Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di aug 22, 2006 1:41 pm

Ik heb zondag een tijdje met onze AD staan praten onder genot van een biertje. Vind hem tot nu toe positief over komen. Hij had ook wel begrip voor mijn scepsis

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » di aug 22, 2006 3:05 pm

Maarten127 schreef:Ik heb zondag een tijdje met onze AD staan praten onder genot van een biertje. Vind hem tot nu toe positief over komen. Hij had ook wel begrip voor mijn scepsis
Wow. Nu wil ik toch wel erg graag weten waar je het precies met hem over hebt gehad. Had hij nog interessante dingen te melden of puur koetjes en kalfjes?

Ik moet zeggen dat ik positief gestemd ben v.w.b. Fontein. Zijn hand is direct al terug te zien in verschillende zaken, zoals de eerste training, de verdere aankleding van de Arena en openheid.
Dat laatste is op dit moment vooral een gevoel omdat het moeilijk aantoonbaar is, maar ik heb het idee dat men veel meer het contact aan het zoeken. Zo verwonderlijk is dit niet, aangezien het een van de beleidspunten is (binding met de fans), maar het feit dat hetgeen opgeschreven is ook daadwerkelijk zichtbaar wordt is top! Hoe vaak blijken beleidsplannen niet een dood stukje papier?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di aug 22, 2006 3:50 pm

Maarten127 schreef:Ik heb zondag een tijdje met onze AD staan praten onder genot van een biertje. Vind hem tot nu toe positief over komen. Hij had ook wel begrip voor mijn scepsis
Vanwaar je scepsis?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 22, 2006 4:57 pm

Maarten127 schreef:Ik heb zondag een tijdje met onze AD staan praten onder genot van een biertje. Vind hem tot nu toe positief over komen. Hij had ook wel begrip voor mijn scepsis
Leuk, Maarten. :xyxthumbs: Hoe kwam dat zo? Kom op, vertel eens meer!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di aug 22, 2006 5:31 pm

Maarten127 schreef:Ik heb zondag een tijdje met onze AD staan praten onder genot van een biertje. Vind hem tot nu toe positief over komen. Hij had ook wel begrip voor mijn scepsis
Ik zag hem lopen buiten voor het stadion. Waar ging die met supporters praten dan?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di aug 22, 2006 5:43 pm

Jesse schreef:
Maarten127 schreef:Ik heb zondag een tijdje met onze AD staan praten onder genot van een biertje. Vind hem tot nu toe positief over komen. Hij had ook wel begrip voor mijn scepsis
Vanwaar je scepsis?
Vanwege de mooie praatjes die we al jaren te horen krijgen zonder dat er daadwerkelijk iets word gedaan om de afstand tussen Ajax en supporters wat kleiner te krijgen.

Leuk, Maarten. :xyxthumbs: Hoe kwam dat zo? Kom op, vertel eens meer!
Ik liep in het home.. hij ook. Ik heet Maarten, hij ook.. ik kom uit Leiden.. hij ook.. schept een band he. Niets spannends allemaal. De man was goed aanspreekbaar en stapte ook zelf op supporters af. Volgens hem liep hij liever in het home dan in de bestuurskamer en hij vindt dit soort contact belangrijk.
Wow. Nu wil ik toch wel erg graag weten waar je het precies met hem over hebt gehad. Had hij nog interessante dingen te melden of puur koetjes en kalfjes?
Over koetjes en kalfjes.. over het beleidsplan wat van mij wel wat meer naar ons toe mag worden uitgelegd want ik denk niet dat het een bierviltje is met daarop de 5 punten. Ben vooral benieuwd hoe ze dat willen gaan bereiken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 22, 2006 6:14 pm

Maarten127 schreef:Vanwege de mooie praatjes die we al jaren te horen krijgen zonder dat er daadwerkelijk iets word gedaan om de afstand tussen Ajax en supporters wat kleiner te krijgen.
........
Maarten127 schreef:Ik liep in het home.. hij ook. Ik heet Maarten, hij ook.. ik kom uit Leiden.. hij ook.. schept een band he. Niets spannends allemaal. De man was goed aanspreekbaar en stapte ook zelf op supporters af. Volgens hem liep hij liever in het home dan in de bestuurskamer en hij vindt dit soort contact belangrijk.
Dit lijkt me van Fonteins kant een goed begin. Niet lullig bedoeld, maar was jij niet een van degenen die baalde dat zo'n 'hockeybal' aangesteld was bij Ajax?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di aug 22, 2006 6:24 pm

Lijkt mij ook een goed begin. En ik ben altijd (bewust) zeer terughoudend geweest op Fontijn... ik wilde eerst weten wat hij zou gaan doen en vooral ook hoe. Kan me ook zo 123 geen posts herinneren waar ik hem afgebrand heb, volgens mij heb ik daar altijd mee willen wachten tot hij een stempel had gedrukt

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 22, 2006 6:28 pm

Ok. :xyxthumbs: Dan waren het anderen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 22, 2006 6:35 pm

Hebben jullie het interview gelezen met Fontein in de nieuwste Ajax Magazine? Hij vertelt daarin hoe hij is gaan helpen in de nadagen van de Tsunami (op Sri Lanka). Hij beschrijft hoe hij samen met andere managers stenen ging metselen. En hoe ze een groepsgesprek hebben georganiseerd zodat de slachtoffers hun emoties kwijt konden. Ik vond het op het zweverige af. Het ging over meehuilen, verhalen delen, voelen en elkaar de hand geven.
Verder wel een aardig verhaal. Hij maakt op mij niet de indruk een keiharde manager te zijn. Eerder een people manager, of hoe heet dat tegenwoordig.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 22, 2006 6:38 pm

Het lijkt me goed dat iemand die veel in contact komt met de supporters een people person is. Zo vullen Van Geel en Fontein elkaar ook weer een beetje aan, niet? ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 08, 2006 2:23 pm

Fontein lid van twee UEFA-commissies
Nyon, 08 sep 2006

Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein is op de internationale vergadering van Europese clubs gekozen in een nieuwe 'European Professional Football Strategy Board', die waakt over de toekomst van het Europese clubvoetbal.
Samen met Joan Laporta (FC Barcelona), Umberto Gandini (AC Milan) en Peter Kenyon (Chelsea) vormt Fontein de vertegenwoordiging van Europese clubs binnen deze strategische commissie, waarin verder vertegenwoordigers van de UEFA en van de professionele competities van Duitsland, Italië, Spanje en Engeland zitting hebben. De termijn voor deze functie in de 'European Professional Football Strategy Board' bedraagt drie jaar.
De algemeen directeur van Ajax verder is benoemd tot bestuurslid van het Europese Club Forum, een platform dat probeert de communicatie en samenwerking tussen professionele voetbalclubs en de UEFA te bevorderen. Bij de stemming in het UEFA-hoofdkwartier in het Zwitserse Nyon verwierven behalve Fontein ook Laporta, Gandini, Kenyon, Karl-Heinz Rummenigge (Bayern München), Fernando Gomes (FC Porto), Michel Verschueren (Anderlecht), John McClelland (Glasgow Rangers), Damir Vrbanovic (Dinamo Zagreb), Niels-Christian Holmstrøm (FC Kopenhagen) en John Borg (FC Birkirkara uit Malta) een bestuurszetel in het Europese Club Forum. De leden van dit forum blijven aan tot medio 2009.
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 08, 2006 3:11 pm

Nogal een carriere voor een ijsjesverkoper! :D
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr sep 08, 2006 3:13 pm

Samen met Joan Laporta (FC Barcelona), Umberto Gandini (AC Milan) en Peter Kenyon (Chelsea) vormt Fontein de vertegenwoordiging van Europese clubs binnen deze strategische commissie
Aardig rijtje toch, in dit soort zaken zie je de grote naam van ons cluppie terug :yes:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 08, 2006 3:14 pm

Sja... Zie je die naam toch nog ergens terug, Europees gezien.. :sad:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr sep 08, 2006 3:19 pm

Ik moet toch wat ? :sad:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 08, 2006 3:40 pm

Lullen kunnen we wel, nu nog voetballen...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 08, 2006 3:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sja... Zie je die naam toch nog ergens terug, Europees gezien.. :sad:
Een club uit Malta ook, Kopenhagen ook dus................
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr sep 08, 2006 3:47 pm

Dat is een heel andere club, wel even goed lezen voor je je gal spuwt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 8:39 pm

Fontein: 50 tot 75 miljoen Chinezen geinteresseerd in Ajax



Zoals onlangs gemeld vertrekt Fontein in oktober opnieuw naar China om de mogelijkheden voor Ajax te onderzoeken. In Voetbal International laat Ajax algemeen directeur Fontein weten dat er in China nu al een 'potentiele fanbase' is van 50 tot 75 miljoen Chinezen die zeer geinteresseerd zijn in Ajax. 'Die populariteit moeten we te gelde zien te maken.'
http://ajax.netwerk.to


Dit soort megalomaan gedoe hoeft van mij niet. Als het zo gemakkelijk was om daar geld op te halen, deed iedereen dat wel. In de praktijk valt dat dus tegen.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo sep 13, 2006 8:58 pm

Kunnen ze allemaal 'Made in China'-merchandise kopen die zelf in elkaar hebben gezet. :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 9:25 pm

Daar komt het op neer, ja. En ze krijgen er een gratis ijsje bij. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 13, 2006 9:39 pm

joey schreef:
Fontein: 50 tot 75 miljoen Chinezen geinteresseerd in Ajax



Zoals onlangs gemeld vertrekt Fontein in oktober opnieuw naar China om de mogelijkheden voor Ajax te onderzoeken. In Voetbal International laat Ajax algemeen directeur Fontein weten dat er in China nu al een 'potentiele fanbase' is van 50 tot 75 miljoen Chinezen die zeer geinteresseerd zijn in Ajax. 'Die populariteit moeten we te gelde zien te maken.'
http://ajax.netwerk.to


Dit soort megalomaan gedoe hoeft van mij niet. Als het zo gemakkelijk was om daar geld op te halen, deed iedereen dat wel. In de praktijk valt dat dus tegen.
Maar wij zijn niet iedereen. Wij zijn Ajax. Wij zijn de beste! :hypocrite:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo sep 13, 2006 10:14 pm

joey schreef:
Fontein: 50 tot 75 miljoen Chinezen geinteresseerd in Ajax



Zoals onlangs gemeld vertrekt Fontein in oktober opnieuw naar China om de mogelijkheden voor Ajax te onderzoeken. In Voetbal International laat Ajax algemeen directeur Fontein weten dat er in China nu al een 'potentiele fanbase' is van 50 tot 75 miljoen Chinezen die zeer geinteresseerd zijn in Ajax. 'Die populariteit moeten we te gelde zien te maken.'
http://ajax.netwerk.to


Dit soort megalomaan gedoe hoeft van mij niet. Als het zo gemakkelijk was om daar geld op te halen, deed iedereen dat wel. In de praktijk valt dat dus tegen.
Waarom zou je mensen niet proberen te interesseren in Ajax dan?
PSV (en de stad eindhoven) heeft ook veel voordeel van het Korea-effect van Hiddink gehad hoor!
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 10:28 pm

Het is leuk, maar ik zou er niet teveel van verwachten. Bij PSV is het ook tegengevallen. Die overeenkomst met de Koreaanse TV werd niets. En dan hadden zij nog twee Koreaanse spelers lopen.

In China zijn ze niet helemaal achterlijk. Ze weten heel goed dat Ajax geen wereldtop is.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie