Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Neefkens » wo mar 19, 2014 7:58 pm

Ik mag Siem wel. Ik zie steeds nog de beelden van de kampioenschapswedstrijd tegen Twente op mijn netvlies, met tranen in mijn ogen toen. Stuiterend voor de TV, hartslag 120.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33697
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » do mar 20, 2014 1:14 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Zeux schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat Ajax Siem zo snel heeft laten terugkomen na zijn klaplong. Hij heeft zich overduidelijk geforceerd.
Met de wijsheid van nu wel ja, maar het was zeker niet onbegrijpelijk. Het ging in die fase beroerd met Ajax en Siem werd gezien als de missende patron die de boel vlot kon trekken. Dat viel helaas even tegen.
Een beetje flauw misschien, maar ik vreesde meteen al dat hij wel eens te vroeg terug aan het komen was na zijn klaplong. Zoals ik toen al schreef, heeft mijn broer ooit een klaplong gehad. Dat is een enorme aanslag op je fysieke gestel.

Van het longfonds:
De adviezen voor een klaplong verschillen per persoon. Bespreek deze altijd met uw longarts voor uw eigen situatie. In het algemeen komen deze adviezen op het volgende neer:
drie maanden lang niet vliegen
twee maanden lang niet sporten
zes weken lang geen zwaar huishoudelijk werk doen (ramen zemen, stofzuigen)
zes weken lang niet tillen
De blessure wordt hier op AT op 12 augustus gemeld. Op 12 september (vier weken later) wordt al weer gesproken over wedstrijden gaan spelen.

Ik begreep dat toen niet, ik begrijp het nu in retrospectief niet.

Het is aan de teamleiding (en de medische staf) om een speler te beschermen. Het feit dat hij 'hard nodig was', vind ik echt een enorm slechte reden als het gaat om geblesseerde spelers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopi » do mar 20, 2014 8:20 am

Het komt vast door het stofzuigen. :hypocrite.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Dubbel » vr apr 11, 2014 3:49 pm

Op advies medische staf mag Siem van het TH ook niet meer gamen op deze site.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Siem de Jong

Bericht door Rednose » vr apr 11, 2014 5:13 pm

:ajaxsmiley.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » za apr 12, 2014 1:40 pm

:ajaxsmiley.gif: :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » ma jun 23, 2014 8:33 pm

De Jong start vroeg om spieren alvast wakker te maken

Terwijl het gevoel van velen ergens onbestemd tussen twee seizoenen inhangt, is voor Siem de Jong 2014-2015 alweer een kleine week oud. De aanvoerder kiest voor een gerichte opbouw en hoopt een frisse start te maken. Al dan niet in Ajaxshirt. Het voelt voor De Jong na een periode vol blessureleed echt als het begin van een nieuw seizoen. “Ik speelde niet veel en heb een tijdje vakantie gehad. Als je terugkomt, lijkt het altijd kort. Maar ik heb mijn rust gepakt en het voelt voor mij als een nieuw seizoen. Hopelijk voelt het straks ook als een frisse start. Ik weet nog niet of ik wegga. Die kans is er natuurlijk wel. Op dit moment is mijn focus om weer helemaal fit te worden,” deelt de nummer tien met Ajax Life.

De eerste week van het seizoen staat uiteraard niet in het teken van alleen maar keihard trainen. De conditietrainers gaan doordacht met de reeds aanwezige spelers aan de slag. De Jong: “We zijn aan het opstarten, het is niet zo dat we meteen volle bak geven. De spieren moeten na de vakantie weer een beetje wakker worden. Na een training voel ik lichte spierpijn, maar dat is alleen maar goed. Merk je tenminste dat je iets hebt gedaan.” Wat er zoal op het programma staat? Dinsdag een uurtje duurloop in het Amsterdamse bos, vrijdag ging de ballenzak voor het eerst mee het veld op. “Ik speel in de vakantie ook wel met een bal, dus het viel mee om mijn balgevoel terug te vinden. Het is eventjes wennen, ook op het conditionele vlak. Het spel gaat toch alweer op hoog tempo,” vervolgt De Jong, die buiten de trainingen veel mails te beantwoorden heeft. Hij werkt samen met Luuk hard aan het project 'De Jongsters'.

De Ajacied moet volgende week een versnelling opschakelen als de selectie weer bijna compleet is. Dan moeten ook de hartslagmeters weer om. Vrees voor dat moment heeft De Jong niet. “Ik voel me best sterk. Ik heb aan het einde van het seizoen vrij zwaar getraind en toen voelde ik me ook goed. Alleen ben ik er een tijd uit geweest en zit er een vakantie tussen. Ik moet opletten en een gericht programma volgen bij de krachttraining. Ik kan niet in een keer oppakken waar ik ben geëindigd.”

Bron: Ajaxlife.nl
Zou lekker voor 'm zijn als hij dit seizoen echt fit blijft. Uit zijn verhaal maak ik op dat hij een voorkeur heeft voor een vertrek maar dat er (nog?) geen interesse is.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Demosthenes » ma jun 23, 2014 9:00 pm

Zou lekker voor 'm zijn als hij dit seizoen echt fit blijft. Uit zijn verhaal maak ik op dat hij een voorkeur heeft voor een vertrek maar dat er (nog?) geen interesse is.
Dezelfde situatie als vorige zomer, al heeft hij dit seizoen nauwelijks gespeeld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » di jun 24, 2014 7:42 am

Het is er voor hem natuurlijk niet beter op geworden na zo'n drama seizoen. Van de ene naar de andere blessure en nooit indruk gemaakt. Ik verwacht dan ook dat er geen serieuze interesse komt en ik denk zelfs dat hij er ook voor zichzelf goed aan zou doen om nog een seizoen te blijven. Laat eerst maar eens in de Eredivisie en de CL zien dat je toe bent aan een volgende stap. Dan komt er vanzelf een leuke club voorbij.

Voor Ajax is hij in goede doen natuurlijk ook gewoon nog steeds een belangrijke speler. Afgelopen seizoen was het niets maar daarvoor was Siem gewoon belangrijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 24, 2014 10:04 am

Ik hoop dat hij ook nog 1 seizoen blijft. Voor Ajax gewoon een sterkhouder.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Duke » di jun 24, 2014 10:44 am

Het zou me zeer verbazen als hij nu wel een transfer naar een mooie club kan maken, na zo'n seizoen, en een gemist WK.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 24, 2014 11:32 am

Duke schreef:Het zou me zeer verbazen als hij nu wel een transfer naar een mooie club kan maken, na zo'n seizoen, en een gemist WK.
Het verschil met vorig jaar, is dat hij de lat lager legt. Het is maar wat hij wil: 1 seizoen investeren en als hij een goed seizoen draait een mooiere transfer te kunnen maken of naar een mindere club nu.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » di jun 24, 2014 11:34 am

Er komt geen interessante mogelijkheid. Vorig seizoen kost hem gewoon een extra jaar. Hij is volledig uit beeld geraakt.

Siem zal de knop om moeten zetten zodat hij fris aan een extra Ajax seizoen kan beginnen. Opnieuw laten zien dat hij belangrijk is en op die manier een leuke transfer verdienen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » di jun 24, 2014 11:54 am

Marillion schreef:Er komt geen interessante mogelijkheid. Vorig seizoen kost hem gewoon een extra jaar. Hij is volledig uit beeld geraakt.
Kan in de opportunistische voetbalwereld natuurlijk razendsnel veranderen. Wanneer hij voor de transferdeadline schittert in competitiewedstrijden tegen Vitesse, AZ en PSV dan kan er zomaar een leuke club voorbij komen.
Marillion schreef:Siem zal de knop om moeten zetten zodat hij fris aan een extra Ajax seizoen kan beginnen. Opnieuw laten zien dat hij belangrijk is en op die manier een leuke transfer verdienen.
Dat is natuurlijk de beste optie. Ook voor hemzelf is het gewoon fijner om weer echt een constant seizoen in een vertrouwde omgeving te draaien.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Alexander » di jun 24, 2014 12:00 pm

Ik kan me ook niet voorstellen dat er een mooie club voor Siem gaat komen. Heeft helemaal niks gepresteerd afgelopen seizoen.

Ik ben altijd groot fan van Siem geweest, maar vraag me echt af waar hij moet komen te spelen dit jaar. We hebben 2 nieuwe spitsen aangetrokken, op het middenveld hebben we al Klaassen staan. Misschien op 6?

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Neefkens » di jun 24, 2014 2:24 pm

Aan het filmpje op ajax.nl over de eerste training is te zien dat hij fysiek toch wel heel strak in zijn spieren zit. Hij blijft een van mijn favoriete Ajax-spelers.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jun 24, 2014 4:46 pm

Siem... Ik weet het niet. Ik ben blij met hele belangrijke goals die hij heeft gemaakt en ben hem eeuwig dankbaar voor 15 mei 2011, maar hij is nooit een speler geweest waarvan ik dacht:"yeah, straks naar de Arena om Siem te zien spelen!" De laatste Ajacied bij wie ik dat had was Suarez, overigens.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » di jun 24, 2014 5:35 pm

Dat is ook een beetje zijn probleem. De Jong is multifunctioneel, heel nuttig, sympathiek, zéér bruikbaar ook. Je zult niet snel een wanklank horen en als trainer doe je waarschijnlijk nooit tevergeefs een beroep op hem. Kortom, een hele fijne speler om in je groep te hebben.

Maar tegelijkertijd is hij ook niet ergens héél erg goed in en een tikje flets. Niet het type dat met een spectaculaire actie een wedstrijd openbreekt en ook niet de speler waar grote clubs ruzie om gaan maken. Daarom kan hij zo'n mislukt seizoen ook niet hebben. Dan is hij gelijk uit beeld en vragen zelfs zijn eigen supporters zich af of ze hem wel nodig hebben.

Is hij komend seizoen weer helemaal fit en dus inzetbaar dan is hij gewoon weer belangrijk voor Ajax. Of dat nu in de spits is of het middenveld. Alsof het afgelopen seizoen er niet is geweest. En maakt hij in de CL dan nog één of twee leuke doelpunten dan zit er vast een aardige transfer in zodat hij een paar seizoenen actief kan zijn in Duitsland of Engeland.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door InnerHarbour » wo jun 25, 2014 6:48 am

Met de twee spitsen die we hebben aangetrokken kan Siem zich dit jaar volledig richten op het middenveld, moet het spel van Ajax, wat vorig jaar wel erg pover was ten goede komen.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33697
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » wo jun 25, 2014 6:57 am

Mooi dat hij uitgerust en helemal fit aan het seizoen kan beginnen. Hij zal het niet verleerd zijn, dus verwacht wel wat van hem. Kan hij daarna zijn goede transfer maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Demosthenes » wo jun 25, 2014 9:22 am

zeux schreef:Mooi dat hij uitgerust en helemal fit aan het seizoen kan beginnen. Hij zal het niet verleerd zijn, dus verwacht wel wat van hem. Kan hij daarna zijn goede transfer maken.
Hij zal spelen in plaats van Klaassen, Serero of verdedigende middenvelder Blind? Schöne speelt niet, Muric als rechtsbuiten? Duarte? Andersen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Bert » wo jun 25, 2014 10:15 am

Ik vermoed nog altijd dat Siem wel zal vertrekken. Dat er nu geen interesse is zegt echt helemaal niets, aangezien de transfermarkt nog lang niet op gang is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 01, 2014 7:36 pm

@MikeVerweij: TRANSFERNIEUWS: @siemdejong heeft trainingskamp #Ajax in Oostenrijk verlaten en is gekeurd in Newcastle.

Jammer :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Arthur » di jul 01, 2014 7:37 pm

Jammer, daar gaan we dus ook nooit meer wat van horen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13835
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Jinne » di jul 01, 2014 7:43 pm

Die gaat inderdaad richting vergetelheid. De oude Keegan tijden gaan daar zeker niet meer herleven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie