Damn, heb ik iets gemist ofzo?Als er één speler is die dit seizoen constant liet zien dat hij een goede speler is, dan is hij het wel.

Moderator: mods
Damn, heb ik iets gemist ofzo?Als er één speler is die dit seizoen constant liet zien dat hij een goede speler is, dan is hij het wel.
Sportweek schreef:'Van Gaal wil Suarez en Emanuelson van Ajax overnemen'
Door Edwin Struis en Bart Vlietstra
Gelsenkirchen - Louis van Gaal, de nieuwe coach van Bayern München, heeft twee eredivisiespelers hoog op zijn verlanglijstje staan. Hij wil van Ajax zowel Urby Emanuelson (foto, links) als Luis Suarez (foto, rechts) naar zijn nieuwe werkgever overhevelen.
Namens Bayern zat onlangs scout Paul Breitner op de tribune bij Sparta – Ajax (4-0) om beide Ajacieden te bekijken. Emanuelsons verbintenis bij Ajax expireert in 2011, Suarez ligt nog een jaar langer vast. Als assistent van Van Gaal zingt de naam van Andries Jonker, momenteel technisch directeur van Willem II, nog steeds rond.
Met Ivica Olic en Anatoliy Tymoschuk legde Bayern München reeds twee spelers vast voor het nieuwe seizoen. Eerstgenoemde komt transfervrij over van Hamburger SV, middenvelder Tymoschuk wordt overgenomen van Zenit Sint-Petersburg.
Goh, nu al?Urby Emanuelson staat aan de vooravond van zijn vijfde seizoen als speler van Ajax 1. De 23-jarige linkspoot proeft onder de nieuwe trainer van de Amsterdammers Martin Jol nu al verschil ten opzichte van voorgaande jaren.
Met name de wijze waarop de Amsterdammers in de voorbereiding op het nieuwe voetbaljaar actief zijn op het trainingsveld verschilt. "Dit is een hele andere voorbereiding dan ik gewend ben", stelt Emanuelson in gesprek met het Algemeen Dagblad. "De eerste weken is het meestal veel lopen. Wat we nu doen is kort loopwerk en daarna weer de bal."
Afgelopen week verbleef Ajax in Engeland, waar de club twee oefenduels afwerkte. Respectievelijk Bristol City (4-0) en Southampton (4-1) werden met gemak aan de kant gezet door de Amsterdammers. Emanuelson maakte beide duels mee als linkermiddenvelder.
De jongeling wil komend seizoen, na enkele teleurstellende jaren, van zich doen laten spreken in Amsterdam. "Ik begin aan mijn vijfde seizoen bij de club, ik ben 23, dit jaar wil ik mij meer laten gelden", stelt de linkspoot. En niet alleen Emanuelson heeft grootse plannen, ook zijn medespelers willen stappen maken.
"We zijn het zat, die slechte prestaties van de afgelopen jaren bij Ajax", geeft Emanuelson, die afgelopen seizoen met Ajax op een derde plek in de Eredivisie eindigde, te kennen.
Urby schreef:"We zijn het zat, die slechte prestaties van de afgelopen jaren bij Ajax,"
Bij mij is hij er nu ook uit. Eigenlijk is het een zeer beperkte speler die alles een beetje kan maar in niks uitzonderlijk uitschiet.Arwin schreef:Op het moment dat Ajax zichzelf nog in de problemen lijkt te brengen tegen RKC, door al die kansen niet te benutten, is Emanuelson inderdaad weer de eerste die volledig door het ijs zakt. Ik had hem dan ook al niet meer in mijn basis opstellingen voor dit seizoen gezet.
Deze mag gelijk gaan, kan hij daar zijn vedette gedrag laten zien. Misschien scoort hij dan wel wat vaker dan 4x als aanvallende middenvelder..brigade zuid schreef:Maximaal 4 spelers gingen er toch elk jaar naar Haarlem he?
Ach, in Groningen speelde hij een prima pot. Of moeten we jouw pareltje Zonneveld op zijn positie neerzetten?Toppie schreef:Urby is als eeuwig talent al aan het vijfde seizoen begonnen en na 2 wedstrijden en het AT, blijkt dat deze jongen nooit beter gaat worden. Wanneer word deze jongen voor eeuwig naar de bank verwezen.
Dat roep ik al jaren. Het is wat mij betreft nu echt over met deze gast.Zlatan Son of God schreef:Bij mij is hij er nu ook uit. Eigenlijk is het een zeer beperkte speler die alles een beetje kan maar in niks uitzonderlijk uitschiet.Arwin schreef:Op het moment dat Ajax zichzelf nog in de problemen lijkt te brengen tegen RKC, door al die kansen niet te benutten, is Emanuelson inderdaad weer de eerste die volledig door het ijs zakt. Ik had hem dan ook al niet meer in mijn basis opstellingen voor dit seizoen gezet.
Dit is inderdaad zijn grote zwakke plek. Hij maakt keer op keer weer dezelfde fout. Dan begint hij met de bal te lopen net zolang tot hij geen kant meer op kan. En dat doet hij rustig op een gevaarlijke plek en op een moment dat het echt niet kan.Giacomo Puccini schreef: Nog meer zwakke punten? Jazeker, zijn grootste zwakke punt is nog wel dat hij het gewoon niet ziet. Hij weet niet wanneer hij een bal per se niet mag verliezen, hij weet niet wanneer hij moet temporiseren want alles gaat in één tempo, en hij weet niet wanneer het tijd is om de messen te slijpen. In tegendeel, wanneer het tegen zit geeft Urby als eerste niet thuis. Gebrek aan karakter. Er zit weinig pit in.