Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » do okt 29, 2009 1:49 pm

Ok, laten we er in het geval van de Cahais-deal vanuit gaan dat ook daar sprake was van visie. Dan nog is de scouting (die advies geeft dat de technisch directeur aan zou moeten zetten tot handelen) afhankelijk van een trainer die hen het vertrouwen schenkt en dus niet z'n vetorecht gebruikt. Het is heus niet zo dat men bij Ajax geen betere alternatieven dan Atouba voor de positie van linksback achter de hand had hoor.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Vedette-10- » do okt 29, 2009 4:04 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 3:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » do okt 29, 2009 4:18 pm

Zo simpel zou het kunnen zijn in het geval het puur om voetbaltechnische argumenten zou draaien. Maar zo simpel ligt het vaak in de voetbalwereld niet. En dus kan je niet zeggen of het aan de vertrouwensband tussen TD en scouting ligt of niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door brigade zuid » do okt 29, 2009 4:36 pm

Heeft AJAX nou slechte scouts of worden ze genegeerd? Dat vraag ik me eigenlijk al jaren af.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Kowalczyk » do okt 29, 2009 4:38 pm

brigade zuid schreef:Heeft AJAX nou slechte scouts of worden ze genegeerd?
Of allebei...?

In elk geval een goeie vraag.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door FlaFlu » do okt 29, 2009 4:58 pm

Zeker een plausibele vraag. Of de scouting bij Ajax nu écht goed is of niet, of de scouting bij Ajax nou zoveel minder is dan bijvoorbeeld de gehypte scouting bij Heerenveen, of de jeugdopleiding en een goed transferbeleid nu serieus met elkaar botsen of niet, er vallen genoeg vragen over te stellen en de antwoorden zullen niet altijd even zwart/wit zijn. Wat ik wel zeker weet is dat ook de scouting van Ajax met een betere linksback dan Atouba op de proppen is gekomen. Je hebt een compleet team dat samen een speler beoordeelt en hun adviezen uitbrengt. Dan komt men dus echt niet uit bij een speler die speelt zoals Atouba bij Ajax heeft gedaan hoor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » do okt 29, 2009 7:34 pm

Dat lijkt me inderdaad heel erg sterk. Al was het alleen maar omdat ze hem volgens mij niet eens hebben kunnen scouten. Want hij is daar vorig jaar maar 9 wedstrijden in actie gekomen. Deze transfer is echt 100% uit het Jol kamp gekomen, dat is wel duidelijk.

Ik snap het daarmee overigens nog steeds niet. Ook niet als de beschuldigingen in de richting van Jol omtrent samenwerking met zaakwaarnemers waar zouden zijn. Want stel nu eens dat hij zaken doet met een paar mensen deels om er zelf ook beter van te worden. Dan doe je dat toch met spelers die in ieder geval niet compleet door de mand vallen. Want op deze manier kun je het kunstje één keer uitvoeren en daarna trapt niemand daar meer in.

Ook zonder 'conspiracy theory' is er geen touw aan vast te knopen. Je besluit dat je moet saneren vanwege het huidige salarishuis. En dan haal je vervolgens doodleuk een transfervrije speler die je een dik salaris geeft en die bijna direct tot 3e keuze wegzakt. Had Ajax met het halen van pak 'm beet Kuffour nog het excuus dat het een gokje was. Deze speler heeft gewoon het afgelopen jaar bij onze trainer over het trainingsveld gelopen!

Nee, dit is denk ik echt de meest bizarre transfer die Ajax ooit heeft gedaan.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Jöhnk » do okt 29, 2009 7:45 pm

Marillion schreef:Want hij is daar vorig jaar maar 9 wedstrijden in actie gekomen.
Dat vind ik nog veel, gezien zijn kwaliteiten. Of liever, het gebrek daaraan.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » do okt 29, 2009 7:48 pm

Marillion schreef: Deze transfer is echt 100% uit het Jol kamp gekomen, dat is wel duidelijk.
En daar mag Jol dus op aangesproken worden. En ik neem aan dat z'n chef bij Ajax 'm verteld dat zulke geintjes niet nog eens getolereerd worden. Hoop ik.

Ik heb gemerkt dat ik het niet mag optikken, maar ik neem aan dat er een dealtje is gesloten tussen Jol en Atouba's zaakwaarnemer. Jol die een x-bedrag krijgt wanneer ie Atouba vastlegt.

Sportieve gronden voor de komst van Atouba zijn er niet. Echt niet. Wie legt nou de 3e linksback van HSV vast?!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » do okt 29, 2009 7:54 pm

Dat mag je van bij best opschrijven hoor. Maar dat is dan toch ook niet te verklaren?

Stel nu dat ik Jol was en dat ik een deal had met een paar zaakwaarnemers. Als ik een speler uit hun stal naar mijn club haal dan krijg ik daar een x-bedrag voor. Je verdient al een aardig salaris, maar vooruit, een beetje extra is nooit weg dus ik ga eens kijken wat ze te bieden hebben. Als ik dan iemand niet zou halen dan was het Atouba. Immers, je hebt hem een jaar zien trainen en je weet dus wat zijn niveau is. En iedereen zal je er om diezelfde reden extra op aan kijken. Dan pak je toch een andere speler waarbij het er minder dik bovenop ligt?

Echt, van welke kant je het ook bekijkt. Ik snap er helemaal niks van.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » do okt 29, 2009 11:36 pm

Dat lijkt me ook, maar blijkbaar zat de zaakwaarnemer in kwestie met Atouba omhoog. Die moest hij kwijt.

Ik zou niet durven beweren dat Jol er geld voor krijgt, hoor. Er zijn ook andere manieren om hem te belonen. Bijvoorbeeld door een wederdienst. Misschien brengt die zaakwaarnemer een andere speler naar Ajax die Jol graag heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » do okt 29, 2009 11:38 pm

Tja, dan wil ik wel eens weten wie dat dan is.

Ik weet het ook niet hoor. Dat er een link is naar die zaakwaarnemers is me wel duidelijk. Wat voor een link dat is en of dat iets is wat niet door de beugel kan dat weet ik niet. Ik ben slechts een buitenstaander. Maar hoe ik het ook bekijk, welke complot theorie ik er ook bij haal. Ik kan gewoon niet verzinnen waarom wij nu met Atouba opgescheept zitten. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » vr okt 30, 2009 12:13 am

Ik ook niet. Wat we met die twee Brazilianen moeten is me ook een raadsel.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Jöhnk » ma nov 02, 2009 8:22 pm

Atouba zou geblesseerd het veld hebben verlaten bij Jong Ajax.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door raymon » ma nov 02, 2009 8:29 pm

Atoube zit gewoon op een prestatie contract, die kost ons niet zoveel. Bron is iemand 'dicht bij het vuur'.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Stein14
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 24, 2004 11:04 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Stein14 » ma nov 02, 2009 8:48 pm

Het contract stond gewoon in zijn geheel op Ajax papier in de Bild....

Volgens mij 1.3 of 1.5 mln euro per jaar

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » ma nov 02, 2009 8:50 pm

1,4 miljoen. Bild had inderdaad een afschrift van het contract.

Atouba is een heel dure jongen. Een misser van Jol, maar dat wisten we meteen al.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door raymon » ma nov 02, 2009 8:51 pm

Stein14 schreef:Het contract stond gewoon in zijn geheel op Ajax papier in de Bild....

Volgens mij 1.3 of 1.5 mln euro per jaar
Tja, de Bild... wij hebben hier ook zo'n kwaliteitskrant, the Sun.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » ma nov 02, 2009 8:54 pm

Het contract van Atouba was afgedrukt in de Bild, Raymon.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door raymon » ma nov 02, 2009 9:01 pm

joey schreef:Het contract van Atouba was afgedrukt in de Bild, Raymon.
Ziet er inderdaad wel uit als een echt contract... :hypocrite.gif: Jammer dat alleen Atouba's handtekening en die van de zaakwaarnemer er op staan (weet iemand of die echt zijn?).

Maar goed, ik heb mijn bron, jullie hebben de Bild.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 02, 2009 9:05 pm

Hoe kan het trouwens dat zo'n slechte speler 40 interlands heeft gespeeld voor Kameroen, een van de toonaangevende Afrikaanse voetballanden? Blijkbaar heeft deze speler toch jaren lang een hoog niveau gehaald, en hoopte Jol dat hij dit niveau bij Ajax weer zou kunnen halen. Op papier vond ik het geen gekke aankoop, hoewel ik hem nog nooit had zien spelen.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » ma nov 02, 2009 9:16 pm

Omdat hij al op leeftijd is?

Was meteen al niet blij met deze aankoop. Sowieso vind ik het verdacht als een speler die (zogenaamd?) in de bloei van zijn voetballeven is en een contract heeft bij een club uit een groot voetballand bij Ajax wil komen spelen. Dan kom je al snel bij de categorie Kinkladze, Luque, Atouba terecht. Als Atouba in Duitsland enige indruk had gemaakt, was hij daar wel gebleven. Helaas voor hem wordt hij daar beschouwd als de dorpsgek.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di nov 03, 2009 12:56 pm

1,4 klopt (ook ik heb mijn bron). En wordt meer als hij volgend jaar hier ook mag ballen.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » di nov 03, 2009 1:06 pm

Aha, een prestatiebonus...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » di nov 03, 2009 1:08 pm

Iedere euro die we in die jongen hebben geïnvesteerd is er één te veel. Maar ja, daar doen we niks meer aan. Kom er nu nog maar eens vanaf.

In het topic over de financiële stand van zaken ging het over bonussen voor de directie. Nou, als ze er in slagen om deze jongen ergens te slijten dan hebben ze wat mij betreft wel een lekker flesje wijn verdient.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie