Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 14, 2008 10:16 am

zie je dat men het heeft over kalendermaanden, joey?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jul 14, 2008 10:23 am

Ik snap niet waarom PSV hem voor de OS wil verkopen. Misschien speelt hij daar wel de pannen van het dak.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jul 14, 2008 10:25 am

Misschien willen ze niet te lang wachten om zo de onrust tot een minimum te beperken? Ik kan me voorstellen dat ze geen zin hebben in een langlopend conflict. Bovendien vraag ik me af of hij veel gaat spelen. Volgens mij is Foppe de Haan niet zo'n grote liefhebber van zijn spel en ontwikkeling.
Nil volentibus arduum

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 14, 2008 10:28 am

Jöhnk schreef:Hoe kan hij dat hardmaken? Heeft hij die afspraak op tape staan?
dat doet hij niet, omdat dat waarschijnlijk niet kan, maar dat hoeft-ie ook niet Zolang hij niets tekent verschuift de bewijslast in november en stapt-ie gratis de deur uit.
Verder kun je betwijfelen of die afspraak deel uitmaakt van de overeenkomst. De overeenkomst gaat immers pas op 1 juli in.
Dat moet nu Aissati bewijzen, in november PSV.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 14, 2008 10:30 am

Harm schreef:Ik snap niet waarom PSV hem voor de OS wil verkopen. Misschien speelt hij daar wel de pannen van het dak.
Nogmaals Aissati's contract loopt in november af.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jul 14, 2008 10:39 am

Jöhnk schreef:
joey schreef:De redenering van Linse lijkt me geen stand houden. Dat achteraf blijkt dat een belofte niet is nagekomen, is geen reden om een contract dat overeengekomen is niet te tekenen. Stel je voor, dan kan de koper zeggen: mijn auto bevalt me bij nader inzien niet, ik zie toch maar af van de koop. :smallgrin.gif:
Als PSV zich niet aan het contract houdt, waarom Aissati dan wel?

Volgens mij is een mondelinge overeenkomst hartstikke rechtsgeldig, ook in het voetbal. Zie de zaak Delorge vorig jaar.
Natuurlijk is een mondelinge ovk hartstikke rechtsgeldig. De KNVB kan zich niet aan het Nederlands (arbeids)recht onttrekken. Leuk dat ze vastleggen dat arbiedsovereenkomsten schriftelijk moeten worden aangegaan, maar nog steeds blijven mondelinge overeenkomsten rechtsgeldig. Zoals Cees al stelt kunnen zich alleen sneller problemen voordoen met bewijslast. Dat zal nu vast niet het geval zijn, aangezien Aissati zelf heeft aangegeven een nieuw contract te zijn overeengekomen. Probleem is dat klagers zich eerst tot de geschillencommissie van de KNVB moeten wenden. Die stelt de clubs bijna altijd in het gelijk. In dit geval zullen zij zeker PSV in het gelijk stellen mbt de overeengekomen ovk. Vervolgens kan een weg naar de burgerrechter gemaakt worden, maar dat duurt voor spelers vaak veels te lang. Zo was ook het geval met Trabelsi vs. Ajax. Naar mijn mening stond en staat Trabelsi nog steeds in zijn gelijk met het éénzijdig-optiebeding, maar de KNVB wil haar vingers aan dergelijke dingen niet branden en kiest veiligheidshalve bijna altijd voor de clubs.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 14, 2008 10:43 am

Daar denkt Cees anders over:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:als dit in de CAO staat (en als die van toeapssing is op de arbeidsverhouding tussen speler en PSV) lijkt het me helemaal einde oefening voor PSV; ik vind het overigens wel een wat vreemde regel.
De CAO kan wel degelijk afwijken van de wet. Neem de flex-wet die door de CAO wordt opgeheven.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 14, 2008 10:49 am

Nog even over de CAO. ook artikel 4.1 staat volgens mij onder druk, redelijkheid/billijkheid, 48 minuten speeltijd toekennen van een resterend aantal van 1350, dat is verre van redelijk lijkt me.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jul 14, 2008 11:03 am

joey schreef:Daar denkt Cees anders over:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:als dit in de CAO staat (en als die van toeapssing is op de arbeidsverhouding tussen speler en PSV) lijkt het me helemaal einde oefening voor PSV; ik vind het overigens wel een wat vreemde regel.
De CAO kan wel degelijk afwijken van de wet. Neem de flex-wet die door de CAO wordt opgeheven.
De reden dat de KNVB in haar CAO eist dat contracten schriftelijk worden aangegaan, is omdat zij alle contracten wensen te documenteren. Een niet-schriftelijk aangegane arbeidsovereenkomst is desalniettemin gewoon rechtsgeldig. Deze situatie heeft zich al veel vaker voorgedaan en telkens werd de club in het gelijk gesteld. Als ik het mij goed herinner deed zich ook een dergelijke situatie voor bij Riga Mustapha die zijn ja-woord aan Excelsior had gegeven en vervolgens toch bij Sparta tekende.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 14, 2008 11:08 am

Harm schreef:Ik snap niet waarom PSV hem voor de OS wil verkopen. Misschien speelt hij daar wel de pannen van het dak.
PSV wil toch helemaal niet verkopen? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jul 14, 2008 11:17 am

Wie zegt dat?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jul 14, 2008 11:18 am

Idd hij mocht wel betrokken worden in een ruil voor Pieters, die vervolgens voor maar 3/4 miljoen is gehaald!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 14, 2008 11:18 am

Harm schreef:Wie zegt dat?
Reker.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jul 14, 2008 11:28 am

Iedereen bij PSV is te koop.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 14, 2008 11:29 am

In principe niet, hoor. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jul 14, 2008 11:32 am

In principe wel. Maar alles heeft zijn prijs.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 14, 2008 11:43 am

ik ben benieuwd waar PSV en Ajax op uitkomen, die €5.000.000 van vorig jaar zal het niet zijn, maar voor een dubbeltje op de eerste rij moet Ajax niet willen gaan zitten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 14, 2008 11:46 am

Als ik Reker was zou ik Aissati verpatsen en een goede aanvaller halen. Met Aissati wordt het toch niets meer bij PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jul 14, 2008 12:05 pm

Ja dikke lul drie bier. Niet naar jullie in ieder geval.

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma jul 14, 2008 12:44 pm

Aissati: 'Ik wil weg en waarom niet naar Ajax?'
14/07/2008 13:28

Ismail Assaiti was maandag gewoon present tijdens de eerste training van PSV, maar als het aan de middenvelder ligt was het ook een van zijn laatste sessies in dienst van de Eindhovense club.

'Ik wil sowieso weg', wond Assaiti er geen doekjes om voor de camera van de NOS. 'Ik heb die beslissing twee maanden geleden al genomen. Toen ben ik er achter gekomen dat het tijd is ergens anders te gaan kijken.'

'Ik heb nog wel een goed gesprek gehad met Huub Stevens (de nieuwe trainer van PSV, red.), maar dat verandert niets aan de situatie', aldus Assaiti. 'Ik vind het jammer, maar in het voetbal gebeuren dat soort dingen.'

Geconfronteerd met de vraag of hij een overstap naar Ajax ziet zitten, was de jeugdinternational ook al duidelijk: 'Ajax is een interessante club. Waarom zou ik daar niet kunnen spelen? De tijd zal het uitwijzen.'

Aissati schermt al langer met een vertrek bij PSV. De negentienjarige middenvelder kwam tijdens het afgelopen seizoen niet veel aan spelen toe. Op papier is hij nog in het bezit van een contract tot medio 2009, maar PSV zegt met Aissati een mondelinge overeenkomst te hebben over een nieuwe verbintenis tot de zomer van 2012.

Een overgang naar FC Utrecht, als onderdeel van de transfer van Erik Pieters naar PSV, zag Aissati onlangs niet zitten. Ajax lijkt nu de belangrijkste gegadigde. De Amsterdammers hebben inmiddels een bod uitgebracht, maar van een akkoord met PSV is nog geen sprake.

VI

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma jul 14, 2008 12:48 pm

Uit de Telegraaf:
Ajax doet bod op Aissati
EINDHOVEN - Ajax heeft een bod gedaan op de talentvolle jonge middenvelder Ismaïl Aissati van PSV. Manager Adrie van Kraaij van PSV heeft dat maandag gezegd tijdens de eerste training van de Eindhovenaren. Van Kraaij neemt het eerste bod niet serieus, zei hij.

Aissati komt bij PSV weinig aan spelen toe. De nieuwe coach Huub Stevens heeft de 19-jarige voetballer uitgelegd dat hij net als ieder ander voor een basisplaats moet knokken. Het gevecht om een plaats bij de eerste elf loopt echter gevaar door deelname van Aissati aan de Olympische Spelen, waardoor hij een groot deel van de voorbereidingen mist. In afwachting van bekendmaking van de definitieve Olympische selectie verscheen Aissati maandag nog wel op de training.

De landskampioen ligt met Aissati verder nog in de clinch over de status van zijn verbintenis. Zijn huidige contract loopt medio volgend jaar af, maar partijen waren het mondeling eens over een verlenging tot 2012. Bij een eventueel vertrek wil PSV de transfersom die in het nieuwe, niet ondertekende contract staat. Van Kraaij ging niet in op bedragen, maar noemde het persoonlijk ’ongelofelijk jammer’ als PSV talent Aissati moet laten gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 14, 2008 12:50 pm

Ajax interessant? Dat vinden ze in Eindhoven niet leuk.

Aissati dus definitief weg. Zijn positie is onhoudbaar geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jul 14, 2008 12:57 pm

joey schreef:Ajax interessant? Dat vinden ze in Eindhoven niet leuk.

Aissati dus definitief weg. Zijn positie is onhoudbaar geworden.
We hebben meer spelers die kant zien op gaan dan andersom. Dus die gloeiboeren moeten niet zeiken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jul 14, 2008 1:57 pm

Het zal me niks verbazen als hier weer veel te veel voor betaald gaat worden.

robiono
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:47 pm

Bericht door robiono » ma jul 14, 2008 1:57 pm

http://player.omroep.nl/?aflid=7479373

Die glimlach hij erbij gaf, sprak boekdelen. Ik denk in ieder geval dat het een kwestie van tijd zal zijn. Dat blijkt wel uit deze reactie van Ismael.

Plaats reactie