Danny Hoesen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Duke » ma mar 18, 2013 10:11 pm

Goh, Marokkaanse vader lees ik. Wist ik niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Danny Hoesen

Bericht door beelzebub » ma mar 18, 2013 10:23 pm

Pierre van Hooydonk is ook een halve Marokaan.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Lionel » ma mar 25, 2013 8:56 pm

Scoorde bij zijn debuut bij Jong Oranje.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Toppie » zo mar 31, 2013 6:21 pm

Ik denk en hoop dat dit weleens een hele goeie voetballer gaat worden en Ajax hier heel veel geld voor gaat vangen.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door wimpey » wo apr 03, 2013 11:56 am

Toppie schreef:Ik denk en hoop dat dit weleens een hele goeie voetballer gaat worden en Ajax hier heel veel geld voor gaat vangen.
Ik geniet de laatste tijd van die gozer. Hij is balvast, heeft een actie en blaakt van het zelfvertrouwen. Prima ontwikkeling, prima aankoop.

PS: spelling checkers suck. Van Balvast maakt ie graag Ballast. :1evil.gif:

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Lionel » ma mei 27, 2013 12:52 pm

IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » do jul 04, 2013 10:51 am

De officiële media van Ajax lijken qua inhoud steeds beter te worden wat betreft de informatievoorziening. Wij als achterban krijgen steeds meer leuke reportages te zien en horen sinds enige tijd regelmatig van spelers hoe ze nu echt denken over hun situatie als voetballer bij Ajax en hun eigen ambities.

Hier een best wel aardig gesprekje van Okko van de Berkt met Danny Hoesen:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Hogerop-met-Hoesen.htm

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Toppie » di sep 24, 2013 7:29 am

Het wordt tijd dat deze jongen vaker een basisplaats krijgt om zelfvertrouwen te tanken, slechter dat Sig kan niet.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Lionel » wo sep 25, 2013 8:08 am

Ik had hem verwacht tegen PSV. Neem aan dat hij de komende 2 wedstrijden in de basis staat.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door wimpey » wo sep 25, 2013 9:29 am

Ik zou spits Fischer eens in de spits zetten. En LCV Moisander op LCV. Enz.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » wo sep 25, 2013 9:49 am

Ik zou in de spits zo graag een goed aanspeelpunt zien. Volgens mij zouden we daar veel baat bij hebben. Kunnen er vanaf het middenveld af en toe spelers bij sluiten. De beste kandidaat is wellicht Siem de Jong. Maar dat is ook de beste kandidaat om vanaf het middenveld te komen. Daarom is het misschien niet zo'n slecht plan om het eens met Hoesen te proberen. Die kan beter ballen verwerken dan Sigthorsson, Bojan of Fischer.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Neefkens » wo sep 25, 2013 9:56 am

Bij Hoesen vraag ik me altijd af of hij niet teveel gehyped wordt en impliciet vergeleken wordt met Sigthorsson. Die is op het gebied van techniek de mindere, maar of het een slechtere spits is betwijfel ik. Ik denk dat Hoesen de druk niet echt aan kan van een basisplaats. Maar ik laat me graag verrassen vanavond.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Danny Hoesen

Bericht door Bert » wo sep 25, 2013 11:58 am

Frisse jongen hè, die Sigthórsson. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Neefkens » wo sep 25, 2013 12:27 pm

Ken jij hem persoonlijk?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Cruijff » wo sep 25, 2013 1:43 pm


Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 25, 2013 2:05 pm

wimpey schreef:Ik zou spits Fischer eens in de spits zetten. En LCV Moisander op LCV. Enz.
Je hebt het over spelers op hun eigen positie zetten, en wilt vervolgens Fischer als centrale spits hebben? Wanneer heeft hij daar voor het laatst gespeeld?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door wimpey » wo sep 25, 2013 2:08 pm

Fischer is een spits. Net als Bojan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Danny Hoesen

Bericht door Bert » wo sep 25, 2013 2:46 pm

Met het risico te verzanden in een nutteloze discussie over definities, zonder enige relatie met de werkelijkheid, vind ik Fischer (net als Sig'son en Hoesen) meer spits dan Bojan dat is. Bojans kracht is primair reageren op de ruimte die rondom hem ontstaat: hij is erg snel, heeft een bovengemiddelde balcontrole en is een heel behoorlijke afmaker - iets wat bij Ajax nog niet aan de oppervlakte is gekomen, overigens; maar daar staat tegenover dat Bojan niet erg assertief ruimte creëert. Bojan is dus afhankelijk van de ruimte die zijn medespelers creëren, ofwel door heel snel de diepte te zoeken, ofwel door goed spel zonder bal. Daarom vind ik Bojan - en nu moet ik oppassen, want waar terminologie op de voorgrond treedt, daar praten mensen vaak langs elkaar heen - meer tweede spits dan aanvalsleider.

Hoesen is waarschijnlijk het beste voorbeeld van een spits die assertief ruimte creëert: hij loopt altijd schuin van de bal af, om ruimte tussen de linies te creëren en bovendien aanspeelbaar te zijn, dan wel met zijn gezicht, dan wel met zijn rug naar het doel. Bovendien heeft Hoesen een aardige balcontrole en is hij behoorlijk in de combinatie, waardoor hij redelijk als kapstok kan fungeren voor aansluitende medespelers.
Sig'son is het meest aanwezig zonder bal. Hij sleurt, trekt en zwoegt negentig minuten lang om het centrale duo van de tegenstander uit elkaar te trekken. In principe moet dit veel ruimte opleveren voor medespelers, maar de afstemming (behalve met De Jong, maar die is verre van beslissend momenteel) met zijn medespelers loopt niet goed, waardoor er zelden iemand gebruik maakt van de geboden ruimte. Daar staat tegenover dat Sig'son zelf bovendien aardig wat ruimte nodig heeft om de bal ofwel vast te houden, ofwel te combineren. Hierdoor is Sig'son vooral bruikbaar wanneer hij veel afspeelpunten heeft (en dus niet al te lang de bal hoeft vast te houden) - iets anders dan dat Sig'son niet zou kunnen kaatsen of dergelijk populisme.
Fischer is minder duidelijk aanwezig zonder bal dan Sig'son, maar is wel slim in zijn positionering. Hij kiest vaak de juiste momenten om weg te trekken - vorig seizoen was vooral de samenwerking met Eriksen, die veelvoudig profiteerde van door Fischer gecreëerde ruimte (PSV-Ajax; de 1-2 bijvoorbeeld). Bovendien is Fischer technisch goed en heeft hij oog voor de derde man. Dat hij momenteel totaal niet in vorm is, staat hiervan in principe los.

Er valt wat mij betreft wel wat voor te zeggen om Fischer op dit moment in de spits te zetten, maar persoonlijk zou mijn voorkeur op dit moment uitgaan naar Hoesen. Niet omdat Hoesen het zo geweldig doet, maar omdat hij het teamspel het minste schaadt. Fischer mag eerst zijn draai vinden middels invalsbeurten. Bojan naar de linkerkant, Sig'son als breekijzer, dan wel op de rechterflank wanneer je een extra speler wilt die in de zestien komt - wat mij betreft deed Sig'son het helemaal niet zo slecht op rechts, maar dat is een hele andere discussie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 25, 2013 4:03 pm

wimpey schreef:Fischer is een spits. Net als Bojan.

Omdat jij dat stelt?

Als je antwoord geeft op mijn vraag kunnen we verder discussiëren. Nogmaals dus, wanneer heeft Viktor Fischer voor het laatst als centrumspits gespeeld?


Want in feite doe je exact, maar dan ook exact wat je De Boer&co. verwijt; het zetten van spelers op posities die hun niet eigen zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » wo sep 25, 2013 7:54 pm

Bert schreef: Hoesen is waarschijnlijk het beste voorbeeld van een spits die assertief ruimte creëert: hij loopt altijd schuin van de bal af, om ruimte tussen de linies te creëren en bovendien aanspeelbaar te zijn, dan wel met zijn gezicht, dan wel met zijn rug naar het doel. Bovendien heeft Hoesen een aardige balcontrole en is hij behoorlijk in de combinatie, waardoor hij redelijk als kapstok kan fungeren voor aansluitende medespelers.
Dit is de belangrijkste reden waarom ik hem wel eens een aantal wedstrijden in de spits zou willen zien. Ik denk dat we met Hoesen als elftal het beste tot voetballen komen. Een aanspeelpunt geeft wat rust in het elftal. En het middenvelders de mogelijkheid geven om hiervan gebruik te maken door diepte te zoeken. De Jong kan dat, Serero kan dat en wellicht Duarte ook (die ken ik eerlijk gezegd nog onvoldoende).
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Khraa » wo sep 25, 2013 8:05 pm

Ik zie de rust en de brille nog niet eerlijk gezegd.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Danny Hoesen

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 25, 2013 8:07 pm

Khraa schreef:Ik zie de rust en de brille nog niet eerlijk gezegd.....
Het zou me ook verbazen dat hij het redt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Marillion » wo sep 25, 2013 8:12 pm

Het gaat natuurlijk om de opties die we hebben he? Wat mij betreft althans wel. Dan denk ik dat de kwaliteiten van Hoesen voor het elftal op het moment het meest interessant zijn. Of hij goed genoeg is om het echt te redden als Ajax spits weet ik niet. Maar voor nu zou hij mijn keuze als spits zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Danny Hoesen

Bericht door Khraa » wo sep 25, 2013 8:13 pm

Hij wacht te lang met de bal bij een kans, hij kopt volledig mis bij een redelijke voorzet, hakje (bal kwijt) als hij sober moet spelen.... Ik vind het bijzonder weinig.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Danny Hoesen

Bericht door Bert » wo sep 25, 2013 8:27 pm

Marillion schreef:Dit is de belangrijkste reden waarom ik hem wel eens een aantal wedstrijden in de spits zou willen zien. Ik denk dat we met Hoesen als elftal het beste tot voetballen komen. Een aanspeelpunt geeft wat rust in het elftal. En het middenvelders de mogelijkheid geven om hiervan gebruik te maken door diepte te zoeken. De Jong kan dat, Serero kan dat en wellicht Duarte ook (die ken ik eerlijk gezegd nog onvoldoende).
Serero is juist geen speler die veel diep gaat. Hij blijft veelal achter de bal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie