Edgar Davids

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 1:42 pm

Ik vind het toch wel fantastisch om Edje weer in het rood-wit te zien. :blush:

Ook leuk om te zien dat Rosales nog kan lachen bij Ajax. :xyxthumbs:

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jan 30, 2007 2:04 pm

Vindt het mooi dat davids weer terug is, al ben ik geloof ik de enigste die er niet al teveel van verwacht. :blush:

edit: presentatie is te zien op www.at5.nl om 14:30 , live
Pompiedom

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 2:07 pm

Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 30, 2007 2:48 pm

Hij krijgt rugnummer 13.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 30, 2007 2:55 pm

Rugnummer 13 omdat hij op de 13e geboren is.

Over de aanvaring met Jol wilde hij het liever niet hebben. :D

Hij heeft voor het sportieve gekozen, zei hij, en de aanwezigheid van HtC heeft daarbij een grote rol gespeeld. Hij deelt de visie van HtC. Hij vindt de spelersgroep van Ajax talentvol ('lekker positiespel gespeeld op de training'), maar er is meer nodig dan alleen talent. En hij is fit, de spelers van TH worden elke week getest en hij staat er goed voor, dus hij kan zondag spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jan 30, 2007 3:03 pm

Wow, echt te gek dat ons aller Edje terug is! :cheer:
Dat wordt vast fantastisch aanstaande zondag. Sowieso de winst al binnen (want Feyeshit verliest toch), Davids opstellen en het wordt een nog leukere dag.

Nu Kanu, Finidi, de Boertjes, Sar, Seedorf en Van Gaal ook nog! En Kluivert natuurlijk.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 30, 2007 3:05 pm

Kluivert mogen ze houden in Eindhoven. :yes:

Ik vind het zo wel mooi geweest met die routiniers.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » di jan 30, 2007 3:12 pm

joey schreef:Kluivert mogen ze houden in Eindhoven. :yes:

Ik vind het zo wel mooi geweest met die routiniers.
Clarence en VDS zijn wat mij betreft zeer welkom. :yes:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jan 30, 2007 3:42 pm

Met Edgar Davids wordt Ajax alsnog kampioen omdat...



Cocu op een schoothondje lijkt en Davids een pitbull is
Davids net als Wouters niet meer opgeroepen wordt voor Oranje
met Davids z'n bril Huntelaar het net weer scherp ziet
het oude clubje weer bijna compleet is
de volgende penalty wel raak is
Stijn Vreven zelfs bang van hem wordt
hij zijn hoofd niet zomaar ergens in steekt
Davids Sneijder en Perez in toom kan houden
Ajax zijn wedstrijden wint zodra het met 10 man speelt
Kluivert het ook zo lekker doet bij PSV
Heintje Davids ook altijd op zijn best was bij een come-back
Ajax de verzameling tuinkabouters nu compleet heeft
Perez nu een pitbull achter zich aan krijgt als hij de grensrechter uitscheldt
Maduro nu op de bank zit

:D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 30, 2007 4:23 pm

Ajax zijn wedstrijden wint zodra het met 10 man speelt
Ach... dat hebben ze tegen Groingen ook gedaan... Leonardo had nog niet eens door dat ze met z'n 10en aan het spelen waren, dus zo erg is dat dus niet... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jan 30, 2007 4:24 pm

Dat was tegen Sparta ook een groot succes!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 4:24 pm

joey schreef:En hij is fit, de spelers van TH worden elke week getest en hij staat er goed voor, dus hij kan zondag spelen.
Uiteraard. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jan 30, 2007 4:24 pm

Lucas schreef:Dat was tegen Sparta ook een groot succes!
Maar toen wist iedereen dat ze met 10 man speelden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 30, 2007 4:33 pm


brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 30, 2007 4:50 pm

Thomas schreef:Ook leuk om te zien dat Rosales nog kan lachen bij Ajax. :xyxthumbs:
Hij is nou eenmaal een perfecte prof, nooit niet zeuren, nooit niet klagen en altijd zijn best doen. :yes:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 5:05 pm

EDIT: Post van BZ verkeerd gelezen.

Rosales is inderdaad ook een uitstekende prof.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di jan 30, 2007 5:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 30, 2007 5:33 pm

brigade zuid schreef:Hij is nou eenmaal een perfecte prof, nooit niet zeuren, nooit niet klagen en altijd zijn best doen. :yes:
Ben niet zijn grootste fan, maar ik moet Rosales nageven dat het echt een goede jongen is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 5:46 pm

Davids nu officieel Ajacied

Amsterdam, 30 jan 2007
Edgar Davids zette aan het begin van de middag zijn handtekening onder het contract dat hem tenminste anderhalf seizoen aan Ajax verbindt. Daarna werd de routinier door technisch directeur Martin van Geel gepresenteerd aan de pers.

Edgar Davids zette in de kamer van technisch directeur Martin van Geel zijn handtekening onder het contract met de club. ,,Het is een fijn gevoel weer bij Ajax te spelen, hoewel ik nooit op het trainingsveld had gestaan hier. Maar qua voetbal is het vertrouwd'', zei de middenvelder. ,,Ik wil zo snel mogelijk beginnen.'' Hoewel in de huidige spelersgroep niemand zit met wie Davids in zijn vorige Ajax-periode samenspeelde, zijn de nieuwe teamgenoten geen onbekenden. ,,Ik ken de meeste jongens van het Nederlands elftal. ''

Hoewel hij bij Tottenham Hotspur de laatste tijd weinig speelde, is het met de conditie van Davids prima in orde, zo liet hij weten. ,,Bij Spurs doen ze wekelijks tests bij alle spelers, en mijn conditie was goed tot uitmuntend. Wat dat betreft ben ik dus helemaal fit. Ik hoop dan ook dat ik zondag tegen Feyenoord meteen kan spelen. En dat het niet alleen met mij goed gaat, maar dat de hele ploeg goed gaat draaien.''

Vervolgens nam Martin van Geel de nieuwe aanwinst mee naar de perskamer van de ArenA voor de presentatie aan de media. Een waar leger aan fotografen, cameramensen en verslaggevers wachtten Davids op. Henk ten Cate voegde zich bij Davids en Van Geel achter de perstafel, waarna de technisch directeur overging tot het symbolisch uitreiken van het shirt en een korte toelichting gaf op het aantrekken van Davids door de Amsterdamse club.

,,Deze toelichting is korter dan de onderhandelingen die tot deze transfer hebben geleid'', sprak Martin van Geel grappend. ,,Wij zijn zeer trots dat we Edgar Davids kunnen presenteren. Na zijn jeugdopleiding bij Ajax gehad te hebben en met het eerste elftal een heleboel prijzen te hebben gepakt, speelde hij achtereenvolgens voor AC Milan, Juventus, Barcelona, Inter en Tottenham Hotspur. In de zomer is het ons niet gelukt om Edgar aan ons te binden, nu wel. Hij had een aantal aanbiedingen op zak, maar Edgar heeft gelukkig voor Ajax gekozen, omdat hij nog steeds de ambitie heeft om op topniveau te voetballen. Edgar Davids gaat een belangrijke positie binnen het elftal bekleden, zowel door zijn voetbalkwaliteiten als door de routine die hij in de jonge groep brengt.''

,,Sportieve overwegingen hebben de doorslag gegeven voor mijn beslising om terug te keren bij Ajax. Ik wil in de top meedraaien'', zei Edgar Davids. ,,Het feit dat Henk ten Cate hier de coach is, speelde een grote rol. Ik heb genoten van mijn tijd bij Barcelona, onder meer doordat Frank (Rijkaard, red.) en Henk daar de trainers waren. Ik deel de visie van Henk op voetbalgebied.'' De nieuwe aanwinst van Ajax verklaarde vereerd te zijn met de grote mediabelangstelling (,,Dank daarvoor'', zei Davids lachend) en zei teruggedacht te hebben aan zijn vorige Ajax-periode. ,,Al is dat misschien onredelijk, want dan leg ik de lat voor dit team wel erg hoog. Dit is echter ook een zeer talentvolle groep. Maar talent alleen is niet genoeg.'' Dat Ajax nog altijd in zijn hart zit, liet de dynamische middenvelder ook merken deze dinsdag. ,,Als ik de shirts bekijk van de clubs waarvoor ik gespeeld heb, ben ik trots op allemaal, maar bij die van Oranje, Juventus, Barcelona en Ajax heb ik helemaal een speciaal gevoel.''
Zijn nieuwe Ajax-shirt heeft het rugnummer 13 ('Ik ben geboren op 13 maart 1973') en dat is niet bepaald de enige verandering ten opzichte van zijn laatste seizoen bij Ajax, de jaargang 1995-1996. ,,Zoals ikzelf heeft ook de club een verandering doorgemaakt. Zo is er nu de ArenA en werken er andere mensen bij de club. Maar alle jeugdtrainers van nu ken ik nog wel. Ze hebben me getraind of ik heb met ze samengespeeld, en het is leuk om weer met hun om te gaan.''

Zijn eerste - korte - training met Ajax had Davids ten tijde van de perspresentatie al achter de rug. ,,Het was leuk om weer bij Ajax op het veld te staan'', aldus de middenvelder. ,,Lekker een positiespel doen.''
Henk ten Cate was zichtbaar blij met de komst van Davids naar Ajax. ,,Als voetballiefhebber ben ik blij dat, na Philip Cocu en Jaap Stam, er weer een grote speler terugkeert in de Nederlandse competitie en daarnaast ben ik blij dat hij voor Ajax heeft gekozen'', zei Ten Cate. ,,Edgar is een winnaar en is belangrijk voor de ploeg. Voetballend is hij van grote waarde en ook is hij met zijn ervaring belangrijk voor de jonge spelers.''

,,Hij kan jonge spelers bewust maken van het vak. Edgar is een echte prof, leeft ook als een prof en hij kan de talentvolle jongens helpen met dat laatste stukje'', aldus de Ajax-trainer, die aan hun gezamenlijke tijd bij FC Barcelona goede herinneringen over heeft gehouden. ,,Zijn inbreng bij Barça was groot. Zijn komst bracht een ommekeer naar het positieve teweeg. Vanaf dat moment werd Barcelona vrijwel onverslaanbaar. Bij Ajax kan hij ook heel belangrijk worden. Hij kan het elftal qua leeftijd, ervaring en kwaliteit in balans brengen. Edgar is van grote waarde voor Ajax. Alleen speltechnisch hoor, want we laten hem nooit meer gaan.''
Ajax.nl

Ik ben volgens mij wel de meest enthousiaste hier over de komst van Davids. Tsjongejonge, wat ben ik er blij mee.

Op dit moment spelen twee van mijn favoriete Nederlandse voetballers aller tijden (die ik bewust heb mee gemaakt) bij Ajax.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di jan 30, 2007 6:06 pm

Thomas schreef: Ik ben volgens mij wel de meest enthousiaste hier over de komst van Davids. Tsjongejonge, wat ben ik er blij mee.
:D

Er is er hier nog eentje zielsgelukkig met de komst van Edje. Ik weet niet wiens smile groter is, de mijne of de zijne. Te oud? Versleten? Puh! Zelfs met een rollator kan hij dit elftal nog een grote impuls geven. Ajax heeft eindelijk weer KLOTEN! :worshippy:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 30, 2007 6:07 pm

Wie is die andere dan? :blush:

Ik heb namelijk al tijden geen heel speciaal gevoel bij Davids, maar wie weet komt dat wel weer. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, natuurlijk. Wens hem ook het allerbeste.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 30, 2007 6:09 pm

Ik heb Davids altijd een hele leuke voetballer gevonden, maar ik heb nooit echt iets bijzonders met hem gehad.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 6:10 pm

Peter schreef:Wie is die andere dan? :blush:
Ahum.

Niet zoveel geslapen, Peter? ;)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 30, 2007 6:11 pm

Nee, serieus.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 6:12 pm

Nou ja, het staat notabene in de post van Zuidema waar je op reageerde. :D

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di jan 30, 2007 6:12 pm

Thomas schreef:
Peter schreef:Wie is die andere dan? :blush:
Ahum.
Precies: Thomas.

Plaats reactie