Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 05, 2006 6:11 pm

Absoluut. Perez kwam elke keer naar binnen, waardoor die linkerkant totaal leeg bleef.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » za nov 25, 2006 12:08 am

24-11-2006
Kenneth Perez riep: 'Hé man, idioot. Hé kankerneger. Hé!'

Hij zat bij Pauw en Witteman en aan het slot van een periode waarbij we waren doodgegooid met politici vielen zijn rust, waardigheid en autoriteit op en al het zinvolle dat hij zei. De oud-minister van buitenlandse zaken, Hans van Mierlo, keek Frans Adelaar aan en zei dat hij vond dat de trainer aangifte moest doen bij de politie. Hij was zondag in het Zuiderpark immers bedreigd. Pas als er aangifte is gedaan kunnen de wilden worden vervolgd.

Maar Adelaar, die zich aan tafel verbaal sterk presenteerde, kijkt wel uit. Zijn vrouw is al eens bedreigd door zo'n wilde die zich uitgeeft voor een supporter. Zij en haar twee dochters waren jongstleden zondag op verzoek van Adelaar thuisgebleven en stonden thuis, luisterend naar de radio, doodsangsten uit. Het leek een eeuwigheid, de tijdspanne tussen het moment dat ze hoorden dat een leger wilden bezit nam van het veld en het geruststellende telefoontje van de ontzette echtgenoot en vader.

De familie Adelaar heeft geen trek om, nu ADO Den Haag verleden tijd is, vanwege een aangifte nóg eens bedreigd te worden. Op maandag is Frans lekker een nieuw leven begonnen. Wie Sport 1 kan ontvangen, ziet hem vandaag al in actie als analyticus. ADO Den Haag moet zo snel mogelijk worden verdrongen. Vooral die laatste twee dagen, waarbij verhitte supporters hem uitscholden en Adelaar vreesde dat hem ook fysiek iets zou worden aangedaan, díe waren het allerergst. Terecht stelt Adelaar overigens vast dat dit geen voetbalprobleem is maar een maatschappelijk verschijnsel.

De leiding van ADO Den Haag heeft de moed wel opgebracht om de gang naar de politie te maken en aangifte te doen van, onder andere, huisvredebreuk. In samenwerking met de politie doet de club er alles aan om alle wilden een gezicht te geven. Daar kunnen ze bij Ajax een voorbeeld aan nemen. Drie jaar geleden, na Jong Ajax-Jong Feyenoord, gebeurde ergere dingen. Hoewel twee Feyenoorders werden geschopt en geslagen, gingen - op twee na - alle wilden vrijuit, voornamelijk omdat de identificatie ernstig te wensen overliet.

De wilden die tijdens ADO Den Haag-Vitesse het heilige gras betraden kunnen nu, na herkenning, strafrechtelijk worden vervolgd. Tientallen, misschien wel honderd man, zullen in elk geval een stadionverbod van vijf jaar aan hun broek krijgen, plus een boete.

De grootste hooligan van vorig weekend stond trouwens op het veld van de Arena. Kenneth Perez wond zich in de 43ste minuut van Ajax-FC Twente op over een bal die al dan niet uit was. Tegen assistent-scheidsrechter Nicky Siebert riep de Deen: 'Hé man, idioot. Hé kankerneger hé!' De registratie is onverbiddelijk. Ik vind Perez een heerlijke voetballer, een leuke gozer ook, maar dit had ik van een sportpresentator in spe niet verwacht. Durft hij dat ook tegen Ten Cate te roepen?

Als ik Kenneth Perez was dan zou ik alsnog mijn excuses maken aan Nicky Siebert, die, toen ik hem gisteren belde, eerst toestemming van scheidsrechtersbaas Uilenberg had en toen stellig zei dat hij niets had gehoord.

Niks gehoord? Vergis ik me of regeert de angst? Een rode kaart is meteen een rode kaart hè. En dan de publiciteit. En de nasleep. Voetballer van Ajax in staat van beschuldiging stellen, tuchtcommissie, schorsing. Zegt Siebert: 'Als ik het had gehoord dan had hij rood gekregen van Blom. Als hij dat echt heeft geroepen dan wordt er alsnog rapport opgemaakt.' Frank Huizinga van de KNVB bevestigt dat. 'We zullen de band maandag afspelen. Als hij dat écht heeft gezegd dan kan de aanklager hem in staat van beschuldiging stellen.'



Gisteravond om kwart voor negen heb ik Perez aan de telefoon.



'Heb ik dat gezegd?'

Ja.

'Weet je het zeker?'

Ja.

'Hoor je me of is het liplezen?'

Je hoort het en het is niks voor jou Kenneth.

'Nee. Ik zit niet bij de KKK.'

Weet ik. Wat bezielde je? Waarom overkomt je dit? Gefrustreerd bij Ajax?

'Dat zou een zwak excuus zijn. Als het echt zo is, emotie toch denk ik.'

En nu?

'Ik speel niet meer. Dit neemt Ten Cate me kwalijk. En terecht. Dit is niet netjes. Dit is erg. Ik heb hier spijt van. Heb jij het nummer van die grens…'



En zo kom ik weer bij Hans van Mierlo uit, die ervoor pleit om de wilden aan te geven, maar als de wildeman tot inkeer komt, zijn excuses maakt, oprecht, nou dan kunnen we wat mij betreft de mantel der liefde uit de mottenballen halen.

[email protected]


:nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 1:19 am

Dat valt me onwijs tegen van Perez. Die jongen heeft volgens mij echt problemen om zich te beheersen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 25, 2006 10:54 am

'Ik speel niet meer. Dit neemt Ten Cate me kwalijk. En terecht. Dit is niet netjes. Dit is erg. Ik heb hier spijt van. Heb jij het nummer van die grens…'
Ten Cate heeft hem dus gestraft. Heel goed.

Dat die grensrechter dit niet gerapporteerd heeft. Onbegrijpelijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 25, 2006 1:02 pm

Tja gefrusteerd, emotie, het kan en mag nstuurlijk niet.

Dikke van dale :

idi·oot
de idioot (mannelijk), de idioten

1
iemand die zwakzinnig is in de hoogste graad
betekenisverwante termen

2
(beledigend) scheldwoord voor iemand met een afwijkend standpunt
of van afwijkend gedrag



kan·ker
de kanker (mannelijk)

1
ziekte waarbij cellen zich ongeremd delen en zich door het lichaam
verspreiden


ne·ger
de neger (mannelijk), de negers; afleiding(en): negerin

persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika



Verder beetje opgefokt allemaal ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za nov 25, 2006 2:15 pm

'Ik speel niet meer. Dit neemt Ten Cate me kwalijk. En terecht. Dit is niet netjes. Dit is erg. Ik heb hier spijt van. Heb jij het nummer van die grens…'
In je emotie roep je wel eens wat, ik roep ook wel eens nazi ofzo op de tribune, die assistent scheids begrijpt dat ook waardoor hij het verder niet rapporteert. Perez heeft er nu ook spijt van dus verder niet te veel aandacht aan besteden, wat mij betreft zondag gewoon weer spelen.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » za nov 25, 2006 2:34 pm

Verklaring Kenneth Perez

Amsterdam, 25 nov 2006
Kenneth Perez geeft een verklaring voor wat er tijdens de wedstrijd Ajax - FC Twente voorviel.

Verklaring Kenneth Perez.

Tijdens de wedstrijd Ajax – FC Twente van zondag 19 november heb ik mij in het vuur van het spel ernstig misdragen door een discriminerende opmerking te maken naar grensrechter Siebert.
Ik schaam mij diep voor de kwetsende uitlatingen en biedt, naast de heer Siebert, eenieder daarvoor mijn oprechte excuses aan.
De stommiteit van mijn opmerking staat in schril contrast met hoe ik werkelijk in het leven sta en met de normen en waarden waarmee ik mijn eigen kinderen opvoed.

Met schaamte,


Kenneth Perez

http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=61086

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 25, 2006 2:40 pm

Schande. :sad:

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za nov 25, 2006 2:49 pm

Schandalig!

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za nov 25, 2006 3:04 pm

Wat mij betreft ontslaat Ajax Perez. Dit soort teksten horen wil ik niet horen bij een speler van Ajax. Dit is een schande en Ajax moet Perez op de enige en juiste manier straffen. Opdonderen...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za nov 25, 2006 3:10 pm

Overdrijf toch niet zo, het kan niet wat hij gedaan heeft maar hij heeft zn excuses ervoor aangeboden, in een opwelling kan je wel eens wat roepen waar je later spijt van hebt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 25, 2006 3:10 pm

De doodstraf.

Tjezus ..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za nov 25, 2006 3:21 pm

Ik vind het ook wat overdreven om hem te ontslaan. Wel vind ik het een belachelijke actie.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 3:47 pm

Ontslag vind ik ook wat overdreven. Bovendien is het kapitaalvernietiging. Ik hoop wel dat Perez z'n excuses daadwerkelijk meent.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 25, 2006 3:54 pm

Ontslaan vind ik ook wat overdreven, maar ik zou hem wel het vice-aanvoerderschap afnemen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 25, 2006 4:36 pm

Wat vindt u van de kwestie-Perez, heer Kaboem!?

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za nov 25, 2006 4:41 pm

Alexander schreef:Wat mij betreft ontslaat Ajax Perez. Dit soort teksten horen wil ik niet horen bij een speler van Ajax. Dit is een schande en Ajax moet Perez op de enige en juiste manier straffen. Opdonderen...
Iedereen roept wel eens zoiets uit frustratie. Daarom valt dit nog niet goed te praten, maar ontslaan gaat erg ver. Ik heb jou ook vaak genoeg met kanker zien schelden op dit forum, dus hypocriet is je reactie ook nog.

En ja, ik weet dat jij geen speler van Ajax bent, maar dat maakt niet uit.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za nov 25, 2006 4:42 pm

Niet goed voor zijn en onze naam, Jöhnk.

Vroeger, toen ik nog jong en onbedorven was, heb ik wel eens in het heetst van de strijd richting de tegenstanders gespuwd. Vies! Meteen daarna had ik natuurlijk spijt van mijn daad. Maar die jongens hadden niets met mijn gevoelens van spijt te maken en hebben jacht gemaakt op Kaboem!

Sporten maakt emotioneel. In het veld was ik emotioneler dan er buiten en in het veld haalde ik meer rottigheid uit dan mij nu lief is.
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 25, 2006 4:59 pm

Knippen dan maar weer. :sad:

Bij deze het dringende verzoek om de discussies on-topic te houden.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za nov 25, 2006 5:06 pm

Dit is de 2e keer binnen korte tijd dat Perez door zijn doen en laten een negatieve hoofdrol opeist in de media. Met de opmerking 'kkneger' heeft Perez wat mij betreft de grens overschreden. Een totaal gebrek aan respect jegens de coach, ploeggenoten, simpwelweg iedereen. Die opmerking zal hem nu wekenlang blijven achtervolgen en terecht. Benieuwd wat HTC cq Ajax voor verdere acties gaat ondernemen. Excuses aanvaarden, Perez schorsen voor een korte termijn en vervolgens gezamelijk verder ballen lijkt mij in het belang van Ajax het beste. Aan de andere kant zou een verkoop ook volledig legitiem zijn in mijn ogen, alleen al omdat hij zich nu compleet ongeloofwaardig heeft gemaakt als aanvoerder van de buitenlandse spelers...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 25, 2006 5:24 pm

Zou je dat wel doen, je mede topscoorder de deur uit doen alleen maar omdat ie zich effe laat gaan maar waarvan verder niks is bekend of dat ie bv. een rascist is.Het kan en mag niet, maar verder vind ik het zwaar opgefokt.

Laat hem gewoon een boete betalen en diep door het stof gaan.Wat eigenlijk al aan het gebeuren is.Wat dat aanvoerderschap van de buitenlanders ermee te maken heeft begrijp ik niet ?.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za nov 25, 2006 5:53 pm

Een verkoop in deze zou een overweging kunnen zijn. Want vergeet immers niet dat hij met zijn discriminerende uitlating, naast de scheids in kwestie, ook zijn directe leidinggevende en gekleurde teamgenoten heeft beledigd - mensen waarmee je dagelijks samen werkt - en nog vele anderen. Hun voelen zich ongetwijfeld aangesproken. Uiteindelijk is een schorsing van korte duur, het aanbieden van zijn excuses en de mediadacht aandacht hierop een gepaste straf.

Wij zitten al verdomme in een sportieve dip. Pfff....

P.S.
Wat het buitenlandse aanvoerderschap hiermee te maken heeft, spreekt voor zich. Je voorbeeldfunctie is daardoor des te groter en daarmee bepaalde gemaakte fouten ook.

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za nov 25, 2006 6:00 pm

Hij roept neger omdat die man gekleurd was. Ik roep bril als iemand een bril heeft. En iemand anders roept rooie als iemand rood haar heeft. Dat kan gebeuren als je zo in de wedstrijd zit en je emtioneel en geirriteerd reageert. Wat nog niet betekent dat het mag. Een boete en klaar dus.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za nov 25, 2006 6:19 pm

brigade zuid schreef:Overdrijf toch niet zo, het kan niet wat hij gedaan heeft maar hij heeft zn excuses ervoor aangeboden, in een opwelling kan je wel eens wat roepen waar je later spijt van hebt.
Excuses is altijd makkelijk achteraf.. Hij moet eens leren nadenken, laten zien dat het zo'n slimme jongen is.
Ik hoop op een lange schorsing plus een zware boete (half jaar salaris)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 25, 2006 6:30 pm

Verklaring AFC Ajax

Amsterdam, 25 nov 2006
AFC Ajax geeft een verklaring omtrent de uitlatingen van Kenneth Perez tijdens Ajax - FC Twente.

Verklaring AFC Ajax

Ajax betreurt het dat Kenneth Perez zich op discriminerende wijze heeft uitgelaten in de richting van grensrechter Siebert tijdens de wedstrijd tegen FC Twente, en keurt dergelijk gedrag ten zeerste af.
Ajax spreekt tegelijkertijd zijn waardering uit over het feit dat Kenneth direct en onomwonden zijn excuses heeft aangeboden.
,,Na goed overleg met Ajax heb ik voorgesteld een voetbalclinic te geven in de Bijlmer. Ook zal ik een financiële bijdrage leveren aan een goed maatschappelijk doel," aldus Kenneth Perez. ,,Ik wil nogmaals benadrukken dat ik geen racist ben."
Ajax.nl

Plaats reactie