Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 12:43 pm

Controlados tres talentos europeos

Boada y Bojan Krkic, padre del jugador, llegaron del Europeo Sub-17 con buenos informes de Eden Hazard

Javier Gascón / BARCELONA


24/05/07 03:00 h.Bojan Krkic padre no sólo acompañó a su hijo en el Europeo Sub-17 de Bélgica, donde el barcelonista dio el título a España con un gol en la final frente a Inglaterra. También ejerció de ojeador del club azulgrana en compañía de Pep Boada y ambos volvieron del torneo con informes muy positivos de tres jugadores: el belga Eden Hazard, el holandés Daley Blind y el alemán Toni Kroos.

Bojan controló el Grupo A, con España, Francia, Alemania y Ucrania, mientras que Pep Boada analizó en profundidad el Grupo B, compuesto por Inglaterra, Bélgica, Holanda e Islandia. Bojan informó después de la semifinal Bélgica-España mientras que Pep lo hizo del Inglaterra-Francia antes de reunirse ambos en la final.

El jugador que más gustó a ambos fue Eden Hazard, un mediapunta belga que ya pertenece al Lille francés. Rápido, mágico con el balón en los pies y con carácter, hizo un gran partido contra España. Su padre, Thierry, fue futbolista profesional en La Louvière. Fue la sensación del torneo junto a Bojan Krkic.

El siguiente en la lista es Daley Blind, hijo del mítico capitán del Ajax Danny Blind. Centrocampista con proyección, maneja las dos piernas y tiene gol, características similares a las de Toni Kroos, medio alemán de envergadura y con llegada. Por detrás de este trío de talentos también aparece el nombre del goleador inglés Victor Moses, del Crystal Palace.

La edad de los cuatro jugadores citados oscila entre los 16 y los 17 años. A diferencia de clubs ingleses como Arsenal y Chelsea, que suelen echar sus redes sobre jugadores jóvenes de los grandes clubs europeos, el Barça todavía no ha explotado demasiado esta vía, pero se está planteando seriamente hacerlo en un futuro inmediato.

Mundo Deportivo

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 24, 2007 12:44 pm

En dat betekent?

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mei 24, 2007 12:46 pm

Dat Jöhnk meerdere talen spreekt?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 24, 2007 12:50 pm

Jöhnk is geweldig, maar ik spreek geen letter Spaans.
El siguiente en la lista es Daley Blind, hijo del mítico capitán del Ajax Danny Blind. Centrocampista con proyección, maneja las dos piernas y tiene gol, características similares a las de Toni Kroos, medio alemán de envergadura y con llegada.
Significant is dat op de lijst ook Daley Blind voorkomt, zoon van de ongeevenaarde aanvoerder en mythische toptrainer van Ajax, Danny Blind. Middenvelder van beroep, kreeg hij voor elkaar de laatste twee van zijn tien doelpunten , die qua schoonheid vergelijkbaar zijn met de doelpunten van Tonny Kroos, in het midden van Duitsland te maken, terwijl tegelijkertijd vergaderd werd of deze doelpunten niet illegaal waren.

Zoiets toch?

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 24, 2007 1:03 pm

:smartass.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 1:10 pm

Bijna Lucas. Volgens mij staat er:

'De volgende op de lijst is Daley Blind, zoon van de door Ajax ten onrechte ontslagen toptrainer Danny Blind. Een tweebenige centrale middenvelder met scorend vermogen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 1:12 pm

Jöhnk schreef:'De volgende op de lijst is Daley Blind, zoon van de door Ajax ten onrechte ontslagen toptrainer Danny Blind. Een tweebenige centrale middenvelder met scorend vermogen.
Dat zegt al genoeg over de betrouwbaarheid. :excited.gif:
















Daley is stijf links. :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 24, 2007 1:13 pm

Komt op hetzelfde neer!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 2:43 pm

De volgende op de lijst is Daley Blind, zoon van de legendarische aanvoerder van Ajax, Danny Blind. Centrale middenvelder met inzicht, tweebenigheid en scorend vermogen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 24, 2007 2:46 pm

Bijna hetzelfde als wat ik zei!
:icon_eek.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 2:53 pm

Ik vroeg me al af wat dat proyeccion betekende. Inzicht dus. :biggthumpup.gif:

Dat stukje over Danny Blind heeft Thomas alleen verkeerd vertaald. :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 24, 2007 2:56 pm

Hij is wat vooringenomen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 3:33 pm

Jöhnk schreef:Ik vroeg me al af wat dat proyeccion betekende. Inzicht dus. :biggthumpup.gif:
Inzicht/visie.

Zelf ooit Spaans gehad, Jöhnk? Of gewoon gevoel voor taal?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 3:50 pm

Met een beetje Frans en Engels kom ik een heel eind. :yes.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 8:30 am

Daley heeft niet eens een hele wedstrijd meegedaan, wat een onzin zeg!
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 12:18 pm

Dat gaven ze ook aan in het artikel, Joey.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jun 08, 2007 1:55 pm

Op 25 februari werd er gesproken over Daley Blind en Arsenal (zie de quote helemaal onderaan). Na het tekenen van een contract door Daley Blind is er (terecht) niet meer over gesproken, maar wat las ik op AN?

DALEY BLIND WEERSTAAT VERLEIDING VAN GROTE GELD IN ENGELAND

Arsenal is een lichtend voorbeeld van een topclub die niet puur koopt om het kopen. Op instigatie van manager Arsène Wenger is het internationale scoutingapparaat geperfectioneerd. Buitenlandse talenten worden al op jeugdige leeftijd naar Londen gehaald en vaak komt de hele familie mee. Andere clubs volgen nu het spoor van Arsenal. Nederland ligt binnen het jachtgebied.

Jordy Brouwer (19) tekende een contract voor vier jaar bij Liverpool. Hij was bij Ajax de spits van de A1 en stond niet eens te boek als supertalent. Daley Blind (17) werd begeerd door Arsenal. Hij nam een kijkje in de keuken, samen met zijn gelouterde vader, maar besloot uiteindelijk bij Ajax te blijven en signeerde een driejarige verbintenis.

Welke afwegingen maakt een tiener op dat moment? Kan hij de verleiding van het grote geld dan al weerstaan? Wat is de rol van zijn ouders en zaakwaarnemer?

De nieuwe winkelmethode in de Premier League heeft veel te maken met de wetgeving aldaar. Clubs kunnen alleen jeugdige spelers uit de regio voor een grijpstuiver aantrekken. Daarbuiten dient een normale transfersom betaald te worden en die loopt vaak hoog op. Zes of zeven miljoen voor een voetballer van zestien is geen uitzondering. „Vandaar dat de aandacht wordt verlegd naar het vasteland. En wie de beste jeugdopleidingen zoekt, komt al snel terecht in Frankrijk en Nederland”, zegt Danny Blind.

In de verschillende functies die hij bij Ajax bekleedde – speler, trainer, directeur spelersbeleid, hoofd opleidingen – deed Blind veel kennis op. Dikwijls sprak hij met ouders over de twijfels en de verlokkingen. „De hamvraag is: hoe gaan de betrokkenen met die situatie om? En, dat vooral, wat is het sportieve perspectief?”

Zoonlief kan in Engeland ruim een ton per seizoen verdienen. Een jaar later al presenteert zijn werkgever hem als ’zelf opgeleide’ speler. Een handigheidje, zeker wanneer ooit wordt bepaald dat tenminste zes spelers van een elftal uit de eigen kweekschool afkomstig moeten zijn.

Bekneld geraakt door de EUwetgeving kunnen Nederlandse clubs niet meer doen dan zorgen voor goede voorlichting, denkt Blind. „Ik veroordeel niemand. Clubs betalen liever drie ton voor een talent met doorgroeimogelijkheden dan in een later stadium zes miljoen voor diezelfde speler. En ook als een gezin zwicht voor het geld, vind ik dat begrijpelijk. Er zijn natuurlijk genoeg goede voorbeelden: Fabregas, Messi, Leonardo. Dat is weloverwogen gebeurd. Maar de essentie is dat een keuze nooit gebaseerd moet zijn op geld. Nogmaals: ouders zouden zich moeten afvragen waar hun kind op dat moment staat. Passen zijn karakter en kwaliteiten bij deze club? Het is een complex verhaal.”

Voor een jeugdspeler hoeven de grote clubs slechts de opleidingskosten te vergoeden. In Nederland is dat elfduizend euro per seizoen, ’peanuts’ vergeleken bij de stijgende waarde van een speler die zich nadien goed ontwikkelt. Blind: „De budgetten in Engeland rijzen de pan uit. Ze kunnen zich meer permitteren. Als een op de tien talenten doorbreekt, is het de investering al meer dan waard geweest.” Momenteel is het belofteteam van Arsenal een collectie van acht nationaliteiten. „Ik kijk niet naar paspoorten, ik kijk naar talent”, zegt ’moneymaker’ Wenger steevast.

Lionel Messi was dertien toen hij met zijn familie naar Barcelona verhuisde. Voor zijn vader werd werk gezocht. De FIFA-regel, dat spelers onder de achttien niet gecontracteerd mogen worden, omzeilde Barcelona daarmee slim, want er lagen opeens ’economische’ redenen aan de verhuizing ten grondslag.

Als vader bezocht Blind dit jaar enkele jeugdtoernooien waaraan zoon Daley deelnam. Talloze keren werd hij aangesproken door geïnteresseerde clubs. Het zijn ’beleefde’ ronselpraktijken. In deze fase is de rol van zaakwaarnemers volgens Blind ook nog niet doorslaggevend.

„Omdat het niet direct om grote transfersommen gaat. Daarom ligt de verantwoordelijkheid vooral bij de ouders. De uitzonderingen daargelaten, kan een jong Nederlands talent normaal gesproken sneller de eredivisie halen dan de Premier League. Maar niet iedereen kan de juiste afweging maken, verblind door de allure van de club en het jeugdcontract. Als mensen niet uit het voetbal komen, doet die aandacht iets met je. Stel dat ouders vinden dat hun kind een nieuwe prikkel nodig heeft, dan is het een gefundeerde keuze. Maar ik ben bang dat sommige factoren die beoordeling soms niet helemaal zuiver houden. En dan heb je een probleem.”


De bron wordt niet vermeld, maar het lijkt erop dat de "Blindjes" toch wel even aan het "shoppen" zijn geweest, kijken wat Daley waard is.
Demosthenes schreef:
joey schreef:
Demosthenes schreef:Danny Blind is met Daley Blind op bezoek geweest bij Arsenal. De bron? iemand uit Rotterdam (ja van feyenoord) die er ook was (niet voor Daley Blind).
Was het niet Chelsea? In de nieuwe VI vertelt Danny Blind dat hij een aanbod had om Hoofd Opleiding te worden bij de club van Abra.
Nee, het was Arsenal. Het bericht is een tijd geleden al bevestigd (aan een Rotterdamse insider :D ) door Vincent v.d. Berg, jeugdspeler daar en leeftijdsgenoot. Hij was verrast Daley Blind bij Arsenal te zien.

Ik kan me voorstellen dat Danny Blind, gevraagd door Chelsea zijn zoon meenement en dan ook even Arsenal bezoekt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr jun 08, 2007 6:06 pm

En daar wordt dacht ik een fout gemaakt.. Messi is dacht ik naar Spanje vertrokken omdat zijn moeder (weet ik ook niet zeker) ziek was en in Spanje beter hulp zou krijgen ofzo.. Daarvoor kende Barcelona hem nog niet, toen is hij later bij Barca gaan voetballen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 08, 2007 8:05 pm

De verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, maar Danny is wel gaan kijken bij Arsenal? Begrijp ik niet helemaal. Blind had voor dat bezoekje ook wel kunnen weten dat een jeugdspeler bij Ajax betere doorgroeimogelijkheden heeft dan bij Arsenal.

Gebruikersavatar
Robbins
Berichten: 407
Lid geworden op: ma mei 28, 2007 11:57 am

Bericht door Robbins » vr jun 08, 2007 8:58 pm

Dat wel, maar een kijkje in de keuken van zo'n club is toch altijd leuk ?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 08, 2007 11:04 pm

"Als een op de tien talenten doorbreekt, is het de investering al meer dan waard geweest.”
Hopelijk houden onze talenten dit in hun achterhoofd. Als ze écht kunnen voetballen, hebben ze meer kans om via Ajax de top te halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr jun 08, 2007 11:04 pm

Daniel_vT schreef:En daar wordt dacht ik een fout gemaakt.. Messi is dacht ik naar Spanje vertrokken omdat zijn moeder (weet ik ook niet zeker) ziek was en in Spanje beter hulp zou krijgen ofzo.. Daarvoor kende Barcelona hem nog niet, toen is hij later bij Barca gaan voetballen.
Messi lijdt/leed zelf aan (GHD), een hormonale storing die de groei belemmert. Barça bood aan om de rekeningen te betalen en gaf zijn vader een baan, River Plate kon dat niet betalen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 08, 2007 11:26 pm

Ook een vorm van betaling. Ik neem aan dat Messi toen al een bovengemiddeld talent was.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jun 09, 2007 7:35 am

Het is namelijk geen liefdewerk oud papier.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 9:17 am

Pfff, twee druppels water zijn vader, die jongen. Hij lijkt wel gekloond.

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie