Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 15, 2013 9:11 pm

LucaS schreef:Immoreel nog wel. Tja, ik vind het bijzonder om daar zulke sterke emoties bij te hebben.

Ok, dat kan. Fijne avond nog.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 10:51 pm

Geen idee of er dingen zijn waar Lucas wel verstand van heeft, maar van zaken omtrent voetbal in ieder geval niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 15, 2013 11:12 pm

Jack van Gelder: dinsdag wordt er verder gepraat.

Afwachten maar of dat waar is; Jack is ook de man van de 7 ton.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 11:33 pm

Ze lieten bij SV de naam Mino Raiola niet vallen.

Blijkbaar hebben ze bij de NOS opgemerkt dat dit op internet een hevig gespreksonderwerp is onder Ajax fans. Of misschien tevens in de kantine van AFC...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 16, 2013 6:05 am

Telesport
AJAX BINDT TOPTALENTEN TOT ZOMER VAN 2017

Van onze speciale verslaggever
LEEUWARDEN – Ajax heeft zich langer verzekerd van de diensten van Ezra Walian (16), Gino Dekker (16) en Abdelhak Nouri (16). De jeugdspelers – door het Technisch Hart bestempeld als toptalenten van de opleiding – tekenen een contract dat op 1 juli 2014 ingaat en tot de zomer van 2017 loopt. Ook met een ander oogappeltje – Donny van de Beek (16) – nadert Ajax een akkoord over een nieuw driejarig contract. Hoewel afgelopen vrijdag de onderhandelingen met groeibriljant Ricardo Kishna (18) werden gestaakt en een transfervrij vertrek – komende zomer – voor de hand lag, is er onverwachts toch een opening. In alle tumult over de berichtgeving gaf de speler (nogmaals) aan het liefst bij Ajax te willen blijven en herhaalde de club met de linksbuiten/spits door te willen gaan. „Wij willen hem heel graag bij ons houden en dat weet hij”, zei Frank de Boer na het duel bij Cambuur (1-2). „Ricardo is een heel groot talent. Dus dan kom je automatisch in aanmerking om mee te gaan op trainingskamp.” De verwachting is dat deze week door Ajax en Kishna’s zaakwaarnemer Mino Raiola een ultieme poging wordt ondernomen om een akkoord te bereiken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma dec 16, 2013 8:04 am

Blij dat Kishna misschien te bewonderen blijft, er zal toch eens een eind komen aan dat blessureleed (hoewel Boilesen!) en Nouri, Dekker en Walian die tekenen, dat is een opluchting. Halen zij Ajax 1? Dat is iets voor de kenners, ik zie ze alleen maar af en toe voetballen en Nouri heeft iets extra's, al zal bijna iedereen snappen dat het geen garantie is, de opleiding omvat meer dan alleen passes verzenden en scoren. Met Dekker hebben we wel een linksbuiten die een bal voor kan geven, laat Ajax nou niet proberen hem als rechtsbuiten op te stellen om naar binnen te trekken, Dekker's sterke punten moeten worden benut. Beiden spelen al "sinds ze kunnen lopen" bij Ajax, Walian is volgens mij net zestien, kan nog groeien qua handelingssnelheid en is iemand die goed positie weet te kiezen, wel handig voor een spits.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 16, 2013 8:27 am

Mr. Ajax schreef:
Dat vind jij. Ik vind het, zacht uitgedrukt, ongepast als zo'n broekie die nog 0,0 heeft laten zien op iets wat niveau is te noemen, over geld gaat zeiken. Of het nou 200.000 is of 700.000.
Eens, eerst maar eens een jaar presteren in Ajax 1 alvorens over over dat soort bedragen te praten. Wil je dat wel ga je maar fijn in Turijn op de tribune zitten.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma dec 16, 2013 8:45 am

eerst maar eens een jaar presteren in Ajax 1 alvorens over over dat soort bedragen te praten.
Eerst maar eens betrouwbare/gecontroleerde informatie alvorens over dat bedrag te schrijven :excited.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 17, 2013 7:36 pm

Hier maar verder:
Demosthenes schreef:
Jöhnk schreef:We weten sowieso vrij weinig. Voor onze informatie gaan we af op wat door journalisten in kranten en andere media wordt verkondigd.
Weten dat we niets weten; er blijkt tot nu toe één bron te zijn, die doorgaans als onbetrouwbaar gezien wordt en toch maar Raiola, nu weer in andere termen, de schuld geven. Zou inderdaad kunnen, maar het kan ook Ajax geweest zijn dat de onderhandelingen stopte. De zwarte Piet ligt bij Railoa, en zal daar altijd blijven liggen, schat ik in.
Inderdaad, we weten niets. Ik probeerde daarom aan te geven, dat ook het uitgangspunt van deze discussie (namelijk dat de onderhandelingen zouden zijn afgebroken) geen feit is, maar iets dat we via journalisten hebben vernomen. En even later horen we van journalisten (eerst Van Gelder en later de Telegraaf) dat de onderhandelingen weer worden hervat.

Ik merk het wel.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di dec 17, 2013 8:31 pm

Demosthenes schreef:
eerst maar eens een jaar presteren in Ajax 1 alvorens over over dat soort bedragen te praten.
Eerst maar eens betrouwbare/gecontroleerde informatie alvorens over dat bedrag te schrijven :excited.gif:

Ik doe nog een laatste poging…

Het gaat NIET om het bedrag, het gaat om de principe.

Mocht blijken dat er niks van waar is, en dat hij voor een schammele 50.000 euro per jaar (arme jongen :aai.gif: ) bij Ajax wilt blijven, dan is dat hartstikke mooi en is er niks aan het handje.

Mocht het wel zo zijn dat het om financiële redenen afbreekt, dan maakt het mij niet uit of het om 700.000 gaat of om 200.000.

Dit lijkt me hartstikke duidelijk (en ook logisch, maar dat is subjectief). Maar misschien dat je tegen jezelf wilt blijven discussiëren...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di dec 17, 2013 9:10 pm

Het gaat NIET om het bedrag, het gaat om de principe.

Mocht blijken dat er niks van waar is, en dat hij voor een schammele 50.000 euro per jaar (arme jongen :aai.gif: ) bij Ajax wilt blijven, dan is dat hartstikke mooi en is er niks aan het handje.

Mocht het wel zo zijn dat het om financiële redenen afbreekt, dan maakt het mij niet uit of het om 700.000 gaat of om 200.000.

Dit lijkt me hartstikke duidelijk (en ook logisch, maar dat is subjectief). Maar misschien dat je tegen jezelf wilt blijven discussiëren...
Heb even gemist dat wij een discussie hadden, maar om op de inhoud te reageren, het gaat niet om het bedrag "maar 50.000 is hartstikke mooi"? Ik mis even het principe.

Ik vind 50.000 voor een speler die Ajax zo goed vindt, die volgens FdB meegaat op trainingskamp (of zal hij Menig bedoelen?) niet veel, maar daar kunnen we over van mening verschillen. Ik meen me te herinneren dat ik onlangs las dat bij Ajax de verschillen is salarissen teruggebracht moesten worden? Zei JC niet zoiets? Kan me natuurlijk vergissen, dat het Jack van Gelder was die dat zei.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 17, 2013 10:43 pm

Het gaat inderdaad niet om het bedrag. Kiest hij voor het geld of niet?

jabu

Bericht door jabu » di dec 17, 2013 11:30 pm

Misschien niet eens alleen geld. Wellicht dat hij denkt dat hij het elders in zijn totaliteit beter kan krijgen. Geld, concurrentie, kans op speeltijd, beter worden, gedroomd avontuur, leefomstandigheden, etc.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 18, 2013 5:30 am

Telesport
AJAX REKENT OP KRABBEL KISHNA

door MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM - Ajax slaagt er zo goed als zeker in het toptalent van de jeugdopleiding, Ricardo Kishna (18), voor de club te behouden. Een onderhoud tussen Kishna’s zaakwaarnemer Mino Raiola, zijn vader en de Ajax-directie klaarde de lucht. „Het is van beide kanten als een positief gesprek ervaren", zei directeur voetbalzaken Marc Overmars desgevraagd.

De landskampioen en Kishna’s vertegenwoordigers bereikten op hoofdlijnen een akkoord over een contract tot de zomer van 2017. „Op korte termijn komt er een vervolggesprek en we gaan er vanuit dan de puntjes op de i te zetten”, aldus Overmars.
Vrijdag liepen de onderhandelingen nog spaak. Omdat Ajax zei dat het ’take it or leave it’ was, leek een transfervrij vertrek van Kishna aanstaande. In alle tumult na de berichtgeving, gaf Kishna nogmaals aan graag te blijven en onderstreepte Ajax met de aanvaller door te willen. Door die opening werd razendsnel een afspraak voor gisteren gemaakt. Zodra Kishna zijn handtekening zet, gaat een wens van Frank de Boer in vervulling. „Ricardo is een groot talent”, zei hij na de zege op Cambuur. „We willen dat hij zijn contract verlengt en dat weet hij."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo dec 18, 2013 7:29 am

Lijkt me een goed (voor)teken, hij zou, mits hij fit blijft, dit seizoen zo maar kunnen debuteren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 18, 2013 8:35 am

Zou mooi zijn. Ben wel toe aan wat klasse voorin vanuit de jeugd. En dan heb ik het niet over Fischer, Andersen en Meleg.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 18, 2013 8:52 am

Rishi schreef:Zou mooi zijn. Ben wel toe aan wat klasse voorin vanuit de jeugd. En dan heb ik het niet over Fischer, Andersen en Meleg.
Fischer niet klasse? :confused.gif:

Kishna is net als de namen die je noemt een aankoop. Nu nog eens een aanvaller met klasse die een groot deel van de opleiding heeft doorlopen!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 18, 2013 9:31 am

Kijk, gaat het toch nog de goede kant op. Mooi nieuws als ze tot een akkoord komen. Het zit er inderdaad wel in dat De Boer 'm er dan snel een keertje bij haalt om even aan het grote werk te ruiken. Verder mag hij het dan in de voorbereiding laten zien.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 18, 2013 10:02 am

Jabu schreef:Wellicht dat hij denkt dat hij het elders in zijn totaliteit beter kan krijgen. Geld, concurrentie, kans op speeltijd, beter worden, gedroomd avontuur, leefomstandigheden, etc.
Of wellicht toch niet. :neutral.gif:

Bij Ajax laten ze zich niet meer chanteren door zaakwaarnemers.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 18, 2013 10:16 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Zou mooi zijn. Ben wel toe aan wat klasse voorin vanuit de jeugd. En dan heb ik het niet over Fischer, Andersen en Meleg.
Fischer niet klasse? :confused.gif:

Kishna is net als de namen die je noemt een aankoop. Nu nog eens een aanvaller met klasse die een groot deel van de opleiding heeft doorlopen!!
Kishna zit toch al wat langer in de jeugd dan Fischer? Dat bedoelde ik. Fischer vind ik geweldig overigens. Toptalentje.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 18, 2013 10:36 am

Kishna was volgens 14 toen hij van ADO kwam.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 18, 2013 10:38 am

Dan kunnen we straks mooi weer een discussie starten over de vraag of hij een speler uit de eigen jeugd is én wie er dan binnen Ajax precies verantwoordelijk is voor zijn ontwikkeling. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo dec 18, 2013 10:42 am

Sssssttttttt :1evil.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 18, 2013 10:50 am

Sorry, kon het niet laten... :blush.gif: :smallgrin.gif:

Maar een aanvallend talent dat doorbreekt zou wel erg leuk zijn. Dat is weer even geleden. Hopen dus dat hij inderdaad tekent én vervolgens de verwachtingen waar kan maken.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 18, 2013 11:23 am

Spaan: '4 voor Mino Raiola'

OPINIE - Henk Spaan geeft in zijn column in Het Parool kritiek op de wijze van handelen van Mino Raiola, de omstreden zaakwaarnemer van Ricardo Kishna. Raiola staat erom bekend om jonge talenten vroeg naar het buitenland te laten vertrekken, maar Kishna heeft aangegeven liever in Amsterdam te blijven.

'Hoe denkt Raiola dat Ajax naar Ricardo Kishna (18) zal kijken? Opeens is er 'een opening' om te onderhandelen. Dat kan alleen maar betekenen dat de jongen zich een ongeluk is geschrokken. Raiola denkt dat hij altijd maar namens Zlatan of Balotelli onderhandelt. Wat heeft hij nu bereikt met zijn mes op tafel? Gunstige onderhandelingspositie als tapijtje onder zijn voeten vandaan getrokken.'

Spaan heeft toch nog kritiek op Ajax. De columnist is het er niet mee eens dat Ajax verschillende talenten, zoals Gino Dekker en Abdel Nouri, vorig jaar geen nieuwe contracten aanbood. Onlangs maakte Ajax bekend de contracten van deze talenten te hebben verlengd.

'Even lachwekkend is het aplomb waarmee Ajax (of De Telegraaf) de nieuwe contracten met Gino Dekker en Abdel Nouri (16) aankondigt. Door 'het technisch hart' worden deze spelers beschouwd als 'toptalenten uit de opleiding'. O ja? Waarom kregen zij het vorig jaar dan geen contract en een stuk of vijf even oude, en mindere, buitenlanders wel? Dat die Nederlandse jongens alsnog wilden tekenen, wijst op liefde voor de club en op wijsheid bij ouders en management.'
AS

Hoe zat er ook alweer volgens Spaan? Raiola zou gehakt maken van Overmars en Nouri ging naar PSV. :aai.gif:

Plaats reactie