Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Daniel » di mei 12, 2009 3:35 pm

Als er één speler is die dit seizoen constant liet zien dat hij een goede speler is, dan is hij het wel.
Damn, heb ik iets gemist ofzo? :confused.gif: Al die eindeloze dribbels waar hij zich mee vast liep en balverlies leed of die duizende schoten vanuit de tweede lijn 10 meter over het doel per wedstrijd?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di mei 12, 2009 3:55 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 14, 2009 5:39 am

Sportweek schreef:'Van Gaal wil Suarez en Emanuelson van Ajax overnemen'

Door Edwin Struis en Bart Vlietstra

Gelsenkirchen - Louis van Gaal, de nieuwe coach van Bayern München, heeft twee eredivisiespelers hoog op zijn verlanglijstje staan. Hij wil van Ajax zowel Urby Emanuelson (foto, links) als Luis Suarez (foto, rechts) naar zijn nieuwe werkgever overhevelen.

Namens Bayern zat onlangs scout Paul Breitner op de tribune bij Sparta – Ajax (4-0) om beide Ajacieden te bekijken. Emanuelsons verbintenis bij Ajax expireert in 2011, Suarez ligt nog een jaar langer vast. Als assistent van Van Gaal zingt de naam van Andries Jonker, momenteel technisch directeur van Willem II, nog steeds rond.

Met Ivica Olic en Anatoliy Tymoschuk legde Bayern München reeds twee spelers vast voor het nieuwe seizoen. Eerstgenoemde komt transfervrij over van Hamburger SV, middenvelder Tymoschuk wordt overgenomen van Zenit Sint-Petersburg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » vr jun 19, 2009 1:38 pm

Hij kleedt zich in ieder geval erg leuk (http://www.esquire.nl/bdrm/?e=7).

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 20, 2009 1:38 pm

Urby Emanuelson staat aan de vooravond van zijn vijfde seizoen als speler van Ajax 1. De 23-jarige linkspoot proeft onder de nieuwe trainer van de Amsterdammers Martin Jol nu al verschil ten opzichte van voorgaande jaren.

Met name de wijze waarop de Amsterdammers in de voorbereiding op het nieuwe voetbaljaar actief zijn op het trainingsveld verschilt. "Dit is een hele andere voorbereiding dan ik gewend ben", stelt Emanuelson in gesprek met het Algemeen Dagblad. "De eerste weken is het meestal veel lopen. Wat we nu doen is kort loopwerk en daarna weer de bal."

Afgelopen week verbleef Ajax in Engeland, waar de club twee oefenduels afwerkte. Respectievelijk Bristol City (4-0) en Southampton (4-1) werden met gemak aan de kant gezet door de Amsterdammers. Emanuelson maakte beide duels mee als linkermiddenvelder.

De jongeling wil komend seizoen, na enkele teleurstellende jaren, van zich doen laten spreken in Amsterdam. "Ik begin aan mijn vijfde seizoen bij de club, ik ben 23, dit jaar wil ik mij meer laten gelden", stelt de linkspoot. En niet alleen Emanuelson heeft grootse plannen, ook zijn medespelers willen stappen maken.

"We zijn het zat, die slechte prestaties van de afgelopen jaren bij Ajax", geeft Emanuelson, die afgelopen seizoen met Ajax op een derde plek in de Eredivisie eindigde, te kennen.

Goh, nu al?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jul 21, 2009 9:56 am

"We zijn het zat, die slechte prestaties van de afgelopen jaren bij Ajax," aldus Emanuelson in het AD.

Wij ook Urby, wij ook...

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 21, 2009 3:49 pm

Viel wel mee toch allemaal? :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 21, 2009 6:51 pm

Wij zijn de slappe prestaties van Urby ook zat. Laatste kans voor deze jongen.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 22, 2009 1:51 pm

Aan Urby zal het niet liggen. Was afgelopen seizoen ook al zo.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 10, 2009 4:15 pm

Urby is als eeuwig talent al aan het vijfde seizoen begonnen en na 2 wedstrijden en het AT, blijkt dat deze jongen nooit beter gaat worden. Wanneer word deze jongen voor eeuwig naar de bank verwezen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 10, 2009 4:21 pm

Urby schreef:"We zijn het zat, die slechte prestaties van de afgelopen jaren bij Ajax,"
:hypocrite.gif:

Arwin

Bericht door Arwin » di aug 11, 2009 10:38 am

Op het moment dat Ajax zichzelf nog in de problemen lijkt te brengen tegen RKC, door al die kansen niet te benutten, is Emanuelson inderdaad weer de eerste die volledig door het ijs zakt. Ik had hem dan ook al niet meer in mijn basis opstellingen voor dit seizoen gezet.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 11, 2009 2:03 pm

Arwin schreef:Op het moment dat Ajax zichzelf nog in de problemen lijkt te brengen tegen RKC, door al die kansen niet te benutten, is Emanuelson inderdaad weer de eerste die volledig door het ijs zakt. Ik had hem dan ook al niet meer in mijn basis opstellingen voor dit seizoen gezet.
Bij mij is hij er nu ook uit. Eigenlijk is het een zeer beperkte speler die alles een beetje kan maar in niks uitzonderlijk uitschiet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 11, 2009 2:26 pm

Maximaal 4 spelers gingen er toch elk jaar naar Haarlem he?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 11, 2009 3:17 pm

brigade zuid schreef:Maximaal 4 spelers gingen er toch elk jaar naar Haarlem he?
Deze mag gelijk gaan, kan hij daar zijn vedette gedrag laten zien. Misschien scoort hij dan wel wat vaker dan 4x als aanvallende middenvelder..

goodfella

Bericht door goodfella » di aug 11, 2009 5:03 pm

Toppie schreef:Urby is als eeuwig talent al aan het vijfde seizoen begonnen en na 2 wedstrijden en het AT, blijkt dat deze jongen nooit beter gaat worden. Wanneer word deze jongen voor eeuwig naar de bank verwezen.
Ach, in Groningen speelde hij een prima pot. Of moeten we jouw pareltje Zonneveld op zijn positie neerzetten?

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 11, 2009 5:33 pm

Urby was zaterdag slecht, maar hij was bepaald niet de enige.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 11, 2009 7:39 pm

Klopt, de meesten bakten er niets van.

Het is wat mij betreft overigens onderhand wel eens tijd dat Urby een flinke stap in zijn ontwikkeling gaat zetten. Hij speelt nu al een aantal jaren bij Ajax en ik zie 'm eigenlijk niet of nauwelijks beter worden. Misschien dat Jol hem wat kan bijbrengen. Tot nu toe moeten z'n goede wedstrijden het in aantal nog altijd afleggen tegenover zijn mindere prestaties.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 11, 2009 9:32 pm

Zlatan Son of God schreef:
Arwin schreef:Op het moment dat Ajax zichzelf nog in de problemen lijkt te brengen tegen RKC, door al die kansen niet te benutten, is Emanuelson inderdaad weer de eerste die volledig door het ijs zakt. Ik had hem dan ook al niet meer in mijn basis opstellingen voor dit seizoen gezet.
Bij mij is hij er nu ook uit. Eigenlijk is het een zeer beperkte speler die alles een beetje kan maar in niks uitzonderlijk uitschiet.
Dat roep ik al jaren. Het is wat mij betreft nu echt over met deze gast.

Over de jonge Urby Emanuelson was ik best lyrisch. Een sierlijke voetballer, gogme, talentvol, prima techniek. Maar zet je de Urby uit zijn eerste jaar bij Ajax (we spreken over het jaar 2005!) naast de voetballer die hij 4 jaar later is, dan valt op dat dit een speler is die bijna geen enkele progressie heeft gemaakt. Nog steeds die mooie techniek en dribbels die er leuk uitzien, maar ook nog steeds weinig rendement en naieve pupillenfouten op cruciale momenten.

Urby scoort op veel onderdelen een ruime voldoende: techniek, snelheid, voorzet, aanname, loopvermogen, multifunctionaliteit, gogme, evenwichtigheid, hij is nooit geblesseerd, pakt weinig kaarten. Dat is best goed, als je zoveel ruime voldoendes scoort (zeg maar een dikke 7).

Onderdelen waarop Urby uitblinkt: geen
(lopen met de bal en pleintesvoetbal trucjes zijn helaas voor Urby geen serieuze onderdelen van het profvoetbal)

Zwakke punten dan? Die zijn er. Zeer wenig scorend vermogen. Ok, geen ramp. Maar verdedigen kan hij ook niet. Ok, nu begint het een lastig verhaal te worden. Fysiek is hij beperkt door zijn gebrek aan lengte. Nog meer zwakke punten? Jazeker, zijn grootste zwakke punt is nog wel dat hij het gewoon niet ziet. Hij weet niet wanneer hij een bal per se niet mag verliezen, hij weet niet wanneer hij moet temporiseren want alles gaat in één tempo, en hij weet niet wanneer het tijd is om de messen te slijpen. In tegendeel, wanneer het tegen zit geeft Urby als eerste niet thuis. Gebrek aan karakter. Er zit weinig pit in.

Zijn multifunctionaliteit zou in zijn voordeel spreken als je deze speler op de bank zou kunnen zetten en wanneer de nood aan de man is zou kunnen laten opdraven. Maar deze jongen ziet zichzelf als een gearriveerde, belangrijke speler. Begon vorig seizoen te mokken toen hij een paar keer gewisseld werd. Was zelfs gepikeerd dat Van Basten de aanvoerdersband aan Suarez gaf terwijl hij daar meer recht op dacht te hebben. Dat Emanuelson het hoog in zijn bol heeft is niet alleen zijn eigen schuld hoor. Sinds zijn debuut heeft Emanuelson bijna alle wedstrijden gespeeld, onder verschillende trainers. Das is geen goed signaal voor iemand die er nog niet is.

Ik hoop dat Jol hem binnenkort ernaast zet. Kwestie van tijd denk ik als we niet te veel getroffen worden door blessureleed. En dan wordt het interessant om te zien hoe Emanuelson hier mee om gaat. Grijpt hij deze tegenslag aan om aan zijn zwakke punten te werken op de training, of gooit hij de handdoek en wil hij weg? Ik vrees het laatste gezien de onvrede die hij en public uitte toen hij niet genoeg schouderklopjes van Van Basten kreeg en tegen zijn wil een paar keer gewisseld werd.

We zullen zien...
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 11, 2009 9:43 pm

Giacomo Puccini schreef: Nog meer zwakke punten? Jazeker, zijn grootste zwakke punt is nog wel dat hij het gewoon niet ziet. Hij weet niet wanneer hij een bal per se niet mag verliezen, hij weet niet wanneer hij moet temporiseren want alles gaat in één tempo, en hij weet niet wanneer het tijd is om de messen te slijpen. In tegendeel, wanneer het tegen zit geeft Urby als eerste niet thuis. Gebrek aan karakter. Er zit weinig pit in.
Dit is inderdaad zijn grote zwakke plek. Hij maakt keer op keer weer dezelfde fout. Dan begint hij met de bal te lopen net zolang tot hij geen kant meer op kan. En dat doet hij rustig op een gevaarlijke plek en op een moment dat het echt niet kan.

Dat kan je een keer gebeuren als je net debuteert maar Urby blijft in dat soort fouten vervallen. Puur technisch kan hij wel wat. Maar er is meer nodig om een goede voetballer te worden. En de tijd begint nu onderhand echt te dringen.
Nil volentibus arduum

sander

Bericht door sander » wo aug 12, 2009 10:10 am

Ajax reist zondag af naar Eindhoven voor de eerste topper van het seizoen tegen PSV. In de aanloop naar het duel laat Urby Emanuelson vast zijn gedachte over het treffen gaan en zegt hij met een goed gevoel de kant van de Brabanders op te gaan. “Wij zijn toch weer een beetje de te kloppen ploeg, die het toch weer moet laten zien.”

Emanuelson (23) was er vorig seizoen bij toen PSV de Amsterdammers flink het nakijken gaf in het Philip Stadion (6-2). “Voor mij was het sowieso een vervelende wedstrijd omdat ik goed speelde’’, haalt Emanuelson herinneringen op tegen de officiële website van Ajax. “Ik kreeg echter een tik van Ibrahim Afellay waardoor ik niet meer verder kon. We stonden op dat moment al met 2-0 achter en zakten helemaal in elkaar. Uiteindelijk werd het 6-2 en hadden we helemaal niks in te brengen.”

PSV morste in de eerste twee duels al vier punten, maar die wetenschap doet er zondag niet toe, meent Emanuelson. “Ik heb ze zien spelen”, zegt de middenvelder. “Het loopt allemaal nog niet heel soepeltjes, maar we weten allemaal dat iedere club zich tegen Ajax kan opladen. Dat hebben we vorig jaar ook gemerkt. Wij gaan in elk geval met een goed gevoel die kant op. Wij zijn toch weer een beetje de te kloppen ploeg, die het toch weer moet laten zien. Verder hebben wij daar natuurlijk ook iets recht te zetten.”

Over zijn eigen spel tot op heden is de Amsterdammer tevreden. “De afgelopen jaren speelden we vaak in een 4-3-3-systeem en wist ik nooit precies wat mijn beste positie was”, zegt hij woensdag. “Ik kon uit de voeten als linksbuiten, linkshalf en linksback, maar ik merkte toch dat het niet helemaal mijn ding was. Nu merk ik dat mijn huidige positie in een 4-4-2-opstelling mij veel beter ligt. Met drie spitsen heb je als linkshalf en linksbuiten toch wat minder ruimte. Nu is dat anders en zijn de hoeken vrij, kan ik bijsluiten en kom ik vaker voor de goal.”

Het enige dat Emanuelson nog vaker wil doen is doeltreffend afronden. “Als ik meer ga scoren, kan er niemand meer om me heen. Het is een kwestie van oefenen en ik moet de drang hebben bij te sluiten in de zestien meter. Verder moet ik de rust bewaren en beheerst schieten.” Of hij zondag tegen PSV een goal meepikt, zal afwachten blijven. “Het zal in elk geval een mooie wedstrijd worden en we zouden goede zaken kunnen doen.”

:smallgrin.gif: :confused.gif:

martijn401

Bericht door martijn401 » wo aug 12, 2009 10:17 am

Tja zonder zelfvertrouwen spelen is ook niet alles. :smallgrin.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo aug 12, 2009 10:57 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 13, 2009 1:25 pm

Thomas ben je eigenlijk nog steeds zo enthousiast over de prestaties van Emanuelson? Vorig seizoen vond je hem nog enorm goed spelen en was je verbaast dat ik hem nauwelijks goed zag spelen, laat staan enkele redelijke potjes achter elkaar.

Ik vind dat hij nu wel voldoende kans heeft gehad om zich te bewijzen en dat het voor Ajax tijd is om verder te kijken.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do aug 13, 2009 3:44 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie