Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Giacomo Puccini » di nov 03, 2009 1:10 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:1,4 klopt (ook ik heb mijn bron). En wordt meer als hij volgend jaar hier ook mag ballen.
Heeft hij maar een één-jarig contract dan? Twee jaar was het toch?
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » di nov 03, 2009 1:13 pm

Hij heeft een contract voor 2 seizoenen met een optie op nog eens 2 seizoenen. En dan hoop ik maar dat die optie uitsluitend aan onze kant ligt (neem aan van wel).
Nil volentibus arduum

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door D_skilled » vr nov 06, 2009 6:22 pm

Moet een meniscusoperatie ondergaan en komt dit jaar niet meer in actie, aldus At5.

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » vr nov 06, 2009 7:31 pm

D_skilled schreef:Moet een meniscusoperatie ondergaan en komt dit jaar niet meer in actie, aldus At5.
Kut. Die dient gewoon z´n contract uit. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr nov 06, 2009 11:57 pm

VI bevestigt:
Atouba ontkomt niet aan operatie aan meniscus
06/11/2009 21:12

Ajax kan de komende weken niet beschikken over Thimothée Atouba. De linksback uit Kameroen kampt met een knieblessure en ondergaat volgende week een operatie aan een meniscus.

'Atouba is voorlopig niet beschikbaar', liet Martin Jol, trainer van de Amsterdamse club, in een reactie weten aan De Telegraaf 'Hij wordt geopereerd en moet dan herstellen.'

De speler die afgelopen zomer transfervrij overkwam van Hamburger SV liep de kwetsuur maandag op tijdens het uitduel met Jong Willem II. Atouba speelde dit seizoen slechts één competiewedstrijd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » za nov 07, 2009 12:18 pm

Een aderlating voor Jong Ajax. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Rooie » za nov 07, 2009 12:22 pm

Had eerder verwacht dat Huistra het in z'n wekelijkse perspraatje bekend zou maken.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door D_skilled » di dec 22, 2009 2:47 pm

Thimothée Atouba zeker nog tot februari uitgeschakeld

Thimothée Atouba kwam afgelopen zomer transfervrij over van het Duitse HSV. Bij Ajax kende de verdediger een moeizame start. Begin November sloeg het noodlot toe. Atouba raakte tegen Jong Willem II geblesseerd aan zijn knie en moest noodgedwongen onder het mes. Martin Jol verwacht voorlopig nog geen beroep te kunnen doen op de verdediger. "Het is niet de binnenmeniscus maar de buitenmeniscus. Dat duurt altijd langer. De Afrika Cup gaat hij sowieso niet meer redden. Ik verwacht hem in februari pas weer terug," aldus de trainer.
Bron: Ajaxlife

Lionel
Berichten: 47277
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » di dec 22, 2009 2:51 pm

Hoezo moeizame start?

Hij moet nog beginnen!!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Duke » vr jan 15, 2010 8:59 am

De wijze les van Atouba

14 januari 2010
Al wachtend op Thimothée Atouba gebeurt er van alles in het hart van de club. Terwijl buiten de sneeuw naar beneden dwarrelt en de koude wind je tegemoet komt, omarmt de warmte je in de kantine van de Toekomst.
De Jong Ajacieden hebben net hun lunch geconsumeerd. Enkelen zijn achtergebleven, onder wie Hyun Jun Suk. De Zuid-Koreaan is omringd door boek- en papierwerken. Met een bekende richt Suk zich op zijn huiswerk.

Gehuld in de blauw-witte Ajax-trainingspakken neemt ook de technische staf van Jong Ajax plaats. Druk pratend en af en toe een lach. Verderop staat keeper Marco Bizot aan de pooltafel.

Een écht tafereel uit een voetbalkantine. Terwijl er van alles gebeurt in de kantine komen zware voetstappen steeds dichterbij. Thimothée Atouba loopt rustig de trap op richting de grote open ruimte. Hij is precies op tijd. De boomlange verdediger (191 cm) groet vriendelijk en neemt plaats op een van de houten stoelen.

Zijn dag bestaat uit revalideren, revalideren en revalideren. ,,Als je geblesseerd bent moet je dubbel zo hard werken om terug te komen’’, zegt hij.

Atouba graaft diep in zijn geheugen en gaat terug naar de wedstrijd Jong Ajax - Jong Willem II op een vroege novemberavond. ,,Ik wilde stoppen en richting de bal draaien en meteen voelde ik mijn knie blokkeren. It was horrible,’’ beleeft hij het fatale moment opnieuw.

Uit de scan die de volgende ochtend was gehouden bleek dat Atouba een blessure heeft aan de linkerbuitenmeniscus. Een lange revalidatie zou volgen voor de linksback.

,,Het is moeilijk’’, zegt hij. ,,Vorig jaar was ik ook al geblesseerd en nu weer. Je hebt het gevoel alsof je iets verliest. Alles begint weer van vooraf aan. In het begin was het erg zwaar. Ik werd eerst geopereerd aan mijn knie en kon daarom de eerste maand nog niet beginnen met de revalidatie. Pas na de eerste maand begon ik rustig op te bouwen.’’

Het is zwaar, maar het lukt hem goed. Gemotiveerd en positief ingesteld kijkt hij vooruit. ,,Een blessure moet je rustig aanpakken en vooral niet in paniek raken. Anders kom je nooit terug op je oude niveau’’, spreekt hij duidelijke taal.

In het eerste elftal van Ajax is Atouba nog nauwelijks aan spelen toegekomen. ,,Ik respecteer altijd de keuze van de trainer. En ja, ik was gewoon in het begin van het seizoen niet goed’’, zegt de kritische speler. ,,Als het basiselftal dan ook goede resultaten behaalt, wordt het steeds moeilijker om een plek te veroveren.’’ Maar dat maakt hem niet minder gedreven. Met gepassioneerde voetballanden als Engeland en Duitsland op zijn cv heeft hij laten zien niet bang te zijn voor een beetje concurrentie.

Voordat de concurrentiestrijd losbarst, moet Atouba zich nog even richten op zijn revalidatie, die overigens goed verloopt. ,,Ik fiets nu heel veel en ik ben ook nog begonnen met rennen’’, zegt hij met een glimlach.

Terwijl Atouba druk bezig is met revalideren op de Toekomst, vindt op een andee continent de 27ste editie van de Afrika Cup plaats. De veelvoudig Kameroense international kan er wegens zijn blessure niet bij zijn. De enige Ajax-afvaardiging in gastland Angola is Eyong Enoh. De Kameroense speler maakt een prima indruk en is opgeroepen door bondscoach Paul le Guen. Voor Enoh is dit zijn eerste toernooi. ,,Ik ben heel erg blij voor Enoh’’, zegt Atouba gemeend. ,,Een oproep voor het nationaal elftal is een beloning. Enoh doet het heel goed bij Ajax en dit is zijn gift.’’

Dat Atouba zijn teamgenoten succes heeft gewenst is vanzelfsprekend. ,,Yes, of course! Ik heb er veel vrienden. Ik ga het toernooi ook helemaal volgen.’’

Atouba maakt duidelijk dat er geen ‘slechte’ teams zijn in de Afrika Cup. ,,Wel zijn er grote favorieten voor de titel. Ghana en Nigeria bijvoorbeeld. Alhoewel de laatste veel ups en downs kent. Ivoorkust en Kameroen zijn ook grote favorieten én Egypte.’’

De Egyptenaren onder leiding van Hassan Shehata wisten twee keer achter elkaar de Afrika Cup te winnen: in 2006 en 2008. Kwalificeren voor het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika is niet gelukt. De Farao’s verloren nipt van Algerije, dat sinds 1986 zich niet meer wist te kwalificeren voor het mondiale toernooi. Juist door het mislopen van het WK denkt Atouba dat Egypte niet in de finale zal staan. ,,Het zelfvertrouwen dat Egypte eerst had, missen ze nu een beetje.’’

Voor Kameroen is er nog een lange weg te gaan voordat de eindstrijd wordt bereikt. De eerste groepswedstrijd tegen Gabon is met 1-0 verloren door Kameroen.

Op 17 januari staat het duel tegen Zambia gepland. Geen onbekende voor De Ontembare Leeuwen ,,Van hen wonnen we twee jaar geleden in de Afrika Cup met 5-1’’, blikt Atouba terug. Wie aan het Zambiaans voetbalelftal denkt, gaat meteen terug in de tijd naar april 1993. Het vliegtuig met een groot deel van het Zambiaans voetbalelftal aan boord stortte op weg naar Senegal neer. Alle inzittenden onder wie achttien spelers, de technische staf en bemanningsleden overleefden het niet. ,,Dat was een harde klap voor het Zambiaanse voetbal. Ze verloren in één klap een heel team. Een pure tragedie is het’’, vervolgt Atouba meelevend.

Atouba richt zich op de laatste groepswedstrijd tegen Tunesië, de winnaar van de African Cup of Nations in 2004. ,,Ze hebben een heel goed team’’, benadrukt Atouba. ,,Soms is het nog wisselvallig. Dan spelen ze de ene wedstrijd heel goed en de ander weer wat minder.’’

,,Als je in de Afrika Cup speelt, heb je een wow gevoel’’, legt Atouba uit. ,,Je behoort tot de zestien beste Afrikaanse voetballanden. Stel je nu eens het Wereldkampioenschap voor. Alles is immens groter!’’

Kameroen heeft zich in november geplaatst voor het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika. Het is een droom voor Atouba om mee te gaan en te spelen in de vertrouwde Kameroense kleuren. Dan zou de boomlange verdediger tóch een groot toernooi kunnen spelen in 2010. Atouba ziet het al helemaal voor zich. Al glimlachend zegt hij: ,,Het is een grote uitdaging. Dat geeft mij onder andere inspiratie om zo hard te werken en te vechten.’’

Ten slotte volgt er nog een wijze Kameroense les over het Wereldkampioenschap: ,,Wat je in Kameroen nooit kan zeggen is ’ik speel in de Afrika Cup.’ Dat wordt als vanzelfsprekend beschouwd.’’ Op een trotse toon en met een grote glimlach vervolgt hij: ,,Wat je wel kan zeggen is ‘I play World Cup’.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Toppie » vr jan 15, 2010 11:25 am

Atouba geeft toe: "Ik was niet goed"
15 januari 2010


Er wordt dit seizoen vooral lacherig gedaan over Thimothée Atouba. De linksback kwam in de zomer over van Hamburger SV, maar viel in Amsterdam vooral op door een paar ongelukkige optredens. Door een meniscusblessure heeft Atouba nog geen kans gehad om zijn critici de mond te snoeren, maar hij is op de weg terug.


Inmiddels heeft Atouba de loop- en fietstraining weer hervat en hoopt hij op termijn weer aan te sluiten bij de selectie. Dan hoopt hij ook te bewijzen waarom Ajax hem in de zomer wegplukte bij Hamburger SV. Dat lukte hem in de eerste weken van het seizoen niet, geeft hij toe in een interview op de officiële website van zijn club.

"Ik was gewoon in het begin van het seizoen niet goed", zegt de lange verdediger uit Kameroen. Dat trainer Martin Jol hem vooral op de bank zette, begrijpt hij dan ook. "Ik respecteer altijd de keuze van de trainer. Als het basiselftal dan ook goede resultaten behaalt, wordt het steeds moeilijker om een plek te veroveren."

Inmiddels doet hij er alles aan om weet fit te worden. "Als je geblesseerd bent moet je dubbel zo hard werken om terug te komen. Het is moeilijk. Vorig jaar was ik ook al geblesseerd en nu weer. Je hebt het gevoel alsof je iets verliest. Alles begint weer van vooraf aan. In het begin was het erg zwaar. Ik werd eerst geopereerd aan mijn knie en kon daarom de eerste maand nog niet beginnen met de revalidatie. Pas na de eerste maand begon ik rustig op te bouwen", aldus de linksback.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Feest » vr jan 15, 2010 12:03 pm

x

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Duke » za feb 20, 2010 5:03 pm

Hij komt dit seizoen niet meer in actie, volgens het AD. De blessure (knie?) blijkt ernstiger dan verwacht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » za feb 20, 2010 5:10 pm

Damn, dat is een fikse tegenvaller. Ik hou wel van een beetje humor op het veld. Als we dadelijk toch niets meer kunnen winnen heb ik liever dat er nog wat te lachen valt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door peter » za feb 20, 2010 5:25 pm

Inderdaad. Circus Atouba sluit dus voortijdig z'n deuren. :aai.gif:

Serieus, wat een geweldige miskoop, zeg. Kuffour revisited, alleen nu met een wat langer contract.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Duke » za feb 20, 2010 5:45 pm

Dat geeft hem wel de kans volgend seizoen zijn verloren eerste jaar goed te maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » za feb 20, 2010 11:25 pm

Duke schreef:Dat geeft hem wel de kans volgend seizoen zijn verloren eerste jaar goed te maken.
Dan is ie weer een jaar ouder. En op die leeftijd krijg je als man doorgaans problemen met galblaas of prostaat.

Dit geintje van Jol kost een club in zwaar weer in 2 seizoenen bijna 3 miljoen euro. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » do jul 01, 2010 11:03 pm

Wat is dit nu weer?

Atouba mag bij HSV gaan revalideren

Voetbal International meldt dat Ajax Thimothee Atouba toestemming heeft gegeven om bij HSV te revalideren. De linksback onderging een maand geleden een kijkoperatie aan zijn knie, die hem al een seizoen lang aan de kant houdt.

Bron: AN

We mogen komend seizoen toch nog wel een paar keer genieten van circus Atouba? Als hij nu ergens anders gaat revalideren ben ik bang dat het nog wel eens even kon gaan duren. Kom op Thimothee. We kunnen wel een beetje humor op het veld gebruiken!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Rooie » ma aug 30, 2010 11:22 am

Blijkbaar is hij weer bijna fit, traint weer bij Ajax.

Foto van 2 toppers:
Afbeelding

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door D_skilled » ma aug 30, 2010 11:27 am

Atouba. Yessssss. :cheer.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Scherrer » ma aug 30, 2010 11:37 am

Hahaha. Staan Atouba en Sno écht dagelijks met z'n tweeën moederziel alleen op een trainingsveld?
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » ma okt 18, 2010 5:38 pm

Atouba helemaal fit verklaard

Thimothée Atouba is helemaal fit verklaard. De linksback trainde ook weer mee met de groep. Het zal nog wel weken duren alvorens hij weer in actie kan komen. De verdediger kwam ruim een jaar niet meer in actie en zal eerst helemaal wedstrijdfit moeten geraken. "Dat is een langdurige kwestie, maar hij is wel weer fit," aldus Jol.

Bron: AN

:blub.gif:

Ja mensen. Nog even geduld en dan is het eindelijk weer zover. Circus Atouba opent binnenkort haar deuren voor het nieuwe seizoen. Nu nog spectaculairder dan voorheen!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Daily Blind » ma okt 18, 2010 6:03 pm

Marillion schreef:Atouba helemaal fit verklaard

Thimothée Atouba is helemaal fit verklaard. De linksback trainde ook weer mee met de groep. Het zal nog wel weken duren alvorens hij weer in actie kan komen. De verdediger kwam ruim een jaar niet meer in actie en zal eerst helemaal wedstrijdfit moeten geraken. "Dat is een langdurige kwestie, maar hij is wel weer fit," aldus Jol.

Bron: AN

:blub.gif:

Ja mensen. Nog even geduld en dan is het eindelijk weer zover. Circus Atouba opent binnenkort haar deuren voor het nieuwe seizoen. Nu nog spectaculairder dan voorheen!
Circus Soleil is bijna afgelopen dus dan is er plek zat voor hem op P2.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » ma okt 25, 2010 8:21 pm

Damn, bij zijn rentree bij Jong Ajax na een half uur er af met rood. Moeten we nog langer wachten....
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Duke » ma okt 25, 2010 8:41 pm

Misschien floot Wegereef? :eusa_liar.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie