Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Dubbel » do nov 21, 2013 10:48 pm

Rednose schreef:Volgens mij ging hij weg omdat die briljante staf niet wilde luisteren en gewoon zelf aan rotzooide.
Klopt. Plus dat er na 31 blessures in 1 jaar wellicht een aantal bij Ajax dachten dat het beter kon. :whistling.gif:

Terug naar Siemgate; iemand bij Ajax heeft natuurlijk aan LDA verteld dat Siem klaar was om die extra wedstrijden te spelen. Best interessant om te weten wie dat was.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door raymon » vr nov 22, 2013 12:08 am

Dubbel schreef:
Rednose schreef:Volgens mij ging hij weg omdat die briljante staf niet wilde luisteren en gewoon zelf aan rotzooide.
Klopt. Plus dat er na 31 blessures in 1 jaar wellicht een aantal bij Ajax dachten dat het beter kon. :whistling.gif:

Terug naar Siemgate; iemand bij Ajax heeft natuurlijk aan LDA verteld dat Siem klaar was om die extra wedstrijden te spelen. Best interessant om te weten wie dat was.
Je bedoelt die extra wedstrijden die hij al een maand lang met Ajax speelde?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » vr nov 22, 2013 7:51 am

Siem was blijkbaar fit voor de eerstvolgende wedstrijd na NEC - Ajax. Niet voor de eerstvolgende na Japan - Oranje.

Maar dat ritueel slachter Goedhart zoiets niet kan inschatten is niet van vandaag of gisteren.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door raymon » vr nov 22, 2013 8:00 am

wimpey schreef:Siem was blijkbaar fit voor de eerstvolgende wedstrijd na NEC - Ajax. Niet voor de eerstvolgende na Japan - Oranje.

Maar dat ritueel slachter Goedhart zoiets niet kan inschatten is niet van vandaag of gisteren.
Precies alle indicaties op een slepende blessure waren overduidelijk. Siem zei nog dat ie al waf voelde maar werd toch gedwongen aan de aftrap te verschijnen. Van Gaal stond met een zweep klaar alsof Siem een neger met pepernoten in z'n hand was. Zelfs toen Siem al hinkend en strompelend over het veld hobbelde mocht hij niet eruit, alle smeekbedes ten spijt.

Zoiets?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » vr nov 22, 2013 8:14 am

Raymon schreef: Zoiets?
Het track-record van Goedhart spreekt voor zich. Onder Benjafield kende Ajax over een geheel seizoen gemeten amper spierblessures.

Spelers die in het schemergebied bij Oranje verkeren moet je eerder afremmen dan aansporen. Siem wil zich bewijzen, forceert. Bij Oranje kwam helaas niemand op het idee om een dit seizoen kwakkelende speler na onzinwedstrijd #1 te sparen... Maar het zal wel toeval zijn dat na Japan ook al 3 man geblesseerd afhaakten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door 999 » vr nov 22, 2013 10:28 am

Raymon schreef:
wimpey schreef:Siem was blijkbaar fit voor de eerstvolgende wedstrijd na NEC - Ajax. Niet voor de eerstvolgende na Japan - Oranje.

Maar dat ritueel slachter Goedhart zoiets niet kan inschatten is niet van vandaag of gisteren.
Precies alle indicaties op een slepende blessure waren overduidelijk. Siem zei nog dat ie al waf voelde maar werd toch gedwongen aan de aftrap te verschijnen. Van Gaal stond met een zweep klaar alsof Siem een neger met pepernoten in z'n hand was. Zelfs toen Siem al hinkend en strompelend over het veld hobbelde mocht hij niet eruit, alle smeekbedes ten spijt.

Zoiets?
+1 :)

De boosdoener is weer heel vlug gevonden ..

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Baseman » vr nov 22, 2013 10:48 am

wimpey schreef:Maar het zal wel toeval zijn dat na Japan ook al 3 man geblesseerd afhaakten.
Dat is net zomin toeval als de vele blessures van spelers bij andere landen...of is Goedhart ook in dienst bij landen als Frankrijk en Duitsland?

De 24 jarige aanvoerder van Ajax is oud, wijs en mondig genoeg om zich te laten horen mocht hij ergens last van hebben.
Hem beschermen door naar anderen te wijzen is onnodig en onzin.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 22, 2013 1:42 pm

LucaS schreef:Volgens mij zijn er dit seizoen bij Ajax ook al heel wat blessures. Ik weet wel dat dat heel wat anders is dan voorheen, maar toch.

Welke dan? Bojan, Moisander, en Duarte?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door DelToro » vr nov 22, 2013 2:02 pm

Siem de Jong, Ligeon, Veltman, Van Rhijn, Blind, Serero en wellicht dat ik er nog een aantal vergeten ben.

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » vr nov 22, 2013 2:47 pm

Baseman schreef: Dat is net zomin toeval als de vele blessures van spelers bij andere landen...of is Goedhart ook in dienst bij landen als Frankrijk en Duitsland?
Je kunt het ook omdraaien: menigeen hier is van mening dat de oorzaak voor de blessure die SdJ bij Oranje opliep bij Ajax gezocht moet worden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Siem de Jong

Bericht door jabu » vr nov 22, 2013 3:09 pm

Nou, vooral bij Siem zelf denk ik.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door 999 » vr nov 22, 2013 3:23 pm

Tja, waar trainde Siem het meest, bij AJAX of bij Oranje ...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door raymon » vr nov 22, 2013 4:58 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef: Dat is net zomin toeval als de vele blessures van spelers bij andere landen...of is Goedhart ook in dienst bij landen als Frankrijk en Duitsland?
Je kunt het ook omdraaien: menigeen hier is van mening dat de oorzaak voor de blessure die SdJ bij Oranje opliep bij Ajax gezocht moet worden.
Serieus? Wie dan allemaal? Ik denk dat de meeste mensen wel zullen zeggen dat de oorzaak eerder bij Ajax dan bij de KNVB moet worden gezocht maar naar mijn mening zal ieder weldenkend mens zeggen dat de schuld toch echt bij Siem zelf ligt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Siem de Jong

Bericht door jabu » vr nov 22, 2013 7:01 pm

Of er is helemaal geen 'schuldige', blessures komen binnen de topsport nou eenmaal voor. Achteraf is het allemaal makkelijk.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Dubbel » za nov 23, 2013 2:14 am

Raymon schreef:
Dubbel schreef:
Rednose schreef:Volgens mij ging hij weg omdat die briljante staf niet wilde luisteren en gewoon zelf aan rotzooide.
Klopt. Plus dat er na 31 blessures in 1 jaar wellicht een aantal bij Ajax dachten dat het beter kon. :whistling.gif:

Terug naar Siemgate; iemand bij Ajax heeft natuurlijk aan LDA verteld dat Siem klaar was om die extra wedstrijden te spelen. Best interessant om te weten wie dat was.
Je bedoelt die extra wedstrijden die hij al een maand lang met Ajax speelde?
Was hij tijdens de interlands dan echt alweer vijf weken terug van die blessure? Een maand plus die oranje week? Lijkt veel korter. Misschien wel omdat hij zo matig was in het begin. Maar inderdaad, als hij alweer een maand lang wedstrijden speelde dan kun je Ajax niet echt verwijten dat ze hem naar oranje hebben laten gaan.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33922
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Duke » vr dec 13, 2013 11:30 am

Siem komt dit jaar niet meer in actie, Ajax neemt geen risico met hem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopi » vr dec 13, 2013 11:36 am

Dat was dan een fijne eerste seizoenshelft voor Siem. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » vr dec 13, 2013 11:46 am

Het is wat mij betreft wel de enige juiste beslissing. We hebben er niets aan als het straks nog een keer mis gaat. Laat hem de volledige voorbereiding voor de 2e seizoenshelft fit meemaken. Dan kunnen we straks genieten van een fitte De Jong.

Maar heeft Ajax dit officieel bekend gemaakt? Ik kom het nergens tegen.

EDIT

Ah, inmiddels wel:
De Jong, Boilesen en Duarte dit kalenderjaar niet meer in actie: 'Ajax neemt geen risico's'

13 december 2013 - Ajax.nl

Siem de Jong (hamstring), Nicolai Boilesen (hamstring) en Lerin Duarte (bovenbeen) zullen dit kalenderjaar niet meer in actie komen, zo meldt de officiele website van Ajax. Met name met De Jong wil Ajax geen haast maken. ,,We nemen geen risico met Siem. Dit is zijn tweede blessure kort achter elkaar. In de voorbereiding op de tweede seizoenshelft kan hij weer vol aan de slag. Dan is hij naar verwachting weer klaar voor de hervatting van de Eredivisie.”
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33603
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » vr dec 13, 2013 12:20 pm

Heel goed.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » vr dec 13, 2013 1:22 pm

Prima. Roda en Cambuur pakken we met de huidige spelers ook wel.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » ma jan 20, 2014 3:58 pm

De blessure van Siem de Jong zorgt er voor dat de aanvoerder enkele weken afwezig is. Door de kwetsuur ging ook de topper tegen PSV aan hem voorbij.

De Jong raakte op de afsluitende training van zaterdag geblesseerd aan zijn bovenbeen. Derhalve was hij niet inzetbaar in het duel met PSV. Maandag werd de aanvoerder van Ajax in het ziekenhuis onderzocht.

Geen ernstige schade
Een MRI-scan wees uit dat de blessure niet heel ernstig is, maar De Jong staat evengoed enkele weken buiten spel. Een flinke tegenvaller voor Ajax en De Jong, want hij was net weer hersteld van een hamstringblessure.

"De diagnose is dat die spier licht verrekt is en om die reden staat hij enkele weken buitenspel', meldt Ajax via de officiële kanalen.

Pechvogel
Het zit De Jong dit seizoen niet mee, want aan het begin van deze jaargang stond hij al weken aan de kant wegens een klaplong. Voor de winterstop raakte hij dus gebleseerd aan zijn hamstring.

Het wegvallen van De Jong betekent waarschijnlijk dat Kolbeinn Sigthórsson in de spits blijft staan. De IJslander was tegen PSV de vervanger van De Jong en scoorde het enige doelpunt van de wedstrijd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopi » ma jan 20, 2014 4:03 pm

Schiet niet op. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » ma jan 20, 2014 4:13 pm

Volgend jaar maar een spits kopen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » ma jan 20, 2014 4:50 pm

Dit is niet zijn seizoen. Begint hij de 2e seizoenshelft weer met een achterstand. Erg vervelend, voor Siem en voor Ajax. Wij missen een belangrijke speler en De Jong dreigt zo uit beeld te raken voor het WK en een eventuele mooie transfer. Dat laatste is voor ons dan weer positief.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » ma jan 20, 2014 5:40 pm

Bij dat laatste sluit ik me aan Marillion. Siem lijkt me een type die na een teleurstellend seizoen en het uitblijven van een aanbod van een club die hem aanspreekt, verstandig en clubtrouw genoeg is om zich nog een jaar op te laden voor een beestachtig seizoen bij Ajax.

Plaats reactie