Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » za aug 30, 2014 8:35 am

Toch wel een teleurstelling hoor. Ik was erg graag met de complete groep zoals we die hadden aan het seizoen begonnen. Voor Blind is het een mooie transfer, ik gun het die jongen ook. Ajax zal ook blij zijn dat ze destijds dat contract toch hebben verlengd. Gratis weg of 18 miljoen ontvangen. Dat is nogal een verschil.

Ik denk wel dat we op het middenveld nu aan de lichte kant zijn. Viergever is nu de man die op zijn positie gaat spelen. Dat ging eerder aardig maar hij is in mijn ogen in de eerste plaats een verdediger en geen middenvelder. Bovendien is de vraag wie er achter zit. Gaat Bazoer promotie maken of is die daar niet klaar voor? Ik zou het toch wel heel prettig vinden als we nog een ervaren speler zouden halen die het middenveld wat extra kracht geeft.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Dubbel » za aug 30, 2014 8:36 am

InnerHarbour schreef:Feestdag, 18 miljoen voor een te kleine, slappe, trage speler, van Gaal bedankt, alleen jij trapt daarin! :biggthumpup.gif:

BTW, Nou moet ik vandaag toch naar Schiphol dus ik wil Delay gerust afzetten, doe ik graag. :smile-ajax.gif:
Goeie reis. Ben jij er morgenavond al bij tegen de Twins? Best een mooi weekend tot nu toe al wordt het zaterdag weer fantasie van de kok op de heuvel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » za aug 30, 2014 8:38 am

Die Van Ginkel is nog altijd niet naar Milaan he? Het zal er wel niet inzitten. Maar als we die nou eens een kunnen huren zou ik er wel vrede mee hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Daley Blind

Bericht door mattie » za aug 30, 2014 8:45 am

Ik eis versterkingen op het middenveld en een scorende spits
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 30, 2014 8:59 am

Marillion schreef:Die Van Ginkel is nog altijd niet naar Milaan he? Het zal er wel niet inzitten. Maar als we die nou eens een kunnen huren zou ik er wel vrede mee hebben.
Zelfde zaakwaarnemer: vorig jaar wilde hij graag komen, maar hij zit nu in het circuit van Abramovitsj, dus kans is klein.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 30, 2014 9:16 am

Ajax laat weer met zich sollen. 48 uur voor het sluiten van de deadline nog een belangrijke speler verkopen is zo dom. Dit mag je alleen doen als je de vervanger direct kunt contracteren maar we kennen Ajax allemaal goed genoeg om te weten dat dit niet het geval is. Overmars had tijdens de onderhandelingen met United 10 miljoen voor Van Ginkel moeten bieden en elk miljoen dat Chelsea meer wil hebben komt dan bij de prijs van Blind als schadevergoeding voor een late transfer.

Blind het ga je goed, je hebt deze transfer verdiend!
Ajax!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door raymon » za aug 30, 2014 9:19 am

Ooit eraan gedacht dat vGinkel niet terug naar de eredivisie wil?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » za aug 30, 2014 9:32 am

Echt een kut moment om Blind te verkopen. :666.gif:

En bovendien heeft Blind, helaas voor Daley, gewoon vrij weinig te zoeken bij een club als Manchester United. Slechte transfer. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 30, 2014 9:51 am

Raymon schreef:Ooit eraan gedacht dat vGinkel niet terug naar de eredivisie wil?
Die kans bestaat maar voor Ajax maakt hij een uitzondering verwacht ik. Maak me meer zorgen over de houding van Chelsea.
Ajax!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » za aug 30, 2014 10:02 am

Ik begrijp de kritiek op Overmars niet. Wat moest hij anders? Dit is een droomtransfer voor Daley.
Die verhuizing blokkeren zou naar de speler, die zich ondanks de perikelen met zijn vader tijdens de Fluwelen Revolutie altijd loyaal heeft opgesteld, toe ook niet fair zijn geweest. Het risico om met een gedesillusioneerde Ajacied te zitten opgescheept, zou groot zijn. Daarbij is het nieuwe beleid dat loyale spelers van de club ook een toptransfer wordt gegund in plaats van door de neus geboord en zo ooit willen terugkeren naar het oude nest.
:biggthumpup.gif:

Overmars en zeker ook De Boer hadden Daley liever gehouden, maar het is zoals het is.

Goed bedrag, niet eens zoveel minder dan Ajax ving voor Suarez.

De T. geeft impliciet aan dat Ajax nog twee spelers wil halen: Sinkgraven en iemand met ervaring. We zullen zien. (Ik lees hier de naam van Marco van Ginkel. Dan zal Van Ginkel zélf dat heel erg moeten willen. Is Rob Jansen niet de zaakwaarnemer van Van Ginkel? Ajax weet allang of het haalbaar is of niet.)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » za aug 30, 2014 10:05 am

18 miljoen voor Daley Blind is natuurlijk een offer you can't refuse. Leuke speler, echte Ajacied, maar het is nou niet dat we 'heel veel inleveren'. Bizar dat je voor zo'n redelijke speler meer vangt dan een Vertonghen of Eriksen.

Overigens snap ik werkelijk waar niet dat Man Utd gaat voor Blind, hoor. Leuke transfer voor die jongen, maar wat moet hij daar? Veel te traag voor de Premier League en de zoveelste linkspoot. Middenveld? Dat wordt toch niks joh.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » za aug 30, 2014 10:07 am

peter schreef:18 miljoen voor Daley Blind is natuurlijk een offer you can't refuse. Leuke speler, echte Ajacied, maar het is nou niet dat we 'heel veel inleveren'. Bizar dat je voor zo'n redelijke speler meer vangt dan een Vertonghen of Eriksen.

Overigens snap ik werkelijk waar niet dat Man Utd gaat voor Blind, hoor. Leuke transfer voor die jongen, maar wat moet hij daar? Veel te traag voor de Premier League en de zoveelste linkspoot. Middenveld? Dat wordt toch niks joh.
Zonder van Gaal was hij er ook nooit gekomen
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » za aug 30, 2014 10:08 am

Blind kan niet met ruimte in de rug spelen, zeker niet in de PL. Dan wordt hij overlopen. Op welke positie zou LVG hem willen neerzetten? Of is hij aangetrokken voor de bank?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » za aug 30, 2014 10:10 am

18 miljoen voor een bankspeler? Terwijl je amper wedstrijden speelt dit jaar... Lijkt me niet.

Kan er nog steeds niet bij. Achttien miljoen. :blush.gif:

Het komt dus omdat Juventus 'nee' heeft gezegd voor wat betreft de verkoop van Vidal voor 40 miljoen. Ja, dan slaat de paniek dus toe.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » za aug 30, 2014 10:18 am

Eigenlijk interesseert het me geen reet of Manchester iets aan Blind heeft of niet. United is een mooie club en ik hoop dat Daley een ieder ook daar doet verrassen.

Ajax verliest nu een A-International en een jongen hoog in de hierachie staat. Dat ga je toch niet opvullen met een Sinkgraven? Alsjeblieft zeg! Die jongen speelt pas een half seizoen op eredivisieniveau. Bovendien, Ajax heeft genoeg talenten rondlopen, het wordt tijd dat er een goede speler aan wordt getrokken die er direct staat. Je er toch niet aan denken, Barcelona uit met een middenveld, Serero - Bazour - Klaassen

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » za aug 30, 2014 10:22 am

Bazoer heet die jongen. Maar waarom niet gewoon met Serero, Viergever en Klaassen? Overdrijven we niet flink dat we Barcelona uit veel meer kans hebben met Blind in plaats van Viergever? :smallgrin.gif:

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » za aug 30, 2014 10:30 am

Misschien we wel beetje

Maar Viergever ik vind zelf veel meer een verdediger dan een middenvelder.

Het gaat me meer om het feit dat de selectie met het seizoen kwalitatief achteruit holt. De jeugd is aardig op de rit maar die zijn er nog lang niet.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » za aug 30, 2014 10:36 am

Ik ben in elk geval blij dat we nu verlost zijn van een opstelling met Blind én Viergever op het middenveld. Had De Boer er wel voor aangezien die twee daar te handhaven.

Weten ze het bij MU niet meer als de eerste keus nee zegt? Opmerkelijk!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » za aug 30, 2014 10:41 am

peter schreef:Bazoer heet die jongen. Maar waarom niet gewoon met Serero, Viergever en Klaassen? Overdrijven we niet flink dat we Barcelona uit veel meer kans hebben met Blind in plaats van Viergever? :smallgrin.gif:
Mee eens. We moeten het niet overdrijven. Mijn belangrijkste bezwaar is dat de spoeling op een paar plaatsen wel erg dun is. En ik zou graag wat meer dynamiek op het middenveld zien. Maar eerlijk is eerlijk, dat laatste is iets dat Blind ook niet bracht.

Van Viergever vraag ik me af of hij niet teveel verdediger is. Hij kwam af en toe wel door, speelt ook wel met vertrouwen. Zijn entree is me echt enorm meegevallen maar hij is (nog) niet vertrouwt met de positie. En als er achterin iemand wegvalt zou je hem eigenlijk ook daar willen gebruiken. Maar dan valt er dus een plek open op het middenveld.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » za aug 30, 2014 10:45 am

Yopi schreef:Weten ze het bij MU niet meer als de eerste keus nee zegt? Opmerkelijk!
Kom op zeg, zo slecht is Blind echt niet hoor. Bovendien zijn de geruchten niet van gisteren, sinds het WK is er een link met MU.

Daarnaast, waarom zou Blind het niet redden? Die jongen zit goed in elkaar is positief en heeft zich bij Ajax ook uit een diep dal weten op te werken. Hij is pas 24. Bovendien is hij echt niet minder dan Fellaini e.d. Ik zie niet in waarom Blind niet zou uit kunnen groeien tot een modale PL speler.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Thijs » za aug 30, 2014 10:46 am

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 30 augustus 2014

Ajax en Manchester United bereiken overeenstemming over Daley Blind

Ajax en Manchester United hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Daley Blind. Met de overgang naar de Engelse club is een totaalbedrag gemoeid van € 17,5 miljoen. Zijn contract met Ajax liep tot en met 30 juni 2016. Het akkoord tussen de clubs is onder voorbehoud van vervulling van een aantal voorwaarden.

Blind, geboren op 9 maart 1990 in Amsterdam, is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij maakte zijn debuut in de competitiewedstrijd op 7 december 2008, FC Volendam - Ajax (1-2). De linksbenige international werd in de tweede seizoenshelft van het seizoen 2009-2010 verhuurd aan FC Groningen. Hij speelde tot nu toe 143 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin drie keer. Blind werd met Ajax vier keer kampioen, in 2011, 2012, 2013 en 2014. In 2013 won hij tevens de Johan Cruijffschaal.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » za aug 30, 2014 10:49 am

columbus schreef: Daarnaast, waarom zou Blind het niet redden? Die jongen zit goed in elkaar is positief en heeft zich bij Ajax ook uit een diep dal weten op te werken. Hij is pas 24. Bovendien is hij echt niet minder dan Fellaini e.d. Ik zie niet in waarom Blind niet zou uit kunnen groeien tot een modale PL speler.
Is MU op zoek geweest naar een modale PL speler? :confused.gif:

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » za aug 30, 2014 10:50 am

Geen idee, maar gezien de aankopen van de afgelopen, pak hem beet, de laatste twee seizoenen wel... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » za aug 30, 2014 10:58 am

Ik zit nog even terug te bladeren in dit topic. Er waren er weinig die na zijn entree bij het eerste elftal dachten aan een transfer naar Manchester United. Vooral deze oud AT'er wist zijn mening kort en bondig samen te vatten:
Vedette-10- schreef:niks
:smallgrin.gif:

Maar even serieus. Ik gun Daley de transfer van harte en hoop echt dat hij daar gaat slagen. Ik heb mijn twijfels over zijn fysieke mogelijkheden in combinatie met de Premier League. Maar hij heeft me eigenlijk ieder jaar verrast met zijn ontwikkeling dus misschien doet hij dat nog wel een keer.

Daley succes! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 30, 2014 11:03 am

Thijs schreef:
Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 30 augustus 2014

Ajax en Manchester United bereiken overeenstemming over Daley Blind

Ajax en Manchester United hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Daley Blind. Met de overgang naar de Engelse club is een totaalbedrag gemoeid van € 17,5 miljoen. Zijn contract met Ajax liep tot en met 30 juni 2016. Het akkoord tussen de clubs is onder voorbehoud van vervulling van een aantal voorwaarden.

Blind, geboren op 9 maart 1990 in Amsterdam, is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij maakte zijn debuut in de competitiewedstrijd op 7 december 2008, FC Volendam - Ajax (1-2). De linksbenige international werd in de tweede seizoenshelft van het seizoen 2009-2010 verhuurd aan FC Groningen. Hij speelde tot nu toe 143 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin drie keer. Blind werd met Ajax vier keer kampioen, in 2011, 2012, 2013 en 2014. In 2013 won hij tevens de Johan Cruijffschaal.
Ajax
Zelf geschreven, Thijs?

Plaats reactie