Hedwiges Maduro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 4:25 pm

Vind jij Culina goed, Bert? Ik zag er nooit zoveel in.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 16, 2008 4:27 pm

Bij PSV dient hij absoluut te spelen. Veelzijdige speler.

Loopvermogen, functionele techniek, aardig positiespel en tactisch goed. Gewoon een aardige speler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 16, 2008 4:28 pm

Voor Fc Groningen
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 16, 2008 4:29 pm

Eens met Bert. In feite lopen nu voor de plekken van bijvoorbeeld Boakye en Culina Colin en Delorge rond. Onnodig en zonde van het geld.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo jan 16, 2008 4:38 pm

Wat levert die slome ons op? Dubbeldeal met Urby wat mij betreft! Nu maar hopen op Bradley of Ahmadi en niet Engelaar idd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo jan 16, 2008 4:42 pm

Thomas schreef:Eens met Bert. In feite lopen nu voor de plekken van bijvoorbeeld Boakye en Culina Colin en Delorge rond. Onnodig en zonde van het geld.
Huh, dat geldt nou net niet bij deze transfers. De balans Boakye verkopen en Colin kopen viel iig financieel goed uit. Delorge kwam transfervrij en Culina weet ik niet meer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 4:45 pm

Waarom wordt Delorge tegenwoordig in het rijtje met Colin geplaatst? Ik vond hem best aardig spelen voor zijn blessure.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 16, 2008 4:46 pm

Door mij niet hoor, Jes. Ik ben een van de weinige posters op AT die hem niet in dat rijtje zet. Het gaat me om het idee. Spelers als Culina en Boakye zijn prima in staat om de selectie van Ajax op te vullen. Daar hoef je geen spelers van buitenaf voor te halen.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 16, 2008 4:47 pm

Boayke leverde meer op dat Colin kostte. Dat heeft Van Geel zelf aangegeven.

Culina was al een tijdje eerder verkocht toch? Delorge is gewoon als aanvulling GRATIS erbij gekomen.

Niks zonde van het geld. Culina wiilde waarschijnlijk ook zelf meer aan spelen toekomen en zo goed is hij niet.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do jan 17, 2008 12:02 am

Maduro zou weleens binnen enkele dagen kunnen vertrekken, volgens die commentator van RTL7.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jan 17, 2008 11:08 pm

Alexander schreef:Maduro zou weleens binnen enkele dagen kunnen vertrekken, volgens die commentator van RTL7.
Ik heb van een 'betrouwbare bron' vernomen dat het rond is met Valencia.

Deze 'betrouwbare bron' is overigens niet Martin van Geel of iemand anders van het bestuur. En het is ook niet Miel Brinkhuis. Ik hoorde het van een medesupporter, die me bezwoer dat het waar is.

Nou ja. We zullen zien hie betrouwbaar hij is, als bron...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jan 17, 2008 11:16 pm

Zou mooi zijn. Een club in wanhoop is bereid veel geld op tafel te leggen, als Ajax het goed speelt tenminste. Maar dat kan MvG wel.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41044
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jan 17, 2008 11:44 pm

Ja, dan is er misschien wel wat te ontvangen. Maar dan? Wij moeten dan, naast de aankopen die ongetwijfeld nog komen, ook nog een extra middenvelder halen. En dan betalen wij op onze beurt ook weer de hoofdprijs.

Ergens anders las ik dat de interesse voor Engelaar hier wellicht mee te maken zou hebben. Ik weet alleen even niet meer waar.
Nil volentibus arduum

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr jan 18, 2008 12:01 am

Jesse schreef:Waarom wordt Delorge tegenwoordig in het rijtje met Colin geplaatst? Ik vond hem best aardig spelen voor zijn blessure.
Ik zal je het vertellen Jesse. Omdat ze beiden uit hetzelfde middelmatige hout zijn gesneden. Ze missen simpelweg niveau én de vereisten specifieke kwaliteiten (om bijv. aanvallend pressievoetbal te kunnen spelen). Delorge heeft dynamiek, toont altijd inzet en kan van 16-tot-16 spelen. Dat is echter niet voldoende. Voetbaltechnisch en tactisch komt de beste Belg schromelijk tekort. Dit bewees o.a. de uit-wedstrijd tegen Slavia Praag. De coach deed toen beroep op hem, maar hij faalde als back-up. En niet vanwege zijn ingebrachte inzet kan ik je vertellen hoor.

Aan Delorge zou je 'misschien' wat kunnen hebben, als het team draaiende is, als het positiespel er standaard ingebakken is. Daarom is mijn hoop ook gevestigd op Van Gaal als nieuwe kapitein. Hij kan (bijna) onder alle omstandigheden een ploeg laten voetballen.
Laatst gewijzigd door Starring op vr jan 18, 2008 12:08 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jan 18, 2008 12:05 am

Slavia Praag. Hij zit er pas sinds dit seizoen.

Net als Rommedahl werd er weinig van hem verwacht, waardoor hij het al snel vrij aardig deed.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr jan 18, 2008 12:15 am

Ach Jinne, Sparta of Slavia, het gaat erom dat hij in die wedstrijd ernstig verzaakte. Niet hij alleen overigens. Ik wilde slechts aangeven dat we niets aan zulke spelers hebben. Niet nu iig. Ajax vaart met name op individuele kwaliteit. Zie bijvoorbeeld Davids. Hij is weliswaar een aanjagende waterdrager, maar hij is wel één van de beste op dat gebied. Bij AZ of FC Twente zou Delorge moeiteloos meekunnen. De kwaliteit van hen teamspel is daar hoger, al is de druk ook lager...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jan 18, 2008 1:51 am

Starring schreef:Dit bewees o.a. de uit-wedstrijd tegen Slavia Praag. De coach deed toen beroep op hem, maar hij faalde als back-up.
Zozo, jij bent makkelijk in je oordeel. Slavia Praag-uit, de wedstrijd waar zoveel Ajacieden uitblonken.

Ik wil niet zeggen dat je grootse dingen van hem hoeft te verwachten, ik vind het alleen onzin dat hij als een soort tweede Colin wordt neergezet. De beste man heeft amper gespeeld, en hij is bij mij in ieder geval nooit hard door de mand gevallen. Natuurlijk is het niet de man die ons naar een hoger niveau gaat tillen, dat hoef je ook niet te verwachten van een transfervrije speler. Ik zie echter wel een nuttige back-up in hem.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr jan 18, 2008 2:13 am

Jesse schreef: Zozo, jij bent makkelijk in je oordeel. Slavia Praag-uit, de wedstrijd waar zoveel Ajacieden uitblonken.
Ik sprak in mijn 2e post dan ook over ''meerdere spelers'' die kopje onder gingen. Delorge komt uit een heel ander voetbalmilieu, dat was zeer duidelijk te zien in die specifieke wedstrijd. Hetzelfde kwam ook naar voren in de gespeelde oefenwedstrijden. Het is geen type Ajax-speler en ook qua niveau voldoet hij nogmaals niet in mijn ogen. Het verval van Ajax de laatste jaren is merendeel te danken aan de aanwezigheid van dat soort spelers. Zo zie ik het, Jesse...
Ik wil niet zeggen dat je grootse dingen van hem hoeft te verwachten, ik vind het alleen onzin dat hij als een soort tweede Colin wordt neergezet. De beste man heeft amper gespeeld, en hij is bij mij in ieder geval nooit hard door de mand gevallen. Natuurlijk is het niet de man die ons naar een hoger niveau gaat tillen, dat hoef je ook niet te verwachten van een transfervrije speler. Ik zie echter wel een nuttige back-up in hem.
Ok, een tweede Colin gaat iets wat te ver. Al komt hij dichter in de buurt van subtop dan nationale top. Hij heeft niet vaak gespeeld nee, maar ook van een transfervrije speler heb ik verwachtingen. Transfervrij vind ik meer een financieel voordeel. Ik ga er tot slot helaas verder in: je bent het Ajax-shirt waard of juist niet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 18, 2008 5:59 am

Telegraaf schreef:vr 18 jan 2008, 05:30 | 0 reacties
Valencia legt Ajacied voor 4,5 jaar vast
Koeman strikt Maduro
door Yoeri van den Busken en Mike Verweij
AMSTERDAM/VALENCIA - Hedwiges Maduro zet zijn loopbaan per direct voort in Valencia. De middenvelder van Ajax heeft een akkoord bereikt over een contract voor 4,5 jaar. Vandaag of morgen hoopt hij de medisch keuring te kunnen ondergaan. Beide clubs waren er gisteren eveneens uit. Ajax zal de overgang echter pas wereldkundig maken zodra de bankgaranties binnen zijn. Met de transactie is 3 miljoen euro gemoeid.

Bij Valencia wordt Maduro herenigd met de trainers Ronald Koeman en Tonny Bruins Slot. Onder dit duo maakte hij - samen met Urby Emanuelson overigens - drie jaar geleden zijn debuut in Auxerre, waar Ajax werd uitgeschakeld. Valencia verkeert al geruime tijd in zwaar weer en Koeman is bezig schoon schip te maken. Behalve Maduro liet hij ook het oog vallen op Carlos Salcido van PSV.

Koeman en Bruins Slot wilden Maduro vorig jaar al naar PSV halen toen hij steeds vaker op een zijspoor belandde bij Ajax. Uit die periode stamt ook de wrevel tussen club en speler. Ajax wachtte lang met een nieuwe aanbieding voor na 2008 omdat er weinig progressie zichtbaar werd. Toen hij dit seizoen weer een kans kreeg en meteen goed ging spelen, was het Maduro zelf die op de rem trapte. In december liet hij de afgesproken deadline verlopen.

"Ik kon gewoon nog niet zeggen wat ik zou gaan doen. Ajax sprak weliswaar het vertrouwen in me uit, maar vorig jaar werd er nog uitgebreid aan mij getwijfeld. Ze gaven mij het gevoel dat ik mocht vertrekken en dat was ik niet vergeten. Daarom zei ik nu niet zomaar: ik teken wel eventjes bij. Ik vind dat ik het recht had om nog even te wachten. Zij hebben ook gewacht met het voorleggen van een nieuw contract. De belangstelling van een groot aantal clubs kwam er ook nog bij. Ik moest er dus goed over nadenken."

De komst van Kenneth Perez zette hem aan het denken. Als iedereen fit is, komt Maduro zeker niet voor in de opstelling. En zelfs als niet iedereen fit is, zoals tegen NAC, kan hij buiten de boot vallen. Siem de Jong en Mitchell Donald kregen de voorkeur.

Toen Maduro zijn werkgever voor de jaarwisseling in de wachtkamer zette, wist technisch directeur Martin van Geel genoeg. Ajax wilde aanvankelijk zijn contract opwaarderen en met vier jaar verlengen, maar dat aanbod verdween na de weigering weer van tafel. Vandaar dat Ajax nu goede zaken doet, want over drie maanden is Maduro transfervrij.

"Je moet in zo'n geval een zakelijke afweging maken", stelde Van Geel, die vorige week liet weten dat Maduro deze maand alleen mocht vertrekken indien zijn waarde voor het elftal marginaal zou zijn. Saillant detail is dat Ajax zondag in Nijmegen een groot deel van de achterhoede mist. Maduro had de rol van de geschorste John Heitinga kunnen overnemen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 573
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr jan 18, 2008 6:26 am

Als vérkoper is er geen betere.... :blush.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10306
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr jan 18, 2008 7:15 am

3 miljoen voor een contract van een half jaar... weer uitstekend zaken gedaan hoor!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 18, 2008 7:17 am

Ik verwacht dat Ajax zeer snel Landzaat zal aantrekken (zie ook bericht Engelaar).

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr jan 18, 2008 7:38 am

Ajaciedjuh schreef:Ik verwacht dat Ajax zeer snel Landzaat zal aantrekken (zie ook bericht Engelaar).
maar ons middenveld met Davids Perez Gabri daar is toch niks mis mee. Goed verkocht en hopelijk lukt het Maduro zijn bezigheden wat ie bij Ajax ook al deed, de bank warm houden :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
Maar ik wil verdedigers hebben....
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 18, 2008 7:49 am

We hebben niks aan middenvelders. Een topverdediger zou wel welkom zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jan 18, 2008 8:03 am

Ajaciedjuh schreef:Ik verwacht dat Ajax zeer snel Landzaat zal aantrekken (zie ook bericht Engelaar).
En dan ?
4-4-2 gaan spelen of Gabri inwisselen voor Landzaat ?

Daarbij heb ik Landzaat nooit een topper gevonden en hij is niet beter geworden de laatste jaren...hij zou overigens wel een echte Van Geel aankoop zijn :icon_biggrin.gif:

Plaats reactie