LucaS schreef:Immoreel nog wel. Tja, ik vind het bijzonder om daar zulke sterke emoties bij te hebben.
Ok, dat kan. Fijne avond nog.
Moderator: mods
LucaS schreef:Immoreel nog wel. Tja, ik vind het bijzonder om daar zulke sterke emoties bij te hebben.
AJAX BINDT TOPTALENTEN TOT ZOMER VAN 2017
Van onze speciale verslaggever
LEEUWARDEN – Ajax heeft zich langer verzekerd van de diensten van Ezra Walian (16), Gino Dekker (16) en Abdelhak Nouri (16). De jeugdspelers – door het Technisch Hart bestempeld als toptalenten van de opleiding – tekenen een contract dat op 1 juli 2014 ingaat en tot de zomer van 2017 loopt. Ook met een ander oogappeltje – Donny van de Beek (16) – nadert Ajax een akkoord over een nieuw driejarig contract. Hoewel afgelopen vrijdag de onderhandelingen met groeibriljant Ricardo Kishna (18) werden gestaakt en een transfervrij vertrek – komende zomer – voor de hand lag, is er onverwachts toch een opening. In alle tumult over de berichtgeving gaf de speler (nogmaals) aan het liefst bij Ajax te willen blijven en herhaalde de club met de linksbuiten/spits door te willen gaan. „Wij willen hem heel graag bij ons houden en dat weet hij”, zei Frank de Boer na het duel bij Cambuur (1-2). „Ricardo is een heel groot talent. Dus dan kom je automatisch in aanmerking om mee te gaan op trainingskamp.” De verwachting is dat deze week door Ajax en Kishna’s zaakwaarnemer Mino Raiola een ultieme poging wordt ondernomen om een akkoord te bereiken.
Eens, eerst maar eens een jaar presteren in Ajax 1 alvorens over over dat soort bedragen te praten. Wil je dat wel ga je maar fijn in Turijn op de tribune zitten.Mr. Ajax schreef:
Dat vind jij. Ik vind het, zacht uitgedrukt, ongepast als zo'n broekie die nog 0,0 heeft laten zien op iets wat niveau is te noemen, over geld gaat zeiken. Of het nou 200.000 is of 700.000.
Eerst maar eens betrouwbare/gecontroleerde informatie alvorens over dat bedrag te schrijveneerst maar eens een jaar presteren in Ajax 1 alvorens over over dat soort bedragen te praten.
Inderdaad, we weten niets. Ik probeerde daarom aan te geven, dat ook het uitgangspunt van deze discussie (namelijk dat de onderhandelingen zouden zijn afgebroken) geen feit is, maar iets dat we via journalisten hebben vernomen. En even later horen we van journalisten (eerst Van Gelder en later de Telegraaf) dat de onderhandelingen weer worden hervat.Demosthenes schreef:Weten dat we niets weten; er blijkt tot nu toe één bron te zijn, die doorgaans als onbetrouwbaar gezien wordt en toch maar Raiola, nu weer in andere termen, de schuld geven. Zou inderdaad kunnen, maar het kan ook Ajax geweest zijn dat de onderhandelingen stopte. De zwarte Piet ligt bij Railoa, en zal daar altijd blijven liggen, schat ik in.Jöhnk schreef:We weten sowieso vrij weinig. Voor onze informatie gaan we af op wat door journalisten in kranten en andere media wordt verkondigd.
Demosthenes schreef:Eerst maar eens betrouwbare/gecontroleerde informatie alvorens over dat bedrag te schrijveneerst maar eens een jaar presteren in Ajax 1 alvorens over over dat soort bedragen te praten.
Heb even gemist dat wij een discussie hadden, maar om op de inhoud te reageren, het gaat niet om het bedrag "maar 50.000 is hartstikke mooi"? Ik mis even het principe.Het gaat NIET om het bedrag, het gaat om de principe.
Mocht blijken dat er niks van waar is, en dat hij voor een schammele 50.000 euro per jaar (arme jongen) bij Ajax wilt blijven, dan is dat hartstikke mooi en is er niks aan het handje.
Mocht het wel zo zijn dat het om financiële redenen afbreekt, dan maakt het mij niet uit of het om 700.000 gaat of om 200.000.
Dit lijkt me hartstikke duidelijk (en ook logisch, maar dat is subjectief). Maar misschien dat je tegen jezelf wilt blijven discussiëren...
AJAX REKENT OP KRABBEL KISHNA
door MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM - Ajax slaagt er zo goed als zeker in het toptalent van de jeugdopleiding, Ricardo Kishna (18), voor de club te behouden. Een onderhoud tussen Kishna’s zaakwaarnemer Mino Raiola, zijn vader en de Ajax-directie klaarde de lucht. „Het is van beide kanten als een positief gesprek ervaren", zei directeur voetbalzaken Marc Overmars desgevraagd.
De landskampioen en Kishna’s vertegenwoordigers bereikten op hoofdlijnen een akkoord over een contract tot de zomer van 2017. „Op korte termijn komt er een vervolggesprek en we gaan er vanuit dan de puntjes op de i te zetten”, aldus Overmars. Vrijdag liepen de onderhandelingen nog spaak. Omdat Ajax zei dat het ’take it or leave it’ was, leek een transfervrij vertrek van Kishna aanstaande. In alle tumult na de berichtgeving, gaf Kishna nogmaals aan graag te blijven en onderstreepte Ajax met de aanvaller door te willen. Door die opening werd razendsnel een afspraak voor gisteren gemaakt. Zodra Kishna zijn handtekening zet, gaat een wens van Frank de Boer in vervulling. „Ricardo is een groot talent”, zei hij na de zege op Cambuur. „We willen dat hij zijn contract verlengt en dat weet hij."
Fischer niet klasse?Rishi schreef:Zou mooi zijn. Ben wel toe aan wat klasse voorin vanuit de jeugd. En dan heb ik het niet over Fischer, Andersen en Meleg.
Of wellicht toch niet.Jabu schreef:Wellicht dat hij denkt dat hij het elders in zijn totaliteit beter kan krijgen. Geld, concurrentie, kans op speeltijd, beter worden, gedroomd avontuur, leefomstandigheden, etc.
Kishna zit toch al wat langer in de jeugd dan Fischer? Dat bedoelde ik. Fischer vind ik geweldig overigens. Toptalentje.wimpey schreef:Fischer niet klasse?Rishi schreef:Zou mooi zijn. Ben wel toe aan wat klasse voorin vanuit de jeugd. En dan heb ik het niet over Fischer, Andersen en Meleg.![]()
Kishna is net als de namen die je noemt een aankoop. Nu nog eens een aanvaller met klasse die een groot deel van de opleiding heeft doorlopen!!
ASSpaan: '4 voor Mino Raiola'
OPINIE - Henk Spaan geeft in zijn column in Het Parool kritiek op de wijze van handelen van Mino Raiola, de omstreden zaakwaarnemer van Ricardo Kishna. Raiola staat erom bekend om jonge talenten vroeg naar het buitenland te laten vertrekken, maar Kishna heeft aangegeven liever in Amsterdam te blijven.
'Hoe denkt Raiola dat Ajax naar Ricardo Kishna (18) zal kijken? Opeens is er 'een opening' om te onderhandelen. Dat kan alleen maar betekenen dat de jongen zich een ongeluk is geschrokken. Raiola denkt dat hij altijd maar namens Zlatan of Balotelli onderhandelt. Wat heeft hij nu bereikt met zijn mes op tafel? Gunstige onderhandelingspositie als tapijtje onder zijn voeten vandaan getrokken.'
Spaan heeft toch nog kritiek op Ajax. De columnist is het er niet mee eens dat Ajax verschillende talenten, zoals Gino Dekker en Abdel Nouri, vorig jaar geen nieuwe contracten aanbood. Onlangs maakte Ajax bekend de contracten van deze talenten te hebben verlengd.
'Even lachwekkend is het aplomb waarmee Ajax (of De Telegraaf) de nieuwe contracten met Gino Dekker en Abdel Nouri (16) aankondigt. Door 'het technisch hart' worden deze spelers beschouwd als 'toptalenten uit de opleiding'. O ja? Waarom kregen zij het vorig jaar dan geen contract en een stuk of vijf even oude, en mindere, buitenlanders wel? Dat die Nederlandse jongens alsnog wilden tekenen, wijst op liefde voor de club en op wijsheid bij ouders en management.'