 27 en dat ik zeg dat het me verder niet zoveel uitmaakt en ik niet mee doe aan de discussie wie er beter is. Ik vind de houding van Stekelenburg in deze gewoon onbeholpen.

999

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 11:45 am

Daniel_vT schreef:Bij dat ene stuk heb ik mij dan vergist, pardon.
Maar Stekelenburg loopt te brallen en het verwende ontevreden kind uit te hangen (ik wil niet spelen in het tweede, ik ben boos blablabla). Ondertussen zeggen ervoor te willen knokken, maar in de pers min of meer wel kenbaar maken dat je je plek in de basiself op wilt eisen. Het neigt een beetje naar het Perez zijnde, kan ik net zo goed van kotsen.
Verschilletje is trouwens wel dat Vermeer 23 is en Steek bijna 27 en dat ik zeg dat het me verder niet zoveel uitmaakt en ik niet mee doe aan de discussie wie er beter is. Ik vind de houding van Stekelenburg in deze gewoon onbeholpen.
Dat is ook weer niet helemaal waar, Stekelenburg wilde niet keepen omdat hij vond dat Sergio Padt de kampioenwedstrijd hoorde te keepen.Maar hij heeft die wedstrijd gewoon gekeept ..
Stekelenburg probeerde de vaste goalie Sergio Padt nog naar voren te schuiven, pareerde het argument dat de speelminuten ook van pas kwamen met het oog op Oranje door te stellen dat hij dan wel de laatste twee duels van Jong Ajax wilde keepen, maar kreeg nul op het rekest.
Verder doet leeftijd er toch niet toe, al zijn onze keepers 83, de beste moet keepen.Maar, en dat is mijn mening, wel op basis van gelijkwaardige beoordelingen.En dat, dat is ook mijn mening, gebeurt nu dus niet.Probleem is dat MVB door heeft dat ie nu niet weer terug kan natuurlijk ..
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 06, 2009 6:44 pm

Goed nieuws voor Steek wat er vandaag gebeurd is, ik neem aan dat ie bij elke andere trainer weer eerste keeper wordt.

Plaats reactie