Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 8:32 pm

999 schreef:
Enganche schreef:Het grootste probleem ligt inderdaad meer bij de middenvelders, in mijn ogen. Maar goed, ik heb in het begin van het seizoen al aangegeven dat daar het grote probleem van Ajax ligt. Zou een beetje raar zijn om daar nu vanaf te stappen. :wink.gif:

Welke middenvelder van Ajax gaat er ooit bijsluiten, waardoor El Hamdaoui de bal kwijt kan? Ik zeg daarmee dus niet dat El Hamdaoui niet zelfzuchtig en/of lui kan zijn, maar hij kan heus wel een bal vasthouden en heeft ook gewoon diepgang.
Maar wie houdt die middenvelders dan tegen om aan te sluiten.Of zou het er zou in zijn geslopen dat al die middenvelders denken Ja aan mijn hoela .. krijg de bal toch niet van El. H of Suarez .. En dan hebben ze ook nog eens groot gelijk.

Op dit moment nog meer dan vorig 2e helft vorig seizoen zijn Suarez en El. H. balverliefd dan ooit.Het kunnen is niet genoeg, je moet er toch een beetje op aan kunnen dat je ook mee mag doen als je jezelf als middenvelder vrijloopt en aanbied.Dat wat de " kwaliteit " van deze twee spitsen voorin is is ook meteen voor het elftal een minpunt.

Elke aanval wordt Suarez gezocht door medespelers.Als je die Zeeuw ziet voetballen dan zou je denken dat hij en Suarez in een en hetzelfde bed slapen.Steeds maar weer zoekt hij in 99,9% Suaerz op.Enoh doet het ietsje minder maar is een goede tweede.Vertonghen idem dito.Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, maak je mij niet wijs dat welke trainer dan ook spelers met deze boodschap het veld in zal sturen.Persoonlijk denk ik gewoon dat er bij velen echt niet meer inzit.Ze zien het niet, de oplossing.Ze zien niet dat je een bal ook over drie schijven bij je buitenspel kan brengen en ook nog eens daarmee de tegenstander keuzes moet laten maken waardoor er gaten enz. enz. vallen.Ze zien het niet eens als spelers op een meter of vier links of rechts vrij staan en je daarmee je aanval verder creatief vervolg geeft.En ik denk ook dat ze het niet zien waneer je wel of niet diep moet gaan.

Juist nu, juist nu je speler waar je vorig(e) seizoen(en) op teerde het af laat weten, zou de rest van het team op moeten staan.Als collectief, maar zeker als individu.Als je die kwaliteit als voetballer hebt sta je nu op, dan maak je ( en die andere spelers in het elftal ) NU het verschil.Niemand houdt je tegen.

Het is toch erg dat we nu Pantelic noemen omdat hij ( of een type als hij ) nu het verschil had kunnen maken.En dan deed ie eigenlijk nog niks aparts ..
Moet dat dan? Een spits moet juist simpel spelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 8:45 pm

Dat staat er dan ook ..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 8:49 pm

Was meer in het algemeen bedoelt. Volgens velen moet een spits het allemaal heel stijlvol doen ala zlatan, kluivert en van Basten. Heel mooi als je een dergelijke spits eens in de 15 jaar hebt. Een arveladze, Boskamp, kieft etc waren ook spelers die eenvoudigde speelden maar wel voor rendement zorgden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 8:57 pm

Tja, mijn mening is dat de spelers die jij opnoemt beter waren dan Suarez.Individueel gezien.Al zitten er daar wel enkele tussen die afhankelijk waren van andere in het AJAX team.Maar een Zlatan of MVB is natuurlijk t.o.v. Suarez buiten categorie.Daarbij waren die spelers ook nog eens veel meer voetbal slimmer dan Suarez ..

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Suarez niks voor AJAX betekend, maar ( maar goed, ik ben daar een aparte in ) zegt mijn inziens genoeg over hoe AJAX er op dit moment voor staat ..

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10342
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door WP_Legend » zo nov 21, 2010 9:02 pm

999 schreef:Tja, mijn mening is dat de spelers die jij opnoemt beter waren dan Suarez.Individueel gezien.Al zitten er daar wel enkele tussen die afhankelijk waren van andere in het AJAX team.Maar een Zlatan of MVB is natuurlijk t.o.v. Suarez buiten categorie.Daarbij waren die spelers ook nog eens veel meer voetbal slimmer dan Suarez ..

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Suarez niks voor AJAX betekend, maar ( maar goed, ik ben daar een aparte in ) zegt mijn inziens genoeg over hoe AJAX er op dit moment voor staat ..
Zlatan was voor Ajax natuurlijk 100x minder belangrijk dan Suarez nu is.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 9:10 pm

WP_LeGeNd schreef:
999 schreef:Tja, mijn mening is dat de spelers die jij opnoemt beter waren dan Suarez.Individueel gezien.Al zitten er daar wel enkele tussen die afhankelijk waren van andere in het AJAX team.Maar een Zlatan of MVB is natuurlijk t.o.v. Suarez buiten categorie.Daarbij waren die spelers ook nog eens veel meer voetbal slimmer dan Suarez ..

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Suarez niks voor AJAX betekend, maar ( maar goed, ik ben daar een aparte in ) zegt mijn inziens genoeg over hoe AJAX er op dit moment voor staat ..
Zlatan was voor Ajax natuurlijk 100x minder belangrijk dan Suarez nu is.
Gaat het helemaal niet om. Met een zlatan kon je een bepaald spel spelen. Hij was bewegelijk en een aanspeelpunt. Hij maakte andere spelers belangrijker iets wat nu niet gebeurd. En daarnaast was zlatan erg jong en onervaren tien hij aan kwam bij Ajax, voordat we die discussie hier ook nog krijgen.

Ajax heeft behoefte aan een spits die als aanspeelpunt verlengstuk van de aanval kan fungeren. En niet bij spitsen die er alleen maar voor zichzelf staan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 10:52 pm

Ja.Zlatan liet het team veel beter functioneren dan wat Suarez doet.Dat ligt gewoon aan hoe, de manier waarop, Suarez voetbalt.Dat doet ie ook nog eens niet express ..

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10342
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door WP_Legend » ma nov 22, 2010 10:36 am

Zlatan Son of God schreef:
WP_LeGeNd schreef:
999 schreef:Tja, mijn mening is dat de spelers die jij opnoemt beter waren dan Suarez.Individueel gezien.Al zitten er daar wel enkele tussen die afhankelijk waren van andere in het AJAX team.Maar een Zlatan of MVB is natuurlijk t.o.v. Suarez buiten categorie.Daarbij waren die spelers ook nog eens veel meer voetbal slimmer dan Suarez ..

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Suarez niks voor AJAX betekend, maar ( maar goed, ik ben daar een aparte in ) zegt mijn inziens genoeg over hoe AJAX er op dit moment voor staat ..
Zlatan was voor Ajax natuurlijk 100x minder belangrijk dan Suarez nu is.
Gaat het helemaal niet om. Met een zlatan kon je een bepaald spel spelen. Hij was bewegelijk en een aanspeelpunt. Hij maakte andere spelers belangrijker iets wat nu niet gebeurd. En daarnaast was zlatan erg jong en onervaren tien hij aan kwam bij Ajax, voordat we die discussie hier ook nog krijgen.

Ajax heeft behoefte aan een spits die als aanspeelpunt verlengstuk van de aanval kan fungeren. En niet bij spitsen die er alleen maar voor zichzelf staan.
Gaat mij erom dat 999 zegt dat Zlatan t.o.v Suarez buitencategorie was bij Ajax, dat vind ik dus onzin. Suarez is bij Ajax veel belangrijker dan Zlatan ooit was geweest.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » ma nov 22, 2010 11:05 am

WP_LeGeNd schreef:
Zlatan Son of God schreef:
WP_LeGeNd schreef:
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Suarez niks voor AJAX betekend, maar ( maar goed, ik ben daar een aparte in ) zegt mijn inziens genoeg over hoe AJAX er op dit moment voor staat ..
Zlatan was voor Ajax natuurlijk 100x minder belangrijk dan Suarez nu is.
Gaat het helemaal niet om. Met een zlatan kon je een bepaald spel spelen. Hij was bewegelijk en een aanspeelpunt. Hij maakte andere spelers belangrijker iets wat nu niet gebeurd. En daarnaast was zlatan erg jong en onervaren tien hij aan kwam bij Ajax, voordat we die discussie hier ook nog krijgen.

Ajax heeft behoefte aan een spits die als aanspeelpunt verlengstuk van de aanval kan fungeren. En niet bij spitsen die er alleen maar voor zichzelf staan.
Gaat mij erom dat 999 zegt dat Zlatan t.o.v Suarez buitencategorie was bij Ajax, dat vind ik dus onzin. Suarez is bij Ajax veel belangrijker dan Zlatan ooit was geweest.[/quote]

Dat mag jij natuurlijk onzin vinden.Zlatan liet andere veel beter functioneren, had veel meer overzicht, en ook nog eens een arsenaal aan akties.Niet zoals Suarez steeds doet.

Suarez vind zichzelf veel belangrijker dan AJAX ( en dat was bij Groningen ook al zo ).Bij Zlatan zag je ook elke keer weer progressie in zijn spel, soms kleine dingetjes, soms grote.En Zlatan leerde van zijn fouten ..

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » ma nov 22, 2010 7:52 pm

Enganche schreef: Ik zeg daarmee dus niet dat El Hamdaoui niet zelfzuchtig en/of lui kan zijn, maar hij kan heus wel een bal vasthouden en heeft ook gewoon diepgang.
El Ham en Suarez zijn goede aanvallers en slechte spitsen. Fysiek zijn ze niet geschikt om als kapstok voor het aanvalsspel te fungeren.

Het zag er bij Pantelic soms stuntelig uit, vooral als ie vanuit stilstand iemand dacht te passeren im slow-motion. Maar als diepste aanvaller was hij nuttig en op die plek beter dan El Ham en Suarez. Hij hield het simpel en was een meerwaarde voor degenen om hem heen. Vorig seizoen wist Ajax tegenstanders uit elkaar te trekken. Daar moet je nu eens om komen, alles gaat in de trechter, dat kluitjesvoetbal is makkelijk te verdedigen.

El Ham heeft helemaal geen zin in dat fysieke werk voorin. Bovendien zoeken hij en Suarez continu de moeilijke oplossing. Jol doet er m.i. verstandig aan om Suarez te laten spitsen, El Ham als 9,5 daaromheen. Maar ideaal is het niet, het is gewoon een ongelukkige combinatie van 2 spelers die elkaar niet aanvullen.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » ma nov 22, 2010 11:58 pm

Hoeveel duels hebben jullie Pantelic wel niet zien winnen vorig jaar? Dat viel toch echt wel mee. Die gast kon er geen reet van.

Jol moet gewoon gaan werken aan de ploeg. DAT is het probleem. Niet El Ham en Suarez.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Fregge » di nov 23, 2010 9:00 am

Rishi schreef:Hoeveel duels hebben jullie Pantelic wel niet zien winnen vorig jaar? Dat viel toch echt wel mee. Die gast kon er geen reet van.
Pantelic zorgde ervoor dat De Jong en Suárez goed speelde. Dus dat die gast er geen reet van kon is natuurlijk onzin.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » di nov 23, 2010 12:22 pm

Vertel, hoe deed hij dat precies? Want ik vond hem maar in de weg lopen. Tuurlijk deed hij ook wel wat goede dingen. Maar spelers worden altijd beter gemaakt als ze wegzijn. Rommedahl stond vorig jaar niet altijd in de basis en nu mist Jol hem opeens :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Fregge » di nov 23, 2010 12:25 pm

Als je dan ook gaat lezen waarom Jol Rommedahl mist, kan ik me daar wel in vinden ja.

Waarom Pantelic het goed deed? Hij creëerde (als enige Ajacied) ruimte voor zijn medespelers. Mede door zijn inzicht. Maar laat ik het eens anders vragen: Waarom deed Pantelic het dan niet goed?

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » di nov 23, 2010 12:40 pm

Ik vond hem dus niet balvast en zoveel ballen kaatste hij nou ook weer niet.

Ajax durfde vorig jaar vooruit te voetballen, zette druk op de tegenstander. Anita en Van der Wiel kwamen mee op. Suarez was fris, het middenveld kon lekker rennen en daar zijn ze goed in.

Dit jaar zie je dat wanneer een De Zeeuw niet 100% fit is hij voetballend niks toevoegt aan dit elftal. Siem heeft niet de techniek en inzicht (al vond ik hem de eerste helft tegen PSV wel weer redelijk tot goed) om achter een spits als El Ham te spelen. Van der Wiel is uit vorm (ook die deed het zaterdag redelijk) en noem maar op.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » di nov 23, 2010 7:58 pm

Rishi schreef:Hoeveel duels hebben jullie Pantelic wel niet zien winnen vorig jaar? Dat viel toch echt wel mee. Die gast kon er geen reet van.
:excited.gif:

Pantelic speelde als spits. El Ham niet. Pantelic stond dieper, met El Ham komt er geen diepte in het spel en staat alles op een kluitje. Doordat Pantelic dieper stond en vaak de zijkant (m.n. de linkerkant) opzocht, trok hij vaak een CV mee. Ajax maakte zo legio goals vorig jaar. Thuis tegen de kakkies en PSV bijv.

El Ham staat veel minder diep, wanneer hij een loopactie maakt, vangt een middenvelder van de tegenstander hem op i.p.v. een CV. De verrassing in het aanvalsspel is nu minimaal, de tegenstander kan ons vroeg opvangen, we komen amper in de 16.

El Ham is een betere aanvaller dan Pantelic. Maar Pantelic is een veel betere spits dan El Ham is. We hebben nu 2 begenadigde aanvallers, maar geen spits. En daardoor loopt het voor geen meter. Wanneer je 2 backs in het centrum zet, vang je een hoop tegengoals. Wanneer je met 2 opportunisten voorin speelt, hou je de bal niet in de ploeg en kom je niet voor de goal.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door LucaS » di nov 23, 2010 8:00 pm

Mwa, EH beweegt erg goed in de diepte, hij krijgt alleen de bal nooit als hij dat doet.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » di nov 23, 2010 8:05 pm

LucaS schreef:Mwa, EH beweegt erg goed in de diepte, hij krijgt alleen de bal nooit als hij dat doet.
Hij moet dieper spelen en van daaruit bewegen. Ajax krijgt geen enkele rust in het spel, doordat alles op een kluitje staat. Bij balbezit moet je het veld lang maken. Met Luis en El Ham gebeurt het omgekeerde: bij balverlies is het lang, bij balbezit is het klein. Ajax loopt zich aan gort wanneer het de bal niet heeft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door FlaFlu » di nov 23, 2010 9:30 pm

LucaS schreef:Mwa, EH beweegt erg goed in de diepte, hij krijgt alleen de bal nooit als hij dat doet.
Eens. Kom je weer uit bij het middenveld van Ajax.

Alexander
Berichten: 8592
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Alexander » di nov 23, 2010 11:57 pm

Kut spits!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » wo nov 24, 2010 12:31 am

Ach, kwa balverliefdheid en balverlies ontlopen Suarez en EL. H. elkaar niet veel ..

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » wo nov 24, 2010 12:47 am

Enganche schreef:
LucaS schreef:Mwa, EH beweegt erg goed in de diepte, hij krijgt alleen de bal nooit als hij dat doet.
Eens. Kom je weer uit bij het middenveld van Ajax.
Precies. Siem de Jong, Enoh, De Zeeuw :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Toppie » wo nov 24, 2010 8:30 am

Ik verlang naar Rommelpot en Panty :blush.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Rooie » wo nov 24, 2010 10:01 am

De Pers
Ook Mounir El Hamdaoui toont de laatste weken vooral aan dat hij geen spits is die in dít Ajax een meerwaarde heeft. Met zijn komst, gefinancierd door een externe geldschieter binnen de club, hebben de Amsterdammers weliswaar doelpunten in huis gehaald, maar geen teamspeler die een elftal beter laat draaien.
Geld uitgeven dat er eigenlijk niet is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door peter » wo nov 24, 2010 10:03 am

Poeh, dat is wel even een openbaring. Jol heeft altijd gezegd dat door het vertrek van spelers als Pantelic, Rommedahl etc. er ruimte was voor de aankoop van El Hamdaoui.

Dit soort praktijken zijn de nagel aan de doodskist.

Plaats reactie