Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Alexander » di okt 26, 2010 2:51 pm

Wat een prutser. Die jongen heeft helemaal geen zin om te voetballen.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Liberty » di okt 26, 2010 3:01 pm

Alexander schreef:Wat een prutser. Die jongen heeft helemaal geen zin om te voetballen.
Net zoals Kuffour, Luque, Urzaiz en al die andere tropische verrassingen van de afgelopen jaren. Die komen hier gewoon om nog hun zakken te vullen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Rednose » za nov 06, 2010 6:59 pm

Alexander schreef:Wat een prutser. Die jongen heeft helemaal geen zin om te voetballen.
Wat een onzin. Natuurlijk wil ie voetballen en erger dan Anita kan toch haast niet?
Laatst gewijzigd door Rednose op zo nov 07, 2010 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » za nov 06, 2010 7:58 pm

Huh?
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door D_skilled » wo dec 22, 2010 1:23 pm

De Boer bevestigt dat Atouba met een Franse club sprak. #ajaaz
Ajaxlife

Zullen z'n salaris vast niet kunnen betalen. Of Ajax moet een gedeelte doorbetalen totdat z'n contract afloopt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 22, 2010 1:38 pm

D_skilled schreef:
De Boer bevestigt dat Atouba met een Franse club sprak. #ajaaz
Ajaxlife

Zullen z'n salaris vast niet kunnen betalen. Of Ajax moet een gedeelte doorbetalen totdat z'n contract afloopt.
Alles is winst.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » wo dec 22, 2010 1:41 pm

Inderdaad. Al zouden we zijn hele salaris moeten betalen is het nog winst.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » wo dec 22, 2010 2:55 pm

De Boer bevestigt dat Atouba met een Franse club sprak. #ajaaz
Oldham en Newell's Old Boys schijnen ook interesse te hebben. :excited.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » wo dec 22, 2010 10:46 pm

Waarom zou welke club dan ook deze speler willen hebben? Hij heeft in geen tijden een wedstrijd gespeeld en ooit (toen hij nog voetbalde) kon hij er niet zo heel veel van.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Jinne » do dec 23, 2010 9:13 am

Omdat de mensen die op de stoeltjes zitten van de technisch directeur er vaak ook niet veel van kunnen. Bovendien heeft Atouba qua namen nog wel een aardig cv en voor zijn geringe speeltijd kan zijn zaakwaarnemer nog beginnen over vele blessures en een trainerswissel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Duke » wo mei 11, 2011 9:32 am

‘Ajax was een beproeving van God’
Door: Iwan Tol

Veel geld, weinig prestaties. Vanaf het moment dat Thimothée Atouba bij Ajax tekende begon de rampspoed. En het hield niet meer op. ‘Waarom heb ik hier getekend?’

Voor hem op tafel, in de kantine van de Toekomst, liggen een sleutelbos en twee telefoons. De sleutelbos is voor zijn huurappartement in Amstelveen, telefoon 1 is voor zijn vrienden, telefoon 2 voor zijn familie. Thimothée Atouba heeft een zoon en twee dochters. Ze wonen in Lille, samen met zijn vrouw.

In Lille? Atouba verklaart: ‘Toen ik bij HSV ging spelen kon ik geen geschikte school voor de kinderen vinden in Hamburg. Onze moedertaal is Frans, zodoende kwamen we in Frankrijk uit. Lille is een overzichtelijk stadje, niet te duur, niet te groot. We houden niet van grote steden. Mijn broers waren dolenthousiast toen ik naar Ajax ging. Ze zijn gek op Amsterdam. Maar mij zul je er niet zien.’

Afbeelding
| Foto: Klaas Jan van der Weij

Verdwaald
Thimothée Atouba is 29 jaar, maar zijn grootste hobby is het spelen op de playstation. Dat doet hij het liefste thuis. Hij rijdt dagelijks van Amstelveen naar de Toekomst, het trainingscomplex van Ajax. Dat is het enige stukje van Amsterdam dat hij kent.

Een paar weken terug was het tankstation op zijn vaste route van huis naar Ajax gesloten. Atouba moest op zoek naar een andere benzinepomp en raakte prompt verdwaald. ‘Bleek ik één straat achter mijn huis te staan. Het kwam me niet bekend voor. Ik kom niet graag buiten.’

Zijn tweejarige contract bij Ajax loopt binnenkort af. De veertigvoudig international van Kameroen laat nou niet bepaald een verpletterende herinnering achter in Amsterdam. Hij speelde slechts twee wedstrijden in de basis, uit tegen PSV (4-3 nederlaag) en thuis tegen Bratislava (5-0 winst). En dat voor een vet jaarsalaris van naar verluidt 1,4 miljoen euro. De rest van de tijd was Atouba aan het trainen met Jong Ajax of aan het revalideren van blessures.

Af en toe kwam hij nog in het nieuws, maar meestal niet zo positief. Zo werd hij buiten de selectie gelaten voor een wedstrijd tegen Dinamo Zagreb omdat hij bij Jong Ajax-Jong PSV een uur te laat was gekomen. Een klassiek misverstand. ‘Half vier hadden ze gezegd. Ik had begrepen ‘half four’, in het Engels half vijf. Werd ik in de auto opgebeld waar ik bleef. Ik snapte er niets van.’ Atouba zucht even. ‘Misschien was dat wel het moment dat alle problemen begonnen.’

Atouba was een oude bekende van Martin Jol, bij Tottenham Hotspur en HSV hadden ze ook al samengewerkt. Hij is een grote, sterke linkerverdediger van 1.91 meter. Dat was precies waar Ajax behoefte aan had in de zomer van 2009. Maar al snel na zijn entree raakte Atouba geblesseerd aan zijn meniscus. Hij werd geopereerd, kwam terug, raakte weer geblesseerd en zo sukkelde hij een tijdje voort. In de tussentijd was hij zijn plek kwijtgeraakt aan Vurnon Anita.

Volgens Atouba waren zijn opstartproblemen bij Ajax te wijten aan het gebrek aan een degelijke voorbereiding. ‘Ik stroomde later in. Voor jezelf trainen is iets anders dan met een groep’, zegt hij. ‘Lichamelijk was ik 60 procent, geestelijk 100 procent. Ik dacht: het komt vanzelf goed. Maar ik liep van de ene in de andere blessure. De trainer was niet tevreden en in mijn hoofd ging het malen: waarom heb ik hier getekend?’

Politieke redenen
Toen de verbanning naar Jong Ajax permanente vormen aannam, stapte Atouba naar Martin Jol om opheldering te vragen. ‘Ik kreeg als antwoord dat daar politieke redenen aan ten grondslag lagen. Politieke redenen, ja. Ik snapte niet wat hij daarmee bedoelde. Nog steeds niet.’

Atouba is niet haatdragend. Toen Jol bij Ajax vertrok, ontving hij een sms’je van de trainer. ‘Ik geloof in je kwaliteiten, blijf hard werken.’ ‘Dank u wel trainer’, stuurde Atouba terug. Hij benadrukt: ‘Ik wil niet alleen de schuld bij anderen leggen.’

Op de grond van de kantine liggen kaasresten van de lunch. Nog een paar weken en dan is de Toekomst verleden tijd voor hem. ‘Het was een foute beslissing om bij Ajax te tekenen. Ik heb twee jaar stilgestaan, onder andere door blessures. Zelfs mijn plek in het nationale team ben ik kwijt.’

Atouba is een gelovig mens. Hij is er van overtuigd dat God een bedoeling heeft gehad met alle rampspoed. Hij wijst op zijn hoofd. ‘Hier ben ik sterker geworden. Ajax was een beproeving van God. Hij heeft een plan met mij. Ik moet niet opgeven.’

Mocht de club kampioen worden, dan voelt het niet als zijn kampioenschap. Met het bezoeken van wedstrijden is hij al een tijdje gestopt. Hij trekt een vies gezicht. ‘Ik ben voetballer, weet je. Ik wil spelen, niet op de tribune zitten. Dan schaam ik me.’

Verder wenst hij Ajax het beste. De kampioenswedstrijd tegen FC Twente zal hij vanuit zijn appartement bekijken. Alleen. ‘Maar als Ajax scoort, maak ik een dansje.’
www.depers.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Michael_B » wo mei 11, 2011 10:03 am

:furious3.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Alexander » wo mei 11, 2011 10:14 am

Zielig verhaal. Krijg nog een beetje medelijden met deze man ook. Totaal niet van het niveau van Ajax en dat weet hij zelf ook, maar is alleen maar gehaald om de portemonnee van Jol te vullen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Le T. » wo mei 11, 2011 11:11 am

Alexander schreef:Zielig verhaal. Krijg nog een beetje medelijden met deze man ook. Totaal niet van het niveau van Ajax en dat weet hij zelf ook, maar is alleen maar gehaald om de portemonnee van Jol te vullen.
Volgens mij was er toen sterke behoefte aan een linksback, en is een speler van HSV en Tottenham niet per definitie van te laag niveau voor Ajax. Hij is langdurig geblesseerd geraakt vlak na zijn komst, we weten niet hoe het anders was gelopen. Feitelijk is hij door velen afgeschreven op basis van twee wedstrijden, wat natuurlijk nergens op slaat, en was zijn langdurige blessure handig voor diegenen die per se Jol verdacht wilden maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Arthur » wo mei 11, 2011 11:33 am

Jol was degene die hem naar Tottenham en HSV haalde, dus dat zegt niks.
Feit is dat die vent nergens aan spelen toekwam, maar wel elke keer via Jol een vet contract kreeg bij diens nieuwe club.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » wo mei 11, 2011 11:43 am

Een contract zo vet dat hij het nergens anders kon krijgen, waarschijnlijk.

Atouba was onze beproeving.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Thijs » wo mei 11, 2011 11:56 am

Veel geld verdienen maakt niet altijd gelukkig. Ons niet en Atouba ook niet, laten we het daar maar op houden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » wo mei 11, 2011 11:59 am

Ja hoor eens, Atouba hóefde niet te blijven. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Thijs » wo mei 11, 2011 12:16 pm

Van mij ook niet, maar ik denk dat het redelijk onrealistisch is om te veronderstellen dat er wel een club een geblesseerde speler wil overnemen voor zo'n salaris.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » wo mei 11, 2011 12:21 pm

Nee, maar daar kan Ajax niets aan doen. Het was zijn eigen keuze om te blijven zitten waar hij zat vanwege het geld.

Eerlijk gezegd vind ik het pijnlijk. Twee jaar lang een topsalaris opstrijken in ruil voor niets en dan zo'n verhaal ophangen. Geen woord in de trant van: vervelend dat ik Ajax heb teleurgesteld.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Le T. » wo mei 11, 2011 1:14 pm

Arthur schreef:Jol was degene die hem naar Tottenham en HSV haalde, dus dat zegt niks.
Feit is dat die vent nergens aan spelen toekwam, maar wel elke keer via Jol een vet contract kreeg bij diens nieuwe club.
Dat bedoel ik dus. Hij speelde al 3 jaar bij HSV voordat Jol kwam. Maar wat doen feiten er toe als je iemand wil aanvallen?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Jöhnk » wo mei 11, 2011 1:18 pm

Le T. schreef:Volgens mij was er toen sterke behoefte aan een linksback, en is een speler van HSV en Tottenham niet per definitie van te laag niveau voor Ajax.
Maar ook niet per definitie een versterking.

Atouba kan er weinig van. Iedereen die hem bij Tottenham en HSV aan het werk heeft gezien weet dat.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » wo mei 11, 2011 7:51 pm

Le T. schreef: Hij speelde al 3 jaar bij HSV voordat Jol kwam. Maar wat doen feiten er toe als je iemand wil aanvallen?
Speelde? Hij was de 3e linksback van HSV. Die vent is gek. Maakte obscene gebaren naar het publiek bijv. Die man is eind 30, zo'n imbeciel contracteert geen trainer, behalve een trainer die er aan verdient.

Atouba had nog niet bij Ajax getekend of er stond een kopie van z'n contract in Bild. Had iemand 'gevonden'. Uh huh.

Al bij HSV was hij voortdurend 'geblesseerd'. Die spast van een Boog had z'n huiswerk moeten doen en Jol moeten zeggen dat ie Atouba bij Lucky Ajax kon parkeren. Met zulke idiote transacties kom je dus uit op een verlies van 23 miljoen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » do mei 12, 2011 9:57 am

Een zeer dubieuze transfer. Ik vraag me oprecht af of Jol Atouba heeft gehaald om sportieve redenen.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Le T. » do mei 12, 2011 10:04 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Hij speelde al 3 jaar bij HSV voordat Jol kwam. Maar wat doen feiten er toe als je iemand wil aanvallen?
Speelde? Hij was de 3e linksback van HSV. Die vent is gek. Maakte obscene gebaren naar het publiek bijv. Die man is eind 30, zo'n imbeciel contracteert geen trainer, behalve een trainer die er aan verdient.

Atouba had nog niet bij Ajax getekend of er stond een kopie van z'n contract in Bild. Had iemand 'gevonden'. Uh huh.

Al bij HSV was hij voortdurend 'geblesseerd'. Die spast van een Boog had z'n huiswerk moeten doen en Jol moeten zeggen dat ie Atouba bij Lucky Ajax kon parkeren. Met zulke idiote transacties kom je dus uit op een verlies van 23 miljoen.
Nee, dat verlies van 23 miljoen kwam op conto van Cruijffs protege die met geld smeet om Sulejmani, Sno en Wielaert te halen.

Er was eigenlijk een linksback nodig, en er was weinig tot geen geld door Van Basten, dus dan is het op zich niet verkeerd om transfervrij een linksback te halen, ook al is het salaris vrij hoog.

Ik betwijfel ook of hij een aanwinst was gebleken als hij niet langdurig geblesseerd was geraakt, maar dat laatste kan elke aankoop gebeuren. Het is dan ook tekenend dat er met onwaarheden en veronderstellingen een verhaal in elkaar gedraaid moet worden om Jol zwart te maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie